NYT NIITÄ TAAS SAA

keskustelu kaikista koneista ja vehkeistä

Valvoja: pelarusmaisteri

hermanni
Viestit: 206
Liittynyt: 21 Tammi 2009, 20:50
Paikkakunta: KEURUU

Re: NYT NIITÄ TAAS SAA

Viesti Kirjoittaja hermanni »

Niin. Konetyöt ovat muuttuneet nopeasti hyvin monimuotoisiksi ja tuottava tunteja pitää kertyä niin, että kopissa pitää jaksaa terävänä pitkään. Silloin ergonomialta vaaditaan hyvää tasoa. Belaruksen Agross ohjaamo on huono melutasoltaan. Vipujen ja polkimien ratkaisut eivät ole nykyaikaa. Ihme, että uutta kopio ei ole otettu länsiversioihin tarjolle. Kopin kustannukset voisi korvata pelkistämällä muita rakenteita. Progress-ohjaamo olisi ollut aikanaan käypä aihio toteuttaa kilpailukykyinen traktori.
Minskin tehtaalla ei liene näkemystä menestyvän tuotteen kehittämiseen tai sitten kukaan ei uskalla rahoittaa uudistushanketta.
30. Belarus -vuosi täyttyy 10.2014.
Valmet 862 combi Arbro -87
Belarus 825 + Patu 80 -90
Belarus 920 -96, se eka Syncro
kaikkonen
Viestit: 284
Liittynyt: 29 Loka 2010, 01:33

Re: NYT NIITÄ TAAS SAA

Viesti Kirjoittaja kaikkonen »

Ne kotimaiset mielestäni vielä vanhanaikaisempia ja huonokulkisempia kuin tuo agross.. Ja hantaakit kokolailla samalla kohin. Eikö sitä uudempaa hyttiä myydä euroopassa? Tehdas ainakin tarjoaa useampaa hytti vaihtoehtoa.http://belarus-tractor.com/en/catalog/belarus-923/
kaikkonen
Viestit: 284
Liittynyt: 29 Loka 2010, 01:33

Re: NYT NIITÄ TAAS SAA

Viesti Kirjoittaja kaikkonen »

Ja voihan ne aatella siellä tehtaalla ettei suomeen tartte ko puulaatikon niinko suurin osa tänne tuoduista on tullut.
920GL
Viestit: 707
Liittynyt: 24 Heinä 2007, 21:43
Paikkakunta: Kurikka

Re: NYT NIITÄ TAAS SAA

Viesti Kirjoittaja 920GL »

kaikkonen kirjoitti:Ne kotimaiset mielestäni vielä vanhanaikaisempia ja huonokulkisempia kuin tuo agross.. Ja hantaakit kokolailla samalla kohin. Eikö sitä uudempaa hyttiä myydä euroopassa? Tehdas ainakin tarjoaa useampaa hytti vaihtoehtoa.http://belarus-tractor.com/en/catalog/belarus-923/
Onhan sitä uudempaa hyttiä saatavilla, Suomessakin nyt tässä 1523.5:ssa. Ja "isoissa" Belarus-maissa kuten Unkari: http://www.belmtz.hu/index.php/traktorok/923-5" onclick="window.open(this.href);return false;

Puola: http://mtzbelarus.pl/pokazy-ciagnikow-m ... plodowski/" onclick="window.open(this.href);return false;

Saksa: http://www.belimpex.de/traktoren.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Saatavilla on, painopiste toki on vanhemmassa ohjaamossa...
Belarus 952.3 Isme 140L etukuormain
DT-14 vm.-57
kimmoa
Viestit: 731
Liittynyt: 31 Heinä 2007, 21:13
Paikkakunta: Sievi

Re: NYT NIITÄ TAAS SAA

Viesti Kirjoittaja kimmoa »

