TE-3m
Valvoja: pelarusmaisteri
TE-3m
Kävin tänään katselemassa tommosta vaijerikaivinkonetta jossa luki takapellissä VAPO. On Neuvostoliitossa valmistettu. Harmi kun ei ollut kameraa mukana, pitää käydä vielä kuvaamassa. On seisonu täällä yhden ojan varressa ja koivukin on jo kasvanu vaijeripuomin välistä, on seisonu paikallaan niin kauan kuin muistan eli lähemmäs 40 vuotta kun täällä seudulla olen asunut. Luulin, että olisi jo ihan lahonnut, mutta kunto yllätti, konehuoneessa oli kaikki paikallaan ja hammasrattaissa hyvä rasva päällä. Lasit oli rikki myös mittareista, ovet aukesivat ja katto oli ehjä. Netistä ei paljoa tietoa löydy, yksi pieni kuva. http://www.kivirock.fi/uutiset.html?a200=654
Koitin jo selvittää kenen mailla makailee, olisko tuossa aihetta pieneen projektiin?
Jos joku tietää koneesta jotain tai linkkejä niin laittakaa tänne.
Olis rouhee kaivuri
Koitin jo selvittää kenen mailla makailee, olisko tuossa aihetta pieneen projektiin?
Jos joku tietää koneesta jotain tai linkkejä niin laittakaa tänne.
Olis rouhee kaivuri
Re: TE-3m
Omistaja ei edes tiedä hänellä sellaista olevan vaan kun kysymään sitten jos joskus menet niin hinta vastaa uutta
Sitä tapahtuu etenkin auto piireissä valitettavan usein, että pelastus kuntoisilla harvinaisuuksilla on uuden museoidun hinta ja sit ne mätänee sijoilleen.
Sitä tapahtuu etenkin auto piireissä valitettavan usein, että pelastus kuntoisilla harvinaisuuksilla on uuden museoidun hinta ja sit ne mätänee sijoilleen.
952Gl isme 140L kuormain
Re: TE-3m ТЭ-3м
Koitapa hakea ТЭ-3M niin löytyy naapurista tietoa ja ainakin kuvia. Suomeksi sitten huonommin.
Vapo näköjään sivuudistuksen myötä poistanu Turvemuseoon liittyvät kalustoesittelysivut bittiavaruuteen. Siellä tuo kaivinkonekin oli. Googlen cachesta löytyi seuraavat:
Vaijerikaivinkone TE-3M (48)
Kuormauslaitteet
TE-3M on neuvostoliittolaisvalmisteinen kaivinkone, jota voidaan lisälaitteilla varustettuna käyttää monissa eri työvaiheissa suolla. Yleisimmin konetta on käytetty suon ojitukseen sekä turpeen kuormaukseen, mutta Neuvostoliitossa siitä on olemassa myös puun kaatoon soveltuva versio. Suomessa TE-3M kaivinkonetta on viimeksi käytetty Haukinevan lastausasemalla jyrsinturpeen tiivistämiseksi rautatievaunuissa. Tiivistämällä turvevaunujen kapasiteettia on voitu lisätä 13%.
TE-3M on suunniteltu erityisesti suokäyttöön. Sen telat ovat leveät ja pitkät, joten koneella voi alhaisen pintapaineen ansiosta toimia myös ojittamattomilla soilla. Näitä koneita hankittiin 1970-luvulla Vapolle soiden kunnostuksessa ja turvetuotannon eri työvaiheissa käytettäväksi
Tekniset tiedot
peruskoneen mitat 5,30 m
leveys 3,77 m
korkeus 3,27 m
telan leveys 1,20 m
paino 20 000 kg
pintapaine 19 kPa
teho 55 kW
ajonopeus 1,5 km/h
työteho 0,5 m³/min
kauhavarustus
puomi ja laahakauha 0,5 m³
sarkaojakauha 0,5 m³
pistokauha 0,5 m³
pistokauha turvekäyttöön 1,5 m³
tiivistyspaino 1500 kg
valmistusvuosi 1974
valmistusmaa Neuvostoliitto
valmistaja Ivanovon turvekonetehdas
Vapo näköjään sivuudistuksen myötä poistanu Turvemuseoon liittyvät kalustoesittelysivut bittiavaruuteen. Siellä tuo kaivinkonekin oli. Googlen cachesta löytyi seuraavat:
Vaijerikaivinkone TE-3M (48)
Kuormauslaitteet
TE-3M on neuvostoliittolaisvalmisteinen kaivinkone, jota voidaan lisälaitteilla varustettuna käyttää monissa eri työvaiheissa suolla. Yleisimmin konetta on käytetty suon ojitukseen sekä turpeen kuormaukseen, mutta Neuvostoliitossa siitä on olemassa myös puun kaatoon soveltuva versio. Suomessa TE-3M kaivinkonetta on viimeksi käytetty Haukinevan lastausasemalla jyrsinturpeen tiivistämiseksi rautatievaunuissa. Tiivistämällä turvevaunujen kapasiteettia on voitu lisätä 13%.
