Belkku Ruotsista?

keskustelu kaikista koneista ja vehkeistä

Valvoja: pelarusmaisteri

Hasse
Viestit: 337
Liittynyt: 26 Syys 2007, 20:29
Paikkakunta: Kemiönsaari

Belkku Ruotsista?

Viesti Kirjoittaja Hasse »

Surffailin Blocket.se ja siellä oli monta mielenkiintoista Belkkua mukavavin hintapyynneillä esm uutta vastaava carraaron akselilla ja hp.175 000 kr eli 17500eur valmiiksi tinkattuna ei paha.
http://www.blocket.se/vi/13869751.htm?ca=10_s

Ja tässä muut mitä on tarjolla ,täytyy myöntää että siistit on koneet ruotsissa
http://www.blocket.se/li?q=belarus&ca=1 ... &aws=&awe=
505-80
820-82
805.1 turbo-87
1025t Carraro italia-99
t-150-86
DT-75 turbo-88
Belkulla vuodesta-80
Vilske
Viestit: 3039
Liittynyt: 24 Heinä 2007, 19:16
Paikkakunta: Iitti

Viesti Kirjoittaja Vilske »

140 tuntii ajettu 1025:nen vissiin sun tikimänä :) 17500 ilman veroo? vai voiko vielä vähentää alv:n pois?
Silmään pisti toi levityskärry http://www.blocket.se/vi/13451515.htm?ca=10_s : siis 7646 eur ilman veroo tinkimisellä vois varmaan tippuu tuohon 7000 eur.
Mitenkähän ton carraron etuakselin kestävyys on, ainakaan tänne Suomeen ei oo ainakaan tullut kuin muutama kyseisellä akselilla varustettu belkku.
Ruotsin maahantuonti pelas silloin paremmin kun täällä painittiin Agroman konkan mainingissa ja noi mallit jäivät pois silloin, yhden vastaavan koneen näin Agroman pihassa konkurssimyynnin aikoihin tai hankkija-maatalouden pihalla kiinteistön oston jälkeen.
Agroman toimitilathan toimii nykyään hankkija-maatalouden Kouvolan konekeskuksen toimitiloina.
Jokapäivä työkaluna Belarus
505 1983
920S 2002
952GL 2003
"Belaruksen hallinta on helpointa siihen suuntaan mihin se on jo menossa"
Kerho facebookissa
Hasse
Viestit: 337
Liittynyt: 26 Syys 2007, 20:29
Paikkakunta: Kemiönsaari

Viesti Kirjoittaja Hasse »

Eu maasta ostettu kone on alvivelvolliselle alv0%,myytäessä on sitten normaalisti alvi,eikös se mennyt näin?.
Mä soitin myyjälle kone on vm-98 turbo D-245, 16/8 vaihteistolla.
Sattumalta oli paikalla koneen myynyt belkuumyyjä (myynyt yli 500 uutta belkkua),kone on tosiaan vain 140h ajettu,ostettu lähinnä verojen takia.
Rahti Hki;iin olisi myyjän mukaan noin 5-600eur.
Mun tarjousta pyydettiin en vielä antanut,mitä on raati mieltä olisiko hyvä kauppa tuoda suomeen jos hinta olisi alv0% 17500eur?
505-80
820-82
805.1 turbo-87
1025t Carraro italia-99
t-150-86
DT-75 turbo-88
Belkulla vuodesta-80
=MTZ=
Viestit: 621
Liittynyt: 24 Heinä 2007, 23:12
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja =MTZ= »

Rautalammilla oli raudassa ja petroolissa tuommonen carraron akselilla oleva muutama vuos sitte. Ihan näpsäkän näkönen peli. Tais olla Matecon myynnissä vielä.
Belarus MTZ-2, 1954
Belarus MTZ-50, 1966
Belarus MTZ-521, 1976
Belarus MTZ-05 Motoblok , 1985
Belarus Progress 825, 1990
Belarus MTZ-920 Turbo, 2007
Motovelo Minsk MMVZ-3.112, 1993
Hasse
Viestit: 337
Liittynyt: 26 Syys 2007, 20:29
Paikkakunta: Kemiönsaari

Viesti Kirjoittaja Hasse »

Mulla oli ennen NH:ta Valmet 905 VM-88 missä oli Carraron akseli.
Kone oli tavalisessa maatalouskäytössä eikä 3000h ollut muuta vikaa kun talvella seistessä pikkusen valutti öljyä toisen puolen vanteen sisäpuolelle.
Kesällä ajaessa ei tippaakaan.
Onhan kestävämpiäkin akseleita kun Carraro,Belkussa taitaa olla kova sana.
Eiks 1025 ole yksitoimisella nostolaiteella ja märkäjarruilla?
Norjan sivuilla tarjotaan hyttiin lisävarusteena ilmastointia,mahtaako olla tehdasvaruste?
505-80
820-82
805.1 turbo-87
1025t Carraro italia-99
t-150-86
DT-75 turbo-88
Belkulla vuodesta-80
Hasse
Viestit: 337
Liittynyt: 26 Syys 2007, 20:29
Paikkakunta: Kemiönsaari

Viesti Kirjoittaja Hasse »

