Mitäpä ootta hommaillu?

täällä saavat belkkumiehet ja -naiset turista kaikista asioista

Valvoja: pelarusmaisteri

=MTZ=
Viestit: 621
Liittynyt: 24 Heinä 2007, 23:12
Paikkakunta: Kuopio

Re: Mitäpä ootta hommaillu?

Viesti Kirjoittaja =MTZ= »

kimmoa kirjoitti:Eiköhän tuo kaksivärinen penkki oo ihan täys peli. Veteraanikonepäivillä kun katsoi, niin ei ykskään vehje ole JUURI semmoinen kuin tehtaan tekemä, ei minun eikä muidenkaan. Lähinnä enemmän ajattelin ääneen että onko kustannusten minimoinnista tunnetut neuvostotehtaat investoineet kaksiväriseen penkkiin. :D Olihan tosin jossain vaiheessa Volgatkin kaksivärisiä, oliko ne vekselinvihreä ja tuskanpunainen?

Mistä sait tuon pakoputken? Saako noita jostain vielä ostaa vai teitkö itse pellistä tuon mutikan tuonne päähän? T40:n alkuperäinen pakoputki mulla on niin ruosteessa ettei siihen voi enää edes hitsata, ja jostain pitäisi saada tuommoinen tuon säälittävän länsivaimentimen tilalle. Sun museovehkeessä pakoputki on ainakin silmällä katottuna juuri saman mallinen.
Joo, tuo putki on tosiaan t40:n putki. Muistaakseni Ossi Ketosen traktoripurkaamolta utista napattiin tuo matkaan.
Belarus MTZ-2, 1954
Belarus MTZ-50, 1966
Belarus MTZ-521, 1976
Belarus MTZ-05 Motoblok , 1985
Belarus Progress 825, 1990
Belarus MTZ-920 Turbo, 2007
Motovelo Minsk MMVZ-3.112, 1993
Markus
Viestit: 544
Liittynyt: 24 Helmi 2008, 01:26
Paikkakunta: Salo, Eura

Re: Mitäpä ootta hommaillu?

Viesti Kirjoittaja Markus »

Hieno on :wink:
T-40 -68 ml.1500h (käytössä), T-40 -69 ml.4000h (varaosakone, ollut suvussa uudesta asti)
"Belarus peloton, varma ja valoton"
Markus
Viestit: 544
Liittynyt: 24 Helmi 2008, 01:26
Paikkakunta: Salo, Eura

Re: Mitäpä ootta hommaillu?

Viesti Kirjoittaja Markus »

Hydraulilohkon tiivistämisen jälkeen olen ajanut pari metristä puustoa järven ja pellon välissä olevaan ojaan sillaksi ruoppausta varten (siis että voi ajaa ruoppamaata pellolle) ja ensi lauantaina teen "pikku" lenkin belaruksella, tarkoituksena hakea Mynämäeltä 12tn telikärry. Matkaa tulee viitisenkymmentä kilometriä per sivu. Matkasuunnitelma: Peltorit päähän, tankki täyteen ja sit mennään eikä meinata :D
T-40 -68 ml.1500h (käytössä), T-40 -69 ml.4000h (varaosakone, ollut suvussa uudesta asti)
"Belarus peloton, varma ja valoton"
jannuli
Viestit: 67
Liittynyt: 29 Marras 2007, 15:41
Paikkakunta: Pohjois-savo

Re: Mitäpä ootta hommaillu?

Viesti Kirjoittaja jannuli »

tuossa lauantaina harrastelin belkulla sen verran että talven polttopuut tuli ajettua liiteriin.ei ole onneksi pitkä ojomatka vain 13 km suunta.lauhtui tuo keli lauantaiaamupäivällä sopivasti,muuten olisi voinut jännittää vähän kun on muutama mäki tuossa matkanvarrella (kinahmintie).tie oli lauantaiaamuna vielä ihan jäässä ja joku olikin meinannut laskea persmäkeä yhdessä nousussa .belkku olikin ollut jouten juhannuksesta saakka mutta hyvinhän tuo halkokuorman veti perässä.tuossa belkussa olevan eberin lämmittimen sielunelämään olen yrittänut perehtyä.näyttää vähän siltä että on tainnut tulla tuolle vehkeelle aika täyteen.pitää vielä kytkentäkaavion avulla yrittää selvittää minne asti virta kulkee.päälle kun laittaa niin puhalin pyörähtää vähän aikaa ja sen jälkeen ei tapahdu mitään.hehku,lämpökytkin ja liekintunnistin näyttäisi olivan kunnossa.
Markus
Viestit: 544
Liittynyt: 24 Helmi 2008, 01:26
Paikkakunta: Salo, Eura

Re: Mitäpä ootta hommaillu?

