Verotus
Valvoja: pelarusmaisteri
Verotus
Mitä mieltä belkkulaiset olette uudesta auto verotuksesta.
Monellakin taitaa olla vanhempiakin paketti autoja ja asuntoautoja joita rangaistaan aika kovalla kädellä autoilla ajetaan aika pieniä kilometrimääriä vuodessa.
Itseä ottaa niin perk pattiin kun on asuntoauto
Sitten viellä nostaneet rekisteristä poisto/uudelleen käyttöönotto maksua
Monellakin taitaa olla vanhempiakin paketti autoja ja asuntoautoja joita rangaistaan aika kovalla kädellä autoilla ajetaan aika pieniä kilometrimääriä vuodessa.
Itseä ottaa niin perk pattiin kun on asuntoauto
Sitten viellä nostaneet rekisteristä poisto/uudelleen käyttöönotto maksua
Re: Verotus
No kyllähän se ottaa pattiin kun on tuommonen iso maasturi, verot kaksinkertaistui. Onneks meni vielä tälle vuodelle vanhan systeemin mukaan, mutta ens vuonna onkin sitten itku ja hammasten kiristys
Enemmän hirvittää niitten puolesta jolla on oikeita pakettiautoja, kokonaispainoltaan lähellä 3500 kg niillä sitä vasta maksamista onkin! Joku kevytkuorma-autohan se on alkanut pyöriä mielessä, tai sitten on alistuttava ja ruvettava ajelemaan pienemmällä autolla.
Mullakin kilometrejä tulee aika vähän, joten tuntus että se ajomäärä olis isompi tekijä kuin auton koko, ei se isokaan auto paikallaan seisoessa juuri saastuta Siinä mielessä tuntuisi että ratkaisu tuossa verotushommassa olisi voinut olla myös polttoaineen verotuksen nosto. Olisipahan oikeidenmukaista siinä mielessä että verot menis enemmän ajomäärän mukaan.
Mutta kai se on tuo verouudistus päässyt tavoitteisiinsa kun on meikäläisenkin saanut miettimään pienempää autoa. Vähän niin kuin tunnesyistä kai se on tuommonen maasturi ollukkin, ei niinkään välttämättömästä tarpeesta. Ja jostain kai se valtio niitä verorahoja aina lisää nyhtää. Pitäis vaan toivoa että eivät hupuloi niitä rahoja joutavuuksiin.
Enemmän hirvittää niitten puolesta jolla on oikeita pakettiautoja, kokonaispainoltaan lähellä 3500 kg niillä sitä vasta maksamista onkin! Joku kevytkuorma-autohan se on alkanut pyöriä mielessä, tai sitten on alistuttava ja ruvettava ajelemaan pienemmällä autolla.
Mullakin kilometrejä tulee aika vähän, joten tuntus että se ajomäärä olis isompi tekijä kuin auton koko, ei se isokaan auto paikallaan seisoessa juuri saastuta Siinä mielessä tuntuisi että ratkaisu tuossa verotushommassa olisi voinut olla myös polttoaineen verotuksen nosto. Olisipahan oikeidenmukaista siinä mielessä että verot menis enemmän ajomäärän mukaan.
Mutta kai se on tuo verouudistus päässyt tavoitteisiinsa kun on meikäläisenkin saanut miettimään pienempää autoa. Vähän niin kuin tunnesyistä kai se on tuommonen maasturi ollukkin, ei niinkään välttämättömästä tarpeesta. Ja jostain kai se valtio niitä verorahoja aina lisää nyhtää. Pitäis vaan toivoa että eivät hupuloi niitä rahoja joutavuuksiin.
Tarkoitatkos MTZ 80 sitä asiointimaksua, mikä lienee nimeltään, minkä joutuu maksamaan kun poistaa liikennekäytöstä? 10,20 ollu ennen, paljonko lienee sitten nykysin?MTZ 80 kirjoitti:Sitten viellä nostaneet rekisteristä poisto/uudelleen käyttöönotto maksua
Minski traktor paras traktor!
