voimansiirron äänet normaalia vai ei

keskustelu kaikista koneista ja vehkeistä

Valvoja: pelarusmaisteri

kimmoa
Viestit: 731
Liittynyt: 31 Heinä 2007, 21:13
Paikkakunta: Sievi

Re: voimansiirron äänet normaalia vai ei

Viesti Kirjoittaja kimmoa »

8kymppi kirjoitti:Kyllä uusien tarvikeosien laatu on sitten kaikkein vaihtelevinta,
esim. venttiilin lautasen tiivistepinta on onnistuttu tekemään vinoon.
Markalla saa markan osan, sanotaan. Huoleĺista tarkastelua nuo ainakin vaatii.

Tuota se on täälläkin ollut, melkeen sama mitä hankkii. Plus tietenkin sorvinlastut ja valuhiekat moottorissa. En kiistä etteikö inhimillinen tekijä olisi kaikkein voimakkaimmin vaikuttamassa työn laatuun mutta paskoilla vehkeillä ei huippuammattilainenkaan saa kunnollista lopputulosta aikaiseksi. Epäilen kyllä että tuolla olisi kaikki työntekijät olleet niitä huippuammattilaisia.

Se pumppu oli ukrainalainen, ei kiinalainen. Kiinasta saa halutessaan jo hyvääkin, mm. hiljattain hommaamani 3D-tulostin. Hyviä tuotteita tehdään kyllä Venäjälläkin, mutta kuten jo aiemmin totesin, voitte itse valo- ja videokuvista noista tehtaista huomata, että tuotantokoneet ovat aina lännestä. Jos venäläiset laitteet kovin huippua olisivat, kaipa he niitä edes itse käyttäisivät. Ongelma on siinä, ettei näiden 25:n vuoden aikana, mikä on kulunut Neuvostoliiton hajoamisesta, ei Venäjän, Ukrainan ja Valko-Venäjän metalli- ja konepajateollisuus ole pääsääntöisesti kyennyt uudistumaan. Tehdään samaa sontaa mitä tehtiin jo NL:n aikana, mutta jos mahdollista vielä kehnommin. Valitettavasti traktorinosateollisuus tuntuu kuuluvan tähän sektoriin. Lentokone- ja pommipuolella on sitten tehty jo investointejakin.

En arvannut, että näihin asioihin moni suhtautuu uskonnonomaisesti, vaikka tässä vain arvostellaan tuotteita. Samaa vikaa tuntuu olevan Saab-kansassa... Vaikka autot ovat melkoisia virityksiä, kestävät huonosti jne niin tuntuu että ne on maailman parhaita.
MtZ525
Viestit: 88
Liittynyt: 16 Joulu 2014, 18:28
Paikkakunta: Kangasala

Re: voimansiirron äänet normaalia vai ei

Viesti Kirjoittaja MtZ525 »

kimmoa kirjoitti:NL:n teknologian taso ei mahdollistanut äänettömien hammaspyörävälityksien valmistamista
Ei tässä uskon asioista kyse ole, vaan yritin oikoa virheellistä väittämääsi! Ja se että Venäjän tuotantolaitoksissa on sitten kyse mistä alasta tahansa käytetään "länsimaista"(joka saattaa olla valmistettu Kiinassa taikka itse Venäjällä) tekniikkaa niin johtuu suuremmissa määrin "länsimaiden" sioituksista/tuotannon siirrosta halvempiin oloihin, ja sen Venäläisen tekniikan kehitykselle ei Neuvosto aikana nähty tarvetta,(sotilas ja avaruus teknologia pois lukien) niinkuin ei sen koneistusjäljenkään tarvinnut tarpeettomissa kohdissa loistaa, eli tekniikka ja teknologia on kyllä ollut olemassa ja tarvittaessa sitä on myös osattu käyttää.
EJH10
Viestit: 781
Liittynyt: 24 Heinä 2007, 21:28
Paikkakunta: Riihimäki

Re: voimansiirron äänet normaalia vai ei

Viesti Kirjoittaja EJH10 »

