netistä löydettyjä belkkuja

täällä saavat belkkumiehet ja -naiset turista kaikista asioista

Valvoja: pelarusmaisteri

HL-Zetor
Viestit: 125
Liittynyt: 12 Huhti 2011, 21:25

Re: netistä löydettyjä belkkuja

Viesti Kirjoittaja HL-Zetor »

Saattas olla hyvä jos Jari Henrik panostais kuvalliseen ja koneen vm. ym tietojen esiintuontiin.
Vähentää turhien yht.ottojen määrää, paitti tietty jos haluu jutella jonninjoutavia,kuluuhan se pohjosen lyhyt päivä niinkin.
Timukka
Viestit: 816
Liittynyt: 17 Helmi 2010, 08:41

Re: netistä löydettyjä belkkuja

Viesti Kirjoittaja Timukka »

jazzy78
Viestit: 371
Liittynyt: 04 Heinä 2010, 19:28
Paikkakunta: tenhola

Re: netistä löydettyjä belkkuja

Viesti Kirjoittaja jazzy78 »

Timukka kirjoitti:Ei olis kallis neliveto: http://www.nettikone.com/belarus/525/1256443
Sopuhintainenkin näyttää olevan. Kun ei tuo valuutta pula olis vaivoinna niin kyllä pihaan kolmaskin mahtuis. :lol:
aja millä ajat mutta belaruksella ajat varmimmin
belarus mtz 50 vm 69
Hiace 2.4 4x4 99
Transit 2.5 91
Vectra 1.8 95

useita kanarotuja ja 5x suomenvuohia
Siberiahysky ja labbis.
=MTZ=
Viestit: 621
Liittynyt: 24 Heinä 2007, 23:12
Paikkakunta: Kuopio

Re: netistä löydettyjä belkkuja

Viesti Kirjoittaja =MTZ= »

Itse en kyllä henk. koht. kokemusten perusteella hankkisi D-60 moottorilla olevaa. Moottorina omasta mielestä täysi susi. Ei tarvitse edes lämpöä erityisemmin nostaa, niin on enemmän sääntö kuin poikkeus, että kansipahvi kosahtaa aivan varmasti. MItä lie menneet "parantelemaan" sitten D-50 moottoriin nähden. Viiskymppisessä oli jo entuudestaan ruuvattu syöttöä ja ruuvasin itse kokeeksi hieman lisää. Vetää kuin tavarajuna, eikä ole keittämisestä tietoakaan. Yksilökohtaisiahan tietysti ovat, mutta omat kokemukset eivät ole mitenkään lämpimät. Olen kuullut villiä huhua, että jossain vaiheessa kun tuon moottorityypin valmistus oli jo lopetettu ja siirrytty uudempiin malleihin (D-242), oli suomesta tilattu vielä erä nimenomaan kyseisellä moottorilla (D-60) varustettuja traktoreita. Legendan mukaan olivat kasanneet B- osista. Tämä selittäisi nämä 500- sarjan loppuvaiheen laatuongelmat. Olen kuullut tarinoita eri tasossa olevista sylinteriputkista yms. Edellämainittu oli tosiaan vaan jostain kantautunut meikäläisen korviin, en tiedä onko totta, mutta ihan järkeenkäypäselle kuullostaa. Kuitenkin kun tämän perustraktorin (MTZ-50/52), minkä pohjalta 505 ja 525 Progressit oli pääsääntösesti kasattu valmistus lopetettiin 1985. Ja kuitenkin näitä D-60 koneellisiä oli markkinoilla vielä pitempään.
Belarus MTZ-2, 1954
Belarus MTZ-50, 1966
Belarus MTZ-521, 1976
Belarus MTZ-05 Motoblok , 1985
Belarus Progress 825, 1990
Belarus MTZ-920 Turbo, 2007
Motovelo Minsk MMVZ-3.112, 1993
Vilske
Viestit: 3039
Liittynyt: 24 Heinä 2007, 19:16
Paikkakunta: Iitti

Re: netistä löydettyjä belkkuja

Viesti Kirjoittaja Vilske »

=MTZ= kirjoitti:Olen kuullut villiä huhua, että jossain vaiheessa kun tuon moottorityypin valmistus oli jo lopetettu ja siirrytty uudempiin malleihin (D-242), oli suomesta tilattu vielä erä nimenomaan kyseisellä moottorilla (D-60) varustettuja traktoreita.
Samanlaista tarinaa olen myös kuullut, tehtaalla olivatte oikein ihmetelleet miksi suomalaiset nimenomaan tahtovat 50-sarjan koneita D-60 moottoreilla.
Kait siinä oli jonkinlaisesta tietokatkoksesta kyse jos eivät tilaajat tieneet että parempaakin oli tarjolla.

D-60 moottorissa on moottorin lämpöjen tarkkailu aika vaativaa raskaammissa töissä, ensin tuntuu että lämpöjä ei saa vihreelle millään ja sit yhtä äkkiä onkin viisari vihreen väärällä puolen.
Lämpöanturin paikalla jäähdyttimen yläosassa on asiaan tietysti oma merkitys.

