Mitäpä ootta hommaillu?

täällä saavat belkkumiehet ja -naiset turista kaikista asioista

Valvoja: pelarusmaisteri

lannenmies
Viestit: 172
Liittynyt: 26 Kesä 2010, 12:12
Paikkakunta: Turku

Re: Mitäpä ootta hommaillu?

Viesti Kirjoittaja lannenmies »

Elämä täällä länsirannikolla ei ole tylsää käytiin veneellä töissä.23.12.11. Ilma +4 vesi +5 tuuli 12m/s veden kork. +65 ja nousee aalto 1,5 m.On meinaan rosollit sekasin. :D :D
Kotikylän maatalouskalustosta 35% on meillä.
kimmoa
Viestit: 731
Liittynyt: 31 Heinä 2007, 21:13
Paikkakunta: Sievi

Re: Mitäpä ootta hommaillu?

Viesti Kirjoittaja kimmoa »

Täälläkin tuulee ja pelkona on että puhuri vie autotallin katon mukanaan, se kun viime vuonna vinksahti lumien painosta ja laiskuuttani + köyhyyttäni on se jäänyt korjaamatta. Talven saakin olla kusi sukassa lumikuormien takia. Ostin auton ja siellä tallissa saakin nyt olla paikkaamassa takaloksuissa olevia päänkokoisia ruostereikiä.
katoi
Viestit: 622
Liittynyt: 27 Joulu 2010, 09:12
Paikkakunta: Kajaani

Re: Mitäpä ootta hommaillu?

Viesti Kirjoittaja katoi »

Kävinpä kokeilemassa velimiehen Ford 3600:lla lumen linkousta. Märkää lunta 30 cm yritin aurata 1 vaihde päällä ja kaasu pohjassa niin siihenhän se tukehtui ja sammui kone. Kylläpä tuli Belarusta ikävä :) Belkku ei olisi ollut moksiskaan vaan mennyt eteenpäin kuin tyhjää vain :D Tämmöisistä tehottomista traktoreista ihmiset maksavat 4000 - 6000 e ja ei pysty edes kunnolla linkoamaan :wink: Toinen esimerkki: Linko ylhäällä ja lähin liikkeelle niin heti etuset ilmassa kun keula liiankevyt. Miten tuommoisilla tekee mitään esim. juontokoura hommia. Aivan yliarvostettuja koneita. :( Tässä esimerkiksi yksi tapaus http://www.nettikone.com/ford/3600/1016141 aivan älytön pyyntö hengettömästä traktorista :wink:
harkov150
Viestit: 103
Liittynyt: 05 Tammi 2008, 23:43
Paikkakunta: Nivala

Re: Mitäpä ootta hommaillu?

Viesti Kirjoittaja harkov150 »

Eipä se tuo isompi voorti 6700 jälkiasennetulla turbolla vastaa 7700 oo yhtään sitkeä tai sellanen että ois voiman tuntoa vaikka on turbokone. sillon ku ton hankin epäilin et turbo on sökö ku vetoja ei ollu. aina piti kepittää moneen kertaan ku paalikuormaa vedettiin. ahdot mitattiin oli 1.2bar ja syöttyä lisätty sopivasti. belkulla ku on tottunu et kerranku kepittää niin on jo 9 pesässä. eikä oo ees turboa. voortissa ei oo ku kaasulla kaks asentoo sammutin päällä tai kaasupohjassa 2800rpm. kirroskone vaatii totuttelua (vieläki)
lannenmies
Viestit: 172
Liittynyt: 26 Kesä 2010, 12:12
Paikkakunta: Turku

Re: Mitäpä ootta hommaillu?

Viesti Kirjoittaja lannenmies »

Kyllä esimerkiksi ne jotka ovat sitä mieltä ettei kaksitoimisella nostolaitteella tee mitään eivät varmasti ole sellaista kokeilleetkaan.Vaikka meillä on vallussa uudempi levy lan :D :D autuu se tie aina vaan Belkulla :D :D
Kotikylän maatalouskalustosta 35% on meillä.
=MTZ=
Viestit: 621
Liittynyt: 24 Heinä 2007, 23:12
Paikkakunta: Kuopio

Re: Mitäpä ootta hommaillu?

