Belaruksien ja varaosien hinnoista.
Valvoja: pelarusmaisteri
-
- Viestit: 11
- Liittynyt: 11 Elo 2007, 18:36
Belaruksien ja varaosien hinnoista.
Mitä mieltä palstalaiset ovat uusien Belaruksien sekä varaosien hinnoittelupolitiikasta? Mielestäni Agrikymi menee pahasti metsään nykyisellä strategialla. Vaihtokoneet mätänee pihaan ja varaosat pölyyntyy hyllyssä. Uusien Belaruksien rekisteröinnit on käsittääkseni kasvaneet jonkin verran, mutta silti merkki on myyntitilastojen häntäpäässä joka kuvastaa vain sitä ettei hinta/laatu-suhde kohtaa. Vaikka Belarus hyvä kone onkin, niin ei se kuitenkaan niin hyvä ole, että siitä kannattaisi maksaa samaa mitä halvimmista länsikoneista (hieman kärjistäen). Varaosapuolella tilanne on vielä räikeämpi.
Toinen maahantuoja voisi piristää varaosapuolen markkinoita kummasti?
Vaikka Belaruskerho viritteleekin jonkinalaista yhteistyötä Agrikymin kanssa, niin eikait tämä niin arka aihe ole, etteikö siitä voitaisiin puhua.
On myös sanottava, etten yhtään väheksy Vilskeen neuvottelemaa -15% alennusta belarusfoorumilaisille ( ), tilanne on silti varsin epätyydyttävä.
Ajatuksia, ehdotuksia?
Toinen maahantuoja voisi piristää varaosapuolen markkinoita kummasti?
Vaikka Belaruskerho viritteleekin jonkinalaista yhteistyötä Agrikymin kanssa, niin eikait tämä niin arka aihe ole, etteikö siitä voitaisiin puhua.
On myös sanottava, etten yhtään väheksy Vilskeen neuvottelemaa -15% alennusta belarusfoorumilaisille ( ), tilanne on silti varsin epätyydyttävä.
Ajatuksia, ehdotuksia?
Kyllähän tässä kustannuksien nousukierteessä mieluusti ostais koneet ja varaosat mistä halvemmalla saa.
En tiedä oletko aktiiviviljelijä kuten minä ja arvostan suuresti kun saan rikkoutuneen osan tilalle uuden nopeasti ja varmasti kiireisenäkin aikana.
Tuollainen palvelu on nykypäivänä kallista ja tietysti kulut laitettaa lisäksi varaosan hintaan.
Harrastekoneissa asia on tietysti toinen, osalla ei oo kiirettä ja ei sais maksaa liikaa.
Uusien Belaruksien hintaan vaikuttaa uudet päästömääräykset ja tehtaan into rahastaa rikasta pohjoista maata, maahantuojan on vaikea neuvotella tehtaanhinnasta kun myyntimäärät on niin pieniä.
Uutta hyttiä, tehdasasenteista ilmastointia ja boschin sähköistä nostolaitehallintaa olis tehtaalla jo nyt tarjota mutta koneen hinta nousisi yli vastaavan Zetorinkin.
Itse en näe syytä miksi kerho ei tekisi yhteistyötä Agri-kymin kanssa, maahantuojalla on hyvä asiantuntemus Belaruksen sielunelämään ja tiedä mitä kaikkea yhteistyö voikaan tulevaisuudessa antaa.
En tiedä oletko aktiiviviljelijä kuten minä ja arvostan suuresti kun saan rikkoutuneen osan tilalle uuden nopeasti ja varmasti kiireisenäkin aikana.
Tuollainen palvelu on nykypäivänä kallista ja tietysti kulut laitettaa lisäksi varaosan hintaan.
Harrastekoneissa asia on tietysti toinen, osalla ei oo kiirettä ja ei sais maksaa liikaa.
Uusien Belaruksien hintaan vaikuttaa uudet päästömääräykset ja tehtaan into rahastaa rikasta pohjoista maata, maahantuojan on vaikea neuvotella tehtaanhinnasta kun myyntimäärät on niin pieniä.