Rauhallisesti miehet...tai keskuskomitea puuttuu asiaan. Mielipiteensä saa tottakai sanoa, mutta ei nyt sentään riiteleen aleta.
Беларусь
МТЗ-50 1977, eli 505 -77
MtZ525
Viestit: 88
Liittynyt: 16 Joulu 2014, 18:28
Paikkakunta: Kangasala

Re: voimansiirron äänet normaalia vai ei

Viesti Kirjoittaja MtZ525 »

Älä sää yritä riitaa haastaa! Mielestäni keskustelu on ollut hyvinkin asiallista.
kimmoa
Viestit: 731
Liittynyt: 31 Heinä 2007, 21:13
Paikkakunta: Sievi

Re: voimansiirron äänet normaalia vai ei

Viesti Kirjoittaja kimmoa »

Meillä oli aikanaan neljä Ladaa ja kyllä niissä kaikissa perät volisi. Lisäksi kyyti oli nykivää kun kaasarit ei toimineet kunnolla. Yhdelläkään ei päässyt yli 100tkm ilman koneremonttia 70- ja 80-lukujen olosuhteissa. Itselläni oli uutena hommattu Samara -95, joka tietysti petrosaabin jälkeen tuntui vähävikaiselta mutta kun tarkemmin ajattelee, eihän uudessa autossa olisi saanut olla yhtään mitään. Silti tuohon tuli vettä kajuuttaan (kaikki matot mätäni), pellit mätäni, ratti väpätti (tätä ei saanut Konela kuntoon, piti itse korjata) ja sähköt reistasi. Ei tuo nyt mitenkään luottamusta herätä ja hankala minun ainakin on uskoa, että tuollaisten tuotteiden tekeminen jatkuu vain siksi, ettei ole tarvetta paremmalle. Ei kai nyt venäläisetkään kaikki masokisteja ole?! Puoli miljoonaa ajettu Sitikka, joka nyt on käytössä, on huomattavasti mukavampi ja parempi ajettava kuin ainutkaan uusi Lada. Sama muissa tuotteissa. Miksi ei olisi ollut tarvetta paremmalle? Jatkuva reistailu ja siitä aiheutuvat työkatkokset sun muut tekevät kyllä hallaa jo kansantaloudenkin mittakaavassa jos mikään vehje maassa ei kunnolla toimi. Kyllä tuotteet olivat tuollaisia siksi, kun tekniikan taso siellä ei riittänyt kummempaan. Toki joku paja saattoi tehdä hyvääkin aloilla, joihin oikein todella panostettiin. Siellä jauhoi sitten länsikoneet. Tuossa yksi esimerkki: https://en.wikipedia.org/wiki/Toshiba-Kongsberg_scandal" onclick="window.open(this.href);return false;

Parhaat rakennukset rakensi länsifirmat omilla materiaaleillaan, tekniikoillaan ja työmiehillään. Samoin vaativimpien olosuhteiden laivat tulivat lännestä. Kai noillekin tarve oli kun ne jostain sinne piti hommata....

Tuli tuossa kokemusta hydrosilastakin. Uusi pumppu koneeseen kiinni (ei oma, mutta mun hommaama pumppu), nostolaite ekan kerran ylös ja PAM, pumpun kuori halki. Joku valuvika. Seuraava kappale sitten toimi. Toki 2 hydrosilaa saa vielä halvemmalla kuin länsipumpun mutta kovin montaa iteraatiokierrosta ei voi tuossakaan ottaa taikka tulee samoihin hintoihin kuin länsiosa. Ja kannattaa vain silloin jos kykenee/haluaa itse pajoittamaan noita vehkeitä. Jos on kädetön, ettei osaa, taikka ei jostain syystä halua niin kusessa on korviaan myöten, jos pitää vieraalla rempat teettää, ne kun laskuttaa joka tunnista.
MtZ525
Viestit: 88
Liittynyt: 16 Joulu 2014, 18:28
Paikkakunta: Kangasala

Re: voimansiirron äänet normaalia vai ei

Viesti Kirjoittaja MtZ525 »

