Turbosta
Valvoja: pelarusmaisteri
Kielitaitoiset, katsokaapa www.turbocharger.ru
Toin noita (tyyppiä TKR7CT-03) aikanaan muutaman suomeen ja tuntuivat toimivan mukavasti. Yksi pistettiin Belarukseen (805), josta möin sen sitten johonkin savon sydänmaille, yksi BMW 325:een, yks Lada 1600:een ja yks johonkin Deutzin traktoriin (tarkemmin en tiedä, kaveri möi). Turbot olivat laadultaan erinomaisia kun niitä ensin vähän putsaili, eikä niistä kuulunut ääntä ollenkaan. Tämä kielii siitä että siipien kulmat on todellakin oikein mitoitettu ja valmistettu.
Jos joku kulkee Moskovassa niin noita voisi tuoda tuolta. Pietarissakin niillä on myyjä, mutta ei ole enää tallessa yhteystiedot.
Toin noita (tyyppiä TKR7CT-03) aikanaan muutaman suomeen ja tuntuivat toimivan mukavasti. Yksi pistettiin Belarukseen (805), josta möin sen sitten johonkin savon sydänmaille, yksi BMW 325:een, yks Lada 1600:een ja yks johonkin Deutzin traktoriin (tarkemmin en tiedä, kaveri möi). Turbot olivat laadultaan erinomaisia kun niitä ensin vähän putsaili, eikä niistä kuulunut ääntä ollenkaan. Tämä kielii siitä että siipien kulmat on todellakin oikein mitoitettu ja valmistettu.
Jos joku kulkee Moskovassa niin noita voisi tuoda tuolta. Pietarissakin niillä on myyjä, mutta ei ole enää tallessa yhteystiedot.
Toi mun garretti on 940 td Volvon.Oli 1000km ajettu kun ostin.
Noi saattaa olla hyvinkin toimivia ja edullisia tuolla www.turbocharger.ru
http://turbocharger.ru/turbo/price_list/
Eikö viimesillä riveillä ole hinnat
Noi saattaa olla hyvinkin toimivia ja edullisia tuolla www.turbocharger.ru
http://turbocharger.ru/turbo/price_list/
Eikö viimesillä riveillä ole hinnat
Viimeksi muokannut MTZ, 10 Tammi 2008, 23:29. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
501 -76 turbo
MF 135
Zetor 25A
Harkov T150
MF 135
Zetor 25A
Harkov T150
-
- Viestit: 907
- Liittynyt: 15 Syys 2007, 14:42
- Paikkakunta: Suomussalmi
Toiseksi viimeinen rivi (sarake) ovat uusien turbojen hinnat ja viimeinen sarake vaihtoturbojen hinnat. Itselläni on tuo rivi 19:n Турбокомпрессор ТКР 8,5Н1, joka passaa DT-75 pillarin SMD-moottoriin. Minulla tuo alkuperäinen turbo on kestänyt hyvin tähän päivään asti.MTZ kirjoitti:Noi saattaa olla hyvinkin toimivia ja edullisia tuolla www.turbocharger.ru
http://turbocharger.ru/turbo/price_list/
Eikö viimesillä riveillä ole hinnat?
Tuon turbon hinta näkyy olevan 4484 ruplaa (uutena) eli vaivaiset 125 euroa...
Mikäli haluat ostaa sellaisen Pietarista niin silloin osoite on www.tani.ru
Petroskoin osoite annoin jo aiemmin (ja tarvittaessa tietysti uudestaan)
Nythän mielenkiintoni heräsiEJH10 kirjoitti:Kysytäänhän samaan syssyyn sitten sekin, että onko voorumilaisilla turpotettuja 400-sarjalaisia? On näköjään ainakin v.-84 ollu tuota moottoria ahettuna versiona.
kuvan poistin
Pari "solmua" (laakerivikaisia) olen romikselta tuonuonut 5€ hinnalla/kpl. Jos noista kunnostaisi sopivan, vaan nythän tilanne on toisin...
Ja tuohon 425:een ajattelin sovittaa, kun pako - ja imusarja ovat niin hyvin "holliillaan"...
Vai että D-145T tehtaan tekemänä - mitkähän erot on D-144:n
Mikähän hyrrä siinä mahtaa olla noista olla?