Kaikkiaan on tullut ajettua tuolla D-60 moottorityypillä (501 1976-1983 1750h ja 505 1983-.. nyt 5300h) vaijeritunteja 7050h ja kannetiivisteitä on mennyt molemmissa koneissa 2 kpl.
Nykyinen 920S vm.2002 jonka ostin 600h käytettynä (d-243) oli melko murheellinen kannnentiivisteen osalta alussa, 100h aikana oli myyntitakuuseen vaihdettu kannentiiviste 2 kertaa ja kolmannella kerralla vaihtui myös uusi kansi tiivisteen kanssa jolloin vaiva poistui eikä ole uusiutunut vajaan 4000h aikana.
Jokapäivä työkaluna Belarus
505 1983
920S 2002
952GL 2003
"Belaruksen hallinta on helpointa siihen suuntaan mihin se on jo menossa"
Kerho facebookissa
katoi
Viestit: 622
Liittynyt: 27 Joulu 2010, 09:12
Paikkakunta: Kajaani

Re: netistä löydettyjä belkkuja

Viesti Kirjoittaja katoi »

Tuossa meidän 501:ssä vm. -76 ja alkuperäinen kannentiiviste ja ei vuoda vieläkään. Tosin tunteja jotain 2700 h. Näyttää käyneen ilmeisesti tuuri kun kestää.
k1200rs
Viestit: 186
Liittynyt: 23 Huhti 2009, 20:31
Paikkakunta: Koillismaa

Re: netistä löydettyjä belkkuja

Viesti Kirjoittaja k1200rs »

Timukka
Viestit: 816
Liittynyt: 17 Helmi 2010, 08:41

Re: netistä löydettyjä belkkuja

Viesti Kirjoittaja Timukka »

Blocketissa järki-hintainen nelikko: http://www.blocket.se/jonkoping/Belarus ... ?ca=11&w=3 euroina hinta 2513e
Timukka
Viestit: 816
Liittynyt: 17 Helmi 2010, 08:41

Re: netistä löydettyjä belkkuja

Viesti Kirjoittaja Timukka »

Timukka
Viestit: 816
Liittynyt: 17 Helmi 2010, 08:41

Re: netistä löydettyjä belkkuja

Viesti Kirjoittaja Timukka »

920GL kirjoitti: Tuommonen kasikymppinen Fernmo-hytillä ois hieno...kenenkähän loistoidea oli keksiä Junkkarin maitokoppi sen tilalle.. :roll:
Nyt ois semmonen myynnissä: http://www.nettikone.com/belarus/80/1257709 Hitto kun itellä ei ole remonttitiloja tällä hetkellä
Timukka
Viestit: 816
Liittynyt: 17 Helmi 2010, 08:41

Re: netistä löydettyjä belkkuja

Viesti Kirjoittaja Timukka »

Timukka kirjoitti:
920GL kirjoitti: Tuommonen kasikymppinen Fernmo-hytillä ois hieno...kenenkähän loistoidea oli keksiä Junkkarin maitokoppi sen tilalle.. :roll:
Nyt ois semmonen myynnissä: http://www.nettikone.com/belarus/80/1257709 Hitto kun itellä ei ole remonttitiloja tällä hetkellä
:shock: se meni nopeesti.. 8) laatu-vehkeet oikealla hinnalla käy kaupaksi
koras
Viestit: 287
Liittynyt: 22 Heinä 2010, 06:08
Paikkakunta: kuhmalahti / hämeenlinna

Re: netistä löydettyjä belkkuja

Viesti Kirjoittaja koras »

nyt löytyy .5 sarjaa vähän käytettynä ja uutta. etukuormaajakin on saatu 6sylinteriseen mahutettua urea vehkeitten kans.


http://www.agriaffaires.co.uk/used/farm ... 221-5.html
Belarus 952(.2) vm 2006
Belarus progress 825 vm 1985
Belarus 820 vm 1983
Belarus 521 vm 1978 projekti
Belarus 806 HX turbo
DT 75 vm 1987
Vilske
Viestit: 3039
Liittynyt: 24 Heinä 2007, 19:16
Paikkakunta: Iitti

Re: netistä löydettyjä belkkuja

Viesti Kirjoittaja Vilske »

koras kirjoitti:nyt löytyy .5 sarjaa vähän käytettynä ja uutta. etukuormaajakin on saatu 6sylinteriseen mahutettua urea vehkeitten kans.


http://www.agriaffaires.co.uk/used/farm ... 221-5.html
Pikkasen huonot kuvat mutta positiivista että sovitteet sopii runkoon.
Jokapäivä työkaluna Belarus
505 1983
920S 2002
952GL 2003
"Belaruksen hallinta on helpointa siihen suuntaan mihin se on jo menossa"
Kerho facebookissa
Timukka
Viestit: 816
Liittynyt: 17 Helmi 2010, 08:41

Re: netistä löydettyjä belkkuja

Viesti Kirjoittaja Timukka »

Timukka
Viestit: 816
Liittynyt: 17 Helmi 2010, 08:41

Re: netistä löydettyjä belkkuja

Viesti Kirjoittaja Timukka »

Vastaa Viestiin