Niinhän ne pääsääntöisesti on. Mutta kun ottaa silmän käteen ja katsoo, niin tuossa on D-242, niinkuin viimeisissä malleissa on näkynyt olevankin.Timukka kirjoitti:Konedatan mukaan moottori on D60..? Liekö luotettava tieto?=MTZ= kirjoitti:Tuohan ois siitä hyvä, että on D-242 moottorilla, ei tarvitse murehtia lämpöongelmista.Timukka kirjoitti:Nettikoneessa siisti ja hinnakas 525: http://www.nettikone.com/belarus/progress-525/1302154" onclick="window.open(this.href);return false;
netistä löydettyjä belkkuja
Valvoja: pelarusmaisteri
Re: netistä löydettyjä belkkuja
Belarus MTZ-2, 1954
Belarus MTZ-50, 1966
Belarus MTZ-521, 1976
Belarus MTZ-05 Motoblok , 1985
Belarus Progress 825, 1990
Belarus MTZ-920 Turbo, 2007
Motovelo Minsk MMVZ-3.112, 1993
Belarus MTZ-50, 1966
Belarus MTZ-521, 1976
Belarus MTZ-05 Motoblok , 1985
Belarus Progress 825, 1990
Belarus MTZ-920 Turbo, 2007
Motovelo Minsk MMVZ-3.112, 1993
Re: netistä löydettyjä belkkuja
Selvä juttu. En ala väittämään kun en ole asiantuntija, siksi kysyinkin. mutta hyvä tietää tuo jos sattuisi joskus tulemaan kaupanhierontaa tuommoisesta belaruksesta.=MTZ= kirjoitti:
Niinhän ne pääsääntöisesti on. Mutta kun ottaa silmän käteen ja katsoo, niin tuossa on D-242, niinkuin viimeisissä malleissa on näkynyt olevankin.
Re: netistä löydettyjä belkkuja
Silminnähtävä ero on puuttuvat hehkutulpat suuttimien alapuolella jotka ovat pyörekammioisessa d-60 moottorissa
Jokapäivä työkaluna Belarus
505 1983
920S 2002
952GL 2003
"Belaruksen hallinta on helpointa siihen suuntaan mihin se on jo menossa"
Kerho facebookissa
505 1983
920S 2002
952GL 2003
"Belaruksen hallinta on helpointa siihen suuntaan mihin se on jo menossa"
Kerho facebookissa
Re: netistä löydettyjä belkkuja
Puhumattakaan jakopään kannesta, öljyntäyttöaukosta moottorin oikealla puolella, suuttimista jne.Vilske kirjoitti:Silminnähtävä ero on puuttuvat hehkutulpat suuttimien alapuolella jotka ovat pyörekammioisessa d-60 moottorissa
Belarus MTZ-2, 1954
Belarus MTZ-50, 1966
Belarus MTZ-521, 1976
Belarus MTZ-05 Motoblok , 1985
Belarus Progress 825, 1990
Belarus MTZ-920 Turbo, 2007
Motovelo Minsk MMVZ-3.112, 1993
Belarus MTZ-50, 1966
Belarus MTZ-521, 1976
Belarus MTZ-05 Motoblok , 1985
Belarus Progress 825, 1990
Belarus MTZ-920 Turbo, 2007
Motovelo Minsk MMVZ-3.112, 1993
Re: netistä löydettyjä belkkuja
Muutenkin nuo konedatan tiedot ovat välillä vähän mitä ovat. Taannoin laitoin sähköpostiakin sivun ylläpitäjälle muutamasta aika räikeästä virheestä. Kuulemma koostettu eri maissa ilmestyneistä esitteistä yms. Selittää ristiriitaisuudet. Tuo moottoreiden kirjo on kuitenkin yksi asia, mitä ei voi selittää muutoin kuin sillä, että on käytetty sitä mitä on kulloinkin sattunut olemaan. Tästä hyvänä esimerkkinä se, että esim. 521 belaruksessa saattaa olla vielä D-50 moottori. D-60 moottorin valmistus aloitettiin vuonna 1969 uuden MTZ-50 Super mallin myötä. D-50:n valmistus lopetettiin vuonna 1980. D-60 moottori oli tarkoitettu lähinnä vientimalleihin. MTZ-50:stä vielä senverran, että tuotannon aloittamisen nopeuttamiseksi ensimmäiset mallit kasattiin MTZ-5:stä tutulla D-48L moottorilla, tällöin mallimerkintänä oli MTZ-50PL. Näitä en ole nähnyt kuin muutamissa kuvissa, eli aika harvinaisesta kamppeesta on kyse tänäpäivänä.Timukka kirjoitti:Selvä juttu. En ala väittämään kun en ole asiantuntija, siksi kysyinkin. mutta hyvä tietää tuo jos sattuisi joskus tulemaan kaupanhierontaa tuommoisesta belaruksesta.=MTZ= kirjoitti:
Niinhän ne pääsääntöisesti on. Mutta kun ottaa silmän käteen ja katsoo, niin tuossa on D-242, niinkuin viimeisissä malleissa on näkynyt olevankin.
Kuvan traktoriin on vaihdettu josssain elämänvaiheessa JUMZ:n D-65 moottori.