Viesti Kirjoittaja =MTZ= »

lannenmies kirjoitti:Kyllä esimerkiksi ne jotka ovat sitä mieltä ettei kaksitoimisella nostolaitteella tee mitään eivät varmasti ole sellaista kokeilleetkaan.Vaikka meillä on vallussa uudempi levy lan :D :D autuu se tie aina vaan Belkulla :D :D
Täälläpäin eräs isäntä oli kova virnuilemaan belaruksista. Ajoi itse aina VÄHINTÄÄN 6000 tuntia ajetuilla fordeilla, minkä hinnalla ois saanu 3 käytettyä ja vähintään puolet vähemmän ajettuja (oikeissa tunneissa, ei belaruksen tunneissa) belarusta. Kyllä niitä aina tasaseen tahtiin sillä räjähtelikin, mutta silti on kanta pysynyt samana.

Tulipa tässä säikähdettyä pahemman kerran kun vaihtelin 825:een moottoriöljyt. Jotain olin näkevinäni ropun reijästä, mikä ei öljytilaan kuulu, ainakaan irtaallaan.

Mikä osa on kyseessä? Oikein veikanneelle tuhat pistettä ja papukaijamerkki.

Kuva

Melkosta kyytiä näyttäny saaneen, kun oli vähän antanu vielä paineputkellekin runtua. Tulipahan samalla katsottua vähän laakerointia. Kunnossa ovat ja männätkin näyttivät putkineen hyviltä ainakin alapuolelta. Lienee sitten lievät naputuksen käyntiäänessä aiheuttaja yksi suuttimista.
Belarus MTZ-2, 1954
Belarus MTZ-50, 1966
Belarus MTZ-521, 1976
Belarus MTZ-05 Motoblok , 1985
Belarus Progress 825, 1990
Belarus MTZ-920 Turbo, 2007
Motovelo Minsk MMVZ-3.112, 1993
Nikuzai
Viestit: 406
Liittynyt: 17 Tammi 2011, 22:08
Paikkakunta: Suomussalmi

Re: Mitäpä ootta hommaillu?

Viesti Kirjoittaja Nikuzai »

Oisko imusihvilän rippeet?
952Gl isme 140L kuormain
=MTZ=
Viestit: 621
Liittynyt: 24 Heinä 2007, 23:12
Paikkakunta: Kuopio

Re: Mitäpä ootta hommaillu?

Viesti Kirjoittaja =MTZ= »

Nikuzai kirjoitti:Oisko imusihvilän rippeet?
Bingo. Oli vaan näköjään ratkennu siitä putkesta irti. Ei ollut tuhonnut onneksi mitään.
Belarus MTZ-2, 1954
Belarus MTZ-50, 1966
Belarus MTZ-521, 1976
Belarus MTZ-05 Motoblok , 1985
Belarus Progress 825, 1990
Belarus MTZ-920 Turbo, 2007
Motovelo Minsk MMVZ-3.112, 1993
Markus
Viestit: 544
Liittynyt: 24 Helmi 2008, 01:26
Paikkakunta: Salo, Eura

Re: Mitäpä ootta hommaillu?

Viesti Kirjoittaja Markus »

Ens viikonloppuna ois tarkoitus klapittaa oikein tosissaan :D

http://heinila.kuvat.fi/kuvat/Konekuvia/WP_000013.jpg
T-40 -68 ml.1500h (käytössä), T-40 -69 ml.4000h (varaosakone, ollut suvussa uudesta asti)
"Belarus peloton, varma ja valoton"
puuhis
Viestit: 47
Liittynyt: 31 Loka 2007, 17:55
Paikkakunta: Valkeala

Re: Mitäpä ootta hommaillu?

