MTZ-05 ja muut erikoisuudet

keskustelu kaikista koneista ja vehkeistä

Valvoja: pelarusmaisteri

=MTZ=
Viestit: 621
Liittynyt: 24 Heinä 2007, 23:12
Paikkakunta: Kuopio

MTZ-05 ja muut erikoisuudet

Viesti Kirjoittaja =MTZ= »

Tuli hankittua taloon siis kyseinen kone. Tämähän on belaruksen pienin malli, eli siis ns. "sarvitraktori". Vuosimalli on 1985 ja näinollen on vähän hämärän peitossa, että miten ihmeessä kyseinen laitos on suomeen eksynyt.

Mukana tuli lähestulkoon kaikki mahdolliset härpäkkeet millä vaan voi kasvimaata tonkia. Lisäksi mukana tuli erittäin vankkatekoinen perävaunu, josta löytyy mekaaniset jarrut. Koetan ottaa kuvamateriaalia kyseisestä härpäkkeestä, jahka se nyt saadaan toimimaan kunnolla. Kaasuttimessa tuntuu olevan vielä jotain ongelmia.

EDIT: Tässäpä vähän virolaisten kuvamateriaalia kyseisestä ajoneuvosta, jossa näkyy myös se perävaunu.

http://kolhoos.pri.ee/?action=text&cat=21&ID=137
Belarus MTZ-2, 1954
Belarus MTZ-50, 1966
Belarus MTZ-521, 1976
Belarus MTZ-05 Motoblok , 1985
Belarus Progress 825, 1990
Belarus MTZ-920 Turbo, 2007
Motovelo Minsk MMVZ-3.112, 1993
Pienviljelijä
Viestit: 900
Liittynyt: 15 Syys 2007, 14:42
Paikkakunta: Suomussalmi

MOTOBLOK

Viesti Kirjoittaja Pienviljelijä »

Juu, onnittelut. Sinulla on nyt se venäläinen/valkovenäläinen "motoblok" eli "agria" saksaksi. Ihan soiva peli puutarhahommissa!

Tässä vähän kuvamateriaalia idästä:
http://images.yandex.ru/yandsearch?rpt= ... 0%BE%D0%BA
Pienviljelijä
Viestit: 900
Liittynyt: 15 Syys 2007, 14:42
Paikkakunta: Suomussalmi

Viesti Kirjoittaja Pienviljelijä »

Niin, sori. Tuossa "eksyi" länsimotoblokkeja joukkoon. Sattuihan sitä. Tässä täydellinen itämotoblokkigaleria:
http://www.motoblok.ru/gallery.htm
=MTZ=
Viestit: 621
Liittynyt: 24 Heinä 2007, 23:12
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja =MTZ= »

Itseasiassa löytyy Agrian tekemä pikkuraktori myös hallista. Mallinimi taisi olla Trabant. Moottori vain puuttuu.
Belarus MTZ-2, 1954
Belarus MTZ-50, 1966
Belarus MTZ-521, 1976
Belarus MTZ-05 Motoblok , 1985
Belarus Progress 825, 1990
Belarus MTZ-920 Turbo, 2007
Motovelo Minsk MMVZ-3.112, 1993
DslCat
Viestit: 132
Liittynyt: 24 Heinä 2007, 21:59
Paikkakunta: N-järvi

Viesti Kirjoittaja DslCat »

Juu, minulla on myös ladossa "sarvitraktori" - aito West-Germany tuote Guttbrod;

Kuva
  • * vm -60
    *126cc
    * 6hp
    * 2-T
    * magneetossa 6/12v ulosotto
    * vapaakytkin ja kytkin/jarrukahva yhdistelmä
    * vaihteet; R-0-I-II (sarvet toistepäin, niin II jää pois)
    * 100% lukko - kaasun kanssa käännettävä
    * vetää hlöauton peräkärryä reilua 20km/h
Työvalot ja 4.00-8" levikepyörät tuli laitettua kerran, kun on niin kiikkerä. Vanhasta tärylätkästä piti istuttaa narukäynnistin, kun kerran rupesi risomaan nahkaemmin punominen kampuran päähän. Lähtee jo 2. nykäisyllä käyntiin 1 vuoden seisomisen jäljiltä - kunhan muistaa ajaa kohokammion tyhjäksi ja laskee ennen starttia kampikammion kuivaksi.

Ja aikaa ennen Pelastusta tuolla tuli useana talvena lykittyä lumia, vaan mamma valitti haalareihin tarttuneesta "tuoksusta" aina :roll:
=MTZ=
Viestit: 621
Liittynyt: 24 Heinä 2007, 23:12
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja =MTZ= »

Rupesipa tuokin nyt toimimaan ihan kohtuullisesti, koko polttoainelinja piti tiivistää uusiksi, että käyntihäiriöt hävisivät. Enää ei myöskään tarvitse arpoa vaihteita.
Belarus MTZ-2, 1954
Belarus MTZ-50, 1966
Belarus MTZ-521, 1976
Belarus MTZ-05 Motoblok , 1985
Belarus Progress 825, 1990
Belarus MTZ-920 Turbo, 2007
Motovelo Minsk MMVZ-3.112, 1993
Vastaa Viestiin