Belarus MTZ-2, 1954
Belarus MTZ-50, 1966
Belarus MTZ-521, 1976
Belarus MTZ-05 Motoblok , 1985
Belarus Progress 825, 1990
Belarus MTZ-920 Turbo, 2007
Motovelo Minsk MMVZ-3.112, 1993
Belarus MTZ-50, 1966
Belarus MTZ-521, 1976
Belarus MTZ-05 Motoblok , 1985
Belarus Progress 825, 1990
Belarus MTZ-920 Turbo, 2007
Motovelo Minsk MMVZ-3.112, 1993
Re: netistä löydettyjä belkkuja
Taitaapi vaan olla oikeasti Norjassa tuo kone: http://www.finn.no/finn/b2b/agriculture ... rough=true" onclick="window.open(this.href);return false;Timukka kirjoitti:Myös virossa 920: http://www.kuldnebors.ee/search/polluma ... uage_id=et" onclick="window.open(this.href);return false;
Belarus 952.3 Isme 140L etukuormain
DT-14 vm.-57
DT-14 vm.-57
Re: netistä löydettyjä belkkuja
Oho, enpä arvannu yrittää selata muualta. Mutta viron ilmoituksessa lukee että tulemas ei välttämättä silti huijaus, äkkiäkös ne sen viroon vie.. no niin vitsi vitsi..920GL kirjoitti:Taitaapi vaan olla oikeasti Norjassa tuo kone: http://www.finn.no/finn/b2b/agriculture ... rough=true" onclick="window.open(this.href);return false;Timukka kirjoitti:Myös virossa 920: http://www.kuldnebors.ee/search/polluma ... uage_id=et" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: netistä löydettyjä belkkuja
Selvä juttu. Mielenkiintoisia jokatapauksessa nämä vanhat ja uudetkin belarukset.=MTZ= kirjoitti: Muutenkin nuo konedatan tiedot ovat välillä vähän mitä ovat. Taannoin laitoin sähköpostiakin sivun ylläpitäjälle muutamasta aika räikeästä virheestä. Kuulemma koostettu eri maissa ilmestyneistä esitteistä yms. Selittää ristiriitaisuudet. Tuo moottoreiden kirjo on kuitenkin yksi asia, mitä ei voi selittää muutoin kuin sillä, että on käytetty sitä mitä on kulloinkin sattunut olemaan. Tästä hyvänä esimerkkinä se, että esim. 521 belaruksessa saattaa olla vielä D-50 moottori. D-60 moottorin valmistus aloitettiin vuonna 1969 uuden MTZ-50 Super mallin myötä. D-50:n valmistus lopetettiin vuonna 1980. D-60 moottori oli tarkoitettu lähinnä vientimalleihin. MTZ-50:stä vielä senverran, että tuotannon aloittamisen nopeuttamiseksi ensimmäiset mallit kasattiin MTZ-5:stä tutulla D-48L moottorilla, tällöin mallimerkintänä oli MTZ-50PL. Näitä en ole nähnyt kuin muutamissa kuvissa, eli aika harvinaisesta kamppeesta on kyse tänäpäivänä.
Kuvan traktoriin on vaihdettu josssain elämänvaiheessa JUMZ:n D-65 moottori.
Re: netistä löydettyjä belkkuja
Niinhän se vähän tahtoo olla. Ihmiset eivät vaan tahdo ymmärtää miten nämä mallit oikeasti menevät, vaan ymmärretään pelkästään nämä kotimaassa varustellut versiot.
Belarus MTZ-2, 1954
Belarus MTZ-50, 1966
Belarus MTZ-521, 1976
Belarus MTZ-05 Motoblok , 1985
Belarus Progress 825, 1990
Belarus MTZ-920 Turbo, 2007
Motovelo Minsk MMVZ-3.112, 1993
Belarus MTZ-50, 1966
Belarus MTZ-521, 1976
Belarus MTZ-05 Motoblok , 1985
Belarus Progress 825, 1990
Belarus MTZ-920 Turbo, 2007
Motovelo Minsk MMVZ-3.112, 1993
Re: netistä löydettyjä belkkuja
Nettikoneessa 526: http://www.nettikone.com/belarus/526-ag ... x4/1305399" onclick="window.open(this.href);return false; helvetin kuustoista kun on niin kaukana...
Re: netistä löydettyjä belkkuja
Torissa 820 etukuormaajalla: http://www.tori.fi/pohjois-karjala/Bela ... ?ca=18&w=3" onclick="window.open(this.href);return false; On saattanu olla aikaisemminkin, en muista varmasti.
Re: netistä löydettyjä belkkuja
Torissa 521 etukuormaajalla: http://www.tori.fi/pirkanmaa/Belarus_52 ... ?ca=18&w=3" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: netistä löydettyjä belkkuja
LTZ 400 torissa: http://www.tori.fi/varsinais-suomi/Bela ... ?ca=16&w=3" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: netistä löydettyjä belkkuja
Kuldneborsessa 820: http://www.kuldnebors.ee/search/polluma ... uage_id=et" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: netistä löydettyjä belkkuja
Nettikoneessa 505 etukuormaajalla: http://www.nettikone.com/belarus/505/1311282" onclick="window.open(this.href);return false;