Viesti Kirjoittaja Markus »

Oma eberi oli kanssa pimeä, mutta alkoi toimimaan liittimiä avaamalla ja rasvailemalla :) Tosin kerran olin ihmeissäni tullessani Salosta mökille: kun menin belarusta hakemaan suulista oli eber päällä :shock: Ei tosin lämmintä puhaltanut mutta puhallin pyöri täysillä. Kauaa ei ollut päällä ollut koska ainakin käynnistyi ihan normaalisti. Katkaisin/säädin oli 0 asennossa siis.
T-40 -68 ml.1500h (käytössä), T-40 -69 ml.4000h (varaosakone, ollut suvussa uudesta asti)
"Belarus peloton, varma ja valoton"
Torsti
Viestit: 959
Liittynyt: 24 Heinä 2007, 19:45
Paikkakunta: Jämsä
Viesti:

Re: Mitäpä ootta hommaillu?

Viesti Kirjoittaja Torsti »

jannuli kirjoitti:päälle kun laittaa niin puhalin pyörähtää vähän aikaa ja sen jälkeen ei tapahdu mitään.hehku,lämpökytkin ja liekintunnistin näyttäisi olivan kunnossa.
Ite oon paininu tässä luultavasti korttivikaisen webaston kanssa, ja vähän päässy selville sen toiminnasta. Aika pitkälle varmaan samanlaista toiminta myös eberissä, niin sehän kuulostaa menevän vikatilaan tuossa sinulla. Vika voikin sitten olla melkein missä vain. Näissä kun on tuo vikadiagnostiikka niin se aiheuttaa juuri tuon toiminnan, jos jotakin on "aivolaatikon" mielestä vialla. Siellä voi olla jokin komponentti rikki tai sitten itse piirikortti sökähtänyt. Voihan se olla myös että ei saa polttoainetta.
Minski traktor paras traktor!
Torsti
Viestit: 959
Liittynyt: 24 Heinä 2007, 19:45
Paikkakunta: Jämsä
Viesti:

Re: Mitäpä ootta hommaillu?

Viesti Kirjoittaja Torsti »

Tuolla elektromekalla se minunkin webaston kortti on nyt käsittelyssä :D Kuuluu vaan olevan muutama muukin kortti jonossa, minkä kyllä ymmärtää näin syksyllä. Olihan se mullakin tuo webasto koko kesän hyllyssä ja olisin voinu lähettää kortin korjaukseen milloin vain, mutta mitäpä sitä kesällä kun on lämmintä. :mrgreen: Sitten kun tarvitsi ruveta autosta laseja skraappaamaan niin johan juohtu taas mieleen että pitäiskö se tuo webasto ottaa taas työn alle. Viisas olisi varmaankin toiminut aikasemmin...

Yhden transistorin vaihdoin tuohon korttiin, mutta eipä se siitä toennut. Vaikea on amatöörin osata tehä mitään ilman kytkentäkuvaa, on vieläpä pintaliitoskomponenteilla.
Minski traktor paras traktor!
er3004
Viestit: 341
Liittynyt: 02 Syys 2007, 07:09
Paikkakunta: Kanta-häme

Re: Mitäpä ootta hommaillu?

Viesti Kirjoittaja er3004 »

Olen ollut aamupäivisin eri-ikäisiä taimikoita raivaamassa, iltapäivät pihahommia.
Nyt on iltapäivätöinä sukulaisen deutsiin davidbruunin etupainojen asennus, ei sovi ihan heittämällä.
saan työpalkaksi ferguuni hihnapyörän.

http://kuvablogi.com/nayta/2321354/
Markus
Viestit: 544
Liittynyt: 24 Helmi 2008, 01:26
Paikkakunta: Salo, Eura

Re: Mitäpä ootta hommaillu?

Viesti Kirjoittaja Markus »

Olisi er3004 hienoa jos saisit videota tuosta karsintakoneestasi nettiin :o :)
T-40 -68 ml.1500h (käytössä), T-40 -69 ml.4000h (varaosakone, ollut suvussa uudesta asti)
"Belarus peloton, varma ja valoton"
harasoo
Viestit: 126
Liittynyt: 28 Joulu 2008, 18:40
Paikkakunta: Iittala

Re: Mitäpä ootta hommaillu?

Viesti Kirjoittaja harasoo »

Katso er3004:n viestit. Löytyy Belarus töissä videoita jossa on kyseinen "häntä moto" töissä.On meinaan toimivan oloinen laite.
Harasoo
Markus
Viestit: 544
Liittynyt: 24 Helmi 2008, 01:26
Paikkakunta: Salo, Eura

Re: Mitäpä ootta hommaillu?

