Belkun ohjaamot

täällä saavat belkkumiehet ja -naiset turista kaikista asioista

Valvoja: pelarusmaisteri

nokka kone
Viestit: 804
Liittynyt: 01 Elo 2015, 18:33
Paikkakunta: Asikkala

Belkun ohjaamot

Viesti Kirjoittaja nokka kone »

Mitäs mieltä ootte tosta maitokoppi ohjaamosta ite en oikeen ole tyytyväinen jostain syystä :roll: . Esim ulosoton kytkentä lyö melkein käsille eikä toimi pehmeästi (on of) myöskin vapaa alue puuttuu vanhan mallinen pitkä keppi toimi omasta mielestä hienosti. :)

Onkos kukaan päässyt kokeilemaan tollasta ohjaamoo :) https://www.youtube.com/watch?v=Mol6gwZYo-w" onclick="window.open(this.href);return false;
ja mitenköhän tossa toimii ulosoton kytkentä ja nostolaite.
Belarus sen olla pitää.

https://www.youtube.com/channel/UCVL4Mk ... e0TIy1TuGA" onclick="window.open(this.href);return false;
kimmoa
Viestit: 731
Liittynyt: 31 Heinä 2007, 21:13
Paikkakunta: Sievi

Re: Belkun ohjaamot

Viesti Kirjoittaja kimmoa »

Se ulosoton kytkin lyö aina kynsille, kun siinä pikkupurkissa perän kyljessä on jousi, josson melkoinen jännitys ja kun se menee liikkeensä "kuolleen pisteen" yli, antaa se vivulle tavallaan lisää vauhtia. Sama minkä hytin hommaat, et saa sitä sen kummemmaksi kuin mitä se on maitokopissakaan. Jos nuo alkuperäiset iivanan hytit olis olleet edes jollain tapaa järkeviä, ois belkut myyty suomessa niillä. Epäilen että ostajakunta olisi jäänyt nykyistäkin pienemmäksi. Hyvän ulosotosta saat vain, jos korvaat tuon em. jousipurkin hydraulisylinterillä ja kehität sille paineen jostain + mankkuventtiilillä käyttö.
kaikkonen
Viestit: 284
Liittynyt: 29 Loka 2010, 01:33

Re: Belkun ohjaamot

Viesti Kirjoittaja kaikkonen »

acros hyttisissä parenpi, pitenpi paaka ja paremmassa asennossa suomi koppeihin verrattuna. Maitokopissa ja progres ohjaamossa suomalainen parantanut nelivedon kytkentää ja pilannu nostolaitteen/ulosoton.
920GL
Viestit: 707
Liittynyt: 24 Heinä 2007, 21:43
Paikkakunta: Kurikka

Re: Belkun ohjaamot

Viesti Kirjoittaja 920GL »

nokka kone kirjoitti:Mitäs mieltä ootte tosta maitokoppi ohjaamosta ite en oikeen ole tyytyväinen jostain syystä :roll: . Esim ulosoton kytkentä lyö melkein käsille eikä toimi pehmeästi (on of) myöskin vapaa alue puuttuu vanhan mallinen pitkä keppi toimi omasta mielestä hienosti. :)

Onkos kukaan päässyt kokeilemaan tollasta ohjaamoo :) https://www.youtube.com/watch?v=Mol6gwZYo-w" onclick="window.open(this.href);return false;
ja mitenköhän tossa toimii ulosoton kytkentä ja nostolaite.

Tuossa videolla on jo nähty vaivaa kunnostuksessa, värivalinta nyt on vähän ehkä erikoinen :shock: Ja hytin verhoilumateriaali kyllä ainakin varmasti imee kaiken mahdollisen pölyn itteensä..
Mut eikös tuossa kasikympin hytissä ollut vakiona eräänlainen "ilmastointi" ? Se joka sekoitti vettä ilman sekaan ja viilensi sillä tavalla?

