Hasse kirjoitti:
Laittakaa tällainen takalasiratkaisu,on hyvä käyttää ja halpa lasi jos tulee töppäiltyä.
Hmm, mitäs tuossa nyt on ratkaisevaa eroa alkuperäiseen systeemiin?
Korjauksien kannalta nuo junkkarit on myös vähän heikosti suunniteltu, vai mitä ootte mieltä?
Joo tossa Hassen lasissa on jäänyt se kaareva alaosa pois ja lasi on lyhyempi jolloin ei ota kiinni esim. siihen takakuormaimeen niin helposti ja parasta on että on halvempi kuin se kaareva.
Eiköhän tuohon ollut muutossarjaa saatavana Agromalla.
Jokapäivä työkaluna Belarus
505 1983
920S 2002
952GL 2003 "Belaruksen hallinta on helpointa siihen suuntaan mihin se on jo menossa" Kerho facebookissa
Se alaosa on muovista ja kiinteästi paikallaan,pystyy avamaan toisenpuolen,on liukumekanismi.Siitä saa letkut ja kaapelit hyttiin työkoneista.Lasi on suora (samanlainen kuin 05 Valmetissa) joten kevyt ja vahva.Kaasupumput päsee helpolla.
Jaa, kun meillä on toisessa progressissa justiinsa tuo samanlainen systeemi kuin hassella nyt. En muistanutkaan että sitä oli sillä yhdellä aukeavalla lasilla. Vanhemmassa rokressissa sellanen tais ollakkin mutta siinä on vuos kaudet ollu pelkkää pleksiä, nytten niin naarmunen että hyvä kun yleensä läpi näkee.
Minusta siinä sais kuitenkin olla ihan oikea karmi tuolle lasille, ei tarviis reikiä, eikä niin varoen vetää kiinni. Melkonen vääntö kohdistuu lasiin sillonkin, kun vetää vain toiselta puolen kiinni jäykkiä kaasujousia vastaan.
Tällä systeemillä lasin kiinnitys tulee niin tukevaksi että ei millään tavalla kierry vaikka kuinka vetäisit,mä olen aina tempassu oikeasta nurkasta,kaasujouset työntää noin puolestavälistä kiinnipäin,sekin on ratkaisevaa miten ne toimii.Karmittomia tuppaa olemaan nykyään traktorinlasit myös ovissa,joskus ne voi räjähtää mutta ei vissiin ole karmimalliseen enään paluuta,noin yleensä.
Kuitenkin pidän mun Progressin takalasia paljon parempana kun 1025 konstruktioa(liian iso),on hankala käyttää,eikä valmista läpivientiä työkoneen tarpeisiin.
Itse en kyllä ymmärrä, että mitä huonoa siinä siirtopumpussa muka on? Meillä on toiminut AINA kaikissa koneissa hyvin. Saattaahan se vaikuttaa vähän rempulan oloiselta, mutta erinomainen esimerkiksi rypsiöljyllä ajettaessa. Aina on onnistunut ilmaus, mikäli sille on tarvetta ollut. Ei kait teihin ole iskemässä länsimaalaistumis syndrooma?
=MTZ= kirjoitti:Ei kait teihin ole iskemässä länsimaalaistumis syndrooma?
ainahan se vaara on
Juu ilmattuu oon saanut aina minäkin, sormille vähän ruikkii mutta ruiskuaahan sieltä ruiskutuspumpun ilmausruuveistakin löpöö sinne tänne
Oppiihan ainakin pitää tankissa tavaraa ettei lopu
Jokapäivä työkaluna Belarus
505 1983
920S 2002
952GL 2003 "Belaruksen hallinta on helpointa siihen suuntaan mihin se on jo menossa" Kerho facebookissa
=MTZ= kirjoitti:Itse en kyllä ymmärrä, että mitä huonoa siinä siirtopumpussa muka on? Meillä on toiminut AINA kaikissa koneissa hyvin. Saattaahan se vaikuttaa vähän rempulan oloiselta, mutta erinomainen esimerkiksi rypsiöljyllä ajettaessa. Aina on onnistunut ilmaus, mikäli sille on tarvetta ollut. Ei kait teihin ole iskemässä länsimaalaistumis syndrooma?
Kokeileppa joskus jonkun muun vehkeen käsipumppua. Kaikissa belaruksissa mitä oon pumppaillu on pumppu ollu erittäin tehoton ja vuotanut mukavasti pitemmän pumppaussession jälkeen. Meneehän se tuokin jos ei paremmasta oo tietoa, mutta kyllä semmonen pumppu olis kiva millä liikahtaa puollitraa kerta nykäsyllä. Viiskympissä ja muissa missä on vielä tankki hytin takana ei ilmauksessa tietysti suurempia ongelmia ole, ja ite puhallan monesti paineilmalla tankkiin painetta...
Joo on tullut jopa tullut kokeiltua toisen merkkisiä traktoreitakin missä on automaattiset pikavaihteet ja melkein sormenpäällä toimivat hallintalaitteet sekä ihanan hiljainen ilmastoitu hytti
Itsellä kuiteskin on järki voittanut tuon ihanuuden tavoittelun ja riittää kun katsoo käteen jäävän palkan mistä täytyy tuo maataloudessa välttämätön traktori maksaa vaikka lainan lyhennyksen muodossa
Mielestäni tuo siirtopumppu kuuluu tuohon belkun luonteeseen jos nyt koneella sellaista on, mutta itse olen tullut sinuksi tuon kyseisen osakokonaisuuden kanssa
Jokapäivä työkaluna Belarus
505 1983
920S 2002
952GL 2003 "Belaruksen hallinta on helpointa siihen suuntaan mihin se on jo menossa" Kerho facebookissa
=MTZ= kirjoitti:Itse en kyllä ymmärrä, että mitä huonoa siinä siirtopumpussa muka on? Meillä on toiminut AINA kaikissa koneissa hyvin. Saattaahan se vaikuttaa vähän rempulan oloiselta, mutta erinomainen esimerkiksi rypsiöljyllä ajettaessa. Aina on onnistunut ilmaus, mikäli sille on tarvetta ollut. Ei kait teihin ole iskemässä länsimaalaistumis syndrooma?
Kokeileppa joskus jonkun muun vehkeen käsipumppua. Kaikissa belaruksissa mitä oon pumppaillu on pumppu ollu erittäin tehoton ja vuotanut mukavasti pitemmän pumppaussession jälkeen. Meneehän se tuokin jos ei paremmasta oo tietoa, mutta kyllä semmonen pumppu olis kiva millä liikahtaa puollitraa kerta nykäsyllä. Viiskympissä ja muissa missä on vielä tankki hytin takana ei ilmauksessa tietysti suurempia ongelmia ole, ja ite puhallan monesti paineilmalla tankkiin painetta...
Vuotaa? Onko käynyt mielessä uusia tiivisteet? Kyllä se ihan suht rivakasti meillä ainakin ryystää ilmat pois.
Ulosotto akseli,tuossa mun 501 kolmas menossa edellisistä hävinnyt boorit ettei nivel akseli pysy kiinni.
Tosin sitä on aiemmin jotain tuhatta tuntia pyöritetty kun kompura koneena ollut ja joskus vuonna retu ja tahvo tunti mittari pysähtynyt 6000h