Olihan tästä päivitettyäkin tietoa, ei vaan kovin yksityiskohtaista.
http://vmtz.ru/d145t.htm
Tuntuu olevan hyvin suosittu moottori myös generaattoreissa ja petonipytyn pyörittäjänä auton päällä, mutta varaosakuvastoa ei alkanut heti löytymään, että olis nähny mitä turpoa se veli on siinä käyttäny
http://vmtz.ru/d145t.htm
Tuntuu olevan hyvin suosittu moottori myös generaattoreissa ja petonipytyn pyörittäjänä auton päällä, mutta varaosakuvastoa ei alkanut heti löytymään, että olis nähny mitä turpoa se veli on siinä käyttäny
Беларусь
МТЗ-50 1977, eli 505 -77
МТЗ-50 1977, eli 505 -77
Sanoisin, että sulla on ihan D-60 siinä, sillä itse en ole nähnyt missään muussa kuin D-50:ssä niitä luukkuja.MTZ kirjoitti: Ilmeisesti tuossa on 240 alakerta ei ainakaan lohkossa niitä pelti luukkuja.Kuitenkin -76 leimat siinäkin.Pelti lätkästä ei näy kun stanssi numerot.
Belarus MTZ-2, 1954
Belarus MTZ-50, 1966
Belarus MTZ-521, 1976
Belarus MTZ-05 Motoblok , 1985
Belarus Progress 825, 1990
Belarus MTZ-920 Turbo, 2007
Motovelo Minsk MMVZ-3.112, 1993
Belarus MTZ-50, 1966
Belarus MTZ-521, 1976
Belarus MTZ-05 Motoblok , 1985
Belarus Progress 825, 1990
Belarus MTZ-920 Turbo, 2007
Motovelo Minsk MMVZ-3.112, 1993
http://kuvablogi.com/nayta/851853/
http://kuvablogi.com/nayta/851852/
Siinä pari kuvaa.Ei mikään viimesen päälle viritys mutta kun ei ole kerennyt
Ja on se 240,muistelinkin jossain sen nähneeni on vaan nyt kuormaajan raudat edessä mutta oikesta kohtaa kun pällisteli niin näkyi.
http://kuvablogi.com/nayta/851852/
Siinä pari kuvaa.Ei mikään viimesen päälle viritys mutta kun ei ole kerennyt
Ja on se 240,muistelinkin jossain sen nähneeni on vaan nyt kuormaajan raudat edessä mutta oikesta kohtaa kun pällisteli niin näkyi.
501 -76 turbo
MF 135
Zetor 25A
Harkov T150
MF 135
Zetor 25A
Harkov T150
No niin, siinähän se, hyvinhän nuo kuvat ilikiää näyttää, mulla olis täällä paljo keskeneräsemmän näkösiä kuvia ja oikeen painemittarikin taitaa olla niinkuin asiaan kuuluukin.MTZ kirjoitti: http://kuvablogi.com/nayta/851853/
http://kuvablogi.com/nayta/851852/
Siinä pari kuvaa.Ei mikään viimesen päälle viritys mutta kun ei ole kerennyt
Беларусь
МТЗ-50 1977, eli 505 -77
МТЗ-50 1977, eli 505 -77
Paremmin kaikki olisi saanut sävellettyä jos ahtimen ilman suodattimen paikalle laittanut kuten näkyy olevan noissa kasisatasissa mutta meinasin että pysyy hydrauli öljy säiliö kesällä viileämpänä kun ei ole turbo sitä lämmittämässä.
Tiedä sitten onko vaikuttaako mihinkään mutta tää oli vaan ihan omaa pähkäilyä
Tiedä sitten onko vaikuttaako mihinkään mutta tää oli vaan ihan omaa pähkäilyä
501 -76 turbo
MF 135
Zetor 25A
Harkov T150
MF 135
Zetor 25A
Harkov T150
Hieno ja ennakkoluuloton projekti,eipähän ole tullut mieleenkään turbottaa esikammiokonetta.Siihen tulee varmaan turbon kanssa hieno soundi.
Mitäköhän mahtaa olla tehoa? Minä veikkaisin että noin 80hp mutta vääntöä noin 40% lisää ja huippuvääntö tulee ylemmäs ehkä 300rmp;tä.
Silloin moottorin luonne muuttuu nykyaikaisemmaksi,eli vastaa kuormitukseen antamalla lisätehoa.Se taas tarkoittaa että tuntuu vielä tehokaammalta mitä dynamometri näyttäs.Tuo esikammiokone kun on ilman turboakin sitkeä kun mikä.
Mitäköhän mahtaa olla tehoa? Minä veikkaisin että noin 80hp mutta vääntöä noin 40% lisää ja huippuvääntö tulee ylemmäs ehkä 300rmp;tä.
Silloin moottorin luonne muuttuu nykyaikaisemmaksi,eli vastaa kuormitukseen antamalla lisätehoa.Se taas tarkoittaa että tuntuu vielä tehokaammalta mitä dynamometri näyttäs.Tuo esikammiokone kun on ilman turboakin sitkeä kun mikä.
505-80
820-82
805.1 turbo-87
1025t Carraro italia-99
t-150-86
DT-75 turbo-88
Belkulla vuodesta-80
820-82
805.1 turbo-87
1025t Carraro italia-99
t-150-86
DT-75 turbo-88
Belkulla vuodesta-80