Turbosta

keskustelu kaikista koneista ja vehkeistä

Valvoja: pelarusmaisteri

kimmoa
Viestit: 731
Liittynyt: 31 Heinä 2007, 21:13
Paikkakunta: Sievi

Viesti Kirjoittaja kimmoa »

Kielitaitoiset, katsokaapa www.turbocharger.ru

Toin noita (tyyppiä TKR7CT-03) aikanaan muutaman suomeen ja tuntuivat toimivan mukavasti. Yksi pistettiin Belarukseen (805), josta möin sen sitten johonkin savon sydänmaille, yksi BMW 325:een, yks Lada 1600:een ja yks johonkin Deutzin traktoriin (tarkemmin en tiedä, kaveri möi). Turbot olivat laadultaan erinomaisia kun niitä ensin vähän putsaili, eikä niistä kuulunut ääntä ollenkaan. Tämä kielii siitä että siipien kulmat on todellakin oikein mitoitettu ja valmistettu.

Jos joku kulkee Moskovassa niin noita voisi tuoda tuolta. Pietarissakin niillä on myyjä, mutta ei ole enää tallessa yhteystiedot.
MTZ
Viestit: 295
Liittynyt: 05 Joulu 2007, 22:21
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja MTZ »

Toi mun garretti on 940 td Volvon.Oli 1000km ajettu kun ostin.

Noi saattaa olla hyvinkin toimivia ja edullisia tuolla www.turbocharger.ru

http://turbocharger.ru/turbo/price_list/

Eikö viimesillä riveillä ole hinnat :?:
Viimeksi muokannut MTZ, 10 Tammi 2008, 23:29. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
501 -76 turbo
MF 135
Zetor 25A
Harkov T150
Torsti
Viestit: 959
Liittynyt: 24 Heinä 2007, 19:45
Paikkakunta: Jämsä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Torsti »

Todella halpoja ovat myös venäläiset belaruksen turbot virosta ostettuna. Nitten hinnoilla ei länsiturboja paljoa edes korjailla. Tosin eivät ne ehkä ole kestävyydeltäkään yhtä pitkäikäisiä.

Nuo saattaa hyvinkin olla toista maata tuolla kimmoa:n linkissä.
Minski traktor paras traktor!
EJH10
Viestit: 781
Liittynyt: 24 Heinä 2007, 21:28
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja EJH10 »

Kysytäänhän samaan syssyyn sitten sekin, että onko voorumilaisilla turpotettuja 400-sarjalaisia? On näköjään ainakin v.-84 ollu tuota moottoria ahettuna versiona.
Kuva
Беларусь
МТЗ-50 1977, eli 505 -77
Pienviljelijä
Viestit: 907
Liittynyt: 15 Syys 2007, 14:42
Paikkakunta: Suomussalmi

Viesti Kirjoittaja Pienviljelijä »

MTZ kirjoitti:Noi saattaa olla hyvinkin toimivia ja edullisia tuolla www.turbocharger.ru

http://turbocharger.ru/turbo/price_list/

Eikö viimesillä riveillä ole hinnat?
Toiseksi viimeinen rivi (sarake) ovat uusien turbojen hinnat ja viimeinen sarake vaihtoturbojen hinnat. Itselläni on tuo rivi 19:n Турбокомпрессор ТКР 8,5Н1, joka passaa DT-75 pillarin SMD-moottoriin. Minulla tuo alkuperäinen turbo on kestänyt hyvin tähän päivään asti.

Tuon turbon hinta näkyy olevan 4484 ruplaa (uutena) eli vaivaiset 125 euroa...

Mikäli haluat ostaa sellaisen Pietarista niin silloin osoite on www.tani.ru
Petroskoin osoite annoin jo aiemmin (ja tarvittaessa tietysti uudestaan)
DslCat
Viestit: 132
Liittynyt: 24 Heinä 2007, 21:59
Paikkakunta: N-järvi

Viesti Kirjoittaja DslCat »

EJH10 kirjoitti:Kysytäänhän samaan syssyyn sitten sekin, että onko voorumilaisilla turpotettuja 400-sarjalaisia? On näköjään ainakin v.-84 ollu tuota moottoria ahettuna versiona.
kuvan poistin
:shock: Nythän mielenkiintoni heräsi :shock:
Pari "solmua" (laakerivikaisia) olen romikselta tuonuonut 5€ hinnalla/kpl. Jos noista kunnostaisi sopivan, vaan nythän tilanne on toisin...
Ja tuohon 425:een ajattelin sovittaa, kun pako - ja imusarja ovat niin hyvin "holliillaan"... :)

Vai että D-145T tehtaan tekemänä - mitkähän erot on D-144:n :?:
Mikähän hyrrä siinä mahtaa olla noista olla?
EJH10
Viestit: 781
Liittynyt: 24 Heinä 2007, 21:28
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja EJH10 »

Olihan tästä päivitettyäkin tietoa, ei vaan kovin yksityiskohtaista.
http://vmtz.ru/d145t.htm
Tuntuu olevan hyvin suosittu moottori myös generaattoreissa ja petonipytyn pyörittäjänä auton päällä, mutta varaosakuvastoa ei alkanut heti löytymään, että olis nähny mitä turpoa se veli on siinä käyttäny :(
Беларусь
МТЗ-50 1977, eli 505 -77
=MTZ=
Viestit: 621
Liittynyt: 24 Heinä 2007, 23:12
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja =MTZ= »