No kuka sen Neuvosto aikaisen Sota, avaruus ja ydinvoima teknolokian rakensi? Jos tähänkin vastaat että "länsimaat" niin voidaan ohittaa teikäläinen näistä keskusteluista! Ja on muuten aikas absurdia verrata Ladaa ja Citikkaa toisiinsa kun ovat vielä kaiken lisäksi eri vuosikymmeniltä:lol: Kannattaa myöskin tutustua tarkemmin Neuvostoliiton aikaiseen elämän tapaan ja
Ajatusmaailmaan, ei siellä yksilöllä ollut tarpeita niin ei myöskään vaateita auton voimansiirron äänettömyydestä kun ei ollut sitä autoa! Mutta kuitenkin siihen perän ääneen, oletko koskaan tutustunut edes siihen hammaspyörä parin rakenteeseen ja siihen mikä esim, sen yleensä kuuluvan ujelluksen aiheuttaa?
EJH10
Viestit: 781
Liittynyt: 24 Heinä 2007, 21:28
Paikkakunta: Riihimäki

Re: voimansiirron äänet normaalia vai ei

Viesti Kirjoittaja EJH10 »

MtZ525 kirjoitti:Älä sää yritä riitaa haastaa! Mielestäni keskustelu on ollut hyvinkin asiallista.
En minä yritä mitään riitaa haastaa, minä vaan satun olemaan moderaattori, jonka tehtävänä on puuttua asioihin tarvittaessa. Tällä foorumilla keskustelu on toistaiseksi pysynyt hyvin rauhallisena, eikä ole tarvinnut juurikaan puuttua. Minun mielestä foorumi pitääkin pitää tällaisena, ettei kenellään olisi kynnystä lähteä tänne kirjoittamaan ja kysymään neuvoa tarvittaessa.
Te juopot olitte yleensä vain hitsareita ja kuukaudestakin suurimman osan rokulissa.
Kun aletaan kirjoittaa tähän tyyliin, niin se voi johtaa siihen, että pian ollaan jo itse aiheesta kaukana ja homma menee riitelyksi. Siksi puutuin keskusteluun. Tämä voi tuntua sananvapauden rajoittamiselta, mutta jos tämä foorumi on jo näin monta vuotta pysynyt tosi asiallisena, niin eiköhän jatketa samaan malliin. Jätetään inttämiset ja vittuilut muille foorumeille. Vai tarviiko tälle foorumille avata oma keskustelu osio sitä varten?
Ottakaapa kantaa!
Беларусь
МТЗ-50 1977, eli 505 -77
kimmoa
Viestit: 731
Liittynyt: 31 Heinä 2007, 21:13
Paikkakunta: Sievi

Re: voimansiirron äänet normaalia vai ei

Viesti Kirjoittaja kimmoa »

EJH10 kirjoitti:
MtZ525 kirjoitti:Älä sää yritä riitaa haastaa! Mielestäni keskustelu on ollut hyvinkin asiallista.
En minä yritä mitään riitaa haastaa, minä vaan satun olemaan moderaattori, jonka tehtävänä on puuttua asioihin tarvittaessa. Tällä foorumilla keskustelu on toistaiseksi pysynyt hyvin rauhallisena, eikä ole tarvinnut juurikaan puuttua. Minun mielestä foorumi pitääkin pitää tällaisena, ettei kenellään olisi kynnystä lähteä tänne kirjoittamaan ja kysymään neuvoa tarvittaessa.
Te juopot olitte yleensä vain hitsareita ja kuukaudestakin suurimman osan rokulissa.
Kun aletaan kirjoittaa tähän tyyliin, niin se voi johtaa siihen, että pian ollaan jo itse aiheesta kaukana ja homma menee riitelyksi. Siksi puutuin keskusteluun. Tämä voi tuntua sananvapauden rajoittamiselta, mutta jos tämä foorumi on jo näin monta vuotta pysynyt tosi asiallisena, niin eiköhän jatketa samaan malliin. Jätetään inttämiset ja vittuilut muille foorumeille. Vai tarviiko tälle foorumille avata oma keskustelu osio sitä varten?
Ottakaapa kantaa!
Elä EJH ota ressiä, ei tuontason vittuilut ainakaan minua haittaa. :) Tähän ikään ja näissä hommissa on tottunu siihen että aina joku jostakin itkee mutta koirat haukkuu ja karavaani kulkee. Osoittaahan henkilökohtaisuuksiin meneminen jo sen että asianosainen on hävinnyt väittelyn.
kimmoa
Viestit: 731
Liittynyt: 31 Heinä 2007, 21:13
Paikkakunta: Sievi

