Kuva- ja videolinkkejä itäkoneista.

täällä saavat belkkumiehet ja -naiset turista kaikista asioista

Valvoja: pelarusmaisteri

kaikkonen
Viestit: 284
Liittynyt: 29 Loka 2010, 01:33

Re: Kuva- ja videolinkkejä itäkoneista.

Viesti Kirjoittaja kaikkonen »

Viime vuoden pulla uazi. https://youtu.be/J6svzFhN4ng
Vilske
Viestit: 3036
Liittynyt: 24 Heinä 2007, 19:16
Paikkakunta: Iitti

Re: Kuva- ja videolinkkejä itäkoneista.

Viesti Kirjoittaja Vilske »

kaikkonen kirjoitti:Viime vuoden pulla uazi. https://youtu.be/J6svzFhN4ng
Repesin tuon kiinni jääneen hitsauspuikon kohdalla :D :D
Jokapäivä työkaluna Belarus
505 1983
920S 2002
952GL 2003
"Belaruksen hallinta on helpointa siihen suuntaan mihin se on jo menossa"
Kerho facebookissa
nokka kone
Viestit: 804
Liittynyt: 01 Elo 2015, 18:33
Paikkakunta: Asikkala

Re: Kuva- ja videolinkkejä itäkoneista.

Viesti Kirjoittaja nokka kone »

Vilske kirjoitti:
kaikkonen kirjoitti:Viime vuoden pulla uazi. https://youtu.be/J6svzFhN4ng
Repesin tuon kiinni jääneen hitsauspuikon kohdalla :D :D
Ai se oli puikko ihmettelinkin että mikä oli :D
Belarus sen olla pitää.

https://www.youtube.com/channel/UCVL4Mk ... e0TIy1TuGA" onclick="window.open(this.href);return false;
Vilske
Viestit: 3036
Liittynyt: 24 Heinä 2007, 19:16
Paikkakunta: Iitti

Re: Kuva- ja videolinkkejä itäkoneista.

Viesti Kirjoittaja Vilske »

Heh, tuulihaaksi ekaks sitä aattelin ja ettei tollai oikein toimi mutta videon edettyä selvisi mikä se oikeestaan oli :)
Tässä kohtaa selvisi sitten mikä se oikeestaan oli ja naurut sen mukaiset :D
Jokapäivä työkaluna Belarus
505 1983
920S 2002
952GL 2003
"Belaruksen hallinta on helpointa siihen suuntaan mihin se on jo menossa"
Kerho facebookissa
kaikkonen
Viestit: 284
Liittynyt: 29 Loka 2010, 01:33

Re: Kuva- ja videolinkkejä itäkoneista.

Viesti Kirjoittaja kaikkonen »

"Parempi ko uusi" sanonta sai kyllä uuden merkityksen :lol:
kimmoa
Viestit: 731
Liittynyt: 31 Heinä 2007, 21:13
Paikkakunta: Sievi

Re: Kuva- ja videolinkkejä itäkoneista.

Viesti Kirjoittaja kimmoa »

Buhankan huippulaatuahan tuossa kehutaan. Video on surullista katsottavaa, sillä eihän tuokaan ilmainen ole ja ainakin itse olen tähän mennessä oppinut että tyhjän saa pyytämättäkin eikä paskasta kannata maksaa kun sitä on ilmaiseksikin tarjolla.

Videon lähettäjä korostaa että firma osti auton eikä keneltäkään käyttäjältä tms. kysytty mielipidettä asiaan. Ja lisätoteamuksena että "autotuotantomme on todellakin anaalista" :)
kaikkonen
Viestit: 284
Liittynyt: 29 Loka 2010, 01:33

Re: Kuva- ja videolinkkejä itäkoneista.

Viesti Kirjoittaja kaikkonen »

Vahvasti näyttää että tuotanto päättyy pian..
kimmoa
Viestit: 731
Liittynyt: 31 Heinä 2007, 21:13
Paikkakunta: Sievi

Re: Kuva- ja videolinkkejä itäkoneista.

Viesti Kirjoittaja kimmoa »

Ei ihme. Eihän tuollaisen tuottaminen voi kannattaa ei ostajalle eikä myyjälle. Tuo romu olisi pitänyt 40v sitten korvata uudella mallilla. Ja opetella rakentamaan siten että pysyisi läjässä.
kaikkonen
Viestit: 284
Liittynyt: 29 Loka 2010, 01:33

Re: Kuva- ja videolinkkejä itäkoneista.

