Kuva- ja videolinkkejä itäkoneista.

täällä saavat belkkumiehet ja -naiset turista kaikista asioista

Valvoja: pelarusmaisteri

=MTZ=
Viestit: 621
Liittynyt: 24 Heinä 2007, 23:12
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja =MTZ= »

Belarus MTZ-2, 1954
Belarus MTZ-50, 1966
Belarus MTZ-521, 1976
Belarus MTZ-05 Motoblok , 1985
Belarus Progress 825, 1990
Belarus MTZ-920 Turbo, 2007
Motovelo Minsk MMVZ-3.112, 1993
nuffieldmaster
Viestit: 97
Liittynyt: 27 Heinä 2007, 19:33
Paikkakunta: Ilomantsi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja nuffieldmaster »

Kuvasin v. 2006 nämä kaksi vapon turvetuotantoalueelta. Jätetty seisomaan metsään rinnakkain.

http://kuvablogi.com/blog/7305/12/

Tuossa kaikki kuvat jotka otin. Uskoisin että löytyvät samoilta sijoilta edelleen. Mitä silmäni sanoo niin eivät ole pahasti ruostuneet ja saattaisivat olla melkolailla ajokuntoisia ainakin vielä...

Olisi kiva tietää hiukan noista koneista :) Mitä nuo ovat vuosiltaan ja semmoista muuta kivaa!
Pienviljelijä
Viestit: 907
Liittynyt: 15 Syys 2007, 14:42
Paikkakunta: Suomussalmi

Viesti Kirjoittaja Pienviljelijä »

nuffieldmaster kirjoitti:Kuvasin v. 2006 nämä kaksi vapon turvetuotantoalueelta. Jätetty seisomaan metsään rinnakkain.

http://kuvablogi.com/blog/7305/12/

Tuossa kaikki kuvat jotka otin. Uskoisin että löytyvät samoilta sijoilta edelleen. Mitä silmäni sanoo niin eivät ole pahasti ruostuneet ja saattaisivat olla melkolailla ajokuntoisia ainakin vielä...

Olisi kiva tietää hiukan noista koneista :) Mitä nuo ovat vuosiltaan ja semmoista muuta kivaa!
Joo, näin samat koneet siellä PK:ssa (jossa aiemmin asuin). Tuo toinen on 1976-vuosimallinen DT-75. Kyllä ne olivat jo silloin sen verran ruosteessa, ettei niistä enää kalua saa.

Kävimme Reijosen Sepon kanssa niitä katsomassa silloin kun ostimme Tohmajärven VAPO:n kaikki ylimääräiset DT-varaosat pois (melkeinpä hakupalkalla). Vapon asentaja Tatu Martikainen on ollut hyvä tietolähde DT:n suhteen. Tatu tietää noista pillareista kaiken.
nuffieldmaster
Viestit: 97
Liittynyt: 27 Heinä 2007, 19:33
Paikkakunta: Ilomantsi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja nuffieldmaster »

Pienviljelijä kirjoitti:
nuffieldmaster kirjoitti:Kuvasin v. 2006 nämä kaksi vapon turvetuotantoalueelta. Jätetty seisomaan metsään rinnakkain.

http://kuvablogi.com/blog/7305/12/

Tuossa kaikki kuvat jotka otin. Uskoisin että löytyvät samoilta sijoilta edelleen. Mitä silmäni sanoo niin eivät ole pahasti ruostuneet ja saattaisivat olla melkolailla ajokuntoisia ainakin vielä...

Olisi kiva tietää hiukan noista koneista :) Mitä nuo ovat vuosiltaan ja semmoista muuta kivaa!
Joo, näin samat koneet siellä PK:ssa (jossa aiemmin asuin). Tuo toinen on 1976-vuosimallinen DT-75. Kyllä ne olivat jo silloin sen verran ruosteessa, ettei niistä enää kalua saa.

Kävimme Reijosen Sepon kanssa niitä katsomassa silloin kun ostimme Tohmajärven VAPO:n kaikki ylimääräiset DT-varaosat pois (melkeinpä hakupalkalla). Vapon asentaja Tatu Martikainen on ollut hyvä tietolähde DT:n suhteen. Tatu tietää noista pillareista kaiken.
Onko tosiaan noin että ovat niin ruosteessa... Toki omat mielikuvat ovat kaksivuotta takaperin, mutta minusta ei nuo nyt niin pahalta näytä. Kävittekös siellä varikon ullakolla? Ainakin kaksi kesää sitten siellä oli DT varaosia jonkin verran. Itse en käynyt siellä, mutta niin sanoivat muut työmiehet. Niin nämähän ovat mekrijärven turvetuotantoalueelta.
Pienviljelijä
Viestit: 907
Liittynyt: 15 Syys 2007, 14:42
Paikkakunta: Suomussalmi

Viesti Kirjoittaja Pienviljelijä »

Mehän ostimme Vapon Valkeasuon varikon kaikki varaosat kilohintaan, mutta myös Ilomantsin Mekrijärven soilla kävimma. Osta nuo romut pois jos kiinnostaa (toinen näyttää muuten olevan DT-74). Molemmat suovarustuksella, ilman nostolaitetta. Itselläni on maatalousmalli ryömintävaihteella. Helpommalla kuitenkin pääset kun ostat samantien soivan pelin, vaikkapa Polvijärveltä:
http://www.belkku.fi/foorumi/viewtopic. ... o+reijonen
Torsti
Viestit: 959
Liittynyt: 24 Heinä 2007, 19:45
Paikkakunta: Jämsä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Torsti »