Uutta hyttiä, tehdasasenteista ilmastointia ja boschin sähköistä nostolaitehallintaa olis tehtaalla jo nyt tarjota mutta koneen hinta nousisi yli vastaavan Zetorinkin.
Itse en näe syytä miksi kerho ei tekisi yhteistyötä Agri-kymin kanssa, maahantuojalla on hyvä asiantuntemus Belaruksen sielunelämään ja tiedä mitä kaikkea yhteistyö voikaan tulevaisuudessa antaa.
Jokapäivä työkaluna Belarus
505 1983
920S 2002
952GL 2003
"Belaruksen hallinta on helpointa siihen suuntaan mihin se on jo menossa"
Kerho facebookissa
505 1983
920S 2002
952GL 2003
"Belaruksen hallinta on helpointa siihen suuntaan mihin se on jo menossa"
Kerho facebookissa
-
- Viestit: 11
- Liittynyt: 11 Elo 2007, 18:36
Kyllä kyllä, hyviä pointteja.
Jos katsotaan vaikkapa varaosia, niin joku siinä ei täsmää jos tuotteen hinta moninkertaistuu Agri-kymin hyllyssä, vaikkapa Venäjän hintoihin verrattuna. Samaan tulokseen pääsisi varmasti jos nipistäisi katteista ja kasvanut myynti kompensoisi sen minkä katteissa joudutaan tinkimään. Tosin ymmärrän, että sekin on helpommin sanottu kuin tehty.
Jotta Agrikymin hinnoittelua voisi pitää jotenkin oikeutettuna, niin eikö muidenkin "pikkumerkkien" jälleenmyyjien (Suomessa) tulisi myydä vastaavilla katteilla, jos se olisi edellytys homman pyörittämiselle? Kukaan ei kuitenkaan tee sellaista Agrikymin lisäksi.
Pyytäisin mm Pienviljelijää ja muita Venäjän varaosahinnoista perillä olevia laittamaan konkreettisia esimerkkejä näistä hintaeroista.
Jos katsotaan vaikkapa varaosia, niin joku siinä ei täsmää jos tuotteen hinta moninkertaistuu Agri-kymin hyllyssä, vaikkapa Venäjän hintoihin verrattuna. Samaan tulokseen pääsisi varmasti jos nipistäisi katteista ja kasvanut myynti kompensoisi sen minkä katteissa joudutaan tinkimään. Tosin ymmärrän, että sekin on helpommin sanottu kuin tehty.
Jotta Agrikymin hinnoittelua voisi pitää jotenkin oikeutettuna, niin eikö muidenkin "pikkumerkkien" jälleenmyyjien (Suomessa) tulisi myydä vastaavilla katteilla, jos se olisi edellytys homman pyörittämiselle? Kukaan ei kuitenkaan tee sellaista Agrikymin lisäksi.
Pyytäisin mm Pienviljelijää ja muita Venäjän varaosahinnoista perillä olevia laittamaan konkreettisia esimerkkejä näistä hintaeroista.
En tiedä kirjoitinko jotenkin epäselvästi, mutta pidän itsekkin kerhon ja AK:n yhteistyötä hyvänä asiana, heitin vain ilmoille retorisen kysymyksen, että kaippa pieni kritiikki AK:n suuntaan sallitaan, yhteistyökuvioista huolimatta.Itse en näe syytä miksi kerho ei tekisi yhteistyötä Agri-kymin kanssa, maahantuojalla on hyvä asiantuntemus Belaruksen sielunelämään ja tiedä mitä kaikkea yhteistyö voikaan tulevaisuudessa antaa.