MTZ kirjoitti: Ilmeisesti tuossa on 240 alakerta ei ainakaan lohkossa niitä pelti luukkuja.Kuitenkin -76 leimat siinäkin.Pelti lätkästä ei näy kun stanssi numerot.
Sanoisin, että sulla on ihan D-60 siinä, sillä itse en ole nähnyt missään muussa kuin D-50:ssä niitä luukkuja.
Belarus MTZ-2, 1954
Belarus MTZ-50, 1966
Belarus MTZ-521, 1976
Belarus MTZ-05 Motoblok , 1985
Belarus Progress 825, 1990
Belarus MTZ-920 Turbo, 2007
Motovelo Minsk MMVZ-3.112, 1993
MTZ
Viestit: 295
Liittynyt: 05 Joulu 2007, 22:21
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja MTZ »

http://kuvablogi.com/nayta/851853/
http://kuvablogi.com/nayta/851852/

Siinä pari kuvaa.Ei mikään viimesen päälle viritys mutta kun ei ole kerennyt :oops:

Ja on se 240,muistelinkin jossain sen nähneeni on vaan nyt kuormaajan raudat edessä mutta oikesta kohtaa kun pällisteli niin näkyi.
501 -76 turbo
MF 135
Zetor 25A
Harkov T150
Torsti
Viestit: 959
Liittynyt: 24 Heinä 2007, 19:45
Paikkakunta: Jämsä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Torsti »

Mulla on kanssa 525:ssa D-240 lohko. Mutta moottori on silti D-60. Koska kampiakselissa ei ole vastapainoja ja sylinterikansi on D-60:n etukammiollinen. Eli on niitä myöhemmin tehtyjä etukammiokoneita, jolloin suoraruiskutteinen malli ollut jo olemassa, käsittääkseni.
Minski traktor paras traktor!
EJH10
Viestit: 781
Liittynyt: 24 Heinä 2007, 21:28
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja EJH10 »

MTZ kirjoitti: http://kuvablogi.com/nayta/851853/
http://kuvablogi.com/nayta/851852/

Siinä pari kuvaa.Ei mikään viimesen päälle viritys mutta kun ei ole kerennyt :oops:
No niin, siinähän se, hyvinhän nuo kuvat ilikiää näyttää, mulla olis täällä paljo keskeneräsemmän näkösiä kuvia :D ja oikeen painemittarikin taitaa olla niinkuin asiaan kuuluukin.
Беларусь
МТЗ-50 1977, eli 505 -77
MTZ
Viestit: 295
Liittynyt: 05 Joulu 2007, 22:21
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja MTZ »

Paremmin kaikki olisi saanut sävellettyä jos ahtimen ilman suodattimen paikalle laittanut kuten näkyy olevan noissa kasisatasissa mutta meinasin että pysyy hydrauli öljy säiliö kesällä viileämpänä kun ei ole turbo sitä lämmittämässä.

Tiedä sitten onko vaikuttaako mihinkään mutta tää oli vaan ihan omaa pähkäilyä :roll:
501 -76 turbo
MF 135
Zetor 25A
Harkov T150
Hasse
Viestit: 337
Liittynyt: 26 Syys 2007, 20:29
Paikkakunta: Kemiönsaari

Viesti Kirjoittaja Hasse »

Hieno ja ennakkoluuloton projekti,eipähän ole tullut mieleenkään turbottaa esikammiokonetta.Siihen tulee varmaan turbon kanssa hieno soundi.
Mitäköhän mahtaa olla tehoa? Minä veikkaisin että noin 80hp mutta vääntöä noin 40% lisää ja huippuvääntö tulee ylemmäs ehkä 300rmp;tä.
Silloin moottorin luonne muuttuu nykyaikaisemmaksi,eli vastaa kuormitukseen antamalla lisätehoa.Se taas tarkoittaa että tuntuu vielä tehokaammalta mitä dynamometri näyttäs.Tuo esikammiokone kun on ilman turboakin sitkeä kun mikä.
505-80
820-82
805.1 turbo-87
1025t Carraro italia-99
t-150-86
DT-75 turbo-88
Belkulla vuodesta-80
MTZ
Viestit: 295
Liittynyt: 05 Joulu 2007, 22:21
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja MTZ »

Juu ei sitkeys ainakaan huonontunut :D Paha on tehoista sanoa mutta luulen virityksen onnistuneen tehojen alentumatta yli 30% :wink:
Sehän on se vanha mitta etteivät virityksessä enempää saa laskea.
501 -76 turbo
MF 135
Zetor 25A
Harkov T150
Rimuli
Viestit: 24
Liittynyt: 25 Heinä 2007, 08:30
Paikkakunta: Yläne

Viesti Kirjoittaja Rimuli »

Olen ottanut yhdestä 501 sestä turbon irti. Julmetun kokoinen Scanian turbo, sopii suoraan pakosarjan laippaan. Toimi kyllä hyvin, mutta siirrettiin 800 sarjaan. Tehoista n tiedä, kytkimen kanssa meinas tulla ongelmia...
että mää nään punasta
Vastaa Viestiin