Re: Verotus
Juuri sitä nytten taitaa olla 12€ aina toimenpideTorsti kirjoitti: Tarkoitatkos MTZ 80 sitä asiointimaksua, mikä lienee nimeltään, minkä joutuu maksamaan kun poistaa liikennekäytöstä? 10,20 ollu ennen, paljonko lienee sitten nykysin?
Itsellä nousee tuossa asuntoautossa ennen jotain 127 € uusi maksu yli 485 € siinä on korotus rosentit kohdallaan
Samoin nousee henkilöautoissakin toinen kun on a4 audi vm 96 ja toinen v70 volvo vm 04 ihan riittävästi molemmissa
Tuossa sain pari päivää sitten listan ketkä on painanut JAA nappia siellä eduskunnassa niin eipä tartte äänestää täältäpäin kuin yhtä entisistä tai sitten jotain uutta.
Olisi hyvä kun tuollaisissa asioissa lehdistö julkaisisi nimet ja etusivulla
Re: Verotus
Tää nyt sivuaa käyttöveroa muistan mopoaikaa bensa makso 45penniä/l vuonna 73 oli energikriisi hinnat nousi noin 1,30 markaan joku viisas kirjoitteli nousis 5:seen/l niin ei tulis kehäkolmosella kuin tuttuja vastaan taitaa tulla muitakin tänään tankkasin 1.32€ = 7.85 markaa
Re: Verotus
Kyllähän se ajettava on pakoliset ajot maksoi mitä maksoi.
Eikä täälä sivukylillä ole edes linjuriautoja millä kulkea.
Itselle kun tuli loppuvuodesta tietoon tuo verohomma niin silloin mietin mistäs nytten karsitaan niin silloin hommasin viisumin ja kun olen nytten ollut joutilaana muutaman kuukauden niin käyn tankkaamassa itänaapurissa alle 100 km matkaa niin se tasoituu sen veron nousemisen.
Aika moni muukin täälläpäin on nyt puolenvuoden aikana tehnyt saman ratkaisun.
Huomaa myös auto määristä mikä aina tulee vastaan rajaltapäin.
Kursista riipuen bensa maksaa värtsilässä 0.54 -0.58 € litra ja dieseli vajaan 0.50 €
Täällä on nuo tolppahinnat bensassa 1.36 - 1.40 €
Eikä täälä sivukylillä ole edes linjuriautoja millä kulkea.
Itselle kun tuli loppuvuodesta tietoon tuo verohomma niin silloin mietin mistäs nytten karsitaan niin silloin hommasin viisumin ja kun olen nytten ollut joutilaana muutaman kuukauden niin käyn tankkaamassa itänaapurissa alle 100 km matkaa niin se tasoituu sen veron nousemisen.
Aika moni muukin täälläpäin on nyt puolenvuoden aikana tehnyt saman ratkaisun.
Huomaa myös auto määristä mikä aina tulee vastaan rajaltapäin.
Kursista riipuen bensa maksaa värtsilässä 0.54 -0.58 € litra ja dieseli vajaan 0.50 €
Täällä on nuo tolppahinnat bensassa 1.36 - 1.40 €
Re: Verotus
No kyllähän siinä kannattaa jo muutama kilometri ajella tankkaamaan jos tuota luokkaa on rajan takana hinnat.
Minski traktor paras traktor!
Re: Verotus
Toiveesi varmaan toteutuuTorsti kirjoitti: Mullakin kilometrejä tulee aika vähän, joten tuntus että se ajomäärä olis isompi tekijä kuin auton koko, ei se isokaan auto paikallaan seisoessa juuri saastuta Siinä mielessä tuntuisi että ratkaisu tuossa verotushommassa olisi voinut olla myös polttoaineen verotuksen nosto. Olisipahan oikeidenmukaista siinä mielessä että verot menis enemmän ajomäärän mukaan.
