Renkaista...
Valvoja: pelarusmaisteri
-
- Viestit: 15
- Liittynyt: 31 Elo 2007, 09:33
- Paikkakunta: Keski-Suomi
Renkaista...
Kertokaas Belaruksienne rengastukset, nelivetoja tarkoitan. Omassa on 16.9-34 ja 350/60.22.5 Lähitulevaisuudessa pitäis rengastusta uudistaa, taakse sama kuten nyt, mutta eteen jos laittaa 360-20 (korkeutta en muista), passaako? Tietysti vanteet pitää vaihtaa... Tota nykyistä eturengasta ei löydy traktorikuviolla.
jaahas tiedä nyt häntä, tänään olin maahantuojien kanssa keskustelussa mutta en tiennyt että oot tälläisen viestin laittanut, mutta olitko rengasliikkeestä kyseisen renkaan ostanut?
Meinaan että rengasliikkeen täytyy aina ensin varmistaa renkaan sopivuus kyseiseen kohteiseen
Niin jos ei löydy niin soita maahantuojalle 020 743 2046 niin saat varaosamiehen varmat tiedot renkaista
Meinaan että rengasliikkeen täytyy aina ensin varmistaa renkaan sopivuus kyseiseen kohteiseen
Niin jos ei löydy niin soita maahantuojalle 020 743 2046 niin saat varaosamiehen varmat tiedot renkaista
Viimeksi muokannut Vilske, 07 Syys 2007, 18:43. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
-
- Viestit: 15
- Liittynyt: 31 Elo 2007, 09:33
- Paikkakunta: Keski-Suomi
Noi on siis alkuperäiset renkaat... Tai noilla aikanaan ostettu. Sillon sai eteen tollasta leveempää, 22.5 tuumasena. Trelleborgin tekemät renkaat. Nyt kyseistä kokoa ei saa enää traktorikuviolla, joten joutuu vaihtamaan alkuperäiseen 20 tuumaiseen. Sitä tiedustelen, että onko jollain omassa leveemmät etupyörät kuin 11.2.20 ovat. Myöskin kiinnostaa mitkä renkaat on silloin takana. Nykyäänhän saa jopa Belarukseen 360 leveitä renkaita eteen, tietysti 20". Takana tossa on 16.9-34 ja hyvin passaavat nyt yhteen.
Moikka Belkkufanit.
Mä olen noita renkaita aikoinaan tutkinut kun sain halvalla trelleborin 500/38.
Mun mielestä alkuperäinen 11 edessä ja 15,5 x38 ei ihan ole paras mahdollinen.Mulla ainakin kääntäessä neliveto päällä puski.
No mä tutkin ja ostin point7 20x360 eteen niiden trelleborgien kanssa.Jo rupes käntyy neliveto päällä ,eli etupää nopeutui sopivasti.Mä kompensoin ulkonäköä nostamalla hyttiä ja konepeltiä takaa.
Tiedän koneen missä 16,9/38 ja 11x24 ittetehdyillä etuvanteilla.
Eli mä suosittelen 15,5 x 38 kanssa 360 eteen(trelleborgin 500 on pikkasen matalampi kun 15,5)
Mä tungin 360,sen siihen leveämpään orkkisvanteseen,pikkasen on ahdas mutta ei ole kymmeneen vuoteen ollut ongelmaa.
Jos haluat näyttävän osta ukrainalaiset 26,1x28(toivottavasti meni oikein päin) ne on korkeammat kuin 16,9 joten etupäähän sopii silloin 24" millisarjalainen.Mulla on takapotkussa noi 700 leveät kummit, suosittelen pelto ja siirtohommiin,kettingit ei kyllä enään mahdu,silloin täytyis nostaa hyttiä 10cm sijasta 20cm..
Mä olen noita renkaita aikoinaan tutkinut kun sain halvalla trelleborin 500/38.
Mun mielestä alkuperäinen 11 edessä ja 15,5 x38 ei ihan ole paras mahdollinen.Mulla ainakin kääntäessä neliveto päällä puski.
