Etukuormaaja tämäkin

keskustelu kaikista koneista ja vehkeistä

Valvoja: pelarusmaisteri

Pienviljelijä
Viestit: 907
Liittynyt: 15 Syys 2007, 14:42
Paikkakunta: Suomussalmi

Etukuormaaja tämäkin

Viesti Kirjoittaja Pienviljelijä »

Minun avatar-kuvassa näkyy jo melko hieno malli itäisestä paalikuormaajasta. Tässä "Punainen tähti"-tehtaan aikaansaannos, PS-0,5/0,8 "Stogomet"-kuormain:

http://www.autocat.ru/catalog/?model=328&group=3

ja Belarus-sovituksella!
Pienviljelijä
Viestit: 907
Liittynyt: 15 Syys 2007, 14:42
Paikkakunta: Suomussalmi

Viesti Kirjoittaja Pienviljelijä »

Tässä toinen kuva samasta vehkeestä. Melkoinen viritys, sanoisin:
http://www.autocat.ru/catalog/?model=328&group=4

Mutta lentäähän se kimalainenkin.
=MTZ=
Viestit: 621
Liittynyt: 24 Heinä 2007, 23:12
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja =MTZ= »

Kuvista päätellen hyödynnetty valmiita Kobnovoz KUN-10 kuormaimen osia. Kyseisestä kuormaajasta löytyy kuva runkonumerolistassa 525:n nokalla.
Belarus MTZ-2, 1954
Belarus MTZ-50, 1966
Belarus MTZ-521, 1976
Belarus MTZ-05 Motoblok , 1985
Belarus Progress 825, 1990
Belarus MTZ-920 Turbo, 2007
Motovelo Minsk MMVZ-3.112, 1993
Torsti
Viestit: 959
Liittynyt: 24 Heinä 2007, 19:45
Paikkakunta: Jämsä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Torsti »

On se sitten viisas tuo venäläinen insinööri, on se :P
Vilske
Viestit: 3036
Liittynyt: 24 Heinä 2007, 19:16
Paikkakunta: Iitti

Re: Etukuormaaja tämäkin

Viesti Kirjoittaja Vilske »

Pienviljelijä kirjoitti:Minun avatar-kuvassa näkyy jo melko hieno malli itäisestä paalikuormaajasta.
Onkos tuo kuormain tälläisen länsiversion kaltainen?

http://i100.photobucket.com/albums/m4/B ... 010251.jpg
Jokapäivä työkaluna Belarus
505 1983
920S 2002
952GL 2003
"Belaruksen hallinta on helpointa siihen suuntaan mihin se on jo menossa"
Kerho facebookissa
Pienviljelijä
Viestit: 907
Liittynyt: 15 Syys 2007, 14:42
Paikkakunta: Suomussalmi

Viesti Kirjoittaja Pienviljelijä »

EJH10
Viestit: 781
Liittynyt: 24 Heinä 2007, 21:28
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja EJH10 »

Hyvä Pienviljelijä. Kun esim. tuossa viimeisen linkin sivuilla on sitten hinnastotkin (Прайс-листы), niin siellä kun lukee että esim. Цена руб. с НДС 510000,00 , niin mitä se noin käytännössä tarkottaa, onko siinä jo verot mukana ja paljonko joutuu vielä tulleja ynnä muita lahjuksia maksaan jos tuommosen ostaisi ja toisi Suomeen. Tämä vaan tämmösenä esimerkkinä, kunhan uteliaisuuttani kyselen :)
Беларусь
МТЗ-50 1977, eli 505 -77
Pienviljelijä
Viestit: 907
Liittynyt: 15 Syys 2007, 14:42
Paikkakunta: Suomussalmi

Viesti Kirjoittaja Pienviljelijä »

EJH10 kirjoitti:Hyvä Pienviljelijä. Kun esim. tuossa viimeisen linkin sivuilla on sitten hinnastotkin (Прайс-листы), niin siellä kun lukee että esim. Цена руб. с НДС 510000,00 , niin mitä se noin käytännössä tarkottaa, onko siinä jo verot mukana ja paljonko joutuu vielä tulleja ynnä muita lahjuksia maksaan jos tuommosen ostaisi ja toisi Suomeen. Tämä vaan tämmösenä esimerkkinä, kunhan uteliaisuuttani kyselen
Tuo NDS on samanlainen vero kuin meidän ALV:mme. Venäjällä se on maatalouskoneiden osalta 18%. Eli verollinen hinta on tossa siis 510 000 ryybeleitä (n. 14 800 eskoa). Minun kokemukseni mukaan Venäjän federaatio ei anna NDS:ää takaisin rajalla (kuten EU tekee venäläisille ALVin osalta). Suomen tulli ottaa tuosta vehkeestä vielä 22%, jos kone on uusi ja kun se tulee kerran EU:n ulkopuolelta. Luulen, että tuo kone maksaisi Suomeen tuotuna jotain 18 000 euroa + rahti. Niin Venäjän kuin Suomen tulli vaatii tietysti selvät kuitit. Lahjuksia en ole koskaan maksanut eikä pidäkään maksaa.
EJH10
Viestit: 781
Liittynyt: 24 Heinä 2007, 21:28
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja EJH10 »

Joo kiitos, taas valottui idänkauppa pikkusen. :)
Беларусь
МТЗ-50 1977, eli 505 -77
Pienviljelijä
Viestit: 907
Liittynyt: 15 Syys 2007, 14:42
Paikkakunta: Suomussalmi

Viesti Kirjoittaja Pienviljelijä »

Pienviljelijä kirjoitti: Minun kokemukseni mukaan Venäjän federaatio ei anna NDS:ää takaisin rajalla (kuten EU tekee venäläisille ALVin osalta). Suomen tulli ottaa tuosta vehkeestä vielä 22%, jos kone on uusi ja kun se tulee kerran EU:n ulkopuolelta. Luulen, että tuo kone maksaisi Suomeen tuotuna jotain 18 000 euroa + rahti.
Jos ostat suoraan tehtaalta tai dealerilta ja tuo venäläismyyjä tekee puolestasi tullausselvitykset, kone myydään melko varmasti ilman NDS:ää eli 18% halvemmalla. Silloin vaadittaisiin maastapoistoleima ennenkuin tuo veroton hinta olisi todellisuutta sinun kohdallasi. Muista kuitenkin, että heti rajan toisella puolella odottaa 22% Alvi..
Rimuli
Viestit: 24
Liittynyt: 25 Heinä 2007, 08:30
Paikkakunta: Yläne

Viesti Kirjoittaja Rimuli »

Rostselmashin tehttaan tuotannossa oli vielä pari vuotta sitten atukuormaaja, jolla oli omat ohjaavat pyörät, etupyörien edessä. Se näytti mielenkintoiselta, mutta en löydä kuvia enää mistään.
että mää nään punasta
Vastaa Viestiin