Huonoin Belarus osa äänestys

keskustelu kaikista koneista ja vehkeistä

Valvoja: pelarusmaisteri

Torsti
Viestit: 959
Liittynyt: 24 Heinä 2007, 19:45
Paikkakunta: Jämsä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Torsti »

Hasse kirjoitti: Laittakaa tällainen takalasiratkaisu,on hyvä käyttää ja halpa lasi jos tulee töppäiltyä.
Hmm, mitäs tuossa nyt on ratkaisevaa eroa alkuperäiseen systeemiin?

Korjauksien kannalta nuo junkkarit on myös vähän heikosti suunniteltu, vai mitä ootte mieltä?
Minski traktor paras traktor!
Vilske
Viestit: 3039
Liittynyt: 24 Heinä 2007, 19:16
Paikkakunta: Iitti

Viesti Kirjoittaja Vilske »

Torsti kirjoitti:
Hasse kirjoitti: Laittakaa tällainen takalasiratkaisu,on hyvä käyttää ja halpa lasi jos tulee töppäiltyä.
Hmm, mitäs tuossa nyt on ratkaisevaa eroa alkuperäiseen systeemiin?

Korjauksien kannalta nuo junkkarit on myös vähän heikosti suunniteltu, vai mitä ootte mieltä?
Joo tossa Hassen lasissa on jäänyt se kaareva alaosa pois ja lasi on lyhyempi jolloin ei ota kiinni esim. siihen takakuormaimeen niin helposti ja parasta on että on halvempi kuin se kaareva.
Eiköhän tuohon ollut muutossarjaa saatavana Agromalla.
Jokapäivä työkaluna Belarus
505 1983
920S 2002
952GL 2003
"Belaruksen hallinta on helpointa siihen suuntaan mihin se on jo menossa"
Kerho facebookissa
Hasse
Viestit: 337
Liittynyt: 26 Syys 2007, 20:29
Paikkakunta: Kemiönsaari

Viesti Kirjoittaja Hasse »

Se alaosa on muovista ja kiinteästi paikallaan,pystyy avamaan toisenpuolen,on liukumekanismi.Siitä saa letkut ja kaapelit hyttiin työkoneista.Lasi on suora (samanlainen kuin 05 Valmetissa) joten kevyt ja vahva.Kaasupumput päsee helpolla.
505-80
820-82
805.1 turbo-87
1025t Carraro italia-99
t-150-86
DT-75 turbo-88
Belkulla vuodesta-80
Torsti
Viestit: 959
Liittynyt: 24 Heinä 2007, 19:45
Paikkakunta: Jämsä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Torsti »

Jaa, kun meillä on toisessa progressissa justiinsa tuo samanlainen systeemi kuin hassella nyt. En muistanutkaan että sitä oli sillä yhdellä aukeavalla lasilla. Vanhemmassa rokressissa sellanen tais ollakkin mutta siinä on vuos kaudet ollu pelkkää pleksiä, nytten niin naarmunen että hyvä kun yleensä läpi näkee.

Minusta siinä sais kuitenkin olla ihan oikea karmi tuolle lasille, ei tarviis reikiä, eikä niin varoen vetää kiinni. Melkonen vääntö kohdistuu lasiin sillonkin, kun vetää vain toiselta puolen kiinni jäykkiä kaasujousia vastaan.
Minski traktor paras traktor!
Hasse
Viestit: 337
Liittynyt: 26 Syys 2007, 20:29
Paikkakunta: Kemiönsaari

Viesti Kirjoittaja Hasse »

Tällä systeemillä lasin kiinnitys tulee niin tukevaksi että ei millään tavalla kierry vaikka kuinka vetäisit,mä olen aina tempassu oikeasta nurkasta,kaasujouset työntää noin puolestavälistä kiinnipäin,sekin on ratkaisevaa miten ne toimii.Karmittomia tuppaa olemaan nykyään traktorinlasit myös ovissa,joskus ne voi räjähtää mutta ei vissiin ole karmimalliseen enään paluuta,noin yleensä.

