Huonoin Belarus osa äänestys
Valvoja: pelarusmaisteri
Huonoin Belarus osa äänestys
Mielestäni huonoin osa on toi polttoaineen käsipumppu.. Sille vois antaa het 101 pistettä.. Joskus aina sattuu et tankki kuivuu ja imasee ilmat niin rupiappa siinä sit ilmomaan. Eihän toi pumppu nosta edes uutena.. Materiaali ois voinu olla joku muuku mustarauta. tankissa pitää olla vähintään 40litraa ennenko kannattanee yrittää. ja sormethan siinä ruvelle menee lipsuttaessa. ei minkäänlaista tuntumaa et millon imee. tiivisteitä on kokeiltu monenlaista mut ei paskasta saa tekemälläkään toimivaa.. Mut onneksi siihen löytyy hyvä ja passeli vastaus mersun pellin alta. ainaskin W123 passaa käsipumppu muutako ruuvaa kii ja on muuten tuntumaa.. Termostaatti on kans aika passeli mesestä.. kierrätys kunniaan
-79 ja -81 525:set, kummassakin toinen asiallisessa kunnossa mutta toisessa ei hopeoinnista ole kun muistot jäljellä...Rokressi kirjoitti:Alkuperäisten ajovalojen heijastinosan hopeointi! Monellako lienee kunnossa?
Omilla kokemuksilla voisi ainakin äänestää sitä vipua, joka välittää nostolaitesylinterin liikkeen nostovarsia käyttävälle akselille (olipa epäselvästi selitetty, toivottavsti tuon tajusi). Kummastakin tuo on pettänyt/hitsattu.
Joo kyse on varmaan tuosta vääntövarresta jossa on se kiila nostovarsiakselissa, uudemmat missä on boorit akselissa ovat olleet jo kyllä huomattavasti kestävämmätSammy kirjoitti: Omilla kokemuksilla voisi ainakin äänestää sitä vipua, joka välittää nostolaitesylinterin liikkeen nostovarsia käyttävälle akselille (olipa epäselvästi selitetty, toivottavsti tuon tajusi). Kummastakin tuo on pettänyt/hitsattu.
Oman äänen antaisin kanssa seuraaville osille kuten:
starttimoottorin puoleen, viimeiksi alkoi toissapäivänä rääkyy omassa 1100 tuntii ajetussa greenlinerissä
Täytyypi tutkii mikä sielt on mennyt mutta strattaa normaalisti kun välillä heiluttaa keppii ilman kytkintä
Ilman muuta takalasinpyyhin mikä pelaa silloin kun on akseli herkimmillään.
Painonapit ovisssa jotka jäätyvät ja kun pääsee sisään niin ovee ei saa kiinni kun nappi on sisässä, siis uudemmat agross-hytit vm. 98-
Tietysti sisävalo, joka pelaa tietyin väliajoin.
Jokapäivä työkaluna Belarus
505 1983
920S 2002
952GL 2003
"Belaruksen hallinta on helpointa siihen suuntaan mihin se on jo menossa"
Kerho facebookissa
505 1983
920S 2002
952GL 2003
"Belaruksen hallinta on helpointa siihen suuntaan mihin se on jo menossa"
Kerho facebookissa
Se polttoaineen siirtopumppu saa meikäläisen pisteet. Avuton vehje, vallan yllätyin kun ensi kerran kokoeilin scanian käsipumppua. Tuli silloin oikeen semmonen ahaa elämys että tällainenkos sen kuuluukin olla.
Nyt justiinsa ei muuta tule mieleen...
Nyt justiinsa ei muuta tule mieleen...
Viimeksi muokannut Torsti, 05 Helmi 2008, 19:34. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Minski traktor paras traktor!
Joo.käsipumput vuotaa jokaisessa(carrarossa ei kokeiltu).Ilmattua olen saanut.Yhdestä 820 kronas startti 90-luvulla monta kertaa,ei auttanut vaikka kahdesti uusin pusla,aina väljistyi kuukaudessat.Lopuksi kyllästyin ja ostin uuden eikä senkoommin ole ollut starttiongelmaa.
Hydrailiikan lohko vuotaa kaikissa.
Hydrailiikan lohko vuotaa kaikissa.
505-80
820-82
805.1 turbo-87
1025t Carraro italia-99
t-150-86
DT-75 turbo-88
Belkulla vuodesta-80
820-82
805.1 turbo-87
1025t Carraro italia-99
t-150-86
DT-75 turbo-88
Belkulla vuodesta-80
Jos se käsipumppu vituttaa niin siihen käy Boschin pumppu suoraan paikalleen. Hain Ylivieskan Valtralta ja jopas alkoi ilmaus sujua. Käy ihan kädenkäänteessä siihen alkuperäiseen ryskyttimeen verrattuna, eikä maksanu muistaakseni kuin 17 eurostoliiton ruplaa.