Re: voimansiirron äänet normaalia vai ei

Viesti Kirjoittaja kimmoa »

suonsyrjä kirjoitti:Mutta tässä vähän haiskahtaa taas sellai juttu mikä tullu ennenki vastaan... orkkis osatkaan ei länsikoneisiin maksa kuin murto osan. Silti pitää saada sitä hyvää ja halpaa. Sitten kohta mainostettaa jot täysin mitään tekemätön kampe.

500 sarjaan joutuu joko laittamaan isompia kokonaisuuksia tai tarvike osia tietyissä paikoissa.. ja tämä tekee asiasta kaksipiipuisen mieluusti ei tarjoaisi ei oota mutta taas tarvike rompe sattuman kauppaa monesti.. polakki osat olleet keskimäärin ok. Kiinan tavara vähemmän, molempia saattaa tulla jopa sekaisin toimituksessa ainakin jos ei itse pääse paikanpäälle valkkaamaan.

Jos itsellä tarvitsee tuohon 500,seen joskus kurkkia niin tehtaan osilla suorasuihkuksi muutan ja kokeillaan mahtuuko 920pin kytkin vauhtipyörineen kolmannenkin kerran... mieluummin kuin että koetan tillailla jälkituontato osia. mutta kun ei vain meinaa vikaantua vaikka tunteja tulee rinta rinnan 920pin kansaa
Ongelma tässä onkin juuri se kun ei voi tietää, mitä saa ja että sopiiko uudet osat ylipäätään paikalleen ollenkaan. Ostin T40:iin kytkinkäpälät ja ne uudet oli huomattavasti huonommat (koneistukset, valun laatu) kuin paikallaan 40v pyörineet. Arvaat varmaan, kumpia sitten käytin. Ja vaikka nuo ite kaupasta koriin otin niin ei siinä voinut valita, kaikki oli samanlaisia. Teollinen tuotanto on tuolla pyörinyt koko porvarillisen Venäjän ajan samoilla koneilla ja tehtailla, kuin Neuvostoliitossakin, eikäpä laatu sitten ainakaan parane kun tuotantolaitokset vanhenee vielä yhden 30v. Plus että väellä on palkat saamatta. Taikka kuten NL:ssä, palkan reaaliarvo (ruplan kurssi mustassa pörssissä) vastaa parin videokasetin hintaa. En minäkään sillä ihmeemmin töitä tekisi. Homma toimi olosuhteissa, jossa ei ollut valinnanvaraa ja jossa kukaan ei ottanut vastuuta mistään, varsinkaan omasta työstään. Mutta meillä täällä nuokaan eivät ole ilmaisia, eikä niiden asennustyö varsinkaan. Lystin maksajana vois odottaa edes jonkinasteista tasoa.
kimmoa
Viestit: 731
Liittynyt: 31 Heinä 2007, 21:13
Paikkakunta: Sievi

Re: voimansiirron äänet normaalia vai ei

Viesti Kirjoittaja kimmoa »