Viesti Kirjoittaja Markus »

Kiitos tiedosta, en olekkaan huomannut
T-40 -68 ml.1500h (käytössä), T-40 -69 ml.4000h (varaosakone, ollut suvussa uudesta asti)
"Belarus peloton, varma ja valoton"
Vilske
Viestit: 3036
Liittynyt: 24 Heinä 2007, 19:16
Paikkakunta: Iitti

Re: Mitäpä ootta hommaillu?

Viesti Kirjoittaja Vilske »

vapenz kirjoitti:Tuli tässä "vähän" hankittua varastohyllyä :D Tukevaa 1mm maalattu teräshylly yhden osan koko 400 x 900 mm . Olis komea hylly kävelytasoineen jonkun maanviljelijän korkeassa konehallin seinän vieressä vapauttaishan tuolla kivasti lattiatilaa öljypurkeista ym, ym, :roll
Millaista hintaa olet ajatellut tuollaiselle 2500x1800x400 mm hyllystölle?
Jokapäivä työkaluna Belarus
505 1983
920S 2002
952GL 2003
"Belaruksen hallinta on helpointa siihen suuntaan mihin se on jo menossa"
Kerho facebookissa
Vilske
Viestit: 3036
Liittynyt: 24 Heinä 2007, 19:16
Paikkakunta: Iitti

Re: Mitäpä ootta hommaillu?

Viesti Kirjoittaja Vilske »

Alkaakin kiinnostaa tuo 4m pätkä tai enemmänkin :)
Jokapäivä työkaluna Belarus
505 1983
920S 2002
952GL 2003
"Belaruksen hallinta on helpointa siihen suuntaan mihin se on jo menossa"
Kerho facebookissa
er3004
Viestit: 341
Liittynyt: 02 Syys 2007, 07:09
Paikkakunta: Kanta-häme

Re: Mitäpä ootta hommaillu?

Viesti Kirjoittaja er3004 »

Markus kirjoitti:Olisi er3004 hienoa jos saisit videota tuosta karsintakoneestasi nettiin :o :)
Kiitos mielenkiinnosta.
Kokeilin hakea videoitani masinistipalstalta, mutta en lyötänyt,kun osan.
Laitan ne nyt näkyville, olen sieltä jonkun metsävideon jo poistanutkin.
Tätä minun tekelettäni ei saa vertailla ammattilaisten tekemään, minä kun olen sellainen
pellepeloton jonka täytyy aina, jotain minun taidoilleni ylivoimaista suunnitella.
Ei tätäkään tullut tehtyä hyötymiellessä vaan yksi harrastusbrojekti muiden joukossa.
Tämän tekemisessä oli lähtökohtana, että se ei saa maksaa paljoa, esim.
katkaisu moottorina on vanha hammaspyöräpumppu, muita venttiileitä ei ole
kuin naapurin hylkäämä alunperin vaijerikäyttöinen Hakin venttiili
Kokhoito on ympätty jonkun maasepän tekemään vinssiin.

http://www.youtube.com/my_videos?pi=0&p ... 0&sq=&dm=1
Torsti
Viestit: 959
Liittynyt: 24 Heinä 2007, 19:45
Paikkakunta: Jämsä
Viesti:

Re: Mitäpä ootta hommaillu?

Viesti Kirjoittaja Torsti »

er3004 kirjoitti:
Markus kirjoitti:Olisi er3004 hienoa jos saisit videota tuosta karsintakoneestasi nettiin :o :)
Kiitos mielenkiinnosta.
Kokeilin hakea videoitani masinistipalstalta, mutta en lyötänyt,kun osan.
Laitan ne nyt näkyville, olen sieltä jonkun metsävideon jo poistanutkin.
Tätä minun tekelettäni ei saa vertailla ammattilaisten tekemään, minä kun olen sellainen
pellepeloton jonka täytyy aina, jotain minun taidoilleni ylivoimaista suunnitella.
Ei tätäkään tullut tehtyä hyötymiellessä vaan yksi harrastusbrojekti muiden joukossa.
Tämän tekemisessä oli lähtökohtana, että se ei saa maksaa paljoa, esim.
katkaisu moottorina on vanha hammaspyöräpumppu, muita venttiileitä ei ole
kuin naapurin hylkäämä alunperin vaijerikäyttöinen Hakin venttiili
Kokhoito on ympätty jonkun maasepän tekemään vinssiin.

http://www.youtube.com/my_videos?pi=0&p ... 0&sq=&dm=1

Tässä toimiva linkki sinne er3004:n videoihin:

http://www.youtube.com/user/er300430#p/u
Minski traktor paras traktor!
Vastaa Viestiin