Hello vaan pikku-belkun kanssa pelaajille!
Noista aiemmista välysasioista vielä.
Tuo 1/4 kiekka oli liioittelua - järkytys siitä loi tuollaisen mielikuvan

Mutta on sitä ehken puolet siitä (~1/8 ). Jakopään rattaista tulee kyllä pieni löysä, mutta suurin tulee pumpun rattaan päittäisvälyksestä. Tuossa mekaniikassa ei oikein muu kuin kotelo pysäytä välystä

Eli koska rattaissa on vinohampaat, niin pumpun ajoituksen pultteja kiristäessä tuntemani löysästä suurin osa tuli tuosta vinohampaiden takia päittäisvälyksen antamasta "löysästä"..
Mutta kuluneisuuttakin hammaskosketuksessa on, ja se hankaloitti ajoistusta 4. kerta todennsanoi.. nokka-akseli ja/tai pumppu potkivat aina takaisin juuri kriittisellä hetkellä.
Ennakko ennen uudelleen säätöä oli n. 15° - eli puolet, ja kone kävi tasaiseen, pehmeästi ja tuprutellen, mutta römpötti max 1700..1800rpm. Kierrosten nousu ei ollut yhtä terävää kuin oikealla ennakolla.
Nyt 31° ennakolla kylmänä antaa harmaata hetken, mutta sitten häviää. Mustaakin jo löytyy, joskin sinistäkin seassa on. Pitänee käydä maantiellä torvia avaamassa
Oli hankaluus löytää 31° merkki, kun noita viivoja oli kaikkiaa 6 kpl ja 2. kohdalla oli "T". Noh, piirsin AutoCADillä "astelevyn", jonka perusteella löysin, että 5. viiva on 31° (viivat 2° välein)