Ei nuo kyllä minustakaan niin pahalta näytä, luulis melko pienellä taikinoimisella saavan jopa käyntiin :roll:

Pellissähän näyttäs lukevan että DT 755?
Minski traktor paras traktor!
nuffieldmaster
Viestit: 97
Liittynyt: 27 Heinä 2007, 19:33
Paikkakunta: Ilomantsi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja nuffieldmaster »

Juu nyt ei enää yhtään traktoria pihaan tule, kolme ja puoli saa riittää :roll:

On vain tuo traktoreiden pelastus niin iskostunut sydämeen, että pahaa tekee jos nuo joutuvat tai ovat jo joutuneet kuusakosken rekkaan :cry:

Luulisi että Belkku -kerhossa olisi pelastajia :?:

Hommatkaa klubin nimiin nuo :!:
Pienviljelijä
Viestit: 907
Liittynyt: 15 Syys 2007, 14:42
Paikkakunta: Suomussalmi

Viesti Kirjoittaja Pienviljelijä »

Torsti kirjoitti:Ei nuo kyllä minustakaan niin pahalta näytä, luulis melko pienellä taikinoimisella saavan jopa käyntiin :roll:

Pellissähän näyttäs lukevan että DT 755?
Sen kuin haet pois. Tuosta "pienestä taikinoimisesta" olen eri mieltä.

Siinä ei lue DT 755 vaan ДТ 75Б (tuo "Б" on se venäläinen B sanasta Baloto eli БОЛОТО, joka tarkoittaa "suo"). Molempien kopit ovat vielä samanlaisia kuin oli DT 74:lla.

Katselin väärin; tolla No. 33:lla ei ole nostolaitetta, mutta 34:la kylläkin.

Tuosta kopista otetusta kuvasta näkyy tehtaan kilpi: "Volgogradin traktoritehdas, nimetty F.Z.Dzerzinsky:n mukaan". Feliks Dzerzinsky oli aluperin puolalainen ja Tsekan (myöhemmin: NKVD, sitten: KGB, nyt: FSB) isä. Melkoinen pyöveli, sanoisin. Miehen patsas nostettiin välittömästi pois pahanmaineisen Ljublanka-vankilan edestä Jeltsinin alkuvuosina..
Torsti
Viestit: 959
Liittynyt: 24 Heinä 2007, 19:45
Paikkakunta: Jämsä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Torsti »

Perkale jos oliskin ylimäärästä rahhoo niin saattais kai nuita hakkeekkin, vaan kun ei.
Minski traktor paras traktor!
Pienviljelijä
Viestit: 907
Liittynyt: 15 Syys 2007, 14:42
Paikkakunta: Suomussalmi

Viesti Kirjoittaja Pienviljelijä »

Torsti kirjoitti:Perkale jos oliskin ylimäärästä rahhoo niin saattais kai nuita hakkeekkin, vaan kun ei.
Juu, itse tavara tuskin paljon mitään maksaa (vaikka Vapo onkin myyjä), mutta rahti Ilomantsista Jämsään kyllä maksaa.

Kuten sanottu, Polvijärveltä löytyy tosi hyvä DT sopuhintaan.
Hasse
Viestit: 337
Liittynyt: 26 Syys 2007, 20:29
Paikkakunta: Kemiönsaari

Viesti Kirjoittaja Hasse »

Jos ne myytävänä ovat voisin ainakin sen paremman ostaa.
Jos kone pyörii,niin miksi ei sitten kävisi?Paljon pahemman-näkösiä on saatu startattua.
505-80
820-82
805.1 turbo-87
1025t Carraro italia-99
t-150-86
DT-75 turbo-88
Belkulla vuodesta-80
=MTZ=
Viestit: 621
Liittynyt: 24 Heinä 2007, 23:12
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja =MTZ= »

Tässä tulee mieleen eräs tapaus, kun eräs tuttu osti haapakoskelta Allis Chalmers HD-5 pillarin. Kone oli seissyt 10 vuotta käyttämättömänä. Löpöä tankkiin, akku kiinni ja tulille.
Belarus MTZ-2, 1954
Belarus MTZ-50, 1966
Belarus MTZ-521, 1976
Belarus MTZ-05 Motoblok , 1985
Belarus Progress 825, 1990
Belarus MTZ-920 Turbo, 2007
Motovelo Minsk MMVZ-3.112, 1993
Pienviljelijä
Viestit: 907
Liittynyt: 15 Syys 2007, 14:42
Paikkakunta: Suomussalmi

Viesti Kirjoittaja Pienviljelijä »

Ei muuta kuin löpöä tankkiin ja ajamalla pois; sillä ne rahtikustannussäästöt syntyvätkin samalla..

Itselläni on hyvä DT enkä kaipaa projektia, mutta tästä joku ehkä saa (jos on vapaa-ajan ongelmia). Sitä ennen kannattaisi kuitenkin soittaa vaikkapa Polvijärvelle. Heips.
Torsti
Viestit: 959
Liittynyt: 24 Heinä 2007, 19:45
Paikkakunta: Jämsä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Torsti »

Minski traktor paras traktor!
Torsti
Viestit: 959
Liittynyt: 24 Heinä 2007, 19:45
Paikkakunta: Jämsä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Torsti »

Katsoppas tätä huudahti heikki kun jäätyneen jäniksen tuvan ovelle heitti!
http://www.nettikone.com/viewMachine.ph ... ine=654370
Minski traktor paras traktor!
Vastaa Viestiin