T-40:ssä pitää vielä kärsiä vanhaa, entisöinnin nimissä kun ei voi laittaa korvausossaa. Eestissä oli uusi tuollainen liki ilmainen, mutta on niin jäykkä kiskoa että tosipaikan tullen lie helpompi ilmata ajamalla paineilmaa polttoainesäiliöön.
Jos heikointa osaa ajatellaan niin T40:n ja 400:n kytkimen irroituspultit taikka kannenpultit saa mun ääneni. Ne on varmaan tehty lakerista molemmat, niin huonosti ne kestää. Kytkintä ei tarvi kauaa käyttää kun pultit venyy taikka niiden kierteet lähtee niin että ei saa enää vaihteita päälle, ja moottoria kootessa ne kannen pultit venyy helposti sentin, eikä niitä silti saa 100Nm:n kireyteen.
T-40:ssä pitää vielä kärsiä vanhaa, entisöinnin nimissä kun ei voi laittaa korvausossaa. Eestissä oli uusi tuollainen liki ilmainen, mutta on niin jäykkä kiskoa että tosipaikan tullen lie helpompi ilmata ajamalla paineilmaa polttoainesäiliöön.
Jos heikointa osaa ajatellaan niin T40:n ja 400:n kytkimen irroituspultit taikka kannenpultit saa mun ääneni. Ne on varmaan tehty lakerista molemmat, niin huonosti ne kestää. Kytkintä ei tarvi kauaa käyttää kun pultit venyy taikka niiden kierteet lähtee niin että ei saa enää vaihteita päälle, ja moottoria kootessa ne kannen pultit venyy helposti sentin, eikä niitä silti saa 100Nm:n kireyteen.
Ai niin, Progress-mallin takaikkuna, sivuikkunoiden saranat ja ovet on myös aivan perseestä. Hytti on kyllä kuin harakanpesä kun sitä vertaa uudempaan venäläiseen. Mutta onhan se sentään silmälle miellyttävä. Niinhän ne on italialaiset autotkin: hivelee ainakin joidenkin silmää mutta sateella nousee savu sähköjohdoista.
Joo mutta se progressin hytti onkin suomalaista tekoa, eli onko se vähän niin ja näin kelpuutetaanko tähän äänestykseen
Se takalasi on kyllä toillaan ihan hitosta, Meniköhän viime vuonnakin 3 takalasia Lähinnä se kun jää se salpa kiinni asentoon ja vetäset lasia kiinni niin sittenpä se onkin poks vaan. Enomies suunnittelikin jo kehyksen tekemistä siihen lasiin.
Tosin sen vanhemmankin suomihytin lasin saa näppärästi sälöiksi trukkirungolla tai takakuormaajalla...
Se takalasi on kyllä toillaan ihan hitosta, Meniköhän viime vuonnakin 3 takalasia Lähinnä se kun jää se salpa kiinni asentoon ja vetäset lasia kiinni niin sittenpä se onkin poks vaan. Enomies suunnittelikin jo kehyksen tekemistä siihen lasiin.
Tosin sen vanhemmankin suomihytin lasin saa näppärästi sälöiksi trukkirungolla tai takakuormaajalla...
Minski traktor paras traktor!
Huonoin Belarusosa on 425-belkussa ollut ehdottomasti kytkimen palautusjousi.Paukkui yhdessä vaiheessa poikki kerran vuodessa.Nyt jostain syystä kestänyt pitempään.Progresmallin takalasi mullakin rikki jo monta vuotta,uutta en enää ole viitsinyt asentaa.Sivulasitkin lukitukseltaan vempuloita.
Alkuperäinen startti oli myös huono,jumittui aina välillä kiinni.Käytetty vanhanmallinen missä kädellä voi vähän herkistellä onkin toiminut mainiosti!
Alkuperäinen startti oli myös huono,jumittui aina välillä kiinni.Käytetty vanhanmallinen missä kädellä voi vähän herkistellä onkin toiminut mainiosti!
Laittakaa tällainen takalasiratkaisu,on hyvä käyttää ja halpa lasi jos tulee töppäiltyä.
Mä taas olen erittäin tyytyväinen Progressin hyttiin,eteenkin kun siirsin vaihdekepin sivulle.Hiljaisempi kun Minskin Junkkarikopiohytti.
Huonoa on halvat tarvike katkaisimet ja alkuperäinen lämmityslaite.
505-80
820-82
805.1 turbo-87
1025t Carraro italia-99
t-150-86
DT-75 turbo-88
Belkulla vuodesta-80
820-82
805.1 turbo-87
1025t Carraro italia-99
t-150-86
DT-75 turbo-88
Belkulla vuodesta-80