Kaivuri

täällä saavat belkkumiehet ja -naiset turista kaikista asioista

Valvoja: pelarusmaisteri

ukki
Viestit: 865
Liittynyt: 25 Heinä 2007, 07:17
Paikkakunta: Eedenistä itään

Kaivuri

Viesti Kirjoittaja ukki »

Kuukauden kuvassa on Rokressin Belarus varustettuna pehtoori kaivurilla. Kerroppa käyttökokemuksista ja vieläkö se sinulla on, niin se pehtoori? Itsellä on 825:ssa Haka -kaivuri tuppisovittelilla ja silläkin vielä lapiomiehen voittaa, vaikka eihän nämä tämän päivän koneille tehoissa ja nopeudessa pärjää.

Onko muilla Belaruksessa kaivuria?

t. ukki
Belaruksen ratissa vuodesta 1966
Rokressi
Viestit: 459
Liittynyt: 28 Marras 2007, 11:23
Paikkakunta: Juuka

Re: Kaivuri

Viesti Kirjoittaja Rokressi »

Juu, kyllä Pehtoori vielä on talossa. Ihan olen tuota nostolaitteitten varassa kiikuttanut ja hyvin on kestäneet traktorissa paikat. Tietysti järki pitää olla mukana hommissa, ettei ihan mahdotonta ryskämistä ala pitää. Ojia olen putsaillut/kaivellut, kaapelia ja salaojaputkea piilotellut, pajukon raivausta, kaivorenkaiden laskua ja lukemattomia muitakin töitä on tuolla tullut tehtyä. Ostin aikoinaan, kun ei ihan joka pikkuhomman viitsinyt kaivuriurakoijaa kutsua ja enkä ole kyllä katunut hankintaa. Muistaakseni maksoin tuosta 22 000 mummonmarkkaa :D mukana tuli kolme kauhaa, oja, kuokka ja salaoja. Rikki en ole tuota muutoin saanut kuin omaa hölmöyttäni. Alkuinnostuksen vallassa täräytin puominkäännön vauhdilla rajoittimeen asti iso kivi kauhassa. No pikkusen ratkesi puomin kiinitys hitsisaumasta. Oli helppo korjata ja pistettiin vielä paksusta latasta vahvike. On nyt kestänyt hyvin, vai olisko kuskin otteetkin hieman kehittyneet :mrgreen:
Ikinä ei tiedä kumpaan suuntaan keulan viskaa kun jarrua painaa!
Jones
Viestit: 333
Liittynyt: 11 Syys 2007, 20:40
Paikkakunta: Kokkola

Re: Kaivuri

Viesti Kirjoittaja Jones »

ukki kirjoitti:Onko muilla Belaruksessa kaivuria? t. ukki
Työkaverin vaarilta on jääny pyöreänokka MTZ50 jostain 60luvun lopulta jossa on haka kaivuri, hydraulipumppu menny rikki yli 20v sitte ja siitä asti seisonu samalla paikalla. Pitäis ehdottomasti pelastaa mutta olikos että on perikunnan omaisuutta tai sitte ei muuten vaan oo myymässä :(
mtz-50 501 & 526 HX
Nikuzai
Viestit: 406
Liittynyt: 17 Tammi 2011, 22:08
Paikkakunta: Suomussalmi

Re: Kaivuri

Viesti Kirjoittaja Nikuzai »

Surullisinta siinä on se, että kun perikunta kyllästyy sitä ei vieläkään myydä tarvitsijalle vaan se lähtee sulattoon :( :evil: :cry:
Monesti käynyt kyseinen tapahtuma. Ainoo mitä voi tehdä on käydä paikallisen romumiehen kanssa sopimassa, että jos se ilmoittelisi kun perikunta laitteesta eroon haluaa.
952Gl isme 140L kuormain
50696
Viestit: 185
Liittynyt: 17 Loka 2010, 17:13

Re: Kaivuri

Viesti Kirjoittaja 50696 »

Tähti 10 kaivurin olen Belaruksen perässä nähnyt. Muita en ole nähyt toisaalta ei noita Belaruksia täällä päin niinn hirveästi ole vieläpä etä niissä oisi kaivuria perässä.
Voi olla sellainenkin vaara, kun menee romumiehelle puhumaan, että siellä oiis sellainen ja sellainen kmape mahd. jouten, että käy poimimassa "talteen" ilman mitään ilmoitteluja... Toki jos aivan tuttu on niin sitten vaan noinkin voi käydä eli parempi melkein kysellä itse vaikka ei ne toiset näy saavan joutilaille rojuilleen hintaa sanottua vaikka omiaan ovatkin ja aivan jouten omasta mielestäänkin :? :roll: Ihme "myyjiä" :idea:
katoi
Viestit: 622
Liittynyt: 27 Joulu 2010, 09:12
Paikkakunta: Kajaani

Re: Kaivuri

Viesti Kirjoittaja katoi »

Moni myisi joutilaan koneen, mutta ei yksinkertaisesti kykene siihen kun on niin kiintynyt siihen kuin lemmikkieläimeen. Itse olen osakkaana yhdessä (kolme omistajaa) yhdessä koneessa ja on jouten seisonut pihalla 10 vuotta ja olen yrittänyt suostutella muita, että myydään pois tai minä ostan sen kokonaan omiin nimiin.. Ei onnistu millään kun yhdellä tulee melkein vedet silmiin kun ottaa asian puheeksi. Kaiken huipuksi kaverilla on mennyt terveys niin, että ei voi nousta edes sen koneen ohjaamoon istumaan puhumattakaan sitä ajaa. Se on käsittämätöntä miten joku voi ihastua niin johonkin koneeseen.
kimmoa
Viestit: 731
Liittynyt: 31 Heinä 2007, 21:13
Paikkakunta: Sievi

Re: Kaivuri

Viesti Kirjoittaja kimmoa »

katoi kirjoitti:Moni myisi joutilaan koneen, mutta ei yksinkertaisesti kykene siihen kun on niin kiintynyt siihen kuin lemmikkieläimeen. Itse olen osakkaana yhdessä (kolme omistajaa) yhdessä koneessa ja on jouten seisonut pihalla 10 vuotta ja olen yrittänyt suostutella muita, että myydään pois tai minä ostan sen kokonaan omiin nimiin.. Ei onnistu millään kun yhdellä tulee melkein vedet silmiin kun ottaa asian puheeksi. Kaiken huipuksi kaverilla on mennyt terveys niin, että ei voi nousta edes sen koneen ohjaamoon istumaan puhumattakaan sitä ajaa. Se on käsittämätöntä miten joku voi ihastua niin johonkin koneeseen.
Tämä kuulostaa jotenkin niin tutulta. Lisäksi se oma lemmikki on seissyt siinä räystään alla iäisyyden, on umpiruosteessa ja toimimaton, mutta silti sitä joko ei voi myydä taikka hinta on samaa luokkaa kuin uudella vastaavalla kaupassa.
Vastaa Viestiin