825:n ilmaus
Valvoja: pelarusmaisteri
Re: 825:n ilmaus
Jokapäivä työkaluna Belarus
505 1983
920S 2002
952GL 2003
"Belaruksen hallinta on helpointa siihen suuntaan mihin se on jo menossa"
Kerho facebookissa
505 1983
920S 2002
952GL 2003
"Belaruksen hallinta on helpointa siihen suuntaan mihin se on jo menossa"
Kerho facebookissa
Re: 825:n ilmaus
Meillä on 820 Belkku ja eiköstä vaan ajettiin tankki tyhjäksi. Eiku ilmaamaan. Vaihdoimme "Possilaisen" käsipumpun alkuperäisen, rikkoutuneen pumpun tilalle. Ei siitä ilmaamisesta tullu mitään sillä pienellä "lirputimella". Sain hyvän vinkin eräältä kaverilta. Katkaisimme tankista tulevan, kumisen polttoaineletkun ennen vedenerotinta ja pistimme väliin perämoottorin puristeltavan pumpun. Ja niin siinä kävi, että ilmat lähti ja liukkaasti. Tietysti se sähköinen pumppu olisi kans hyvä, mutta hyvä tuokin ja maksaa vain noin 4 euroa.
Re: 825:n ilmaus
Meidän 820:n sai kerran pahat ilmavaivat kun menovesi loppu tankista. Yritimme ilmata sillä käsipumpulla, mutta se tuntui toivottomalta. Sain eräältä kaverilta pettämättömän vinkin ilmaamiseen. Eli katkaisimme polttoainetankilta tulevan kumiletkun (ennen ensimmäistä filteriä) ja laitoimme siihen väliin perämoottorin kumisen käsipumpun ja kirjoitettu oli, että muutaman puristuksen jälkeen ilmausruuvista suorastaan lensi polltoainetta ja eiku Belkku käyntiin. Jätimme sen pumpun letkuun siltä varata, että jos toiste tarvii ilmata ja kun ei se siinä menoa hidasta muutoinkaan.
Re: 825:n ilmaus
Hyvin onnistunut alkuperäisellä käsipumpulla. Ensin antanut 1 h verran rauhassa valua suodattimet tankilta täyteen ja sitten ilmaruuvit auki pumppaus pari minuuttia ja ruuvit kiinni ja käyntiin.
Eka kerralla tein sen virheen, että en malttanut odottaa ja sai pumpata tosi kauan.
Tuo käsikäyttöinen puristeltava lerputin on tehokas ja yleinen diesel autoissa mm. Renaul ja Volvo meillä.
Eka kerralla tein sen virheen, että en malttanut odottaa ja sai pumpata tosi kauan.
Tuo käsikäyttöinen puristeltava lerputin on tehokas ja yleinen diesel autoissa mm. Renaul ja Volvo meillä.
Re: 825:n ilmaus
Tämän alkuperäisen käsipumpun pahimpana ongelmana on sen valmistusmateriaali. Syöpyy aika äkäseen melkoiset kraaterit, jolloin kuseksiikin sitten ihan urakalla näpeille, eikä meinaa tulla pumppaamisesta mitään. Senverta harvoin on tarvinnut ilmata onneksi nuita, että alkuperäisen kanssa on pärjätty vallan mainiosti, ilman mitään paineilman kanssa pelleilyä. Nämähän ovat vielä todella helppoja ilmata, miettikääpä esim. jotain 5610 Fordia, missä ei ole siirtopumppua laisinkaan...
Belarus MTZ-2, 1954
Belarus MTZ-50, 1966
Belarus MTZ-521, 1976
Belarus MTZ-05 Motoblok , 1985
Belarus Progress 825, 1990
Belarus MTZ-920 Turbo, 2007
Motovelo Minsk MMVZ-3.112, 1993
Belarus MTZ-50, 1966
Belarus MTZ-521, 1976
Belarus MTZ-05 Motoblok , 1985
Belarus Progress 825, 1990
Belarus MTZ-920 Turbo, 2007
Motovelo Minsk MMVZ-3.112, 1993