6 kone 501: seen......?

keskustelu kaikista koneista ja vehkeistä

Valvoja: pelarusmaisteri

kimmoa
Viestit: 725
Liittynyt: 31 Heinä 2007, 21:13
Paikkakunta: Sievi

Re: 6 kone 501: seen......?

Viesti Kirjoittaja kimmoa »

Tarkoitat varmaan, että laittoivat turboahtimen Ivecosta? Holset on erään turbovalmistajan nimi. Ainaki tuon punaisen moottori näytti ihan perinteiseltä Belkun moottorilta. Iveco näyttää joltain ihan muulta, vaikka en tarkasti tiedäkään, miltä.
Pienviljelijä
Viestit: 897
Liittynyt: 15 Syys 2007, 14:42
Paikkakunta: Suomussalmi

Re: 6 kone 501: seen......?

Viesti Kirjoittaja Pienviljelijä »

Niin taitaa olla. Kuitenkin pojat tekivät jotain iveco-lisäyksiä siihen kun toteavat: "Winter 2001/2002 werd er gebouwd aan een nieuwe grotere motor en werd van 4.8l naar 5.2ltr gebracht, dit dmv grotere Iveco zuigers" (talvella 2001/2002 teimme uudemman, isomman moottorin ja tilavuus nostettiin 4,8 litrasta 5,2 litraan, mm. ivecon imureiden avulla). Zuiger=imuri...

In de winter 2004/2005 werd er nieuwe motor gebouwd met eveneens Iveco zuigers maar ook met een langere slag krukas zodat de cilinderinhoud op maximaal op 5.5ltr kwam (talvella 2004/2005 rakennettiin uusi moottori, jossa oli samat iveco-imurit, mutta jossa kampiakseli on pidempi, jolloin tilavuus saatiin maksimiin eli 5,5 litraan). Sinä vuonna he voittivat luokan kaikki kisat.

Teksti löytyy täälät (Belarus 2:n historia): http://www.belazerus.nl/index.php?conte ... 2_historie" onclick="window.open(this.href);return false;

Lisäksi niihin molempiin laitettiin bosch ruiskupumppu:
http://www.belazerus.nl/index.php?conte ... 2_techniek" onclick="window.open(this.href);return false;
___________________________
Lupinki-korpitila/Хутор "Лупинки"
МТЗ-50
ДТ-75
ПТУ-5
КРН-2.1
Урал 6х6
ГАЗ-21 Волга
Vilske
Viestit: 2952
Liittynyt: 24 Heinä 2007, 19:16
Paikkakunta: Iitti

Re: 6 kone 501: seen......?

Viesti Kirjoittaja Vilske »

Taitaapi olla moottori D-240 sarjaa 4.75 iskutilavuudella.
Lisää tilavuutta saatu sylinterin läpimittaa sekä iskunpituutta muuttamalla, holsetin turbolla sekä boschin rivipumpulla.
Jokapäivä työkaluna Belarus
505 1983
920S 2002
952GL 2003
"Belaruksen hallinta on helpointa siihen suuntaan mihin se on jo menossa"
Kerho facebookissa
Pienviljelijä
Viestit: 897
Liittynyt: 15 Syys 2007, 14:42
Paikkakunta: Suomussalmi

Re: 6 kone 501: seen......?

Viesti Kirjoittaja Pienviljelijä »

Näin ilmeisesti lienee. Nuo iveco-"imurit" ovat todennäköisesti männät...myöhemmin myös kampiakseli muutettiin/pidennettiin.

Joka tapauksessa: belkku kestää ilmeisesti mitä vain! (paitsi kytkimen osalta: se vaihdettiin hollanninpoikien omaan tekeleeseen)
___________________________
Lupinki-korpitila/Хутор "Лупинки"
МТЗ-50
ДТ-75
ПТУ-5
КРН-2.1
Урал 6х6
ГАЗ-21 Волга
mtz82
Viestit: 58
Liittynyt: 27 Syys 2007, 09:21
Paikkakunta: Imatra

Re: 6 kone 501: seen......?

Viesti Kirjoittaja mtz82 »

Totta, mäntiä ne zuigerit on. Olen niitä tilannut hollannista useasti, muuhun merkkiin kylläkin.
mtz82
kimmoa
Viestit: 725
Liittynyt: 31 Heinä 2007, 21:13
Paikkakunta: Sievi

Re: 6 kone 501: seen......?

Viesti Kirjoittaja kimmoa »

Tuli joskus 15v sitten suoritettua pornofilmihollannin peruskurssi kaverilla, kun sillä näkyi satelliitista PELKÄSTÄÄN sitä hollanniksi tekstitettynä. Eipä tullut tuo sana vastaan, vaikka imurin luulisi kyllä esiintyvän niissäkin... :mrgreen:
Timukka
Viestit: 816
Liittynyt: 17 Helmi 2010, 08:41

Re: 6 kone 501: seen......?

Viesti Kirjoittaja Timukka »

kimmoa kirjoitti:Tuli joskus 15v sitten suoritettua pornofilmihollannin peruskurssi kaverilla, kun sillä näkyi satelliitista PELKÄSTÄÄN sitä hollanniksi tekstitettynä. Eipä tullut tuo sana vastaan, vaikka imurin luulisi kyllä esiintyvän niissäkin... :mrgreen:
:D ei kai pornofilmeissä (puhuttu) kieli tai edes juoni ole niin tärkeä.. Vaikka niissäkin voi varsinaisia "koneita" näkyä niin sanasto saattaa silti olla eri (kuin konesanastossa).. :lol:
jallu80
Viestit: 84
Liittynyt: 11 Huhti 2014, 22:03
Paikkakunta: Vieremä

Re: 6 kone 501: seen......?

Viesti Kirjoittaja jallu80 »

Kyllä 501:een tosiaan mahtui Suonsyrjän tarjoama 920:n kytkinpaketti. Ja tämä ei ole mikään mielipidekysymys, kun mulla on se jo paikoillaan. Ensi kesänä katsotaan/kuunnellaan kuinka pito riittää. Vaikka jostakinhan se aina loppuu, jos kytkin pitää niin rengas suttaa ja päin vastoin.
Pulling Team Bolshoi Problem
EJH10
Viestit: 781
Liittynyt: 24 Heinä 2007, 21:28
Paikkakunta: Riihimäki

Re: 6 kone 501: seen......?

Viesti Kirjoittaja EJH10 »

jallu80 kirjoitti:mulla on se jo paikoillaan
Mielenkiintoista. Eli onko sulla siellä nyt keramiikka levy ja uudenmallin asetelmassa 18 jousta (maksimi, mitä asetelman valmistaja tarjoaa) vai laitoitko jostakin muut, vielä jäykemmät jouset? Tuliko polkimesta kuinka raskas polettava?
Беларусь
МТЗ-50 1977, eli 505 -77
Vilske
Viestit: 2952
Liittynyt: 24 Heinä 2007, 19:16
Paikkakunta: Iitti

Re: 6 kone 501: seen......?

Viesti Kirjoittaja Vilske »

Onkos kellään kokemusta tosta keraamisesta kytkinlevystä kuormainkäytössä?
Vajaata 1000h ovat kestäneet perinteiset massalevyt ja kohta pitää vaihtaa jo neljäs uusi kytkinlevy tuohon 920S belkkuun :roll:
Jokapäivä työkaluna Belarus
505 1983
920S 2002
952GL 2003
"Belaruksen hallinta on helpointa siihen suuntaan mihin se on jo menossa"
Kerho facebookissa
Vastaa Viestiin