TE-3M on suunniteltu erityisesti suokäyttöön. Sen telat ovat leveät ja pitkät, joten koneella voi alhaisen pintapaineen ansiosta toimia myös ojittamattomilla soilla. Näitä koneita hankittiin 1970-luvulla Vapolle soiden kunnostuksessa ja turvetuotannon eri työvaiheissa käytettäväksi
Tekniset tiedot
peruskoneen mitat 5,30 m
leveys 3,77 m
korkeus 3,27 m
telan leveys 1,20 m
paino 20 000 kg
pintapaine 19 kPa
teho 55 kW
ajonopeus 1,5 km/h
työteho 0,5 m³/min
kauhavarustus
puomi ja laahakauha 0,5 m³
sarkaojakauha 0,5 m³
pistokauha 0,5 m³
pistokauha turvekäyttöön 1,5 m³
tiivistyspaino 1500 kg
valmistusvuosi 1974
valmistusmaa Neuvostoliitto
valmistaja Ivanovon turvekonetehdas
-
- Viestit: 907
- Liittynyt: 15 Syys 2007, 14:42
- Paikkakunta: Suomussalmi
Re: TE-3m
Tälta sivustolta löytyy rutkasti kuvia ja lisätietoa:
http://www.techstory.ru/exco_one/te3m.htm
Tekniset tiedot (kone joko D-60 tai SMD-14):
http://www.techstory.ru/techinfo/te3m_tech.htm
http://www.techstory.ru/exco_one/te3m.htm
Tekniset tiedot (kone joko D-60 tai SMD-14):
http://www.techstory.ru/techinfo/te3m_tech.htm
___________________________
Lupinki-korpitila/Хутор "Лупинки"
МТЗ-50
ДТ-75
ПТУ-5
КРН-2.1
Урал 6х6
ГАЗ-21 Волга
Lupinki-korpitila/Хутор "Лупинки"
МТЗ-50
ДТ-75
ПТУ-5
КРН-2.1
Урал 6х6
ГАЗ-21 Волга
Re: TE-3m
Noniin, kysytty on tuota vaijerikaivinkonetta ja niinhän siinä kävi, että ennemmin annetaan romuraudaksi kuin vieraalle entisöitäväksi.
Maanomistaja kenen mailla se on, on yli 70v ukko, mutta ei myy eikä anna korjata pois. Muttei itsekkään sitä kunnosta.
On joissakin ihmisissä ihmeelliset geenit, sen vielä ymmärtää, että sanottaisiin niin kova hinta ettei sitä kukaan ostaisi, mutta kun ei edes harkita myymistä vaan annetaan vehkeen maatua paikoilleen. Mun puolesta saa mädäntyä siihen missä on
Maanomistaja kenen mailla se on, on yli 70v ukko, mutta ei myy eikä anna korjata pois. Muttei itsekkään sitä kunnosta.
On joissakin ihmisissä ihmeelliset geenit, sen vielä ymmärtää, että sanottaisiin niin kova hinta ettei sitä kukaan ostaisi, mutta kun ei edes harkita myymistä vaan annetaan vehkeen maatua paikoilleen. Mun puolesta saa mädäntyä siihen missä on
Re: TE-3m
MarkToi kirjoitti:Noniin, kysytty on tuota vaijerikaivinkonetta ja niinhän siinä kävi, että ennemmin annetaan romuraudaksi kuin vieraalle entisöitäväksi.
Maanomistaja kenen mailla se on, on yli 70v ukko, mutta ei myy eikä anna korjata pois. Muttei itsekkään sitä kunnosta.
On joissakin ihmisissä ihmeelliset geenit, sen vielä ymmärtää, että sanottaisiin niin kova hinta ettei sitä kukaan ostaisi, mutta kun ei edes harkita myymistä vaan annetaan vehkeen maatua paikoilleen. Mun puolesta saa mädäntyä siihen missä on
Minähän pelkäsin tätä asiaa, ettei siitä uskalleta luopua muuta kuin romumiehelle, ettei kukaan saa mitään iloa siitä
Se on se suomalainen kateus mikä "romu" renkaan kylkeenkin puukon ajaa
Otappas joku kaveri mukaan ja laita se esittämään romumiestä ja saamaan lupa viedä kaivuri pois, voi olla vaikka ilmainen kunhan muistaa mainostaa, ettei kukaan saa mitään iloa siitä.
952Gl isme 140L kuormain
Re: TE-3m
Joskus tullut vastaava tapaus eteen, olisin tarvinnut jotain osaa en nyt muista mistä ja lupasin palata asiaan muutaman päivän jälkeen. Noh palasin kyselemään osaa ja vastaukseksi tuli, että romumies oli hakenut kun ohi oli ajellut.suonsyrjä kirjoitti:mutta olen pari tapausta nähny kun on rompetta laitettu mieluummi ilmaseks romu miehelle kuin, että olis rahalla ostanu.
