Mitäpä ootta hommaillu?

täällä saavat belkkumiehet ja -naiset turista kaikista asioista

Valvoja: pelarusmaisteri

harkov150
Viestit: 103
Liittynyt: 05 Tammi 2008, 23:43
Paikkakunta: Nivala

Viesti Kirjoittaja harkov150 »

Jaahas joko sille 525 on uusikoti tiedossa?? Vai onkos se jo ak vahdokkien listlla? Meinaan vaan et ei meillä viel liikaa oo belkkuja kyl tänne viel sopii..
=MTZ=
Viestit: 621
Liittynyt: 24 Heinä 2007, 23:12
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja =MTZ= »

Uusi koti on löytynyt jo aikoja sitten, kaupat sovittiin viime syksynä.
Belarus MTZ-2, 1954
Belarus MTZ-50, 1966
Belarus MTZ-521, 1976
Belarus MTZ-05 Motoblok , 1985
Belarus Progress 825, 1990
Belarus MTZ-920 Turbo, 2007
Motovelo Minsk MMVZ-3.112, 1993
Torsti
Viestit: 959
Liittynyt: 24 Heinä 2007, 19:45
Paikkakunta: Jämsä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Torsti »

Jatketaanpa välistä tätäkin, jotta tämmönen on tullut työkköiltyä muun ohessa:

Kuva
Minski traktor paras traktor!
Hasse
Viestit: 337
Liittynyt: 26 Syys 2007, 20:29
Paikkakunta: Kemiönsaari

Viesti Kirjoittaja Hasse »

Ompas hieno,rosteri vai krommattu?
505-80
820-82
805.1 turbo-87
1025t Carraro italia-99
t-150-86
DT-75 turbo-88
Belkulla vuodesta-80
Torsti
Viestit: 959
Liittynyt: 24 Heinä 2007, 19:45
Paikkakunta: Jämsä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Torsti »

Hasse kirjoitti:Ompas hieno,rosteri vai krommattu?
Ruostumatontapa se on, kiillotus onnistu ilmeisesti kohtuullisesti kun kromatuksikin vois luulla 8) Melko hommahan siinä oli kun nuo profiiliputket piti levystä taiteilla...

Tuohon tälliin on vielä varattu 80-lukulaiset pirun isot lisävalot, semmoset missä on sumu- ja kaukovalot samassa. Liekköhän semmoset vielä lailliset?
Viimeksi muokannut Torsti, 27 Maalis 2008, 19:45. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Minski traktor paras traktor!
Hasse
Viestit: 337
Liittynyt: 26 Syys 2007, 20:29
Paikkakunta: Kemiönsaari

Viesti Kirjoittaja Hasse »

Ainakin taksikuskin transportteri´ssa on sellaiset lisävalot.
505-80
820-82
805.1 turbo-87
1025t Carraro italia-99
t-150-86
DT-75 turbo-88
Belkulla vuodesta-80
DslCat
Viestit: 132
Liittynyt: 24 Heinä 2007, 21:59
Paikkakunta: N-järvi

Viesti Kirjoittaja DslCat »

Torsti kirjoitti:
Hasse kirjoitti:Ompas hieno,rosteri vai krommattu?
Ruostumatontapa se on, kiillotus onnistu ilmeisesti kohtuullisesti kun kromatuksikin vois luulla 8) Melko hommahan siinä oli kun nuo profiiliputket piti levystä taiteilla...

Tuohon tälliin on vielä varattu 80-lukulaiset pirun isot lisävalot, semmoset missä on sumu- ja kaukovalot samassa. Liekköhän semmoset vielä lailliset?
Taidat tarkoittaa Cibien BiOscar'eita, joissa sumariosa on valasimen alapuolisko... Minusta aikoinaan lopputulos ei ollut niin hyvä kuin erilliset apupitkät ja sumarit.

Toinen homma on tuo nyky valomääräykset sumuvalollle;
  • 1. asennuskorkeus; ei saa olla miltään osin ajovaloja korkeammalla
    2. enimmäisetäisyys ajoneuvon ulkoreunasta 40cm
Uudemmassa autossahan voi pitää jos jonkinlaisia asennuksia, mutta kun vanhaa pitää viedä joka vuosi näytille 8)
Torsti
Viestit: 959
Liittynyt: 24 Heinä 2007, 19:45
Paikkakunta: Jämsä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Torsti »

DslCat kirjoitti:Taidat tarkoittaa Cibien BiOscar'eita, joissa sumariosa on valasimen alapuolisko... Minusta aikoinaan lopputulos ei ollut niin hyvä kuin erilliset apupitkät ja sumarit.

Toinen homma on tuo nyky valomääräykset sumuvalollle;
  • 1. asennuskorkeus; ei saa olla miltään osin ajovaloja korkeammalla
    2. enimmäisetäisyys ajoneuvon ulkoreunasta 40cm
Uudemmassa autossahan voi pitää jos jonkinlaisia asennuksia, mutta kun vanhaa pitää viedä joka vuosi näytille 8)
Mitkä lienee, mutta tosiaan niissä on alapuoli sumareita.

Eli jos tuo on niin kuin sanoit niin niitähän ei saa laittaa ainakaan tuohon ajattelemalleni paikalle. Siis nuihin korvakoihin mitkä karjapuskurissa on.