hermanni kirjoitti:Niin. Konetyöt ovat muuttuneet nopeasti hyvin monimuotoisiksi ja tuottava tunteja pitää kertyä niin, että kopissa pitää jaksaa terävänä pitkään. Silloin ergonomialta vaaditaan hyvää tasoa. Belaruksen Agross ohjaamo on huono melutasoltaan. Vipujen ja polkimien ratkaisut eivät ole nykyaikaa. Ihme, että uutta kopio ei ole otettu länsiversioihin tarjolle. Kopin kustannukset voisi korvata pelkistämällä muita rakenteita. Progress-ohjaamo olisi ollut aikanaan käypä aihio toteuttaa kilpailukykyinen traktori.
Minskin tehtaalla ei liene näkemystä menestyvän tuotteen kehittämiseen tai sitten kukaan ei uskalla rahoittaa uudistushanketta.
Luulen viimeisen lauseen pitävän pitkälti paikkansa. Tehdas syntyi ja toimi suurimman osan ajastaan olosuhteissa, joissa markkinointiin ja kilpailuun ei tarvinnut panostaa tippaakaan eikä käyttäjien mielipiteitä tarvinnut kuunnella. Lopputulos on kaikkien nähtävissä: kone, jolla ajelee, jos jaksaa rapata ja jos omaa jossain määrin masokistin vikaa. Minulla täällä ne menevät hyvin, suurin osa käytöstä on jonkin pyöritystä, jolloin hytissä ei tarvitse istua ja ajamista tiellä/metsässä on muutaman kerran vuodessa. Mutta jos tuolla kajuutassa pitäisi viettää 8h/päivä tai enemmän niin ostaisin kyllä jonkin muun merkin. Varsinkin näinä aikoina kun hintaetu on syöty kokonaan. 80-luvun hinnoittelupolitiikalla tilanne oli belkun kannalta parempi.

Progress on todellakin hyttinä huomattavasti Agrossia kehnompi. Mutta ei nuo klapikonetehtaittenkaan tuotekehitysheebot varmaan ikinä ole käyttäneet koneitaan....
Vilske
Viestit: 3039
Liittynyt: 24 Heinä 2007, 19:16
Paikkakunta: Iitti

Re: NYT NIITÄ TAAS SAA

Viesti Kirjoittaja Vilske »

Ja taas mukavaa päästöuutista, yks suodin lisää pellin alle...
http://www.maaseuduntulevaisuus.fi/kone ... n-1.163580" onclick="window.open(this.href);return false;
Jokapäivä työkaluna Belarus
505 1983
920S 2002
952GL 2003
"Belaruksen hallinta on helpointa siihen suuntaan mihin se on jo menossa"
Kerho facebookissa
ukki
Viestit: 865
Liittynyt: 25 Heinä 2007, 07:17
Paikkakunta: Eedenistä itään

Re: NYT NIITÄ TAAS SAA

Viesti Kirjoittaja ukki »

Kannattaa Kimmoa käydä muutama päivä ajamassa näillä uudemmilla ns. länsi rattoreilla. Lähtee enin intoilu. Ei niissä ole läheskään niin hyvät ohjaamo näkymät, mitä äkkiä voisi tunnustaa ensi silmäyksellä. En pidä agrossin ohjaamoo mitenkään huonona, mutta ainahan hyvääkin voi parantaa.

Kyllä jos verrataan ohjaamosta näkymää ulos esim. Valmet 02 sarjasta ja nykyisestä N sarjasta, niin kyllä se vanha voittaa 15 - 0 uuden ohjaamon.

Kannattaa ajaa muullakin, kuin ruunalla ja vatralla;-)

ukki
Belaruksen ratissa vuodesta 1966
nokka kone
Viestit: 804
Liittynyt: 01 Elo 2015, 18:33
Paikkakunta: Asikkala

Re: NYT NIITÄ TAAS SAA

Viesti Kirjoittaja nokka kone »

Mä en oo saanu (osannu)laitettua sähköpostia Bel-est tille :roll:
Onko kukaan muu yrittäny :?:
Tollaseen osottetta löytyy noista vähäsistä mainoksista mats.ohman@belest.fi
Belarus sen olla pitää.

https://www.youtube.com/channel/UCVL4Mk ... e0TIy1TuGA" onclick="window.open(this.href);return false;
HL-Zetor
Viestit: 125
Liittynyt: 12 Huhti 2011, 21:25

Re: NYT NIITÄ TAAS SAA

Viesti Kirjoittaja HL-Zetor »

Eikös tuon http://www.belest.ee/et/traktorid/" onclick="window.open(this.href);return false; sivun alareunassa ole sähläosoite: turibelest@gmail.com
EJH10
Viestit: 781
Liittynyt: 24 Heinä 2007, 21:28
Paikkakunta: Riihimäki