Muuten hyteistä puheenollen tuo Agross-hytti ei oo ollenkaan hassumpi tuotos 80-luvun alun tuotteeksi, hallintalaitteen on suht hyvin käsillä ja siellä tarkenee hyvin. Kesälläkin tietenkin :D Metelikään ei mitenkään kiduttava oo, ainut vaan tuossa 952.3 hytissä on että pöly sinne jostain pääsee, kevättöitten jälkeen sitä siellä yleensä on melkoisesti. Meidän ekassa Belkussa oli tuo maitokoppi ja olihan se 506 Agrossin hytti hieno ja mukava siihen verrattuna kun sellainen taloon tuli 8)
Belarus 952.3 Isme 140L etukuormain
DT-14 vm.-57
920GL
Viestit: 707
Liittynyt: 24 Heinä 2007, 21:43
Paikkakunta: Kurikka

Re: Belkun ohjaamot

Viesti Kirjoittaja 920GL »

Tokikin tuollainenhan se olla pitäis: https://www.youtube.com/watch?v=YdF5ZHt0b0A" onclick="window.open(this.href);return false; 8)

Ilmeisesti melu on sellainen että puhelintakin voi käyttää huoletta: https://www.youtube.com/watch?v=nZKbKqY1KJw" onclick="window.open(this.href);return false;
Belarus 952.3 Isme 140L etukuormain
DT-14 vm.-57
nokka kone
Viestit: 804
Liittynyt: 01 Elo 2015, 18:33
Paikkakunta: Asikkala

Re: Belkun ohjaamot

Viesti Kirjoittaja nokka kone »

Eikös ne omat ohjaamot jäänyt pois sen takia kun eivät olleet turva ohjaamoja. Se ruotsalainen ohjaamo jotenkin tuntui paremmalla tosin oli se meluisampi ja ei nähnyt taakse kunnolla siihenkin piti tulla vähän muutosta mutta lähti jo pois :lol:


On muuten mielen kiitoinen käynnistystapa vissiin löpö loppunu
https://www.youtube.com/watch?v=57vzGxmbcHk" onclick="window.open(this.href);return false;
Belarus sen olla pitää.

https://www.youtube.com/channel/UCVL4Mk ... e0TIy1TuGA" onclick="window.open(this.href);return false;
kimmoa
Viestit: 731
Liittynyt: 31 Heinä 2007, 21:13
Paikkakunta: Sievi

Re: Belkun ohjaamot

Viesti Kirjoittaja kimmoa »

Ei ollu löpö loppunu, ilman polttoainetta moottori ei nimittäin käy ollenkaan. Tuossa yritettiin saada moottori käyntiin tukkimalla ilmanputsari, jolloin puristus ei kehity täyteen paineeseen ja moottori pyörii helpommin. Joko tyypin sormet falskasivat taikka imusarjan tiivisteet on tehty venäläiseen liberalistiseen tyyliin, nimittäin tuo kyllä pyöri ihan normaalin oloisesti. Mulla on imusarjassa sulkuläppä, joka tekee tuon homman ja moottori pyörii sen sulkeuduttua kuin ompelukone. Kätevä polttoainesysteemin ilmaamiseen. Ja startteihin pakkasella. Otsikko sanoo MTZ-traktorin käynnistys pakkasella. Missähän tuolla se pakkanen on ei mun silmään ainakaan kovin pakkasmaiselta näytä tuo ympäristö....
kimmoa
Viestit: 731
Liittynyt: 31 Heinä 2007, 21:13
Paikkakunta: Sievi

Re: Belkun ohjaamot

Viesti Kirjoittaja kimmoa »

Aliekspressistä saat parilla kympillä roinat, joilla saa kännykällä muutaman sekunnin aikana lohkarit päälle ja lähdön siten paljo inhimillisemmäksi. :mrgreen:
nokka kone
Viestit: 804
Liittynyt: 01 Elo 2015, 18:33
Paikkakunta: Asikkala

Re: Belkun ohjaamot

Viesti Kirjoittaja nokka kone »

AA tollasesta käynnistin kikasta en ´tiennykkään nyt tiedän :lol:
Belarus sen olla pitää.

https://www.youtube.com/channel/UCVL4Mk ... e0TIy1TuGA" onclick="window.open(this.href);return false;
ukki
Viestit: 865
Liittynyt: 25 Heinä 2007, 07:17
Paikkakunta: Eedenistä itään

Re: Belkun ohjaamot

Viesti Kirjoittaja ukki »