Tottakai saa kritiikkiä heittää, sen takiahan tää osio "maailmanparannus" on laitettu tähän foorumiin
Jokapäivä työkaluna Belarus
505 1983
920S 2002
952GL 2003
"Belaruksen hallinta on helpointa siihen suuntaan mihin se on jo menossa"
Kerho facebookissa
505 1983
920S 2002
952GL 2003
"Belaruksen hallinta on helpointa siihen suuntaan mihin se on jo menossa"
Kerho facebookissa
-
- Viestit: 11
- Liittynyt: 11 Elo 2007, 18:36
Re: varaosat
Jestas, minun laskupään mukaan AK:n hinta kolminkertainen.kronos kirjoitti:Tuon verran maksoi startti! AK:ssa olis maksanut 380€ Meinaan muuten kokeilla hyväksyykö verottaja mun kuitin http://kronos.kuvablogi.com
Ainakin Agronetin keskustelupalstalla nimimerkki "Iikka" kertoi venäläisten kuittien kelpaavan myös verottajalle, että senkin puoleen haku kannattaa.
lähde: http://www.agronet.fi/dcforum/Agronet/D ... /4314.htmliikka kirjoitti: 02.11.2004, 14:57
6. "RE: MTZ:n varaosat Virosta tai Pietarista"
Itse olen hakenut osat aina itse. Samalla tulee mukava lomareissu. Paljon olen ostanut kavereillekin, koska kotimaan hinnat belarusosista ovat nykyään suorastaan törkeitä...
Totta kai saat vähennyskelpoiset kuitit silloin kun teet ostokset, yhtä hyvin Pietarista kuin Virosta. Venäjän osissa ei ole alvia (heidän oma alvi kylläkin), paitsi silloin kun Suomen tulli katsoo osat liian arvokkaaksi ja perii siitä alvin ja tullausmaksun (ei ole vielä sattunut kohdallani).
Mikähän lienee, enpä ole ennen törmännyt. Joko joku soitti tuonne?antsal kirjoitti:Mikähän on tämä ?Belarus traktoreitten edullisia ja uusia varaosia sekä renkaita. Ecuport Finland Oy, Parrutie 23, Joensuu, p. 040 746 1222.
Tuota Agri-Kymin varaosamyyntiä voi kai jossain näärin verrata vaikka ikh:n tai farmilaitteen myyntiin. Näissä viime mainituissa liikkeissa ainakin minusta hinnat ovat kohtuullisia, ja toimitus luotettavaa ainakin mitä minulla on kokemusta. Toki nämä kaksi ketjua eroavat AK:sta siinä että sitä teknistä tietämystä ei ehkä aivan samassa määrin löydy ja osia toimitetaan lähinnä vanhempiin koneisiin ja useisiin merkkeihin.
Ne jotka ovat olleet muiden merkkien esim. zetorin varaosapalvelun kanssa tekemisissä tietävät varmaan tilanteen siellä?
Itse en ole hinnoittelusta päättämäsää, mutta osaan kertoa jotain homman kustannuksista.
Belaruksella on Valtran jälkeen suurin kappalemäärinen varaosavarasto Suomessa. Ja tämä on faktaa. Osaksi varaston suuri koko on pakon sanelema, koska ulkomaisten toimitusten täsmällisyyteen on vaikea luottaa.
On aivan eri asia kyetä toimittamaan osa vuorokaudessa tai viikossa.
Lisäksi esim starteilla ja muilla menekki tavaroilla olisi helppo kilpailla, mutta entä esim. 400 sarjan vaihteiston ratas? Varaosa myynnissä yleisesti ajudutaan helposti siihen, että jotta koko sektori saadaan voitolliseksi se näkyy kaikkien, myös menekkituotteiden hinnoissa.
Kun tuolaisen startinkin hintaan laskee tullin, verot, rahdin, varainsiirtomaksun (valkovenäjä), varaston arvolle koron, Reimalle ja Ansille palkat, niin ei se kate mitään 50% loppuhinnasta ole.
Lisäksi jos katsotaan uusien koneiden hintoja, on esim. 920 suorallakaupalla halvempi Suomessa kuin Saksassa.
Mistä sitä myyntiä tulisi lisää?Samaan tulokseen pääsisi varmasti jos nipistäisi katteista ja kasvanut myynti kompensoisi sen minkä katteissa joudutaan tinkimään.
Belaruksella on Valtran jälkeen suurin kappalemäärinen varaosavarasto Suomessa. Ja tämä on faktaa. Osaksi varaston suuri koko on pakon sanelema, koska ulkomaisten toimitusten täsmällisyyteen on vaikea luottaa.
On aivan eri asia kyetä toimittamaan osa vuorokaudessa tai viikossa.
