=MTZ= kirjoitti:Olen kuullut villiä huhua, että jossain vaiheessa kun tuon moottorityypin valmistus oli jo lopetettu ja siirrytty uudempiin malleihin (D-242), oli suomesta tilattu vielä erä nimenomaan kyseisellä moottorilla (D-60) varustettuja traktoreita.
Samanlaista tarinaa olen myös kuullut, tehtaalla olivatte oikein ihmetelleet miksi suomalaiset nimenomaan tahtovat 50-sarjan koneita D-60 moottoreilla.
Kait siinä oli jonkinlaisesta tietokatkoksesta kyse jos eivät tilaajat tieneet että parempaakin oli tarjolla.
D-60 moottorissa on moottorin lämpöjen tarkkailu aika vaativaa raskaammissa töissä, ensin tuntuu että lämpöjä ei saa vihreelle millään ja sit yhtä äkkiä onkin viisari vihreen väärällä puolen.
Lämpöanturin paikalla jäähdyttimen yläosassa on asiaan tietysti oma merkitys.
Kaikkiaan on tullut ajettua tuolla D-60 moottorityypillä (501 1976-1983 1750h ja 505 1983-.. nyt 5300h) vaijeritunteja 7050h ja kannetiivisteitä on mennyt molemmissa koneissa 2 kpl.
Nykyinen 920S vm.2002 jonka ostin 600h käytettynä (d-243) oli melko murheellinen kannnentiivisteen osalta alussa, 100h aikana oli myyntitakuuseen vaihdettu kannentiiviste 2 kertaa ja kolmannella kerralla vaihtui myös uusi kansi tiivisteen kanssa jolloin vaiva poistui eikä ole uusiutunut vajaan 4000h aikana.