No mä tutkin ja ostin point7 20x360 eteen niiden trelleborgien kanssa.Jo rupes käntyy neliveto päällä ,eli etupää nopeutui sopivasti.Mä kompensoin ulkonäköä nostamalla hyttiä ja konepeltiä takaa.
Tiedän koneen missä 16,9/38 ja 11x24 ittetehdyillä etuvanteilla.
Eli mä suosittelen 15,5 x 38 kanssa 360 eteen(trelleborgin 500 on pikkasen matalampi kun 15,5)
Mä tungin 360,sen siihen leveämpään orkkisvanteseen,pikkasen on ahdas mutta ei ole kymmeneen vuoteen ollut ongelmaa.
Jos haluat näyttävän osta ukrainalaiset 26,1x28(toivottavasti meni oikein päin) ne on korkeammat kuin 16,9 joten etupäähän sopii silloin 24" millisarjalainen.Mulla on takapotkussa noi 700 leveät kummit, suosittelen pelto ja siirtohommiin,kettingit ei kyllä enään mahdu,silloin täytyis nostaa hyttiä 10cm sijasta 20cm..
Moikka.
Joo kuvia saa mutta kestää ensikertaan kun käyn ranssillani.
Mä ostin noi renkaat Mäkelältä eli Eurajoen rengas ja vanteesta vissiin 04,maksoin muistaakseni vanteineen ja alvieineen 2700 eur.
Mä itte annoin mitan mihin halusin navan,eli aika keskelle vetoakselia,renkaan ja lokasuojan väli on 7cm,ja kokonaisleveys 2,7M.
Yksi syy miksen napaa halunut vetarin jureen on se että pyörän pultit menee niin syvälle että on vaikeata kiristää niitä.
On osoitaitunut onnistuneeksi ratkaisuksi noi mammutit,käytän tätä turboa maatila ja kuljetustöissä.
Pelolla vetoteho on hyvä ,ja ilmanpainetta laskemalla varmaan paranee aikalailla,nytten niissä on 1,5 kiloo.
Tienopeus on GPS;än mukaan 44km/h vakiokieroksilla.
Ens alkuun pompotti pikkasen etenkin seisonnan jälkeen,mutta juuri eilen kun ajelin pistin merkille että renkaat on pyöristynyt ittekseet,ja nyttemin menee tasaisesti.
Talviominaisuuksista on senverran kokemusta että jos ei ihan jäätä ole niin pitää joinkuin(ilmanpaineen lasku auttais varmaan),en tee talvella paljonkaan traktorihommia.
Traktorin ominaisuudet parani huomattavasti,kulkee pellolla "sukkasillaan"pinalla.
Joo kuvia saa mutta kestää ensikertaan kun käyn ranssillani.
Mä ostin noi renkaat Mäkelältä eli Eurajoen rengas ja vanteesta vissiin 04,maksoin muistaakseni vanteineen ja alvieineen 2700 eur.
Mä itte annoin mitan mihin halusin navan,eli aika keskelle vetoakselia,renkaan ja lokasuojan väli on 7cm,ja kokonaisleveys 2,7M.
Yksi syy miksen napaa halunut vetarin jureen on se että pyörän pultit menee niin syvälle että on vaikeata kiristää niitä.
On osoitaitunut onnistuneeksi ratkaisuksi noi mammutit,käytän tätä turboa maatila ja kuljetustöissä.
Pelolla vetoteho on hyvä ,ja ilmanpainetta laskemalla varmaan paranee aikalailla,nytten niissä on 1,5 kiloo.
Tienopeus on GPS;än mukaan 44km/h vakiokieroksilla.
Ens alkuun pompotti pikkasen etenkin seisonnan jälkeen,mutta juuri eilen kun ajelin pistin merkille että renkaat on pyöristynyt ittekseet,ja nyttemin menee tasaisesti.
Talviominaisuuksista on senverran kokemusta että jos ei ihan jäätä ole niin pitää joinkuin(ilmanpaineen lasku auttais varmaan),en tee talvella paljonkaan traktorihommia.
Traktorin ominaisuudet parani huomattavasti,kulkee pellolla "sukkasillaan"pinalla.