Lisäksi esim starteilla ja muilla menekki tavaroilla olisi helppo kilpailla, mutta entä esim. 400 sarjan vaihteiston ratas? Varaosa myynnissä yleisesti ajudutaan helposti siihen, että jotta koko sektori saadaan voitolliseksi se näkyy kaikkien, myös menekkituotteiden hinnoissa.
Kun tuolaisen startinkin hintaan laskee tullin, verot, rahdin, varainsiirtomaksun (valkovenäjä), varaston arvolle koron, Reimalle ja Ansille palkat, niin ei se kate mitään 50% loppuhinnasta ole.
Lisäksi jos katsotaan uusien koneiden hintoja, on esim. 920 suorallakaupalla halvempi Suomessa kuin Saksassa.
että mää nään punasta
-
- Viestit: 11
- Liittynyt: 11 Elo 2007, 18:36
Myynti lisääntyisi jos Agri-Kymi saisi laskettua hinnat järkevälle tasolle, niin osa Belarus-miehistä ei välttämättä kokisi enää mielekkäksi hakea osia omatoimisesti Virosta/Venäjältä.Rimuli kirjoitti:Itse en ole hinnoittelusta päättämäsää, mutta osaan kertoa jotain homman kustannuksista.
Mistä sitä myyntiä tulisi lisää?
Belaruksen yksi valttikorteista pitäisi olla se, että varaosia saadaan, jos ei aivan kilohinnoilla niin selvästi länsikoneita edullisemmin, mutta AK:n nykyhinnoilla tämä ei toteudu.
Mielestäni on väärin perustella Agri-kymin kalliita hintoja sillä, että joku toinenkin sattuu myymään kalliilla. Kokonaisuus vääristyy pahemman kerran.Lisäksi jos katsotaan uusien koneiden hintoja, on esim. 920 suorallakaupalla halvempi Suomessa kuin Saksassa.
Haluatko kertoa mikä rooli sinulla on AK:ssa.Rimuli kirjoitti:Itse en ole hinnoittelusta päättämäsää, mutta osaan kertoa jotain homman kustannuksista.
En ole AK:lla hommissa, mutta isäni myy koneita varsinais suomessa ja minä korjailen niitä.Haluatko kertoa mikä rooli sinulla on AK:ssa. Shocked
Ei kai Agrikymi niin kauheasti ole hintoja nostanut?Mielestäni on väärin perustella Agri-kymin kalliita hintoja sillä, että joku toinenkin sattuu myymään kalliilla. Kokonaisuus vääristyy pahemman kerran. Confused
Agroman aikaan n. 1990 Belarus 826 ilman turboa oli 92.990 markkaa, tiedeän tämän varmaksi, koska isäni myi näitä jo silloin ja meillä on edelleen vanhoja mainoksia tallella. Nyt, 17 vuotta myöhemmin Belarus 920 maksoi kevään kampanjassa ilman veroa muistaakseni 18.700€ Eli 18700x5,94=111078 mk. Eli eipä paljon yli inflaation kai?
että mää nään punasta
Tähän varaosien hinnoitteluun tai paremminkin hankintaan liittyen voisi tämmöisenkin mielipiteen kai kertoa; taitaa lopuksi olla aika harvassa ne jotka lähtevät hakemaan jotain osaa vartavasten Virosta tai Venäjältä? Omasta puolestani voisin sanoa ettei tulis mieleenkään esim kesken kevättöiden lähteä Pohjanmaalta Viroon hakemaan jotain starttimoottoria.. Sehän käytännössä tulee kalliimmaksi puhumattakaan työajan menetyksestä. Semminkin kun soittaa AK:lle Kouvolaan ja se startti on kotona seuraavana päivänä... Mutta puhun nyt tosiaan vaan omasta puolestani. Joillekin tuo sopii,joillekin ei.