Viesti Kirjoittaja puuhis »

Toissa päivänä tuli korjattua hytin lämmitys, tänään lohkolämmitin ja ohjaustehostin, huomenna jatketaan syylärin korjauksella ja kun osat pihassa, käydään ulosoton, hydrauliikan ja kardaanien kimppuun. Ei hitto, mullahan on kohta uutta vastaava lebarus! :D 8)
Belarus 820 -82
kimmoa
Viestit: 731
Liittynyt: 31 Heinä 2007, 21:13
Paikkakunta: Sievi

Re: Mitäpä ootta hommaillu?

Viesti Kirjoittaja kimmoa »

Olispa ollut mullakin tuommoinen nosturi kun pistin pääsiäistä ennen 3:n päivän aikana 3x tuon läjän kokoisen määrän rankaa haloksi. Samoin tuo kone näyttää aivan huipulta kaksine tukirullineen syöttöpöydällä sun muuta. No, hyvin ne meni tuollakin kun anto reilusti kierroksia. Polttoainetta kului koneen hakuineen ja vienteineen (10km/suunta) n. 40 litraa, joten ei Belarusta ainakaan isoruokaiseksi voi moittia. Mittariin tuli 7 tuntia kaikkinensa, ja nyt puhutaan belarustunneista.
puuhis
Viestit: 47
Liittynyt: 31 Loka 2007, 17:55
Paikkakunta: Valkeala

Re: Mitäpä ootta hommaillu?

Viesti Kirjoittaja puuhis »

Tänään tinattu syyläri kuntoon (vuoti kolmesta kohtaa) ja irroitettu vanha hydraulipumppu uuden tieltä. Huomenna jatkuu uusien osien asennus.
Belarus 820 -82
er3004
Viestit: 341
Liittynyt: 02 Syys 2007, 07:09
Paikkakunta: Kanta-häme

Re: Mitäpä ootta hommaillu?

Viesti Kirjoittaja er3004 »

Pesin tänään kunnostus prjektini, Oli ilo pestä kunnon pesurilla, sain lainaksi naapurin kuumavesipesurin, voimavirtakone, vesi 75 asteista.
Täytyi olla kunnon asento, että ei lentänyt selälleen, kun kiersi paineet täysille
Kyllä minulla oli kunnon pesuainettakin. Samaa pesuainetta käytin syksyllä, kun pesin sen ennen kunnostusta omalla pesurillani, kyllä sekin
aika tehokas on, mutta ei sillä piintynyt lika lähtenyt.
Pienviljelijä
Viestit: 907
Liittynyt: 15 Syys 2007, 14:42
Paikkakunta: Suomussalmi

Re: Mitäpä ootta hommaillu?

Viesti Kirjoittaja Pienviljelijä »

Käynnistin tänään, joutessani, DT:n pitkän talven jälkeen. Hyvin lähti vaikka tuon penikan ääni onkin murhaava. Sen jälkeen SMD:n turbodieselin ääni on musiikkia korville.

Tiedättekö mitä tuo SMD tarkoittaa? Vastaus alempana.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-

-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
SMD = СМ-Двигатель, jossa СМ tarkoittaa "Серп и Молот" (Sirppi ja vasara) ja Д "Двигатель", moottoria.
Tämä perinteikäs moottoritehdas sijaitsee Ukrainan Harkovissa: Производственное Объединение Харьковский моторостроительный завод "Серп и Молот"
___________________________
Lupinki-korpitila/Хутор "Лупинки"
МТЗ-50
ДТ-75
ПТУ-5
КРН-2.1
Урал 6х6
ГАЗ-21 Волга
puuhis
Viestit: 47
Liittynyt: 31 Loka 2007, 17:55
Paikkakunta: Valkeala

Re: Mitäpä ootta hommaillu?

Viesti Kirjoittaja puuhis »

Takakardaani korjattu, eturenkaat uusittu ja ulosoton jarrupannat uusittu ja ulosotto säädetty. Vielä kun jostain löytää suuttimiin ne kupariholkit ja o-renkaat, niin alkaa olla belarus mallia 2012! :twisted: Sen verran tullu tällä viikolla laitettua... :oops:
Belarus 820 -82
Vastaa Viestiin