MtZ525 kirjoitti:No kuka sen Neuvosto aikaisen Sota, avaruus ja ydinvoima teknolokian rakensi? Jos tähänkin vastaat että "länsimaat" niin voidaan ohittaa teikäläinen näistä keskusteluista! Ja on muuten aikas absurdia verrata Ladaa ja Citikkaa toisiinsa kun ovat vielä kaiken lisäksi eri vuosikymmeniltä:lol: Kannattaa myöskin tutustua tarkemmin Neuvostoliiton aikaiseen elämän tapaan ja
Ajatusmaailmaan, ei siellä yksilöllä ollut tarpeita niin ei myöskään vaateita auton voimansiirron äänettömyydestä kun ei ollut sitä autoa! Mutta kuitenkin siihen perän ääneen, oletko koskaan tutustunut edes siihen hammaspyörä parin rakenteeseen ja siihen mikä esim, sen yleensä kuuluvan ujelluksen aiheuttaa?
Sanoinhan tuolla aiemmin että joihinkin osa-alueisiin on panostettu. Lue jos et aiemmin huomannut. Ja niissä käytettiin länsikoneita. Tuo antamani linkki kertoo siitä, kun sinne vietiin 8-akselisia työstökoneita ja niillä saatiin tehtyä potkureita, joista lähti vähemmän ääntä, eikä USA:n sukellusveneet enää niin helposti huomanneet venäläisiä. Eikö tässäkään NL:ssä kehitetty sopivia työstökoneita vain siksi, ettei niille ollut tarvetta? Minusta tuossa oli ilmeinen tarve. Ja tuo on vain yksi esimerkki. Kun Jaroslavlin moottoritehdas teki 2t-dieseleitä aikanaan, joiden linjat ja piirustukset sinne oli tuotu USA:n Lend&Lease -ohjelman puitteissa, jatkoivat ne moottoreiden valmistusta vielä myöhemmin kylmän sodan aikaan ja luin kyllä itse venäjänkielisen artikkelin, missä joku tehtaan työntekijöistä muistelee sitä, miten vaikea niiden oli vielä saada USAsta kone, joka teki moottoreiden pumppusuutinyksiköitä. Miksihän ne hankkivat sen koneen USA:sta jos sille ei ollut edes tarve?

Mitä tulee Ladan ja Sitikan vertaamiseen niin tuossahan sää itse tuot esille koko järjestelmän toimimattomuuden. Autot olivat eri vuosikymmeniltä. Toisessa paikkaa tehdas työntää vanhanaikaista sontaa kymmeniä vuosia, toisessa paikkaa kehitys menee eteenpäin ja tekniikka + mallit uudistuvat. Nykyään sentään Ladallakin malleja on jo uudistettu ja niiden vanhojen valmistus onneksi lopetettu.

Olen kyllä tutustunut neuvostoliittolaiseen elämään edustajien välityksellä. Minulla asuu siellä sukulaisia ja tunnen Pietarin yliopistopiireistä ihmisiä, jotka ovat siellä eläneet. Se elämä on ollut yhtä vittua, vaikka monella täällä on siitä ruusunpunainen käsitys. En olisi ikinä kuvitellut, että joku voi perustella tuotettujen autojen huonon laadun sillä, että niille ei ole vaatimuksia koska kenelläkään ei sitä autoa ole. Samalla ajatusmallilla voitaisiin varmaan perustella huonoa ruokaa siksi, ettei sitä kenelläkään kuitenkaan ole... NL:ssä kuitenki auto oli se kaikkein halutuin kestokulutushyödyke, ja ihmiset olisivat varmasti halunneet sen hyvän auton, jos maan teollisuus olisi sellaisen voinut toimittaa. Kummasti siellä markkinoiden vapauduttua kaikki, jotka pystyivät, hommasivat länsiauton.

Tunnen kyllä hypoidipyörästön rakenteen. Tuli esille monilla korkeakoulun koneenrakennusta käsittelevillä kursseilla ja olen myös korjannut ja koonnut ko. pyörästöä pariin jenkkivehkeeseen ja aika moneen vanhaan Saabiin. Ei siis kannata opettaa isäänsä naimaan. :)

Minulle kyllä riittää jo tämä aihe, näihin vastatessa ei tuntipalkoille pääse että ihan sama, vaikka kirjoittaisit mitä, en kyllä aio tästä enää jatkaa juttua.
Zetoristi
Viestit: 105
Liittynyt: 16 Heinä 2009, 20:32

Re: voimansiirron äänet normaalia vai ei

Viesti Kirjoittaja Zetoristi »