Eikös hallitus ole nostamassa dieselin hintaa n. 8 senttiä litra verotuksella että suosittais enemmän biopolttoaineita
Jokapäivä työkaluna Belarus
505 1983
920S 2002
952GL 2003
"Belaruksen hallinta on helpointa siihen suuntaan mihin se on jo menossa"
Kerho facebookissa
505 1983
920S 2002
952GL 2003
"Belaruksen hallinta on helpointa siihen suuntaan mihin se on jo menossa"
Kerho facebookissa
-
- Viestit: 97
- Liittynyt: 27 Heinä 2007, 19:33
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Re: Verotus
Veroja kun nostavat niin eikun kahta kauheemmin rajan takaa bensaa. Sillä se erotus meilläpäin hoidetaan. Jos vain sais homma jatkua, katotaan vain kohta panoovat stopin tohonkin, on ne niin saatanan ahneita.
Missäs ois MTZ 80:n lista niistä JAA nappia painaneista, vois vilkasta
Onneksi ajan 2 litraisella bensa nissanilla joka 98 vuosimallia. Vero tais nousta 20-40 €.
Missäs ois MTZ 80:n lista niistä JAA nappia painaneista, vois vilkasta
Onneksi ajan 2 litraisella bensa nissanilla joka 98 vuosimallia. Vero tais nousta 20-40 €.
Re: Verotus
Itsellä kans näitä kulkupelejä liikaakin(?). Mutta räikein veromuutos tulossa (jos ei vielä toisin käy) vm07 matkailuautossa (3.500kg) 127€/v->yli 485€/v ja dsl-vero päälle.
Alustasta (Ford) on C02-päästöarvo, mutta koritehtaalta ei tietenkään kun EU-tyyppihyväskyntä ei sitä vaadi. Ei muuten ole kapellilava/umpikorisiltakaan vaan alkup. tehtaan todistus (alustan) AKE:lle (nyk. Trafi) kelpaa, kun ajoneuvon valmistaja ei muutu, vaikka omamassa ja tuulipinta-ala (vastus) kasvaa
Täytyy kait ottaa käyttöön kansalaisen oma kompensaatio, eli alkaa ostaa dsl (verollinen) kotiovelle toimitettuna tynnyreissä hintaan 0,6€/l - jääpähän verot valtiolta kokonaan saamatta
Alustasta (Ford) on C02-päästöarvo, mutta koritehtaalta ei tietenkään kun EU-tyyppihyväskyntä ei sitä vaadi. Ei muuten ole kapellilava/umpikorisiltakaan vaan alkup. tehtaan todistus (alustan) AKE:lle (nyk. Trafi) kelpaa, kun ajoneuvon valmistaja ei muutu, vaikka omamassa ja tuulipinta-ala (vastus) kasvaa
Täytyy kait ottaa käyttöön kansalaisen oma kompensaatio, eli alkaa ostaa dsl (verollinen) kotiovelle toimitettuna tynnyreissä hintaan 0,6€/l - jääpähän verot valtiolta kokonaan saamatta
Re: Verotus
Mistäs tuohon hintaan saa verollista diesseliä ja 200L tynnyreissä?DslCat kirjoitti:Täytyy kait ottaa käyttöön kansalaisen oma kompensaatio, eli alkaa ostaa dsl (verollinen) kotiovelle toimitettuna tynnyreissä hintaan 0,6€/l - jääpähän verot valtiolta kokonaan saamatta
Talvilaatuista moottoripolttoöljyähän saa omaan säiliöön min. 1000L 0,6837 €/l (st1).