Jos maitokopin ulosotto vipu "lyö käsille" on silloin tankojen säätö pielessä. Kyllä siinä pitää olla selkeä kohta vedolle ja vapautukselle. Kyllähän se vanhan mallin pitkä ulosoton vipu on toiminnaltaan hyvä. Agrossin vipu on jäykempi, mitä progressin käyttää.

ukki
Belaruksen ratissa vuodesta 1966
kimmoa
Viestit: 731
Liittynyt: 31 Heinä 2007, 21:13
Paikkakunta: Sievi

Re: Belkun ohjaamot

Viesti Kirjoittaja kimmoa »

920GL kirjoitti:Tokikin tuollainenhan se olla pitäis: https://www.youtube.com/watch?v=YdF5ZHt0b0A" onclick="window.open(this.href);return false; 8)

Ilmeisesti melu on sellainen että puhelintakin voi käyttää huoletta: https://www.youtube.com/watch?v=nZKbKqY1KJw" onclick="window.open(this.href);return false;
Jumalaare, tuossa on nappivaihteet! Kerrankin ois semmonen Belkku, jolla viitsis ajellakki eikä vaihteitten karina ja muu rytinä kavaltais kilometrin päähän että Belkku siellä tiellä menee... Aivan ennennäkemätöntä mukavuutta ja helppoutta ajamiseen. Ilmankos noissa lukijakommenteissa sanottiinkin ettei ko. mallia enää valmisteta. Eihän Venäjällä, eikä Valko-Venäjälläkään mikään liian helppoa saa olla. :D
nokka kone
Viestit: 804
Liittynyt: 01 Elo 2015, 18:33
Paikkakunta: Asikkala

Re: Belkun ohjaamot

Viesti Kirjoittaja nokka kone »

ukki kirjoitti:Jos maitokopin ulosotto vipu "lyö käsille" on silloin tankojen säätö pielessä. Kyllä siinä pitää olla selkeä kohta vedolle ja vapautukselle. Kyllähän se vanhan mallin pitkä ulosoton vipu on toiminnaltaan hyvä. Agrossin vipu on jäykempi, mitä progressin käyttää.

ukki
Eise nyt aivan lyö mutta on raskas kääntää ja ponnaa aina keskikohdan ohi toiseen laitaa vaikea käyttää ns hallitusti. Mietityttää mitenkäs ton lingon kanssa kun on sellanen on of kytkin :roll:
Belarus sen olla pitää.

https://www.youtube.com/channel/UCVL4Mk ... e0TIy1TuGA" onclick="window.open(this.href);return false;
ukki
Viestit: 865
Liittynyt: 25 Heinä 2007, 07:17
Paikkakunta: Eedenistä itään

Re: Belkun ohjaamot

Viesti Kirjoittaja ukki »

Oletko säätänyt sen siten, että akseli jatkaa vielä pyörintää hetken, kun kytket vedon pois päältä, vai pysähtyykö kuin "seinään". "Seinään" pysäytyksessä rasittuu voimansiirto ja vivun liike on raskaampi käyttää.

ukki
Belaruksen ratissa vuodesta 1966
nokka kone
Viestit: 804
Liittynyt: 01 Elo 2015, 18:33
Paikkakunta: Asikkala

Re: Belkun ohjaamot

Viesti Kirjoittaja nokka kone »

ukki kirjoitti:Oletko säätänyt sen siten, että akseli jatkaa vielä pyörintää hetken, kun kytket vedon pois päältä, vai pysähtyykö kuin "seinään". "Seinään" pysäytyksessä rasittuu voimansiirto ja vivun liike on raskaampi käyttää.

ukki
Ei ole säädetty mitenkäs sen pitäisi oikeaoppisesti toimia ja säätöhän tapahtuu vissiin sieltä pikku luukusta sylinterin alta.
Belarus sen olla pitää.

https://www.youtube.com/channel/UCVL4Mk ... e0TIy1TuGA" onclick="window.open(this.href);return false;
ukki
Viestit: 865
Liittynyt: 25 Heinä 2007, 07:17
Paikkakunta: Eedenistä itään

Re: Belkun ohjaamot

Viesti Kirjoittaja ukki »

Joo, etippä näiltä sivuilta siihen ohjeet, olen ne tainnut johonkin kirjata ( ovat kokemus peräiset, eivät perustu ohjekirjaan)

ukki
Belaruksen ratissa vuodesta 1966
Vastaa Viestiin