No niin,hintaneuvottelut johti siihen tuosta Carrarobelkusta että huomenna perjantaina lähdemme kaverin kanssa ruotsiin hakemaan traktoria.
Lähtö Naantalista 17,00 Finnlinkillä ja Kapellskärissä ollaan jo 23,00 paikallista aikaa. Yön aikana ajamme Norjan rajalle,aamulla kaupat ja päivä aikaa ajaa takas Kapellskäriin,josta laiva lähtee 21,45 paikallista aikaa.Aikasin aamulla sitten ollaan takasin Naantalissa,eli aikas rankka reissu tiedossa.
505-80
820-82
805.1 turbo-87
1025t Carraro italia-99
t-150-86
DT-75 turbo-88
Belkulla vuodesta-80
Vilske
Viestit: 3039
Liittynyt: 24 Heinä 2007, 19:16
Paikkakunta: Iitti

Viesti Kirjoittaja Vilske »

Onnea vaan matkalle :)
Laitahan kuvia sitten kun saat belkun kotipihalle :D
Jokapäivä työkaluna Belarus
505 1983
920S 2002
952GL 2003
"Belaruksen hallinta on helpointa siihen suuntaan mihin se on jo menossa"
Kerho facebookissa
Hasse
Viestit: 337
Liittynyt: 26 Syys 2007, 20:29
Paikkakunta: Kemiönsaari

Viesti Kirjoittaja Hasse »

Kiitti vaan.
Matka sujui loistavasti,tuli samoilla silmillä oltua 43h.Kuulostaa vissiin pahalta,mutta mulle tuttua purkualata.
Keli oli ruotsissa kuiva pakkasen puolella,aamulla myyjän luona norjan rajalla oli -10astetta.
Ajaminen on ruotsissa sujuvaa,tie Kapellskäristä länteen Arvikiin on melkein koko matkalta moottoritietä tai kolmikaistaista.
Finnlinkin laivat on just passeleita tämän tyypin matkoille,ruoka hyvää ja hytit isoja.

Belkku vastasi kunnoltaan tuntimärää,tulevaisuus näyttää oliko hyvä kauppa.
Traktorissa on pieni erikoisuus,etukartaanissa on levyjarru joka toimii jarrupolkimista jarrunesteen välityksellä,pistän kuvan myöhemmin.
http://kuvablogi.com/blog/4805/
Täältä löytyy muutama kuva.
505-80
820-82
805.1 turbo-87
1025t Carraro italia-99
t-150-86
DT-75 turbo-88
Belkulla vuodesta-80
Jones
Viestit: 333
Liittynyt: 11 Syys 2007, 20:40
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja Jones »

Se jarru juttu on hyvä ettei tarvi olla neliveto päällä että etupää jarruttaa, mikäli se ei mee ennen takapäätä lukkoon, niin onko siinä muuten ihan normi mekaaniset jarrrut ja
nestejarrut vaan edessä?
mtz-50 501 & 526 HX
Hasse
Viestit: 337
Liittynyt: 26 Syys 2007, 20:29
Paikkakunta: Kemiönsaari

Viesti Kirjoittaja Hasse »

Joo, mek.takajarrut + nestelevyjarru kartaanissa.
Takajarrut ottaa ensiksi,etujarru vois olla pikkasen tehokkaampi,no traktori on enimäkseen seissyt ja kaipaa käyttöä.
Kuitenkin voin sanoa että ensimmäinen omistamani Belkku missä mukavat ja kevyet jarrut.

Tänään otin pienet tyypit ennen tulevaa katsastusta,hienosti pelas.
Hytti yllättävän hiljainen,vakaa tiellä,vaihteet helppo käyttää.
Vaihdekepit kaipaa tuunamista,nehän menee melkein solmuun keskenään.
Lämmityslaite tosi tehokas ja kone lämpenee nopeasti 80 asteseen.
505-80
820-82
805.1 turbo-87
1025t Carraro italia-99
t-150-86
DT-75 turbo-88
Belkulla vuodesta-80
920GL
Viestit: 707
Liittynyt: 24 Heinä 2007, 21:43
Paikkakunta: Kurikka

Viesti Kirjoittaja 920GL »

Kovasti onnea vaan uudelle koneelle! Aivan tässä alkaa käydä kateeksi... :D
Hasse
Viestit: 337
Liittynyt: 26 Syys 2007, 20:29
Paikkakunta: Kemiönsaari

Viesti Kirjoittaja Hasse »

Kiitti vaan.
505-80
820-82
805.1 turbo-87
1025t Carraro italia-99
t-150-86
DT-75 turbo-88
Belkulla vuodesta-80
Hasse
Viestit: 337
Liittynyt: 26 Syys 2007, 20:29
Paikkakunta: Kemiönsaari

Viesti Kirjoittaja Hasse »

Tänään sain carraroon kilvet.Aijemmin vein koneen asemalle päiväksi,miehet testas konetta yhden mittaritunnin verran,tais olla mielenkiintoinen katsastettava.Ei huomauttamista,piti odottaa jotain todistusta ruotsista 8 työpäivää.Kustansi hela homma jotain 260eur.
Ja tuli yks rekistöinti lisää vuositilastoon.
505-80
820-82
805.1 turbo-87
1025t Carraro italia-99
t-150-86
DT-75 turbo-88
Belkulla vuodesta-80
Vastaa Viestiin