NYT NIITÄ TAAS SAA
Valvoja: pelarusmaisteri
Re: NYT NIITÄ TAAS SAA
Niin. Konetyöt ovat muuttuneet nopeasti hyvin monimuotoisiksi ja tuottava tunteja pitää kertyä niin, että kopissa pitää jaksaa terävänä pitkään. Silloin ergonomialta vaaditaan hyvää tasoa. Belaruksen Agross ohjaamo on huono melutasoltaan. Vipujen ja polkimien ratkaisut eivät ole nykyaikaa. Ihme, että uutta kopio ei ole otettu länsiversioihin tarjolle. Kopin kustannukset voisi korvata pelkistämällä muita rakenteita. Progress-ohjaamo olisi ollut aikanaan käypä aihio toteuttaa kilpailukykyinen traktori.
Minskin tehtaalla ei liene näkemystä menestyvän tuotteen kehittämiseen tai sitten kukaan ei uskalla rahoittaa uudistushanketta.
Minskin tehtaalla ei liene näkemystä menestyvän tuotteen kehittämiseen tai sitten kukaan ei uskalla rahoittaa uudistushanketta.
30. Belarus -vuosi täyttyy 10.2014.
Valmet 862 combi Arbro -87
Belarus 825 + Patu 80 -90
Belarus 920 -96, se eka Syncro
Valmet 862 combi Arbro -87
Belarus 825 + Patu 80 -90
Belarus 920 -96, se eka Syncro
Re: NYT NIITÄ TAAS SAA
Ne kotimaiset mielestäni vielä vanhanaikaisempia ja huonokulkisempia kuin tuo agross.. Ja hantaakit kokolailla samalla kohin. Eikö sitä uudempaa hyttiä myydä euroopassa? Tehdas ainakin tarjoaa useampaa hytti vaihtoehtoa.http://belarus-tractor.com/en/catalog/belarus-923/
Re: NYT NIITÄ TAAS SAA
Ja voihan ne aatella siellä tehtaalla ettei suomeen tartte ko puulaatikon niinko suurin osa tänne tuoduista on tullut.
Re: NYT NIITÄ TAAS SAA
Onhan sitä uudempaa hyttiä saatavilla, Suomessakin nyt tässä 1523.5:ssa. Ja "isoissa" Belarus-maissa kuten Unkari: http://www.belmtz.hu/index.php/traktorok/923-5" onclick="window.open(this.href);return false;kaikkonen kirjoitti:Ne kotimaiset mielestäni vielä vanhanaikaisempia ja huonokulkisempia kuin tuo agross.. Ja hantaakit kokolailla samalla kohin. Eikö sitä uudempaa hyttiä myydä euroopassa? Tehdas ainakin tarjoaa useampaa hytti vaihtoehtoa.http://belarus-tractor.com/en/catalog/belarus-923/
Puola: http://mtzbelarus.pl/pokazy-ciagnikow-m ... plodowski/" onclick="window.open(this.href);return false;
Saksa: http://www.belimpex.de/traktoren.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Saatavilla on, painopiste toki on vanhemmassa ohjaamossa...
Belarus 952.3 Isme 140L etukuormain
DT-14 vm.-57
DT-14 vm.-57
Re: NYT NIITÄ TAAS SAA
Luulen viimeisen lauseen pitävän pitkälti paikkansa. Tehdas syntyi ja toimi suurimman osan ajastaan olosuhteissa, joissa markkinointiin ja kilpailuun ei tarvinnut panostaa tippaakaan eikä käyttäjien mielipiteitä tarvinnut kuunnella. Lopputulos on kaikkien nähtävissä: kone, jolla ajelee, jos jaksaa rapata ja jos omaa jossain määrin masokistin vikaa. Minulla täällä ne menevät hyvin, suurin osa käytöstä on jonkin pyöritystä, jolloin hytissä ei tarvitse istua ja ajamista tiellä/metsässä on muutaman kerran vuodessa. Mutta jos tuolla kajuutassa pitäisi viettää 8h/päivä tai enemmän niin ostaisin kyllä jonkin muun merkin. Varsinkin näinä aikoina kun hintaetu on syöty kokonaan. 80-luvun hinnoittelupolitiikalla tilanne oli belkun kannalta parempi.hermanni kirjoitti:Niin. Konetyöt ovat muuttuneet nopeasti hyvin monimuotoisiksi ja tuottava tunteja pitää kertyä niin, että kopissa pitää jaksaa terävänä pitkään. Silloin ergonomialta vaaditaan hyvää tasoa. Belaruksen Agross ohjaamo on huono melutasoltaan. Vipujen ja polkimien ratkaisut eivät ole nykyaikaa. Ihme, että uutta kopio ei ole otettu länsiversioihin tarjolle. Kopin kustannukset voisi korvata pelkistämällä muita rakenteita. Progress-ohjaamo olisi ollut aikanaan käypä aihio toteuttaa kilpailukykyinen traktori.
