DT-75 Hydraulipumppu

keskustelu kaikista koneista ja vehkeistä

Valvoja: pelarusmaisteri

Hasse
Viestit: 337
Liittynyt: 26 Syys 2007, 20:29
Paikkakunta: Kemiönsaari

Viesti Kirjoittaja Hasse »

Ei ole mullakaan oikeata videokameraa,mutta kaverilla on joten voin saada aikaseksi jonkin pätkän.
Mulla on ihan tavallinen penikka,eli suht helppo startata.
Pienviljeliän sähkötön versio on kyllä masinistin näkökulmasta hienompi.

Sattui tuon pumppunvaihdon yhteyessä mun mielestä hiukan outo tapahtuma,eli kytkimen tehostus ei toiminut pumpuvaihdon jälkeen.
En ottanut turhaa stressiä,ajatelin että ilmaa itsensä kunhan ajelee.
Ei pejakas niin tehnytkään,täytys oikeen tutkailla minkälainen systeemi se on.No sillähän on ihan oma pieni pumppu moottorin jakopäässä vasemalla puolella,öljy tulee putkea pitkin samasta hydr, säiliöstä.
Ei muuta kun takas pajalle(muuten hiukka raskas polkea ilman tehostusta)keksin että ilmaan putkea raottamalla pumpunperseestä ja sitten käyntiin hetkeksi.Hieno öljysuihku,eli painetta piisas.Sitten putki kiinni ja tehostus pelas paremmin kun koskaan mun aikanani.Kytkin on niin kevyt että en ole missään laiteessa elämäni aikan tavannut.
Outoa oli mun mielestä se että koko systeemi on hydraulitankin alla ja kuitenkin ei ilmat lähtenyt mulla keinoin kun minkä tein.

Sitä vielä kyselesin että mitä vois tehdä toiselle jarrulle kun ei tahdo totella(saa polkea mitä poljinvoimaa löytyy)?,Toinen toimii herkästi.
505-80
820-82
805.1 turbo-87
1025t Carraro italia-99
t-150-86
DT-75 turbo-88
Belkulla vuodesta-80
Torsti
Viestit: 959
Liittynyt: 24 Heinä 2007, 19:45
Paikkakunta: Jämsä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Torsti »

Ite oon kuvannu jonkin verran ihan tavallisella digikameralla niitä videoita. Tulee ihan riittävän hyvälaatuista kuvaa jos megapikseleitä joku 5 kipaletta. Eihän se kovin laadukasta tarvitse olla kun laatu tuo kokoa ja nettiin ei ole järkevä laittaa kaameen kokosia tiedostoja jotka kestää ikuisuuden ladata.

Hienoja vehkeitä nuo dt:t :P
ukki
Viestit: 865
Liittynyt: 25 Heinä 2007, 07:17
Paikkakunta: Eedenistä itään

Viesti Kirjoittaja ukki »

Pienviljeljä paina seuraavalla kertalla jarrua, tule kahville.

t.ukki
Belaruksen ratissa vuodesta 1966
Vilske
Viestit: 3036
Liittynyt: 24 Heinä 2007, 19:16
Paikkakunta: Iitti

Viesti Kirjoittaja Vilske »

Hasse kirjoitti: Sitä vielä kyselesin että mitä vois tehdä toiselle jarrulle kun ei tahdo totella(saa polkea mitä poljinvoimaa löytyy)?,Toinen toimii herkästi.
Pienviljelijältä pitää kysäistä että minkälainen homma on D-75 ajojarrun korjaus ja onko kyseisellä jarrulla mitään tekemistä ohjauksen kanssa?

Tuollaisen kuvan löysin kun vähän aikaa etsiskelin :)
http://www.autocat.ru/catalog/?model=232&group=88

Vai liittyykö tuo panta juuri tuohon ohjaukseen.
Jokapäivä työkaluna Belarus
505 1983
920S 2002
952GL 2003
"Belaruksen hallinta on helpointa siihen suuntaan mihin se on jo menossa"
Kerho facebookissa
Pienviljelijä
Viestit: 907
Liittynyt: 15 Syys 2007, 14:42
Paikkakunta: Suomussalmi

Viesti Kirjoittaja Pienviljelijä »

Vilske kirjoitti:
Hasse kirjoitti: Sitä vielä kyselesin että mitä vois tehdä toiselle jarrulle kun ei tahdo totella(saa polkea mitä poljinvoimaa löytyy)?,Toinen toimii herkästi.
Pienviljelijältä pitää kysäistä että minkälainen homma on D-75 ajojarrun korjaus ja onko kyseisellä jarrulla mitään tekemistä ohjauksen kanssa?

Tuollaisen kuvan löysin kun vähän aikaa etsiskelin :)
http://www.autocat.ru/catalog/?model=232&group=88

Vai liittyykö tuo panta juuri tuohon ohjaukseen.
Minulla olisi kylläkin VAPO:n täydelliset suomenkieliset DT-ohjeet ja tässä pitäisi pohtia miten ne saisi (näiden nettisivujen kautta) kaikkien käyttöön. Joka tapauksessa tuo jarrupanta on joko lopussa tai sen säätö on liian löysillä.

Taisin joskus aiemmin (entisen foorumin aikana) kertoa, että DT-75 takaseinällä on neljä pientä luukkua, joista uloimmat ovat jarrupantojen säätöä varten ja sisimmäiset pitosäätöä varten. Koko kiristys- ja toimintaprosessia voi seurata yläluukun kautta.

Veikkaan kuitenkin, että hassen telatraktorin jarru(t) tulevat toimimaan jo pelkästään säädön jälkeen. Ellei, niin banjo auki ja koko pannan vaihto. Seppo Reijosella (jonka hieno DT on myynnissä tämän sivuston myyntipalstalla) olisi Polvijärvellä nuo pannat sekä muita Vapon osia vaikka minkä verran: 0400-278915
Vapon eläkkeellä oleva asentaja (PK:n Kiteellä asuva) on myös erittäin arvokas tietolaari: Touko Matikainen 040-7566276. Kysy josko hän joutaa pitämään kurssin tms.
Pienviljelijä
Viestit: 907
Liittynyt: 15 Syys 2007, 14:42
Paikkakunta: Suomussalmi

Viesti Kirjoittaja Pienviljelijä »

Vilske kirjoitti:Tuollaisen kuvan löysin kun vähän aikaa etsiskelin :)
http://www.autocat.ru/catalog/?model=232&group=88

Vai liittyykö tuo panta juuri tuohon ohjaukseen.
Tuo on juuri jarrupanta (kuvan yläosassa lukee: Задний мост; разрез по остановочному тормозу и тормозу планетарного механизма). Räjäytyskuvan osa 83 on tuo pikkuluukku, josta oli puhetta edellisessä viestissä, ja osa 82 säätöpultti.

Panta kiristyy aivan normaalisti myötäpäivään.
Hasse
Viestit: 337
Liittynyt: 26 Syys 2007, 20:29
Paikkakunta: Kemiönsaari

Viesti Kirjoittaja Hasse »

Kiitos teille tiedoista.
Voipi olla että on säätöjuttu,poljin ei kuitenkaan käy syvälle.Vaaikuttaa oireiltaan samalta kun belkunjarrut on kiillottunut likaa.
Pitojarrun säätöä olen tehnyt kun kurakossa kone rupes pyörii paikallaan,riitti vivuston säätö.
Hyvä tietää mistä apu löytyy,kiitos vielä kerran.
505-80
820-82
805.1 turbo-87
1025t Carraro italia-99
t-150-86
DT-75 turbo-88
Belkulla vuodesta-80
Vastaa Viestiin