Kuitenkin pidän mun Progressin takalasia paljon parempana kun 1025 konstruktioa(liian iso),on hankala käyttää,eikä valmista läpivientiä työkoneen tarpeisiin.
505-80
820-82
805.1 turbo-87
1025t Carraro italia-99
t-150-86
DT-75 turbo-88
Belkulla vuodesta-80
=MTZ=
Viestit: 621
Liittynyt: 24 Heinä 2007, 23:12
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja =MTZ= »

Itse en kyllä ymmärrä, että mitä huonoa siinä siirtopumpussa muka on? Meillä on toiminut AINA kaikissa koneissa hyvin. Saattaahan se vaikuttaa vähän rempulan oloiselta, mutta erinomainen esimerkiksi rypsiöljyllä ajettaessa. Aina on onnistunut ilmaus, mikäli sille on tarvetta ollut. Ei kait teihin ole iskemässä länsimaalaistumis syndrooma?
Belarus MTZ-2, 1954
Belarus MTZ-50, 1966
Belarus MTZ-521, 1976
Belarus MTZ-05 Motoblok , 1985
Belarus Progress 825, 1990
Belarus MTZ-920 Turbo, 2007
Motovelo Minsk MMVZ-3.112, 1993
MTZ
Viestit: 295
Liittynyt: 05 Joulu 2007, 22:21
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja MTZ »

Niinpä.Löysän olonen se pumpun nuppi mullakin on mutta toimii ja pari kertaa 5 vuoden aikana joutunut sitä käyttämään eipä haittaa.
501 -76 turbo
MF 135
Zetor 25A
Harkov T150
Vilske
Viestit: 3039
Liittynyt: 24 Heinä 2007, 19:16
Paikkakunta: Iitti

Viesti Kirjoittaja Vilske »

=MTZ= kirjoitti:Ei kait teihin ole iskemässä länsimaalaistumis syndrooma?
:lol: :lol: ainahan se vaara on :)
Juu ilmattuu oon saanut aina minäkin, sormille vähän ruikkii mutta ruiskuaahan sieltä ruiskutuspumpun ilmausruuveistakin löpöö sinne tänne :)
Oppiihan ainakin pitää tankissa tavaraa ettei lopu :wink:
Jokapäivä työkaluna Belarus
505 1983
920S 2002
952GL 2003
"Belaruksen hallinta on helpointa siihen suuntaan mihin se on jo menossa"
Kerho facebookissa
MTZ
Viestit: 295
Liittynyt: 05 Joulu 2007, 22:21
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja MTZ »

Tuossa 501 on tankki vielä niin korkealla jotta jos yli puolen välin ei tarvi pumppailla avaa ruuvin ja kotvan vartoilee :D

Sitte lähteekin startilla.
501 -76 turbo
MF 135
Zetor 25A
Harkov T150
Torsti
Viestit: 959
Liittynyt: 24 Heinä 2007, 19:45
Paikkakunta: Jämsä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Torsti »

=MTZ= kirjoitti:Itse en kyllä ymmärrä, että mitä huonoa siinä siirtopumpussa muka on? Meillä on toiminut AINA kaikissa koneissa hyvin. Saattaahan se vaikuttaa vähän rempulan oloiselta, mutta erinomainen esimerkiksi rypsiöljyllä ajettaessa. Aina on onnistunut ilmaus, mikäli sille on tarvetta ollut. Ei kait teihin ole iskemässä länsimaalaistumis syndrooma?
Kokeileppa joskus jonkun muun vehkeen käsipumppua. Kaikissa belaruksissa mitä oon pumppaillu on pumppu ollu erittäin tehoton ja vuotanut mukavasti pitemmän pumppaussession jälkeen. Meneehän se tuokin jos ei paremmasta oo tietoa, mutta kyllä semmonen pumppu olis kiva millä liikahtaa puollitraa kerta nykäsyllä. Viiskympissä ja muissa missä on vielä tankki hytin takana ei ilmauksessa tietysti suurempia ongelmia ole, ja ite puhallan monesti paineilmalla tankkiin painetta...
Minski traktor paras traktor!
Vilske
Viestit: 3039
Liittynyt: 24 Heinä 2007, 19:16
Paikkakunta: Iitti