Minskin tehtaalla ei liene näkemystä menestyvän tuotteen kehittämiseen tai sitten kukaan ei uskalla rahoittaa uudistushanketta.
Progress on todellakin hyttinä huomattavasti Agrossia kehnompi. Mutta ei nuo klapikonetehtaittenkaan tuotekehitysheebot varmaan ikinä ole käyttäneet koneitaan....
Re: NYT NIITÄ TAAS SAA
Ja taas mukavaa päästöuutista, yks suodin lisää pellin alle...
http://www.maaseuduntulevaisuus.fi/kone ... n-1.163580" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.maaseuduntulevaisuus.fi/kone ... n-1.163580" onclick="window.open(this.href);return false;
Jokapäivä työkaluna Belarus
505 1983
920S 2002
952GL 2003
"Belaruksen hallinta on helpointa siihen suuntaan mihin se on jo menossa"
Kerho facebookissa
505 1983
920S 2002
952GL 2003
"Belaruksen hallinta on helpointa siihen suuntaan mihin se on jo menossa"
Kerho facebookissa
Re: NYT NIITÄ TAAS SAA
Kannattaa Kimmoa käydä muutama päivä ajamassa näillä uudemmilla ns. länsi rattoreilla. Lähtee enin intoilu. Ei niissä ole läheskään niin hyvät ohjaamo näkymät, mitä äkkiä voisi tunnustaa ensi silmäyksellä. En pidä agrossin ohjaamoo mitenkään huonona, mutta ainahan hyvääkin voi parantaa.
Kyllä jos verrataan ohjaamosta näkymää ulos esim. Valmet 02 sarjasta ja nykyisestä N sarjasta, niin kyllä se vanha voittaa 15 - 0 uuden ohjaamon.
Kannattaa ajaa muullakin, kuin ruunalla ja vatralla;-)
ukki
Kyllä jos verrataan ohjaamosta näkymää ulos esim. Valmet 02 sarjasta ja nykyisestä N sarjasta, niin kyllä se vanha voittaa 15 - 0 uuden ohjaamon.
Kannattaa ajaa muullakin, kuin ruunalla ja vatralla;-)
ukki
Belaruksen ratissa vuodesta 1966
-
- Viestit: 804
- Liittynyt: 01 Elo 2015, 18:33
- Paikkakunta: Asikkala
Re: NYT NIITÄ TAAS SAA
Mä en oo saanu (osannu)laitettua sähköpostia Bel-est tille
Onko kukaan muu yrittäny
Tollaseen osottetta löytyy noista vähäsistä mainoksista mats.ohman@belest.fi
Onko kukaan muu yrittäny
Tollaseen osottetta löytyy noista vähäsistä mainoksista mats.ohman@belest.fi
Belarus sen olla pitää.
https://www.youtube.com/channel/UCVL4Mk ... e0TIy1TuGA" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.youtube.com/channel/UCVL4Mk ... e0TIy1TuGA" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: NYT NIITÄ TAAS SAA
Eikös tuon http://www.belest.ee/et/traktorid/" onclick="window.open(this.href);return false; sivun alareunassa ole sähläosoite: turibelest@gmail.com
Re: NYT NIITÄ TAAS SAA
Minäpä annan huomenna palautetta Matsille, kun menen sinne Kärkölään taas pönöttäännokka kone kirjoitti:Mä en oo saanu (osannu)laitettua sähköpostia Bel-est tille
Onko kukaan muu yrittäny
Tollaseen osottetta löytyy noista vähäsistä mainoksista mats.ohman@belest.fi
Беларусь
МТЗ-50 1977, eli 505 -77
МТЗ-50 1977, eli 505 -77
Re: NYT NIITÄ TAAS SAA
Sain linkin josta latasin esitteet kuvapalvelimellenokka kone kirjoitti:Mä en oo saanu (osannu)laitettua sähköpostia Bel-est tille
Onko kukaan muu yrittäny
Tollaseen osottetta löytyy noista vähäsistä mainoksista mats.ohman@belest.fi
Belaruksen maahantuonti mallisto.
