Etukuormaaja tämäkin
Valvoja: pelarusmaisteri
-
- Viestit: 907
- Liittynyt: 15 Syys 2007, 14:42
- Paikkakunta: Suomussalmi
Etukuormaaja tämäkin
Minun avatar-kuvassa näkyy jo melko hieno malli itäisestä paalikuormaajasta. Tässä "Punainen tähti"-tehtaan aikaansaannos, PS-0,5/0,8 "Stogomet"-kuormain:
http://www.autocat.ru/catalog/?model=328&group=3
ja Belarus-sovituksella!
http://www.autocat.ru/catalog/?model=328&group=3
ja Belarus-sovituksella!
-
- Viestit: 907
- Liittynyt: 15 Syys 2007, 14:42
- Paikkakunta: Suomussalmi
Tässä toinen kuva samasta vehkeestä. Melkoinen viritys, sanoisin:
http://www.autocat.ru/catalog/?model=328&group=4
Mutta lentäähän se kimalainenkin.
http://www.autocat.ru/catalog/?model=328&group=4
Mutta lentäähän se kimalainenkin.
Kuvista päätellen hyödynnetty valmiita Kobnovoz KUN-10 kuormaimen osia. Kyseisestä kuormaajasta löytyy kuva runkonumerolistassa 525:n nokalla.
Belarus MTZ-2, 1954
Belarus MTZ-50, 1966
Belarus MTZ-521, 1976
Belarus MTZ-05 Motoblok , 1985
Belarus Progress 825, 1990
Belarus MTZ-920 Turbo, 2007
Motovelo Minsk MMVZ-3.112, 1993
Belarus MTZ-50, 1966
Belarus MTZ-521, 1976
Belarus MTZ-05 Motoblok , 1985
Belarus Progress 825, 1990
Belarus MTZ-920 Turbo, 2007
Motovelo Minsk MMVZ-3.112, 1993
Re: Etukuormaaja tämäkin
Onkos tuo kuormain tälläisen länsiversion kaltainen?Pienviljelijä kirjoitti:Minun avatar-kuvassa näkyy jo melko hieno malli itäisestä paalikuormaajasta.
http://i100.photobucket.com/albums/m4/B ... 010251.jpg
Jokapäivä työkaluna Belarus
505 1983
920S 2002
952GL 2003
"Belaruksen hallinta on helpointa siihen suuntaan mihin se on jo menossa"
Kerho facebookissa
505 1983
920S 2002
952GL 2003
"Belaruksen hallinta on helpointa siihen suuntaan mihin se on jo menossa"
Kerho facebookissa
-
- Viestit: 907
- Liittynyt: 15 Syys 2007, 14:42
- Paikkakunta: Suomussalmi
Hyvä Pienviljelijä. Kun esim. tuossa viimeisen linkin sivuilla on sitten hinnastotkin (Прайс-листы), niin siellä kun lukee että esim. Цена руб. с НДС 510000,00 , niin mitä se noin käytännössä tarkottaa, onko siinä jo verot mukana ja paljonko joutuu vielä tulleja ynnä muita lahjuksia maksaan jos tuommosen ostaisi ja toisi Suomeen. Tämä vaan tämmösenä esimerkkinä, kunhan uteliaisuuttani kyselen
Беларусь
МТЗ-50 1977, eli 505 -77
МТЗ-50 1977, eli 505 -77
-
- Viestit: 907
- Liittynyt: 15 Syys 2007, 14:42
- Paikkakunta: Suomussalmi
Tuo NDS on samanlainen vero kuin meidän ALV:mme. Venäjällä se on maatalouskoneiden osalta 18%. Eli verollinen hinta on tossa siis 510 000 ryybeleitä (n. 14 800 eskoa). Minun kokemukseni mukaan Venäjän federaatio ei anna NDS:ää takaisin rajalla (kuten EU tekee venäläisille ALVin osalta). Suomen tulli ottaa tuosta vehkeestä vielä 22%, jos kone on uusi ja kun se tulee kerran EU:n ulkopuolelta. Luulen, että tuo kone maksaisi Suomeen tuotuna jotain 18 000 euroa + rahti. Niin Venäjän kuin Suomen tulli vaatii tietysti selvät kuitit. Lahjuksia en ole koskaan maksanut eikä pidäkään maksaa.EJH10 kirjoitti:Hyvä Pienviljelijä. Kun esim. tuossa viimeisen linkin sivuilla on sitten hinnastotkin (Прайс-листы), niin siellä kun lukee että esim. Цена руб. с НДС 510000,00 , niin mitä se noin käytännössä tarkottaa, onko siinä jo verot mukana ja paljonko joutuu vielä tulleja ynnä muita lahjuksia maksaan jos tuommosen ostaisi ja toisi Suomeen. Tämä vaan tämmösenä esimerkkinä, kunhan uteliaisuuttani kyselen
-
- Viestit: 907
- Liittynyt: 15 Syys 2007, 14:42
- Paikkakunta: Suomussalmi
Jos ostat suoraan tehtaalta tai dealerilta ja tuo venäläismyyjä tekee puolestasi tullausselvitykset, kone myydään melko varmasti ilman NDS:ää eli 18% halvemmalla. Silloin vaadittaisiin maastapoistoleima ennenkuin tuo veroton hinta olisi todellisuutta sinun kohdallasi. Muista kuitenkin, että heti rajan toisella puolella odottaa 22% Alvi..Pienviljelijä kirjoitti: Minun kokemukseni mukaan Venäjän federaatio ei anna NDS:ää takaisin rajalla (kuten EU tekee venäläisille ALVin osalta). Suomen tulli ottaa tuosta vehkeestä vielä 22%, jos kone on uusi ja kun se tulee kerran EU:n ulkopuolelta. Luulen, että tuo kone maksaisi Suomeen tuotuna jotain 18 000 euroa + rahti.