vero
Valvoja: pelarusmaisteri
Re: vero
edit:Lisäsin tuon trafin laskelman tuossa ajokilometrin 40tkm mukaan(90% valtion tiellä ajettuna) ja auto v70 D5 2005. Kalliiksi tulee. Tieten polttoaine vero kevenee myös niin se alkuun tasottaa jonkun verran kunnes seuraavat hallitukset nostaa rahan tuskissaan ne taas yhtä ylös. Mukavaa tieten on, että vaimon kauppa kassiinkin tulee n.25tkm vuodessa
Re: vero
http://www.trafi.fi/live-laskuri/" onclick="window.open(this.href);return false; siinäpä laskuri niin saatte arvon belkkulaiset laskea montako euroa se Perneri kenenkin selekänahasta repii. Täällä meijjän perällä on nuo työtkin meleko vähissä niin joutuu reissaamaan työn perässä. Tämä uudistus jos tulee niin meleko moni reissu mies lopettaa ja rupeaa liiton päivillä keplottelemaan ja käypi koitipaikkakunalla töissä (ja pimmeissä töissä). kokeilin piruuttaan tuota polttoaineveroa niin minun auto jos kuluttais n.23l/100km niin vero olisi sama tuolla uudella kiinteällä järjestelmällä, kilometri perusteinen n.1220€ kalliimpi.
Re: vero
Bernerin esitys on vain hänen johtaman työryhmän esitys, ei hallituksen lakiesitys. Perussuomalaiset ovat vastaan, totta kai kun kuntavaalit ovat ovella, samoin valtiovarainministeri P. Orpo hieman epäileväinen, ilmeisesti samasta syytä. Vaan on Bernerin esityksessä hyviä puolia. Uusien autojen hinnat laskevat, ja Saksasta jobbarien roudaamat rullatut vanhat koslat katoavat liikenteestä. Myös ylihinnoiteltujen käytettyjen vaihtoautojen hinnat laskevat kun uuden saa aikaisempaa edukkaammin. Todennäköisesti myös runkoteiden kunto ja ylläpito kohenee nykyisestä aika huonosta jamasta, ja melko varmasti myös uusia moottoritiepätkiä ryhdyttäisiin rakentamaan nykyisen jahkaamisen sijaan Tampereen mallin mukaisesti. Esimerkiksi Oulu - Kemi väli on oikeasti vaarallinen, osin huonokuntoinen ja vilkkaasti liikennöity tieosuus. Tuo laskuri ei kerro totuutta, koska laskurin parametrit rukataan vielä moneen kertaan uusiksi mikäli esityksestä tulee laki.
Ja autoilija on ollut ja tulee aina olemaan holistin ja tupakkamiesten ohella se jota valtio hanakasti kuppaa.
Ja autoilija on ollut ja tulee aina olemaan holistin ja tupakkamiesten ohella se jota valtio hanakasti kuppaa.
Re: vero
Just oli lehdessä Bayerincar-jobbari joka kehu että nyt aukee saksan käytettyjen markkinat suomeen ja hiero karvasia käsiään.
Tuo että yhtiöitetään tieverkko ja sen hoito on susi syntyessään.
Silloinhan "kohtuullisen tuoton" nimissä rahat suunnataan eteläsuomen ns. kasvukeskusten ympäristöön ja muu suomi saa tulla toimeen omillaan.
Mahdollisille uusille moottoritiepätkille tulee käytöstä erillinen moottoritiemaksu.
Kärjistettynä talvikunnossapito maaseudulle vain joulun ja hiihtolomakauden aikaan.
Tuo että yhtiöitetään tieverkko ja sen hoito on susi syntyessään.
Silloinhan "kohtuullisen tuoton" nimissä rahat suunnataan eteläsuomen ns. kasvukeskusten ympäristöön ja muu suomi saa tulla toimeen omillaan.
Mahdollisille uusille moottoritiepätkille tulee käytöstä erillinen moottoritiemaksu.
Kärjistettynä talvikunnossapito maaseudulle vain joulun ja hiihtolomakauden aikaan.