Noh soitin paikalliselle romumiehelle ja muistaakseni hain osan häneltä ilmaiseksi kun omistajalle olisin joutunut jotain maksamaankin
Niin ja osan omistaja oli itse soittanut romumiehelle, että hae jo tänään se raato pois
Mutta kun romumies ei saa siitä hyötyä Näin ainakin kateellinen suomalainen ajatteleesuonsyrjä kirjoitti: välillä alkaa ottaa jo päähän kun jotain ostattelet on ensimäine kommentti, mitähän romu mies siitä maksas ja vaikka tarjoot hieman reilummi ku mitä ite vietynä puntarille sais niin ei käy.
Se on mailmalle menevän tavaran hinta mitä suomalaiset seuraa käsikädessä, Suomessa kun romun hinta tippui viimeksi reilusti vanhemmat meni muuan kuukauden päästä saksaan ja laiva hajottamot oli tyhjinä ja duunarit lomilla. Laivahajottamon pomo kertoili viime aikojen olleen kiireisiä kun tuli tieto raudan hinnan laskusta niin piti saada varastot nopeasti tyhjiksi.suonsyrjä kirjoitti: lie tekevät tarkotuksella keväälle joka vuos hintapiikin ja sitten kun rompetta alkaa tulemaan niin tiputetaan hintaa.
952Gl isme 140L kuormain
Re: TE-3m
Missäpäin maata tuo kaivuri on maantieteellisesti? Paras tapa saada tuo olisi tosiaan tekeytyä romumieheksi. Kukapa sitä tarkastaa ja toisekseen onhan sitä saattanut perustaa romuntrokausfirman vaikka eilen. Sanoiko omistaja että antaa/myy sen romuksi? Olisiko teilläpäin , Marktoi, mitään vehjettä millä tuon sitten saa kuljetettua. Minä voin kyllä esittää sitä romun ostajaa.
Re: TE-3m
-vinkki kunnan ympäristösihteerille tai TE-keskuksen ympäristövastaavalle, joskus ovat nihkeitä tekemään mitään mutta kun jaksaa muistuttaa kerran pari, niin poistattavat romun omistajan kustannuksella vaikka olisi omalla maalla, jos ei halua myydä.
Re: TE-3m
Jokioinen-Humppila tienvarressa, joikioisilta n. 7km Humppilaan päin oikealla puolella. Puomi näkyy pusikosta.kimmoa kirjoitti:Missäpäin maata tuo kaivuri on maantieteellisesti?
Jos laitat kansalaisen karttapaikassa osoitteeksi "Humppilantie 700, Jokioinen" niin se kaivuri on juuri siinä "Setälä" tekstin kohdalla.
Täytyypä vihjaista ympäristöihmisille, onhan siellä öljyt ja polttoaineet sisällä ja vesistöäkin lähellä.
Re: TE-3m
On se näppärää tää tietotekniikkaMarkToi kirjoitti:Jokioinen-Humppila tienvarressa, joikioisilta n. 7km Humppilaan päin oikealla puolella. Puomi näkyy pusikosta.kimmoa kirjoitti:Missäpäin maata tuo kaivuri on maantieteellisesti?
Jos laitat kansalaisen karttapaikassa osoitteeksi "Humppilantie 700, Jokioinen" niin se kaivuri on juuri siinä "Setälä" tekstin kohdalla.
Täytyypä vihjaista ympäristöihmisille, onhan siellä öljyt ja polttoaineet sisällä ja vesistöäkin lähellä.
http://goo.gl/maps/M2wF
Jokapäivä työkaluna Belarus
505 1983
920S 2002
952GL 2003
"Belaruksen hallinta on helpointa siihen suuntaan mihin se on jo menossa"
Kerho facebookissa
505 1983
920S 2002
952GL 2003
"Belaruksen hallinta on helpointa siihen suuntaan mihin se on jo menossa"
Kerho facebookissa
Re: TE-3m
MarkToi kirjoitti: On seisonu täällä yhden ojan varressa ja koivukin on jo kasvanu vaijeripuomin välistä, on seisonu paikallaan niin kauan kuin muistan eli lähemmäs 40 vuotta kun täällä seudulla olen asunut.
Olisko ollu -89 tai -90 vuonna kun tuo kone on tuonne tuotu, muistan varmasti kun kävimme ylä-astetta silloin Jokioisilla ja bussilla päivittäin ohi ajoimme ja tuota ihailimme Alun perin se tuotiin sen talon toisellepuolelle(Humppilaan päin) ,sen "lammen"vierellä se ensin seisoi , sitä kai on ollut tarkoitus ruopata ja rantatonttia tehdä, mutta tekemättä on jäänyt....vai olisko joku ympäristöviranomaiset puuttunut suunnitelmiin.....MarkToi kirjoitti:
Jokioinen-Humppila tienvarressa, joikioisilta n. 7km Humppilaan päin oikealla puolella. Puomi näkyy pusikosta.
Jos laitat kansalaisen karttapaikassa osoitteeksi "Humppilantie 700, Jokioinen" niin se kaivuri on juuri siinä "Setälä" tekstin kohdalla.