Viimeiset siemenet maassa vasta täälläkin...sateen,ylimärkien suopeltojen, kimppalantakärryn odottelun ja venähtäneiden kärrinketjujen yms kanssa taistelun jälkeen huomenna maatalousvetolaite ja niittomurskain kiinni traktoriin ja heinää nurin. Sen verran toki rehunteossakin on vielä epävarmuuskerrointa,että paalaimen ohjausyksikkö ja käärin ovat vielä korjattavana. Mutta ilman epävarmuutta sitä tuskin tuntisi elävänsä ...Vilske kirjoitti:No niin, toukokuun alussa oli kylällä kylvöt jo tehty paitsi minulla joka valmisteli Lahden classic motor show näyttelyä sekä demostraatiobelkkua.
Pellolle sitten näyttelyn jälkeen mutta kuinkas kävikään, ilmojen säätäjä päästi vettä sen verran että täällä päästiin seuraavan kerran pellolle vasta tuokokuun loppupuolella mutta kun on karjaa niin lannan joutuu levittämään ennen muokkausta joka taas hidasti varsinaista kylvön alkua.
Toukokuun sademäärä oli täällä 108 mm.
No taas lisää sadetta ja nyt on vasta puolet kylvetty tähän päivään mennessä ja tuorerehun niitto sekä paalaus painaa pahasti päälle justiinsa että pinna on aika tiukalla.
Naapurin kevätviljojen ruiskutuksia seuraten koitan saada viimeiset kylvöt loppuun tuorerehun korjuun lomassa joten vapaa-ajan vietto vaikeuksia ei kyllä ole.
Viime keväänä oli melkein samat kuviot että voi sanoa että harrastustoiminta käy kukkaron päälle aika rankasti
Koitetaan nyt jotenkin keritä Minskin matkalle mukaan.
Mitäpä ootta hommaillu?
Valvoja: pelarusmaisteri
Re: Mitäpä ootta hommaillu?
Belarus 526 Agross Turbo -89 + Inter Tech IT 1600- etukuormain, ZTS 14245 -97.
Re: Mitäpä ootta hommaillu?
Laitapa kuvia?jallu80 kirjoitti:Belaruksen vanteet leveni 20cm ja saivat tänään uuden värin niskaansa. Huomenna vanteille pitäs liimata 650/65-38 munkit. Sitte ei olis enää kun loput. Muun muassa jumissa olevan koneen elvytys.
Re: Mitäpä ootta hommaillu?
Vähä arka tänne laittamaan kuvia. Saattaa pussihousut pillastua ja idänystävät vihastua...
Pulling Team Bolshoi Problem
Re: Mitäpä ootta hommaillu?
MTZ-2:n nokalta tuli purettua syöttöpumppu irti. Ilmeisesti vaihdettu jossain elämänvaiheessa, pumpussa oli ATZ:n (Altaiskij Traktornyij Zavod, DT-54) leimat. Kuitenkin vaihtokelpoinen tuon oman pumpun kanssa, niin väliäkö tuolla. Tarkoitus olisi sovitella nyt DT-75:n elementtejä tuohon. Yhden varamoottorin pumpusta on tarkoitus purkaa pois.
Ennakon säätö on tapahtuu tuossa täysin samanlaisella reikälevy periaatteella, kuin uudemmisakin.
Ennakon säätö on tapahtuu tuossa täysin samanlaisella reikälevy periaatteella, kuin uudemmisakin.
Belarus MTZ-2, 1954
Belarus MTZ-50, 1966
Belarus MTZ-521, 1976
Belarus MTZ-05 Motoblok , 1985
Belarus Progress 825, 1990
Belarus MTZ-920 Turbo, 2007
Motovelo Minsk MMVZ-3.112, 1993
Belarus MTZ-50, 1966
Belarus MTZ-521, 1976
Belarus MTZ-05 Motoblok , 1985
Belarus Progress 825, 1990
Belarus MTZ-920 Turbo, 2007
Motovelo Minsk MMVZ-3.112, 1993
Re: Mitäpä ootta hommaillu?
Kaiken joutavan ajan ja vähän päällekin rakennettu sepalusta kilpailikuntoon ja huomenna olis se herkkä hetki ku päästäs viivalle. Potilas oottaa jo Scanian kyydissä kuljetusta Tyrnävälle. Katotaan kuis käy...
Pulling Team Bolshoi Problem
Re: Mitäpä ootta hommaillu?
No niin, hyvä homma, että saahaan lisää pelkkuja tuonne kilpapuolellekkijallu80 kirjoitti:Kaiken joutavan ajan ja vähän päällekin rakennettu sepalusta kilpailikuntoon ja huomenna olis se herkkä hetki ku päästäs viivalle. Potilas oottaa jo Scanian kyydissä kuljetusta Tyrnävälle. Katotaan kuis käy...
Беларусь
МТЗ-50 1977, eli 505 -77
МТЗ-50 1977, eli 505 -77
Re: Mitäpä ootta hommaillu?
Hieno juttu. Jos kuvia tai videoita saatavilla niin laitahan näkyviinjallu80 kirjoitti:Kaiken joutavan ajan ja vähän päällekin rakennettu sepalusta kilpailikuntoon ja huomenna olis se herkkä hetki ku päästäs viivalle. Potilas oottaa jo Scanian kyydissä kuljetusta Tyrnävälle. Katotaan kuis käy...
