D-260?

keskustelu kaikista koneista ja vehkeistä

Valvoja: pelarusmaisteri

mtz82
Viestit: 58
Liittynyt: 27 Syys 2007, 09:21
Paikkakunta: Imatra

D-260?

Viesti Kirjoittaja mtz82 »

Tuolla jossain linkeissä pisti silmään tuommonen moottorityyppi D-260. Tyyppimerkinnän ja käyttökohteiden perusteella saattaisi olla sama perusrakenne kun D-240 mutta kutonen. Ja parhaimmillaan otettu voimaa turbona luokkaa 300hv/800Nm :shock: . Onko kellään tietoo mikä on masiina, ja onko kiinnityksen pulttijako sama. Olisko kellään joutavana tuommosta moottoria jonakin versiona? Pikkusen rupesi meinaan polttelee.
mtz82
Vilske
Viestit: 3036
Liittynyt: 24 Heinä 2007, 19:16
Paikkakunta: Iitti

Viesti Kirjoittaja Vilske »

Taitaa olla harvassa noi D-260 sarjan moottorit kun 6-belkkujakaan ei tuotu maahan muutamaa enempään virallisia tietä pitkin.
Mutta saahan niitä moottoreita varmaan maahan jos tilaa :)
Tuo taitaa olla tehtaan väkevin malli tuosta moottorista:

Model D 260.4 S2
Rated Power, kW (hp) 156 (212)
Rated speed, rpm 2100
Number of cylinders 6
Bore/Stroke, mm 110x125
Displacement, L 7,12
Maximum torque at 1400 rpm, Nm (kgfm) 900 (90)
Torque backup, % 30
Specific fuel consumption at rated power, g/kWh (g/hph) 249 (183)
Jokapäivä työkaluna Belarus
505 1983
920S 2002
952GL 2003
"Belaruksen hallinta on helpointa siihen suuntaan mihin se on jo menossa"
Kerho facebookissa
mtz82
Viestit: 58
Liittynyt: 27 Syys 2007, 09:21
Paikkakunta: Imatra

Viesti Kirjoittaja mtz82 »

Saatta olla joo. Kattelin vaan noita uusia Belaruksen metsäkoneita tehtaan sivuilta ja niissä oli eri malleissa D240 ja D260 koneita ja en muistanut noita voimavaroja tarkkaan. Riittävästi kuitenkin. Siitä vaan päättelin että saattaa käydä keskenään ristiin, sylinterimitat ja kierroslukukin taitaa olla samat. En kyllä vakavissani noita tehokkaimpia ajatellu, ja enempi harrastevehkeeseen. Lähinnä vaan että kutos Belarus olis kyllä uljas peli, siinä kylän ukot kattelis taas kummissaan.

Onkos Vilskeellä tietoa miten vanhaa perua tuo kone on ja perustuuko se suoraan nelipyttyseen? En ole tiennyt moista aparaattia olevankaan, vai onkohan se jotain uudempia tuotoksia. Venäjältähän niitä saattas löytyä harrasteystävälliseen hintaan, varsinkin jos sitä on tehty jo suuren ja mahtavan aikoina.
mtz82
MTZ
Viestit: 295
Liittynyt: 05 Joulu 2007, 22:21
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja MTZ »

Hyvin pitkälti saman näkönen kun nelos kone vaan pari pyttyä pidempi.
Ja jotkut päässeet sellasta jopa koe ajamaan,toiset edes kuulleet käyntiä :evil:
501 -76 turbo
MF 135
Zetor 25A
Harkov T150
Vilske
Viestit: 3036
Liittynyt: 24 Heinä 2007, 19:16
Paikkakunta: Iitti

Viesti Kirjoittaja Vilske »

Just niin kun käyntiin hörähti niin ei olis raaskinnut ovee kiinni laittaa :)
Maantievaihteella kaasuu polkaessa niin makeet äänet että hyrisee vieläkin :D
Sellaisaista alkaa tekee mieli :D
Jokapäivä työkaluna Belarus
505 1983
920S 2002
952GL 2003
"Belaruksen hallinta on helpointa siihen suuntaan mihin se on jo menossa"
Kerho facebookissa
Vastaa Viestiin