MTZ Myymälä
Valvoja: pelarusmaisteri
MTZ Myymälä
Minskiin on nyt avattu tehtaanmyymälä, traktoreita, varaosia, matkamuistoja yms. Siellä näköjään ois aitoja työtakkejakin Belkkumiehille: http://www.belarus-tractor.com/company/ ... the-buyer/" onclick="window.open(this.href);return false;
Koska lähdetään ostoksille?
Koska lähdetään ostoksille?
Belarus 952.3 Isme 140L etukuormain
DT-14 vm.-57
DT-14 vm.-57
Re: MTZ Myymälä
Jos tehtaan takin pistäis päälle vaikkapa polttopuita tehdessä niin tuliskohan kaikista kalikoista sitten erimittaisia keskenään?
Re: MTZ Myymälä
Voihan sen takin kääntääkinkimmoa kirjoitti:Jos tehtaan takin pistäis päälle vaikkapa polttopuita tehdessä niin tuliskohan kaikista kalikoista sitten erimittaisia keskenään?
Jokapäivä työkaluna Belarus
505 1983
920S 2002
952GL 2003
"Belaruksen hallinta on helpointa siihen suuntaan mihin se on jo menossa"
Kerho facebookissa
505 1983
920S 2002
952GL 2003
"Belaruksen hallinta on helpointa siihen suuntaan mihin se on jo menossa"
Kerho facebookissa
Re: MTZ Myymälä
Kerroppas kimmoa mikä kaivertaa miestä noin pahasti venäläisissä koneissa? Eihän sun ole niillä pakko ajaa eikä edes omistaa.kimmoa kirjoitti:Jos tehtaan takin pistäis päälle vaikkapa polttopuita tehdessä niin tuliskohan kaikista kalikoista sitten erimittaisia keskenään?
aja millä ajat mutta belaruksella ajat varmimmin
belarus mtz 50 vm 69
Hiace 2.4 4x4 99
Transit 2.5 91
Vectra 1.8 95
useita kanarotuja ja 5x suomenvuohia
Siberiahysky ja labbis.
belarus mtz 50 vm 69
Hiace 2.4 4x4 99
Transit 2.5 91
Vectra 1.8 95
useita kanarotuja ja 5x suomenvuohia
Siberiahysky ja labbis.
Re: MTZ Myymälä
Ehkä se on jonkinasteista epäuskoa ja kummastelua siksi, miten voi olla mahdollista, ettei mitään saada kahdessakymmenessäviidessä vuodessa muuttumaan. Tokihan länsitehtaatkin syytää joskus sutta ja sekundaa mutta asialle yleensä tehdään jotain aika nopealla aikataululla taikka sitten talo vain menee konkurssiin. Venäjällä ja valko-venäjällä näin ei ole käynyt. Ehkä tässä se pitää paikkansa, ettei siellä mikään toimi, kaikki on vain jollain tapaa järjestynyt.
-
- Viestit: 804
- Liittynyt: 01 Elo 2015, 18:33
- Paikkakunta: Asikkala
Re: MTZ Myymälä
kimmoa kirjoitti:Ehkä se on jonkinasteista epäuskoa ja kummastelua siksi, miten voi olla mahdollista, ettei mitään saada kahdessakymmenessäviidessä vuodessa muuttumaan. Tokihan länsitehtaatkin syytää joskus sutta ja sekundaa mutta asialle yleensä tehdään jotain aika nopealla aikataululla taikka sitten talo vain menee konkurssiin. Venäjällä ja valko-venäjällä näin ei ole käynyt. Ehkä tässä se pitää paikkansa, ettei siellä mikään toimi, kaikki on vain jollain tapaa järjestynyt.
Mitäs sutta ja sekundaa miskin tehdas muka tuottaa ja osia voi heitellä ns uusista vanhoihin ja toisin päin mikä helpottaa remonteja todella paljon ja osat ovat senkin takia halpoja kun käyvät kaikkiin. Ja ihan hyvin toimiviksi nuo minun mielestä ovat suunniteltu toki onhan belaruksessa heikkojakin kohtia mutta hajonneen osan saa vaihdettua sieltä vanhasta varaosakoneesta koska se on sama osa onneksi ja homma jatkuu .