Re: Mitäpä ootta hommaillu?
Taitaa olla nyt vaan juttu niin että vanhempiin belkkuihin ei saa enään originaali osaa tehtaalta vaan on tyydyttävä tuohon kiinalaatuunsuonsyrjä kirjoitti:viron puolella turnee käyty... tuli tutulle samassa kuormassa neukkulainen puutarha jyrsin, kärryineen ja työkaluineen.. neva taitaa olla moisen markkinointi nimi.
tarvii varmaankin itelle tuua moinen samalla reissulla..
eilen muuten bongattu kaks gruppa paitasta jannua retuuttaas kampiakselia ekerön paattilla... en kerinnä käydä utelees jotta kiinan kampuraa harraste vehkeeseen, kun tulikin laiva samatamaan hyvissä ajoin.
ja jallulle peukkuja pystyyn
=MTZ= kirjoitti:Kirjoitetaanpa nyt tänne, niin todennäköisesti tulee oikeaan paikkaan. Eli tehdasvierailun yhteydessä oli tehtaan edustajan kanssa vanhempien varaosien tuotannosta. Nykyään tuotanto rajoittuu valmistuksessa oleviin malleihin, 10- vuotta vanhaan saa vielä osia. Ja tietenkin niihin missä käytetään samoja osia. Mutta esimerkiksi näitä MTZ-50/52 kytkinroippeita EI SAA enää alkuperäisenä varaosana. Uusiotuotantoa on Unkarissa ja Kiinassa. Piste.
Jokapäivä työkaluna Belarus
505 1983
920S 2002
952GL 2003
"Belaruksen hallinta on helpointa siihen suuntaan mihin se on jo menossa"
Kerho facebookissa
505 1983
920S 2002
952GL 2003
"Belaruksen hallinta on helpointa siihen suuntaan mihin se on jo menossa"
Kerho facebookissa
Re: Mitäpä ootta hommaillu?
Kisat ohi ja kiinnostuneita piisasi belkun ympärillä. Kiitos kaikille tätäkin kautta kannustuksesta ja Suonsyrjälle avusta ja tuesta!!!
Pulling Team Bolshoi Problem
Re: Mitäpä ootta hommaillu?
http://www.youtube.com/watch?v=9X2WKz3nk_Y
Siinä vielä todistusaineistoa että ei olla ilkeyttä oltu joka ilta tekemässä. Lisää kierroksia koneeseen ja uutta yritystä.
Siinä vielä todistusaineistoa että ei olla ilkeyttä oltu joka ilta tekemässä. Lisää kierroksia koneeseen ja uutta yritystä.
Pulling Team Bolshoi Problem
Re: Mitäpä ootta hommaillu?
No niin, siitä se lähtee. Ei muuta kuin uutta yritystä.jallu80 kirjoitti:http://www.youtube.com/watch?v=9X2WKz3nk_Y
Siinä vielä todistusaineistoa että ei olla ilkeyttä oltu joka ilta tekemässä. Lisää kierroksia koneeseen ja uutta yritystä.
Re: Mitäpä ootta hommaillu?
Tuossa kierroksia mutta ei pitkälle päässyt tuokaan.jallu80 kirjoitti:http://www.youtube.com/watch?v=9X2WKz3nk_Y
Siinä vielä todistusaineistoa että ei olla ilkeyttä oltu joka ilta tekemässä. Lisää kierroksia koneeseen ja uutta yritystä.
http://youtu.be/PV6GyeVM5NI?t=13m9s" onclick="window.open(this.href);return false;
Jokapäivä työkaluna Belarus
505 1983
920S 2002
952GL 2003
"Belaruksen hallinta on helpointa siihen suuntaan mihin se on jo menossa"
Kerho facebookissa
505 1983
920S 2002
952GL 2003
"Belaruksen hallinta on helpointa siihen suuntaan mihin se on jo menossa"
Kerho facebookissa
Re: Mitäpä ootta hommaillu?
asiaa!!!suonsyrjä kirjoitti: ja kalajoella oli jollain myös asenetta.. farmi 6000 luokassa
http://www.youtube.com/watch?v=xd8rockdkUg" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Mitäpä ootta hommaillu?
Sanovat jotkut, ettei tärkeintä ole voitto vaan rehti kilpa. Tuo on ainakin rehti kun annetaan toisille tasoitusta jotain 400-500hv. Mutta yllättävän pitkälle näytti vakiokuntoinen Belarus vetävän, vaikkei touhu ehkä ole yhtä näyttävää kun noilla viilatuilla. Harmi, ettei oikein tunnu belarusporukasta löytyvän tyyppejä, jotka oikeasti osaisi rakentaa moottoreita. Aika paljon saa töitä tehdä että Herleville voi kampoihin pistää, varsinkin jos meinaa pitäytyä nelisylinterisissä. Tehtaallahan olis kyllä 6-pyttyisiäkin tuotanto-ohjelmassa.
Re: Mitäpä ootta hommaillu?
Eläpäs nyt Kimmo nuin jyrkästi sano, voihan se olla, että monella ois ideoita, mutta ei oo rahhaa/aikaa toteuttaakimmoa kirjoitti:Harmi, ettei oikein tunnu belarusporukasta löytyvän tyyppejä, jotka oikeasti osaisi rakentaa moottoreita.
Беларусь
МТЗ-50 1977, eli 505 -77
МТЗ-50 1977, eli 505 -77