belarus 820 vm.-82

keskustelu kaikista koneista ja vehkeistä

Valvoja: pelarusmaisteri

Vilske
Viestit: 3036
Liittynyt: 24 Heinä 2007, 19:16
Paikkakunta: Iitti

Viesti Kirjoittaja Vilske »

Torsti kirjoitti:Hei =MTZ=! Nyt oot siteerannut pienviljelijän tekstejä meikäläisen nimiin!
Heh, eihän noi ulokkeet aina aina tee samaa mitä järki tahtoo :lol:
Tekevälle sattuu :)
Jokapäivä työkaluna Belarus
505 1983
920S 2002
952GL 2003
"Belaruksen hallinta on helpointa siihen suuntaan mihin se on jo menossa"
Kerho facebookissa
=MTZ=
Viestit: 621
Liittynyt: 24 Heinä 2007, 23:12
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja =MTZ= »

Pointti nyt tuli varmaan kaikille kuitenkin selväksi?
Belarus MTZ-2, 1954
Belarus MTZ-50, 1966
Belarus MTZ-521, 1976
Belarus MTZ-05 Motoblok , 1985
Belarus Progress 825, 1990
Belarus MTZ-920 Turbo, 2007
Motovelo Minsk MMVZ-3.112, 1993
Pienviljelijä
Viestit: 907
Liittynyt: 15 Syys 2007, 14:42
Paikkakunta: Suomussalmi

Viesti Kirjoittaja Pienviljelijä »

=MTZ= kirjoitti:Pointti nyt tuli varmaan kaikille kuitenkin selväksi?
Niin, ja varmaan huomasitte, että itse poistin tuon "väärän lainauksen" jo omasta viestistä. Ei siis mitään vakavampaa. Keulavinssi on muuten hyvä kamppe; asiasta toiseen.
Torsti
Viestit: 959
Liittynyt: 24 Heinä 2007, 19:45
Paikkakunta: Jämsä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Torsti »

=MTZ= kirjoitti:Pointti nyt tuli varmaan kaikille kuitenkin selväksi?
Joo, ei pahempaa, mutta jos viittit kuitenkin muokata sen lainauksen oikeaksi...

Niin sepä onkin näemmä hydraulimoottorilla tuo pienviljelijän vinssi. Olis kyllä kova sana monessakin tilanteessa.
Pienviljelijä
Viestit: 907
Liittynyt: 15 Syys 2007, 14:42
Paikkakunta: Suomussalmi

Viesti Kirjoittaja Pienviljelijä »

Vilske kirjoitti:Tuntuis että kytkimen materiaaleissa oltaisiin menty taaksepäin kun aspestista on luovuttu kun esim. vertaa tuohon 505:seen 83-vm 5000h ja alkuperäinen kytkin ja vielä vaijeritunneilla.
Juu, tätä mä juuri tarkoitan. Minulla oli 1980-luvulla haketushommissa 3 belarusta (2 kpl 820:sta ja tämä nykyinen 50-kaunotar). Toisella kasikakskympisellä pyöritettiin Hakki-hakkuria ja näillä toisilla ajettiin hakekuormat sekä tehtiin pelto- ja linkotyöt. Toinen 820 toimi myös JF-puimurin käyttövoimana ja käskijänä (4-vetopuimuri!) ja sillä tehtiin paljon rahtipuintia, yhdessä naapuri-Sakun kanssa. Tunteja kertyi paljon eikä kytkinremonttia tehty; kytkimen ja kytkinakselin jarrun säätöä vaan sekä silloin tällöin hieman rasvaa painelaakeriin ja käpälien tarkastus alaluukulta. Minusta nuo 500- ja 800-sarjan neukkuaspestikytkimet olivat rautaa. Nykyiseen 50:een tehtiin kytkinremontti vuosi sitten samalla kun tein koneen täysremontti 8500 tunnin jälkeen (halpa lysti kun ostin kaikki tarpeet Petroskoista). Saattaa olla, että tuo uusikin kytkin on aspestia, koska ne ei ole niin niukat nuo terveysvaatimukset siellä idässä, siis verrattuna eurostoliittoon.....
Viimeksi muokannut Pienviljelijä, 04 Marras 2007, 10:20. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
jymmi
Viestit: 76
Liittynyt: 24 Heinä 2007, 19:38
Paikkakunta: Kiuruvesi

Viesti Kirjoittaja jymmi »

vähän semmonen tuntu on jääny mullekin että tämän päivän kytkinlevyt kuluu nopeemmin kuin ennen.raskaimmat ajot tehdään meillä tuolla vm85 turbo progressilla ja melekeen joka toinen vuosi saa heittää uuden levyn.tosin käyttökin on kovaa, armoa ei tunneta :shock:
Pienviljelijä
Viestit: 907
Liittynyt: 15 Syys 2007, 14:42
Paikkakunta: Suomussalmi

Viesti Kirjoittaja Pienviljelijä »

Pienviljelijä kirjoitti: Nykyiseen 50:een tehtiin kytkinremontti vuosi sitten samalla kun tein koneen täysremontti 8500 tunnin jälkeen (halpa lysti kun ostin kaikki tarpeet Petroskoista).
Koska tuon edellisen belarusfoorumin arvokkaat tiedot valitettavasti hävisivät ulkoavaruuteen tässä vielä uudestaan Petroskoin varaosaliikkeen osoite:

T:mi STEPANOVA Anna Leonidovna
Ulitsa Zavodskaja 5 (eli tehtaankatu 5)
Petrozavodsk/Petroskoi
puh/faksi: +7 8142 705157
tai: +7 8142 742105

email: annet@sampo.ru

Hyvä valikoima, mahtava palvelu.
Vastaa Viestiin