Viesti Kirjoittaja kaikkonen »

Noh. nyky trendi näyttäs taas painottuvan paskan valmistukseen ( tosin paremman näköisen). Lähinnä saksalaiset ovat huomanneet tämän tuottoisaksi. Vag konsernilta löytyy jo moottoreita joiden laakereita ei myydä erikseen..
kaikkonen
Viestit: 284
Liittynyt: 29 Loka 2010, 01:33

Re: Kuva- ja videolinkkejä itäkoneista.

Viesti Kirjoittaja kaikkonen »

kimmoa kirjoitti:Ei ihme. Eihän tuollaisen tuottaminen voi kannattaa ei ostajalle eikä myyjälle. Tuo romu olisi pitänyt 40v sitten korvata uudella mallilla. Ja opetella rakentamaan siten että pysyisi läjässä.
Onhan tuossakin faceliftiä 2016 mallissa oikein mittaristokin päivitetty dikitaaliseksi ( vai oisko nyt sellanen ana-diki.) ja hinta vaatimattomat 480 000 ruplaa. Eli ilmeisesti kaliinpi kuin niva..https://m.avito.ru/sankt-peterburg/avto ... _875001957
asova

Re: Kuva- ja videolinkkejä itäkoneista.

Viesti Kirjoittaja asova »

Eikös kerhon "edustusauto" ole pakettiuakkeri, kyllähän sillä huonolla ja paremmallakin tiellä ajelee. En ole ajanut vastaavanlaisella mobiililla kuin noin 500 km, joten tietämykseni on vähäistä. Neukkulaista alkuperää olevat bensa vehkeet oli tehty herkälle bensiinille, 85 oktaanisille vai oliko vieläkin alhaisemmalle. Puristukset olivat tietenkin alhaiset ja länsi bensalla moottorit olivat todella laiskoja ja syöppöjä.
kimmoa
Viestit: 731
Liittynyt: 31 Heinä 2007, 21:13
Paikkakunta: Sievi

Re: Kuva- ja videolinkkejä itäkoneista.

Viesti Kirjoittaja kimmoa »

Ajoin ko. autolla puoli kilsaa ja oon kyllä sitä mieltä että jos mikä tahansa muu auto on käytettävissä niin tuolla ei kyllä ajele. Huonoudessa kakkosena tulee warre ja kolmantena kuplavolkkari (minun kokeilemista) joten ei tietenkään neuvostoteollisuus ainoana ole kunnostautunut sonnan tekemisessä. Warreahan kyllä aikanaan mainostettiin iskulauseella "saksalaista laatua ja taloudellisuutta". :D
Oktaaniluvulla ei ole mitään tekoa sen kanssa, kuinka paljon bensaa kuluu. Muilla ominaisuuksilla kyllä. Nykypäivän länsibensa on paljon herkemmin höyrystyvää kuin vanhanaikainen ja oikein vanhat länsiautotkin mielestäni toimii sillä vähän oudosti. En kyllä usko uatsin olleen mikään talousihme neuvostobensallakaan :)
asova

Re: Kuva- ja videolinkkejä itäkoneista.

Viesti Kirjoittaja asova »

Jos uazit eivät olleet mitään talousihmeitä, mutta matala oktaanisella bensalla olivat kuitenkin "ympäristöystävällisiä" kun ei tuota lyijyä oktaaniluvun korottamiseen tarvittu ninn paljoa. Paskoilla teillä tarvitaan maavaraa ja mieluusti nelivetoa, kaikki nämä vaativat ainakin nelivedon osalta kallista suheellisen kallista tekniikkaa. Paketti- ja maastoato Uazit toimivat tosi huonoille teillä tai maastostossa, jossa vastaava länsi vehe jäi kirkaasti hopialle.
asova

Re: Kuva- ja videolinkkejä itäkoneista.

Viesti Kirjoittaja asova »

Jos olisi pätäkkää, niin kyllä Lantikan Defenter olisi kiva peli -on oikeasti maastoauto.
kimmoa
Viestit: 731
Liittynyt: 31 Heinä 2007, 21:13
Paikkakunta: Sievi

Re: Kuva- ja videolinkkejä itäkoneista.

Viesti Kirjoittaja kimmoa »

Ehkä huonolla tiellä voi jotenkin toimia, siis jos alusta on laskettavissa tieksi. Uazissa on jäykät akselit. Se pystyy jäämään ristiriipuntaan paikkaan, mistä esim. G-mersu menee heittämällä yli. Molemmat taitaa olla suunnilleen saman aikakauden vehkeitä.

Jos Venäjältä maastoautoa haetaan niin GAZ Tigr olisi se peli. Sillä ajaa Venäjän armeijan erikoisjoukot. Ehkä UAZ Patriot menisi katumaasturina.
Vastaa Viestiin