Re: vero
Zetoristi kirjoitti:Bernerin esitys on vain hänen johtaman työryhmän esitys, ei hallituksen lakiesitys. Perussuomalaiset ovat vastaan, totta kai kun kuntavaalit ovat ovella, samoin valtiovarainministeri P. Orpo hieman epäileväinen, ilmeisesti samasta syytä. Vaan on Bernerin esityksessä hyviä puolia. Uusien autojen hinnat laskevat, ja Saksasta jobbarien roudaamat rullatut vanhat koslat katoavat liikenteestä. Myös ylihinnoiteltujen käytettyjen vaihtoautojen hinnat laskevat kun uuden saa aikaisempaa edukkaammin. Todennäköisesti myös runkoteiden kunto ja ylläpito kohenee nykyisestä aika huonosta jamasta, ja melko varmasti myös uusia moottoritiepätkiä ryhdyttäisiin rakentamaan nykyisen jahkaamisen sijaan Tampereen mallin mukaisesti. Esimerkiksi Oulu - Kemi väli on oikeasti vaarallinen, osin huonokuntoinen ja vilkkaasti liikennöity tieosuus. Tuo laskuri ei kerro totuutta, koska laskurin parametrit rukataan vielä moneen kertaan uusiksi mikäli esityksestä tulee laki.
Ja autoilija on ollut ja tulee aina olemaan holistin ja tupakkamiesten ohella se jota valtio hanakasti kuppaa.
No nyt on johonkuhun ko. työryhmän ja kepun propaganda ja valheet uponneet väh. yhtä hyvin kuin kyttien kivapuhe. Tällaisesta tuloksesta voi poliitikot useimmin vain haaveilla. Jos tarkkailet autojen hintoja ulkomailla niin huomaat että eivät hinnat tule oleellisesti laskemaan vaikka autovero poistuisikin. Nykyinen päästöpohjainen autovero toimii kusettavan ja huijaavan mainonnan ohella siten että autoissa ei ole enää hinnassa paljoa veroa. Ranskassa autot, pienetkin, maksoivat ihan saman kuin täällä vaikka niissä ei autoveroa ollut hinnassa yhtään. Saksassa hieman halvempia. Suurin vaikutus hintoihin on semmoisissa autoissa joita tavallinen kansa ei veron poistumisesta huolimattakaan ikinä kykene ostamaan. Niillä ei autokantaa uudisteta. Ja käytetyt ulkomailla ovat monesti kalliimpia, jos katsotaan aliarvostetumpia merkkejä.
Ekassa versiossa unohtui mainita että jokainen voi muistella miten kävi viimeksi kun autoveroa laskettiin. Välirahat uusiin kasvoivat! Todellisuudessa maksetaan enemmän kuin ennen.
Toisekseen mitä helvetin väliä sillä on vaikka autokanta olisi vanhaakin? Valtion vaihtotaseen kannalta on erittäin turmiollista kun tuodaan paljon autoja. Jollakinhan ne on maksettavakin. Tilanne oli eri siihen aikaan kun täällä oikeasti tehtiin autoja, eli oli myös osavalmistusta, ja autot vielä olivat sellaisia, että niitä ihmiset kykenivät ja halusivat ostaa. Jos täällä tehdään porsche caymania taikka mersun koppimopoa kiinasta tuoduista osista niin sitä ei voi laskea kotimaiseksi tuotteeksi. Kansantaloudellisesti on paljon järkevämpää pitää vanha autokanta kunnossa, jolloin rahat eivät mene ulkomaille, ainakaan edellisissä määrin. Toisekseen jos katsoo nettiauton halpiksia niin sieltä näkee että jopa 500:lla brysselin ruplalla saa todella kovatasoisia henkilöautoja, joissa on lähes kaikki herkut, jos tyytyy bensiinikäyttöiseen. Dieselistä pitää sitten maksaa enemmän.
Vaikka tuolla systeemillä meiltä kerättäisiin kuinka paljon rahaa tahansa ei silti ole mitään takuita siihen että rahat päätyisivät teiden rakentamiseen ja kunnossapitoon. Taikka rautateiden. Kyllä ne voidaan silti aivan hyvin tulouttaa monikulttuurikoordinaattoreiden, liikuntapsykologien, muotisosiologien, kotouttamistulkkien, etnomusikologien taikka valastarkkailijoiden palkkaamiseen valtion virkoihin. Taikka antaa suoraan neekereille ja ählämeille. Ei kannata ikinä luottaa mihinkään jos vastapuolena on valtio.
Omalla kohdallani vuotuiset kulut nousisivat 300:- (Citroen C5 HDi) taikka 280:- (Saab 900i)