Kyllä set Stalinistinen kommunistitalous jätti naapuriin parantumaton sairauden, ja oli kai se sairaus jo idullaan ennen lokakuun vallankumousta mutta puhkesi vasta Stalinin diktatuurin aikana täyteen roihuun. Ihmeellinen maa missä mikään ei toimi mutta kaikki järjestyy tai järjestetään. Avaruusteknologiaan ja ydinaseisiin tarvittava osaaminen kaapattiin Yhdysvalloista heti toisen maailman sodan päättymisen jälkeen, tai olihan KGB:n agentit ja heidän soluttamat myyrät työn touhussa koko sodanajan valtameren tuolla puolen. Toisen maailmansodan alkaessa Venäjällä ei ollut ydinaseiden valmistamiseen tarvittavaa omaa osaamista mutta sen sijaan heillä oli maailman paras turvallisuuspalvelu, joka pisti Amerikoissa hösseliksi, ja tulosta tuli. Venäläisten räjäytettyä ensimmäisen oman pommin Kazakstanin arolla CIA heräsi. Siellä hoksattiin heti, että nyt on iso vuoto omalla takapihalla. Pian syylliset löytyivät, ja Amerikassa tuomittiin 1953 kuolemaan venäläisille ydinosaamista myynyt Rosenbergin pariskunta, muutama muu myyrä sai 200 vuoden vankilatuomion, ja jokunen ehti paeta Moskovaan turvaan. Saksasta sotavankeina saadut fyysikot ja Itäisestä Saksasta sodan jälkeen Baikonuriin pakkosiirretyt insinöörit rakensivat Berijan komennossa Rosenbergien antaminen piirustusten mukaan ensimmäisen venäläisen atomipommin ja kouluttivat siinä ohessa venäläiset asiantuntijat atomin halkaisun saloihin. Ei siinä sen kummempaa venäläistä osaamista tarvittu.
EJH10
Viestit: 781
Liittynyt: 24 Heinä 2007, 21:28
Paikkakunta: Riihimäki

Re: voimansiirron äänet normaalia vai ei

Viesti Kirjoittaja EJH10 »

kimmoa kirjoitti:Elä EJH ota ressiä, ei tuontason vittuilut ainakaan minua haittaa.
Kyllähän minä sen tiesin, kun tunnen sut henkilökohtaisesti, ettei tuo sua juurikaan haittaa. Tarkoitankin, että esim. jossain muussa topikissa, jos joku saa osakseen aiheetonta vittuilua, voi ahdistua ja jättää jatkossa kirjoittelemasta tänne.
Tässä kun pienellä aktiiviporukalla tätä kerhohommaa pyöritetään ja joutuu olemaan monessa luottamustehtävässä yhtäaikaa ja näkemään fyysistäkin vaivaa esim. tapahtumiin liittyvät järjestelyt ja kerhon edustus siellä ja kun vielä muutenkin kaikki vapaa-aika menee Belkku-hommissa, niin eipä riitä enää aika seurata mihin keskustelut kehittyy vaan alkaa heti toppuutteleen, jos näyttää siltä, että menee ärhentelyksi. Sempä tähden, niin kauan kuin minä olen täällä moderaattorina, en salli vittuilua enkä ärhentelyä, ellei se ole hyvin piilotettua, että minä en sitä huomaa. Ja se, jolle tämä malli ei passaa, niin polkaiskoon tänne uuden topikin pystyyn, jossa minun toimiani punnitaan. Vielä parempi on, jos ottaa yhteyttä kerhon hallitukseen ja tekee minusta valituksen, niin jospa minut sitten vapautetaan tästä hommasta. http://www.belkku.fi/hallitus.html" onclick="window.open(this.href);return false; tuolta löytyy yhteystiedot, siellä on myös minun nimi Jarkko Hallamaa, eli tietenkin minut pitää laskea pois ja jäävätä. Samalla voi myös halutessaan ilmottautua itse tähän hommaan. Hallitus tekee päätöksensä ja koska se ei ole mikään sisäänlämpiävä elin, niin todennäkösesti miestä vaihdetaan.
Беларусь
МТЗ-50 1977, eli 505 -77
Vilske
Viestit: 3038
Liittynyt: 24 Heinä 2007, 19:16
Paikkakunta: Iitti

Re: voimansiirron äänet normaalia vai ei

Viesti Kirjoittaja Vilske »