Re: NYT NIITÄ TAAS SAA

Viesti Kirjoittaja EJH10 »

nokka kone kirjoitti:Mä en oo saanu (osannu)laitettua sähköpostia Bel-est tille :roll:
Onko kukaan muu yrittäny :?:
Tollaseen osottetta löytyy noista vähäsistä mainoksista mats.ohman@belest.fi
Minäpä annan huomenna palautetta Matsille, kun menen sinne Kärkölään taas pönöttään :)
Беларусь
МТЗ-50 1977, eli 505 -77
Vilske
Viestit: 3039
Liittynyt: 24 Heinä 2007, 19:16
Paikkakunta: Iitti

Re: NYT NIITÄ TAAS SAA

Viesti Kirjoittaja Vilske »

nokka kone kirjoitti:Mä en oo saanu (osannu)laitettua sähköpostia Bel-est tille :roll:
Onko kukaan muu yrittäny :?:
Tollaseen osottetta löytyy noista vähäsistä mainoksista mats.ohman@belest.fi
Sain linkin josta latasin esitteet kuvapalvelimelle :)
Belaruksen maahantuonti mallisto.
Jokapäivä työkaluna Belarus
505 1983
920S 2002
952GL 2003
"Belaruksen hallinta on helpointa siihen suuntaan mihin se on jo menossa"
Kerho facebookissa
nokka kone
Viestit: 804
Liittynyt: 01 Elo 2015, 18:33
Paikkakunta: Asikkala

Re: NYT NIITÄ TAAS SAA

Viesti Kirjoittaja nokka kone »

Meinasin ku mainostavat niit esitteit uusista belkuist ni olis mukava kattella minkä näköisiä olisivat
Ja toki pitäs saada Bel-est tarra Nokan ja wwwbelkku.fi tarrojen väliin :D
Belarus sen olla pitää.

https://www.youtube.com/channel/UCVL4Mk ... e0TIy1TuGA" onclick="window.open(this.href);return false;
nokka kone
Viestit: 804
Liittynyt: 01 Elo 2015, 18:33
Paikkakunta: Asikkala

Re: NYT NIITÄ TAAS SAA

Viesti Kirjoittaja nokka kone »

Vilske kirjoitti:
nokka kone kirjoitti:Mä en oo saanu (osannu)laitettua sähköpostia Bel-est tille :roll:
Onko kukaan muu yrittäny :?:
Tollaseen osottetta löytyy noista vähäsistä mainoksista mats.ohman@belest.fi
Sain linkin josta latasin esitteet kuvapalvelimelle :)
Belaruksen maahantuonti mallisto.
Mutta tahtoo paperiversion.
Belarus sen olla pitää.

https://www.youtube.com/channel/UCVL4Mk ... e0TIy1TuGA" onclick="window.open(this.href);return false;
Zetoristi
Viestit: 105
Liittynyt: 16 Heinä 2009, 20:32

Re: NYT NIITÄ TAAS SAA

Viesti Kirjoittaja Zetoristi »

Lähes poikkeuksetta pienviljelijä ja sivuhommana maanviljelystä sekä metsätöitä tekevä katsoo ensin hankittavan traktorin hintaa, sitten varusteita ja viimeisenä hytin ergonomiaa. Reilusti alle uusien belkkujen hinnalla saa kyllä nykyään vähän ajettuja ja lähes uutta vastaavia hyväkuntoisia länsitraktoreita kun perikunnat ja lopettavat maito- ym. tuottajat ajavat tuotantoa alas. Katselin juuri viimeisimpiä Nettikoneen ja MT:n myyntireklaameja, kyllä on reilusti tarjontaa ja kotimaisilla yksityisillä myyjillä nykyään hintapyynti / laatu kohdillaan. :wink:
ukki
Viestit: 865
Liittynyt: 25 Heinä 2007, 07:17
Paikkakunta: Eedenistä itään

Re: NYT NIITÄ TAAS SAA

Viesti Kirjoittaja ukki »

Lainaus "Katselin juuri viimeisimpiä Nettikoneen"

Kävinpä katsomassa minäkin. Otin Valtra kohteeksi, eipä ollut montaa konetta jolla olisi ollut alla 10 000 tuntuia ajettuna, eikä se hintakaan ollut niissä minusta mitenkään "edullisen" kuuloinen. Mutta lieneekö maailma muuttunut niin paljon, että ne ovat nykyään niitä vähän ajettuja ja edullisia koneita jotenkin mielestä?

ukki
Belaruksen ratissa vuodesta 1966
Vastaa Viestiin