Viesti Kirjoittaja Vilske »

Joo on tullut jopa tullut kokeiltua toisen merkkisiä traktoreitakin missä on automaattiset pikavaihteet ja melkein sormenpäällä toimivat hallintalaitteet sekä ihanan hiljainen ilmastoitu hytti :D

Itsellä kuiteskin on järki voittanut tuon ihanuuden tavoittelun ja riittää kun katsoo käteen jäävän palkan mistä täytyy tuo maataloudessa välttämätön traktori maksaa vaikka lainan lyhennyksen muodossa :)

Mielestäni tuo siirtopumppu kuuluu tuohon belkun luonteeseen jos nyt koneella sellaista on, mutta itse olen tullut sinuksi tuon kyseisen osakokonaisuuden kanssa :)
Jokapäivä työkaluna Belarus
505 1983
920S 2002
952GL 2003
"Belaruksen hallinta on helpointa siihen suuntaan mihin se on jo menossa"
Kerho facebookissa
=MTZ=
Viestit: 621
Liittynyt: 24 Heinä 2007, 23:12
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja =MTZ= »

Torsti kirjoitti:
=MTZ= kirjoitti:Itse en kyllä ymmärrä, että mitä huonoa siinä siirtopumpussa muka on? Meillä on toiminut AINA kaikissa koneissa hyvin. Saattaahan se vaikuttaa vähän rempulan oloiselta, mutta erinomainen esimerkiksi rypsiöljyllä ajettaessa. Aina on onnistunut ilmaus, mikäli sille on tarvetta ollut. Ei kait teihin ole iskemässä länsimaalaistumis syndrooma?
Kokeileppa joskus jonkun muun vehkeen käsipumppua. Kaikissa belaruksissa mitä oon pumppaillu on pumppu ollu erittäin tehoton ja vuotanut mukavasti pitemmän pumppaussession jälkeen. Meneehän se tuokin jos ei paremmasta oo tietoa, mutta kyllä semmonen pumppu olis kiva millä liikahtaa puollitraa kerta nykäsyllä. Viiskympissä ja muissa missä on vielä tankki hytin takana ei ilmauksessa tietysti suurempia ongelmia ole, ja ite puhallan monesti paineilmalla tankkiin painetta...
Vuotaa? Onko käynyt mielessä uusia tiivisteet? Kyllä se ihan suht rivakasti meillä ainakin ryystää ilmat pois.
Belarus MTZ-2, 1954
Belarus MTZ-50, 1966
Belarus MTZ-521, 1976
Belarus MTZ-05 Motoblok , 1985
Belarus Progress 825, 1990
Belarus MTZ-920 Turbo, 2007
Motovelo Minsk MMVZ-3.112, 1993
jukkis
Viestit: 28
Liittynyt: 25 Helmi 2008, 09:08
Paikkakunta: Suomussalmi

Huonoin osa

Viesti Kirjoittaja jukkis »

Sehän on ilmanmuuta startti ja vielä tarkemmin solennoidi ja penkis onneksi sen voi purkkaa ja panna sinne kunnon kuulat jo kestää
jukkis
MTZ
Viestit: 295
Liittynyt: 05 Joulu 2007, 22:21
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja MTZ »

Ulosotto akseli,tuossa mun 501 kolmas menossa edellisistä hävinnyt boorit ettei nivel akseli pysy kiinni.
Tosin sitä on aiemmin jotain tuhatta tuntia pyöritetty kun kompura koneena ollut ja joskus vuonna retu ja tahvo tunti mittari pysähtynyt 6000h :D
501 -76 turbo
MF 135
Zetor 25A
Harkov T150
MTZ
Viestit: 295
Liittynyt: 05 Joulu 2007, 22:21
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja MTZ »

Sunnuntai päivän ratoksi purkasin käsi pumpun ja vaihdoin uuden O-renkaan mäntään ei ruiki enää käsille 8)
501 -76 turbo
MF 135
Zetor 25A
Harkov T150
Vastaa Viestiin