Belarus sen olla pitää.
https://www.youtube.com/channel/UCVL4Mk ... e0TIy1TuGA" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.youtube.com/channel/UCVL4Mk ... e0TIy1TuGA" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: MTZ Myymälä
Täytyy minunkin myöntää etten pysty allekirjoittaamaan kimmoan näkemystä minskin tuotteista ja kun katsoo uusia belaruksia niin en käsitä väitettä että olisivat vanhanaikaisia.
aja millä ajat mutta belaruksella ajat varmimmin
belarus mtz 50 vm 69
Hiace 2.4 4x4 99
Transit 2.5 91
Vectra 1.8 95
useita kanarotuja ja 5x suomenvuohia
Siberiahysky ja labbis.
belarus mtz 50 vm 69
Hiace 2.4 4x4 99
Transit 2.5 91
Vectra 1.8 95
useita kanarotuja ja 5x suomenvuohia
Siberiahysky ja labbis.
Re: MTZ Myymälä
No joo. Mulla on kans käsitys että jollain lailla Valko-Venäjällä meno on ihan toista kuin Venäjällä, ehkäpä ne diktatuurin kulissit ovat hämänneet minut mutta jotenkin tuntuu että Valko-Venäjällä on jonkinlaista yritystä edes kehittää tuotantoa ja laatua ja vientikin tuntuu vetävän. Esim. Belazin maansiirtoautot, MAZ:in kuorma-autot ja Belaruksen traktorit. Venäjän puoleltahan traktoriteollisuus on käytännössä kuollut ja autoteollisuuden (Ladan) on Renault pelastanut.
Belarus 952.3 Isme 140L etukuormain
DT-14 vm.-57
DT-14 vm.-57
Re: MTZ Myymälä
Esim omassa 50.ses ei ole ollut mitään ihmeellistä murhetta toki kone vanha on mutta toimiva ja ennenkaikkea sopii omaankäyttöön palvelee luotettavasti ja jos jotain hajoaa on osat halpoja ja ennenkaikkea belkkukerhosta löytyy todella valtava tietotaito mikäli ei oma ymmärrys riitä.
aja millä ajat mutta belaruksella ajat varmimmin
belarus mtz 50 vm 69
Hiace 2.4 4x4 99
Transit 2.5 91
Vectra 1.8 95
useita kanarotuja ja 5x suomenvuohia
Siberiahysky ja labbis.
belarus mtz 50 vm 69
Hiace 2.4 4x4 99
Transit 2.5 91
Vectra 1.8 95
useita kanarotuja ja 5x suomenvuohia
Siberiahysky ja labbis.
Re: MTZ Myymälä
MTZ on pakkouudistuksen edessä.
Nykytuotteiden markkina alkaa supistua, koska tuotteet eivät ole kilpailukykyisiä.
Vanhanaikaiset tuotteet hiukan pienempää hintaan ei riitä kauan tuomaan työtä tehtaalle.
Minskin matkalla olleet muistavat, että kaupungin laidalla olevalla suurtilalla länsikoneet olivat keskeisessä roolissa!
MTZ:n johto joutuu asemoimaan tuotantonsa markkinoille uudestaan:
- ketkä ovat asiakkaita
Nykyinen asiakskunta itäeurooppalaiset pääosassa ovat vähenevä joukko, koska tilakoon kasvaessa ja tuotannon kasvaessa on mahdollista investoida enempi euroja.
- mitä myydään asiakkaille eli tuotteet
Nykytraktoreista ei saa kilpailukykyisiä pienillä "asennon korjauksilla" vaan "asento" eli tuote on tehtävä kokonaan uusiksi.
Nykytuotteiden markkina alkaa supistua, koska tuotteet eivät ole kilpailukykyisiä.
Vanhanaikaiset tuotteet hiukan pienempää hintaan ei riitä kauan tuomaan työtä tehtaalle.
Minskin matkalla olleet muistavat, että kaupungin laidalla olevalla suurtilalla länsikoneet olivat keskeisessä roolissa!
MTZ:n johto joutuu asemoimaan tuotantonsa markkinoille uudestaan:
- ketkä ovat asiakkaita
Nykyinen asiakskunta itäeurooppalaiset pääosassa ovat vähenevä joukko, koska tilakoon kasvaessa ja tuotannon kasvaessa on mahdollista investoida enempi euroja.