Tuskinpa niitä sumuvaloja niin tuossa tarvihtee, pelkkiä lisäpitkiä ajattelin alunperinkin, mutta sattu kaverilla olemaan nuo. Tosin niistä taitaa saada sen sumariosan irti, pittääpä tutkia sitä ajatellen niitä :roll:
Minski traktor paras traktor!
Pienviljelijä
Viestit: 907
Liittynyt: 15 Syys 2007, 14:42
Paikkakunta: Suomussalmi

100/55 W

Viesti Kirjoittaja Pienviljelijä »

Torsti kirjoitti:Tuskinpa niitä sumuvaloja niin tuossa tarvihtee, pelkkiä lisäpitkiä ajattelin alunperinkin, mutta sattu kaverilla olemaan nuo. Tosin niistä taitaa saada sen sumariosan irti, pittääpä tutkia sitä ajatellen niitä.
Nuo vanhat volvot ovat siitä mukavia, että niiden valoumpiot ja johdot näyttävät kestävän myös 100 W:n halogeenivaloja. Minulla on ollut jo pitkään 100/55-wattiset "hooneloset" enkä lisä- tai sumuvaloja tarvi (tarvikeliikkeet myyvät niitä "työvalohoonelosina").

Silloin kun on mahdollista pitää pitkät päällä, niin silloin minulla on siis laitommat 100-wattiset ja silloin kun on lähivalojen vuoro niin silloin minulla on aivan tavalliset lähivalot. Kukaan ei kärsi.

Muuten, liikenteessä häiritsee eniten takana ajavan auton sumu- tai lisävalon käyttö. En ymmärrä sitä olhenkaan, mutta vika voi kyllä olla minussa...
Torsti
Viestit: 959
Liittynyt: 24 Heinä 2007, 19:45
Paikkakunta: Jämsä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Torsti »

Minusta ne sumuvalot on kyllä kanssa melko turhia. Erittäin harvoin niitä oikeesti tarvihtee ja monet tuntuukin pitävän niitä ilmeisesti huvikseen päällä.
Minski traktor paras traktor!
MTZ
Viestit: 295
Liittynyt: 05 Joulu 2007, 22:21
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja MTZ »

Toista viikkoa hionut keltuaista maalaus kuntoon,uhosin jotta loman aikana sen teen ja huomenna viimenen loma päivä.

Yhtään en ihmettele ammatti maalarien oluen juonti harrastusta käy nimittäin kurkkuun toi pöly :evil:

Mutta nyt kun harjottelee voi pojien tekoa voipi siirtyä 135 kimppuun josko siitä tulis vähän parempi ja sitten Belaruksen :D
501 -76 turbo
MF 135
Zetor 25A
Harkov T150
920GL
Viestit: 707
Liittynyt: 24 Heinä 2007, 21:43
Paikkakunta: Kurikka

Viesti Kirjoittaja 920GL »

Kauan etsitty sopiva lautasniittokone löyty ja sen kanssa on nyt sitte ajeltu sateitten välissä.. Että semmosta.. Ai niin, tietenkin se on Tempo... :D
MTZ
Viestit: 295
Liittynyt: 05 Joulu 2007, 22:21
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja MTZ »

920GL kirjoitti:Kauan etsitty sopiva lautasniittokone löyty ja sen kanssa on nyt sitte ajeltu sateitten välissä.. Että semmosta.. Ai niin, tietenkin se on Tempo... :D
Löytyikö 5 lautasellinen :?:
Olen niitellyt aika paljon näyttelyn jälkeen.Jo heti seuraavasta päivästä lähtien.
501 -76 turbo
MF 135
Zetor 25A
Harkov T150
920GL
Viestit: 707
Liittynyt: 24 Heinä 2007, 21:43
Paikkakunta: Kurikka

Viesti Kirjoittaja 920GL »

On oikein 6 lautasta, ei ollu aito Valko-Venäläinen Tempo vaan Venäläinen versio.. mallia KR-240. Mutta tämä tuntuu toimivan paremmin ku saman tehtaan niittomurskain joka ei ilmeisesti toiminu kunnolla ollenkaan. :)
Vilske
Viestit: 3036
Liittynyt: 24 Heinä 2007, 19:16
Paikkakunta: Iitti

Viesti Kirjoittaja Vilske »

Niin ei oikein pelittänyt se KRR-240 nittomurskain :(
Niittopuolella ei ollut mitään vikaa mutta se murskain puoli missä oli variaattorivetoinen murskain osa niin ei se käytännössä pelannut. Variaattorissa ei ollut minkäänlaista säätöä ja kun hihnasta loppui pito niin loppui myös murskaimmen toiminta :(
Olisi pitänyt valita Agri-Kymin pihasta se toinen saman tehtaan alkusarjan malli jossa oli mekaaninen veto nivelakselilla murskaimmelle kuten esikuvassa krone 242:ssa on.
No nyt on käytössä samazzin 260 nostolaite niittomurskain ja nyt oon tyytyväinen koneeseen.
Tuossa kuvia KRR-240:stä:
http://i100.photobucket.com/albums/m4/B ... G_3840.jpg
http://i100.photobucket.com/albums/m4/B ... G_3839.jpg
http://i100.photobucket.com/albums/m4/B ... G_3852.jpg
http://i100.photobucket.com/albums/m4/B ... G_3850.jpg
Jokapäivä työkaluna Belarus
505 1983
920S 2002
952GL 2003
"Belaruksen hallinta on helpointa siihen suuntaan mihin se on jo menossa"
Kerho facebookissa
Vastaa Viestiin