NYT NIITÄ TAAS SAA

keskustelu kaikista koneista ja vehkeistä

Valvoja: pelarusmaisteri

japes
Viestit: 126
Liittynyt: 08 Helmi 2012, 17:24
Paikkakunta: Loimaa

Re: NYT NIITÄ TAAS SAA

Viesti Kirjoittaja japes »

Mielekiintoista nykyään tuo koneiden hinnoittelu. Sain Belkusta vaihdossa suurinpiirtein saman,mitä se maksoi uutena. Sitten liike laittaa pyyntihinnaksi jotain aivan muuta. Täytyy katteiden olla kohdallaan, muuten tuo ei ole mahdollista.
Belarus 952, -03
Belarus 425, -87
Same 105 Silver, -07
Vilske
Viestit: 3036
Liittynyt: 24 Heinä 2007, 19:16
Paikkakunta: Iitti

Re: NYT NIITÄ TAAS SAA

Viesti Kirjoittaja Vilske »

Harvoin on vaihtotraktoria jonka historiaa voi lukea kuten nyt konekeskuksen 952.3 kohdalla.
Kommentoimatta nyt enemmän massikan katteita, saa tuolla lakkapään belkun hintaerolla konekeskuksen belkkuun uuden puolan poikien tekemän etukuormaimen jos sellaista tarvii 😉
Mielenkiintoiseksi homma menee jos trafi kiinnostuu valtran etuakselin ongelmien myötä myös traktoreiden vuosikatsastukseen mutta toivotaan ettei.
Monikohan uudemmista vähäpäästöisistä traktoreista menisi päästömittauksesta puhtaasti läpi?

https://www.maaseuduntulevaisuus.fi/kon ... i-1.771943
Jokapäivä työkaluna Belarus
505 1983
920S 2002
952GL 2003
"Belaruksen hallinta on helpointa siihen suuntaan mihin se on jo menossa"
Kerho facebookissa
japes
Viestit: 126
Liittynyt: 08 Helmi 2012, 17:24
Paikkakunta: Loimaa

Re: NYT NIITÄ TAAS SAA

Viesti Kirjoittaja japes »

On noita etuakseleita hajonnut muistakin, useimmat onneksi kuormaintyössä eikä tiellä. Ihme, ettei enempää. Onkohan käynyt niin, että etukuormaajat ovat tulleet koko ajan järeämmiksi ja järeämmiksi. Ja niillä tehdään sellaisia hommia, mitkä on tarkoitettu jo oikeille kuormaajille. Ei kai ole ihmekään jos hajoovat, ei kai noita maataloustraktoreita ole alun perin suunniteltukaan siihen käyttöön noin järeässä mittakaavassa, mitä niillä tehdään. Ainakin maalaisjärjellä ajattelisin asiaa näin.
Belarus 952, -03
Belarus 425, -87
Same 105 Silver, -07
920GL
Viestit: 707
Liittynyt: 24 Heinä 2007, 21:43
Paikkakunta: Kurikka

Re: NYT NIITÄ TAAS SAA

Viesti Kirjoittaja 920GL »

Huvitti muutenkin tuon Lakkapään myynnissä olevan mainoslause "maahantuojan omassa käytössä ollut", eikös tää Agrikymille ihan tullut vaihdossa 1021.5:een?
Belarus 952.3 Isme 140L etukuormain
DT-14 vm.-57
Vilske
Viestit: 3036
Liittynyt: 24 Heinä 2007, 19:16
Paikkakunta: Iitti

Re: NYT NIITÄ TAAS SAA

Viesti Kirjoittaja Vilske »

Nähtävästi "maahantuojan käytössä" viitataan rekisteritiedoissa oleviin omistajiin.
Tuokin 952.5 seisoi maahantuojan "käytössä" pihalla yli vuoden🙂
Jokapäivä työkaluna Belarus
505 1983
920S 2002
952GL 2003
"Belaruksen hallinta on helpointa siihen suuntaan mihin se on jo menossa"
Kerho facebookissa
japes
Viestit: 126
Liittynyt: 08 Helmi 2012, 17:24
Paikkakunta: Loimaa

Re: NYT NIITÄ TAAS SAA

Viesti Kirjoittaja japes »

Ostiko sen joku Kouvolasta vai siirtyikö se vain myyntiin sinne?
Belarus 952, -03
Belarus 425, -87
Same 105 Silver, -07
Vilske
Viestit: 3036
Liittynyt: 24 Heinä 2007, 19:16
Paikkakunta: Iitti

Re: NYT NIITÄ TAAS SAA

Viesti Kirjoittaja Vilske »

japes kirjoitti: 26 Joulu 2019, 22:38 Ostiko sen joku Kouvolasta vai siirtyikö se vain myyntiin sinne?
Koneen myyjä Lakkapää on Agri-Kymin jälleenmyyjä Pohjois-Suomessa.
Jokapäivä työkaluna Belarus
505 1983
920S 2002
952GL 2003
"Belaruksen hallinta on helpointa siihen suuntaan mihin se on jo menossa"
Kerho facebookissa
Timukka
Viestit: 816
Liittynyt: 17 Helmi 2010, 08:41

Re: NYT NIITÄ TAAS SAA

Viesti Kirjoittaja Timukka »

Vilske kirjoitti: 10 Joulu 2019, 16:36
japes kirjoitti: 10 Joulu 2019, 11:10 Nyt sitten Belarus 952.5 lähti vaihtoon tästä talosta.
Vaihtuko Massikkaan?
:shock: kuis se nyt silleen?
japes
Viestit: 126
Liittynyt: 08 Helmi 2012, 17:24
Paikkakunta: Loimaa

Re: NYT NIITÄ TAAS SAA

Viesti Kirjoittaja japes »

Ei oikein riittäneet enää tehot nykyiseen käyttöön, on koneet isontuneet sen verran ja tuli tunteja tosi vähän siihen. Siksi vaihtui vähän isompaan.
Yksi todella iso syy vaihtoon oli se, että minä en itse ehdi päivätöiltäni eikä ole kauheasti koskaan kiinnostanutkaan koneita itse korjailla ja täällä ei ole enää yhtään korjaamoa, jotka laittaisivat Belaruksia, eivät oikeastaan suostu edes ottamaan. Ja kyllä työaikana huollon pitää kuitenkin pelata. Muuten hommista ei tule mitään
Belarus 952, -03
Belarus 425, -87
Same 105 Silver, -07
Timukka
Viestit: 816
Liittynyt: 17 Helmi 2010, 08:41

Re: NYT NIITÄ TAAS SAA

Viesti Kirjoittaja Timukka »

japes kirjoitti: 30 Joulu 2019, 15:12 Ei oikein riittäneet enää tehot nykyiseen käyttöön, on koneet isontuneet sen verran ja tuli tunteja tosi vähän siihen. Siksi vaihtui vähän isompaan.
Yksi todella iso syy vaihtoon oli se, että minä en itse ehdi päivätöiltäni eikä ole kauheasti koskaan kiinnostanutkaan koneita itse korjailla ja täällä ei ole enää yhtään korjaamoa, jotka laittaisivat Belaruksia, eivät oikeastaan suostu edes ottamaan. Ja kyllä työaikana huollon pitää kuitenkin pelata. Muuten hommista ei tule mitään
Ahaa, selvempi juttu.
Vastaa Viestiin