- mitä myydään asiakkaille eli tuotteet
Nykytraktoreista ei saa kilpailukykyisiä pienillä "asennon korjauksilla" vaan "asento" eli tuote on tehtävä kokonaan uusiksi.
30. Belarus -vuosi täyttyy 10.2014.
Valmet 862 combi Arbro -87
Belarus 825 + Patu 80 -90
Belarus 920 -96, se eka Syncro
Valmet 862 combi Arbro -87
Belarus 825 + Patu 80 -90
Belarus 920 -96, se eka Syncro
Re: MTZ Myymälä
Itsellä kaksi traktoria Deutz-fahr dx 3.50 vm.87 ja belarus 50 vm.67. Kauhulla odotan sitä päivää että deutzi voimansiirrosta porsii jotain, osia ei saa muutakuin purkaamolta saksasta.. Toisin on asia belaruksen kohdalla.kimmoa kirjoitti:Ehkä se on jonkinasteista epäuskoa ja kummastelua siksi, miten voi olla mahdollista, ettei mitään saada kahdessakymmenessäviidessä vuodessa muuttumaan. Tokihan länsitehtaatkin syytää joskus sutta ja sekundaa mutta asialle yleensä tehdään jotain aika nopealla aikataululla taikka sitten talo vain menee konkurssiin. Venäjällä ja valko-venäjällä näin ei ole käynyt. Ehkä tässä se pitää paikkansa, ettei siellä mikään toimi, kaikki on vain jollain tapaa järjestynyt.
Re: MTZ Myymälä
Tästä itäkoneiden laadusta käytiin tuolla toisaalla jo aika pitkään keskustelua, joten ehkä vähän turhaa käydä sitä enää tässä. Kuitenkin olisin hieman eri mieltä belaruksen sijoituksesta eestin listoilla. Ohessa v. 2013 rekisteröintitilastot: http://www.dotnuvosprojektai.ee/uudised ... -muuk-2013" onclick="window.open(this.href);return false; . 19 belkkua myyty koko vuonna. Tehojakaumaa tutkien voisi hyvinkin kuvitella myydyn mallin olleen nimenomaan 82, mutta kyllä muissa luokissa löytyy runsaastikin tämän kappalemäärän ylittävää myyntiä. No, väliäkö, eesti on niin pieni markkina-alue että sen myynnillä ei yksikään tehdas tule hullua hurskaammaksi mutta tämä kertoo silti jotain, sen mikä Hermanni tuolla ylempänä jo sanoi. Tuotteet eivät enää ole kilpailukykyisiä kun ei ole kyetty uudistumaan. Se, että vaihdtaan konepelti ja katto erinäköiseksi, ei ole uudistumista. Jos suomessa myydään belkkua hintaan 35000 ruplaa + alv niin samalla rahalla saa länsimerkeiltä ja jopa zetorilta jo näppäriä, käteenkäypiä koneita, joissa hytit on kuin autoissa, ei tarvi kuulosuojaimia ja voipi olla nappivaihteet ja suunnanvaihtajat. Täällä norjassa zetoreita näkeekin pilvin pimein.
Re: MTZ Myymälä
Pitäisköhän tässä huolestua, kun itsellä on DX 3.90. Onko tosiaan niin, ettei maahantuojan (hcpetersen) kautta saa varaosia vanhempiin Deutzeihin? Hinta on varmaan alkuperäisosilla kova, mutta huolestuttavaa, jos niitä ei edes saakaikkonen kirjoitti: Itsellä kaksi traktoria Deutz-fahr dx 3.50 vm.87 ja belarus 50 vm.67. Kauhulla odotan sitä päivää että deutzi voimansiirrosta porsii jotain, osia ei saa muutakuin purkaamolta saksasta.. Toisin on asia belaruksen kohdalla.
Ikinä ei tiedä kumpaan suuntaan keulan viskaa kun jarrua painaa!
Re: MTZ Myymälä
3.50 on eri laatikolla ja perällä. Siihen ainakin osien saatavuus heikkoa ja muutenkin osien hinnoitelu tähtitieteellistä esim. Jarrulevyt 1200€ pari, työsylinteri 450€ kpl. Ja näitä on neljät.. Tuli jarruremontissa elvytettyä aika paljon vanhoja osia. Muuten oikein mukava kone.
Re: MTZ Myymälä
Nii ja nuo oli tarvike osien hintoja.