Viime viikolla laittelin niittomurskainta perään niin korva erotti ylimääräisen äänen tulevan perästä ja nivelakselia kiinnittäessäni huomasin voiman ulosottoakselin hieman lemppaavan sivusuunnassa. Voimanulostoton "pakka" oli silloin jarrupannan varassa ja kun kytki voiman ulostoton valintavivun vapaalle alhaalta penkin vierestä ääni loppui. Nähtävästi pääsee nyt vaihtamaan ulosottopakan etupuolella olevan "trumpettiakselin" laakerin johon pääsee käsiksi kun poistaa edessä olevan pakan "peräreijän" kautta. No 3000h toi sitten kestikin :?
EJH10 kirjoitti:Tässä kun pienellä aktiiviporukalla tätä kerhohommaa pyöritetään ja joutuu olemaan monessa luottamustehtävässä yhtäaikaa ja näkemään fyysistäkin vaivaa esim. tapahtumiin liittyvät järjestelyt ja kerhon edustus siellä
Tästä asiasta on tarkoituskin avata uusi keskustelu mutta myöhemmin syksyllä kunhan saadaan kesän viimeinen eli Rauta ja Petrooli-näyttely Riihimäellä pois päiväjärjestyksestä.
Jokapäivä työkaluna Belarus
505 1983
920S 2002
952GL 2003
"Belaruksen hallinta on helpointa siihen suuntaan mihin se on jo menossa"
Kerho facebookissa
nokka kone
Viestit: 804
Liittynyt: 01 Elo 2015, 18:33
Paikkakunta: Asikkala

Re: voimansiirron äänet normaalia vai ei

Viesti Kirjoittaja nokka kone »

Empä osannut arvata että keskustelu paisuisi näin laajaksi mutta eipä siinä mitään :) .
Belarus sen olla pitää.

https://www.youtube.com/channel/UCVL4Mk ... e0TIy1TuGA" onclick="window.open(this.href);return false;
kimmoa
Viestit: 731
Liittynyt: 31 Heinä 2007, 21:13
Paikkakunta: Sievi

Re: voimansiirron äänet normaalia vai ei

Viesti Kirjoittaja kimmoa »

EJH10 kirjoitti:
kimmoa kirjoitti:Elä EJH ota ressiä, ei tuontason vittuilut ainakaan minua haittaa.
Kyllähän minä sen tiesin, kun tunnen sut henkilökohtaisesti, ettei tuo sua juurikaan haittaa. Tarkoitankin, että esim. jossain muussa topikissa, jos joku saa osakseen aiheetonta vittuilua, voi ahdistua ja jättää jatkossa kirjoittelemasta tänne.
Tässä kun pienellä aktiiviporukalla tätä kerhohommaa pyöritetään ja joutuu olemaan monessa luottamustehtävässä yhtäaikaa ja näkemään fyysistäkin vaivaa esim. tapahtumiin liittyvät järjestelyt ja kerhon edustus siellä ja kun vielä muutenkin kaikki vapaa-aika menee Belkku-hommissa, niin eipä riitä enää aika seurata mihin keskustelut kehittyy vaan alkaa heti toppuutteleen, jos näyttää siltä, että menee ärhentelyksi. Sempä tähden, niin kauan kuin minä olen täällä moderaattorina, en salli vittuilua enkä ärhentelyä, ellei se ole hyvin piilotettua, että minä en sitä huomaa. Ja se, jolle tämä malli ei passaa, niin polkaiskoon tänne uuden topikin pystyyn, jossa minun toimiani punnitaan. Vielä parempi on, jos ottaa yhteyttä kerhon hallitukseen ja tekee minusta valituksen, niin jospa minut sitten vapautetaan tästä hommasta. http://www.belkku.fi/hallitus.html" onclick="window.open(this.href);return false; tuolta löytyy yhteystiedot, siellä on myös minun nimi Jarkko Hallamaa, eli tietenkin minut pitää laskea pois ja jäävätä. Samalla voi myös halutessaan ilmottautua itse tähän hommaan. Hallitus tekee päätöksensä ja koska se ei ole mikään sisäänlämpiävä elin, niin todennäkösesti miestä vaihdetaan.

Ei ollut tarkoitus kritisoida toimintaasi, et tietenkään mitään väärää tehnyt. Ajattelin vaan että vähemmällä työllä olisit päässyt, täällä kun on sen verran paksu nahka ettei lyhyellä puukolla siitä läpi mennä.
Vastaa Viestiin