Jokapäivä työkaluna Belarus
505 1983
920S 2002
952GL 2003
"Belaruksen hallinta on helpointa siihen suuntaan mihin se on jo menossa"
Kerho facebookissa
505 1983
920S 2002
952GL 2003
"Belaruksen hallinta on helpointa siihen suuntaan mihin se on jo menossa"
Kerho facebookissa
-
- Viestit: 804
- Liittynyt: 01 Elo 2015, 18:33
- Paikkakunta: Asikkala
Re: NYT NIITÄ TAAS SAA
Meinasin ku mainostavat niit esitteit uusista belkuist ni olis mukava kattella minkä näköisiä olisivat
Ja toki pitäs saada Bel-est tarra Nokan ja wwwbelkku.fi tarrojen väliin
Ja toki pitäs saada Bel-est tarra Nokan ja wwwbelkku.fi tarrojen väliin
Belarus sen olla pitää.
https://www.youtube.com/channel/UCVL4Mk ... e0TIy1TuGA" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.youtube.com/channel/UCVL4Mk ... e0TIy1TuGA" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Viestit: 804
- Liittynyt: 01 Elo 2015, 18:33
- Paikkakunta: Asikkala
Re: NYT NIITÄ TAAS SAA
Mutta tahtoo paperiversion.Vilske kirjoitti:Sain linkin josta latasin esitteet kuvapalvelimellenokka kone kirjoitti:Mä en oo saanu (osannu)laitettua sähköpostia Bel-est tille
Onko kukaan muu yrittäny
Tollaseen osottetta löytyy noista vähäsistä mainoksista mats.ohman@belest.fi
Belaruksen maahantuonti mallisto.
Belarus sen olla pitää.
https://www.youtube.com/channel/UCVL4Mk ... e0TIy1TuGA" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.youtube.com/channel/UCVL4Mk ... e0TIy1TuGA" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: NYT NIITÄ TAAS SAA
Lähes poikkeuksetta pienviljelijä ja sivuhommana maanviljelystä sekä metsätöitä tekevä katsoo ensin hankittavan traktorin hintaa, sitten varusteita ja viimeisenä hytin ergonomiaa. Reilusti alle uusien belkkujen hinnalla saa kyllä nykyään vähän ajettuja ja lähes uutta vastaavia hyväkuntoisia länsitraktoreita kun perikunnat ja lopettavat maito- ym. tuottajat ajavat tuotantoa alas. Katselin juuri viimeisimpiä Nettikoneen ja MT:n myyntireklaameja, kyllä on reilusti tarjontaa ja kotimaisilla yksityisillä myyjillä nykyään hintapyynti / laatu kohdillaan.
Re: NYT NIITÄ TAAS SAA
Lainaus "Katselin juuri viimeisimpiä Nettikoneen"
Kävinpä katsomassa minäkin. Otin Valtra kohteeksi, eipä ollut montaa konetta jolla olisi ollut alla 10 000 tuntuia ajettuna, eikä se hintakaan ollut niissä minusta mitenkään "edullisen" kuuloinen. Mutta lieneekö maailma muuttunut niin paljon, että ne ovat nykyään niitä vähän ajettuja ja edullisia koneita jotenkin mielestä?
ukki
Kävinpä katsomassa minäkin. Otin Valtra kohteeksi, eipä ollut montaa konetta jolla olisi ollut alla 10 000 tuntuia ajettuna, eikä se hintakaan ollut niissä minusta mitenkään "edullisen" kuuloinen. Mutta lieneekö maailma muuttunut niin paljon, että ne ovat nykyään niitä vähän ajettuja ja edullisia koneita jotenkin mielestä?
ukki
Belaruksen ratissa vuodesta 1966