Jokapäivä työkaluna Belarus
505 1983
920S 2002
952GL 2003
"Belaruksen hallinta on helpointa siihen suuntaan mihin se on jo menossa"
Kerho facebookissa
505 1983
920S 2002
952GL 2003
"Belaruksen hallinta on helpointa siihen suuntaan mihin se on jo menossa"
Kerho facebookissa
Re: Verotus
No ei kyllä mikään kaksinkertainen verojen korotus ollu toiveissaVilske kirjoitti:Toiveesi varmaan toteutuu
Eikös hallitus ole nostamassa dieselin hintaa n. 8 senttiä litra verotuksella että suosittais enemmän biopolttoaineita
Minski traktor paras traktor!
Re: Verotus
Olen lomalla Floridassa,ja enemmän kyllä v.tta meidän ahdasmielinen liikennepolitiikka,kun katsoo millä kalustolla täällä liikutaan.Kaikki ajaa hiwayllä samaa nopeutta,myös rekat.Täällä ei ajeta sillain kovaa,vaan noin 110km h,max,mitään nopeusrajottimia ei ole,joten liikenne soljuu jouheasti.Mä vuokrasin avomustangin,ja ajaminen on kyllä sikahalpaa.Tankin täyttäminen maksaa alle 30eur,ja sillä ajelee 700km,kun tuoossa on neloskone.
On täälläkin paljon pikkuautoja,mutta suuria bensa pikkareita ja maastureita enimmäkseen.Täällä sais alleen uuden esm 500clk mersun 500dollaria kuussa,eli jotain 350 eur,osamaksulla.Tuntuu tosi hupaisalta,täältä katsottuna,meidän suhtautuminen millä saa ajaa ja millä ei,saako olla takapenkit tai ei tai pickupissa nopeusrajotin,mikä jo hipoo diskraamiota.
On täälläkin paljon pikkuautoja,mutta suuria bensa pikkareita ja maastureita enimmäkseen.Täällä sais alleen uuden esm 500clk mersun 500dollaria kuussa,eli jotain 350 eur,osamaksulla.Tuntuu tosi hupaisalta,täältä katsottuna,meidän suhtautuminen millä saa ajaa ja millä ei,saako olla takapenkit tai ei tai pickupissa nopeusrajotin,mikä jo hipoo diskraamiota.
505-80
820-82
805.1 turbo-87
1025t Carraro italia-99
t-150-86
DT-75 turbo-88
Belkulla vuodesta-80
820-82
805.1 turbo-87
1025t Carraro italia-99
t-150-86
DT-75 turbo-88
Belkulla vuodesta-80
Re: Verotus
Laita sinulle yksityis viestin nuffieldmaster ei uskalla julkaista nimi listoja millään foorumilla ettei joudu linnaan
Ne on toisella koneella avaan sen tuossa 2 h sisällä
Ja jos kuka on karavaani liiton jäsen niin sen voi lukea sieltä matkailuauto osiosta
Kyllähän veroja pitää maksaa että yhteiskunta toimii mutta joskus tuntuu ettei nuilla päättäjillä ole edes kosteita sahanpuruja korvien välissä
Ne on toisella koneella avaan sen tuossa 2 h sisällä
Ja jos kuka on karavaani liiton jäsen niin sen voi lukea sieltä matkailuauto osiosta
Kyllähän veroja pitää maksaa että yhteiskunta toimii mutta joskus tuntuu ettei nuilla päättäjillä ole edes kosteita sahanpuruja korvien välissä
Re: Verotus
Onni ei suosi minua, olen toivonut, että vero kannettaisi polttoaineen hinnassa
eikä käytöstä riippumatta.
Juurikun olin vaihtanut pieneen bensaautoon niin vero siirtyykin kulutukseen.
Menin onneton vaihtaan SDI Boran Skoda fabiaan.
eikä käytöstä riippumatta.
Juurikun olin vaihtanut pieneen bensaautoon niin vero siirtyykin kulutukseen.
Menin onneton vaihtaan SDI Boran Skoda fabiaan.
Re: Verotus
Sehän on pieni ruokainen auto eli ei päästövero kovin iso ole