Sivu 1/1

MTZ-05 ja muut erikoisuudet

Lähetetty: 15 Loka 2007, 16:04
Kirjoittaja =MTZ=
Tuli hankittua taloon siis kyseinen kone. Tämähän on belaruksen pienin malli, eli siis ns. "sarvitraktori". Vuosimalli on 1985 ja näinollen on vähän hämärän peitossa, että miten ihmeessä kyseinen laitos on suomeen eksynyt.

Mukana tuli lähestulkoon kaikki mahdolliset härpäkkeet millä vaan voi kasvimaata tonkia. Lisäksi mukana tuli erittäin vankkatekoinen perävaunu, josta löytyy mekaaniset jarrut. Koetan ottaa kuvamateriaalia kyseisestä härpäkkeestä, jahka se nyt saadaan toimimaan kunnolla. Kaasuttimessa tuntuu olevan vielä jotain ongelmia.

EDIT: Tässäpä vähän virolaisten kuvamateriaalia kyseisestä ajoneuvosta, jossa näkyy myös se perävaunu.

http://kolhoos.pri.ee/?action=text&cat=21&ID=137

MOTOBLOK

Lähetetty: 15 Loka 2007, 18:33
Kirjoittaja Pienviljelijä
Juu, onnittelut. Sinulla on nyt se venäläinen/valkovenäläinen "motoblok" eli "agria" saksaksi. Ihan soiva peli puutarhahommissa!

Tässä vähän kuvamateriaalia idästä:
http://images.yandex.ru/yandsearch?rpt= ... 0%BE%D0%BA

Lähetetty: 15 Loka 2007, 18:43
Kirjoittaja Pienviljelijä
Niin, sori. Tuossa "eksyi" länsimotoblokkeja joukkoon. Sattuihan sitä. Tässä täydellinen itämotoblokkigaleria:
http://www.motoblok.ru/gallery.htm

Lähetetty: 15 Loka 2007, 21:03
Kirjoittaja =MTZ=
Itseasiassa löytyy Agrian tekemä pikkuraktori myös hallista. Mallinimi taisi olla Trabant. Moottori vain puuttuu.

Lähetetty: 15 Loka 2007, 22:54
Kirjoittaja DslCat
Juu, minulla on myös ladossa "sarvitraktori" - aito West-Germany tuote Guttbrod;

Kuva
  • * vm -60
    *126cc
    * 6hp
    * 2-T
    * magneetossa 6/12v ulosotto
    * vapaakytkin ja kytkin/jarrukahva yhdistelmä
    * vaihteet; R-0-I-II (sarvet toistepäin, niin II jää pois)
    * 100% lukko - kaasun kanssa käännettävä
    * vetää hlöauton peräkärryä reilua 20km/h
Työvalot ja 4.00-8" levikepyörät tuli laitettua kerran, kun on niin kiikkerä. Vanhasta tärylätkästä piti istuttaa narukäynnistin, kun kerran rupesi risomaan nahkaemmin punominen kampuran päähän. Lähtee jo 2. nykäisyllä käyntiin 1 vuoden seisomisen jäljiltä - kunhan muistaa ajaa kohokammion tyhjäksi ja laskee ennen starttia kampikammion kuivaksi.

Ja aikaa ennen Pelastusta tuolla tuli useana talvena lykittyä lumia, vaan mamma valitti haalareihin tarttuneesta "tuoksusta" aina :roll:

Lähetetty: 30 Loka 2007, 18:07
Kirjoittaja =MTZ=
Rupesipa tuokin nyt toimimaan ihan kohtuullisesti, koko polttoainelinja piti tiivistää uusiksi, että käyntihäiriöt hävisivät. Enää ei myöskään tarvitse arpoa vaihteita.