-
- Viestit: 11
- Liittynyt: 11 Elo 2007, 18:36
Olet oikeassa, eihän se kannata vartavasten jotain lähteä hakemaan, mutta juuri näitä "menekkituotteita" kannattaa ostaa varastoon, silloin kun siellä päin sattuu käymään.920GL kirjoitti:Tähän varaosien hinnoitteluun tai paremminkin hankintaan liittyen voisi tämmöisenkin mielipiteen kai kertoa; taitaa lopuksi olla aika harvassa ne jotka lähtevät hakemaan jotain osaa vartavasten Virosta tai Venäjältä? Omasta puolestani voisin sanoa ettei tulis mieleenkään esim kesken kevättöiden lähteä Pohjanmaalta Viroon hakemaan jotain starttimoottoria.. Sehän käytännössä tulee kalliimmaksi puhumattakaan työajan menetyksestä. Semminkin kun soittaa AK:lle Kouvolaan ja se startti on kotona seuraavana päivänä... Mutta puhun nyt tosiaan vaan omasta puolestani. Joillekin tuo sopii,joillekin ei.
Tuota 920:sen hintaa voitanee pitää jonain poikkeuksena? Katsoppa huviksesi uusien mallien hintoja niin saatat yllättyä.Rimuli kirjoitti: Ei kai Agrikymi niin kauheasti ole hintoja nostanut?
Agroman aikaan n. 1990 Belarus 826 ilman turboa oli 92.990 markkaa, tiedeän tämän varmaksi, koska isäni myi näitä jo silloin ja meillä on edelleen vanhoja mainoksia tallella. Nyt, 17 vuotta myöhemmin Belarus 920 maksoi kevään kampanjassa ilman veroa muistaakseni 18.700€ Eli 18700x5,94=111078 mk. Eli eipä paljon yli inflaation kai?
Tuolta ECUPORTilta oon käyny osia 820.seen, viimeks kanspahvin, liekkirenkaat ja venttiilikopan välikannen tiivisteen. Hän on yksityinen yrittäjä, joka käy kai Sortavalasta tai Tanilta ne osat, ja kai sillä lie muitakin kontakteja. Ainakin yksityiskohtasen kuitin hän kirjottaa, (ilmeisesti tullia varten) . Hinta vertailuja en oo tehny (täällä Agrimarket myy nuit Agrikymin tuomia osia)
Olet oikeassa ErkkiErkki T kirjoitti:Tuolta ECUPORTilta oon käyny osia 820.seen, viimeks kanspahvin, liekkirenkaat ja venttiilikopan välikannen tiivisteen. Hän on yksityinen yrittäjä, joka käy kai Sortavalasta tai Tanilta ne osat, ja kai sillä lie muitakin kontakteja. Ainakin yksityiskohtasen kuitin hän kirjottaa, (ilmeisesti tullia varten) . Hinta vertailuja en oo tehny (täällä Agrimarket myy nuit Agrikymin tuomia osia)
Taitaa toimittaa myös viikonloppuisin jos ei ole varaosien haku reissulla
Itse olen ostanut 800.seen sieltä ulosoton jarrupannat renkaat joitakin stefoja pa suodattimia
Hyvällä tuurilla jos ei ole hyllyssä mitä osaa niin saa sunnuntaina ei tartte odottaa arkipäivää
-
- Viestit: 11
- Liittynyt: 11 Elo 2007, 18:36
Hyvä, että vaihtoehtoja löytyy. Onko teillä hintatasosta tietoa?MTZ80 kirjoitti:Olet oikeassa ErkkiErkki T kirjoitti:Tuolta ECUPORTilta oon käyny osia 820.seen, viimeks kanspahvin, liekkirenkaat ja venttiilikopan välikannen tiivisteen. Hän on yksityinen yrittäjä, joka käy kai Sortavalasta tai Tanilta ne osat, ja kai sillä lie muitakin kontakteja. Ainakin yksityiskohtasen kuitin hän kirjottaa, (ilmeisesti tullia varten) . Hinta vertailuja en oo tehny (täällä Agrimarket myy nuit Agrikymin tuomia osia)
Taitaa toimittaa myös viikonloppuisin jos ei ole varaosien haku reissulla
Itse olen ostanut 800.seen sieltä ulosoton jarrupannat renkaat joitakin stefoja pa suodattimia
Hyvällä tuurilla jos ei ole hyllyssä mitä osaa niin saa sunnuntaina ei tartte odottaa arkipäivää
Esimerkkejä....