greene.ee osia
Valvoja: pelarusmaisteri
Re: greene.ee osia
Minkälaiset on kokemukset SCS-ketjuista Meillä belkussa venyneet ja nyt ongelmana että täydessä vauhdissa "moikaavat" lokasuojiin. Yhden talven olleet käytössä.
Re: greene.ee osia
Heitän tänne sekaan tyhmän kysymyksen. Mulla tuli belkun mukana uudehkot piikkiketjut. Ne käy hyvin paikalleen, mutta aavistuksen jää löysälle. Kirimään ei pysty. Ei hakkaa lokasuojaan, mutta hirveä on rynkytys ajaessa. Tuntuu että paikat irtoaa hampaista vaikka ajaa kävelyvaihtia melkein. Ketjut näyttää olevan ihan hyvin paikallaan.
Kun ei zetorissa tuolleen rynkyttäny.. ei ne tosin olleet piikkiketjutkaan.
Kun toiset tuntuu ajelevan maantielläkin ketjuilla.. voiko noita jotenki säätää vai mikä mättää?
Kun ei zetorissa tuolleen rynkyttäny.. ei ne tosin olleet piikkiketjutkaan.
Kun toiset tuntuu ajelevan maantielläkin ketjuilla.. voiko noita jotenki säätää vai mikä mättää?
Re: greene.ee osia
kulmahiomakoneella katkasee oikeenmittaseks.sivuriimuissahan ei muutama ylimenevä lenkki haittaa laittaa vaan ylimenevän sakkelilla kiinni niin ei heilu irrallaan.selkäketjut katkasee sitten oikeen mittaseks ettei jää ylimääräisiä lenkkejä heilumaan.senverran jättää löysää ettei tarvii sakkeleita rystyset valkeena punnertaa paikoilleen.
Re: greene.ee osia
Ketjujen mallillakin on vaikutusta tuohon rynkytystaipumukseen. Sellainen salmiakkikuvio hyvä tieajoon. Harvahkot poikkiketjut kunnon piikeillä ikävät tiellä, vaikka toisaalta pitoakin sitten löytyy. Tiukallahan nuo tietysti saapi tiellä olla, aina parempi, mallista riippumatta.
Ikinä ei tiedä kumpaan suuntaan keulan viskaa kun jarrua painaa!
Re: greene.ee osia
Joo,ne on just tollaset harvahkot piikeillä. Se sivuketjun kiristin on justiinsa kahden poikkiketjun välissä siten, että ei voi leikata lenkkejä pois, eli ei saa silleen kiristettyä. Päälliketjuja vois varmaan lyhentää, mutta sivulta ne jäis kuitenkin löysälle.
Laiton yhteydessä nostin paineita kahteen kiloon, kun ajattelin sen kirivän vähän. Täytyy kokeilla pudottaa puoli kiloa pois, jos ei rynkyttäis niin pahasti.
Laiton yhteydessä nostin paineita kahteen kiloon, kun ajattelin sen kirivän vähän. Täytyy kokeilla pudottaa puoli kiloa pois, jos ei rynkyttäis niin pahasti.
Re: greene.ee osia
minkälaiset lukot noissa sivuriimuissa on.ainakin ovakon ketjuista sivuriimujen lukon saa irti vasaralla ja taltalla.ruuvipenkissä puristaa kiinni sopivaan kohtaan ja katkaisee ylimääräisen riimunpätkän pois.tai sitten siirtää lukon viereen tulevaa selkäketjua sivuriimussa parilla lenkillän niin että saapi sivuriimut tiukemmalle.
Re: greene.ee osia
Noissa SCS- ketjuissa selkäriimut venyneet kun taas sivuriimut ei veny. Toinen ketju venyy ja toinen ei . Olisko laatu kehnonlainen . Pitänee lyhentää liitoskohdan selkäriimuja.
Vanhat lumiketjut ei taasen ole venyneet, vaikka ovat kuluneet melkein jo poikki.
Vanhat lumiketjut ei taasen ole venyneet, vaikka ovat kuluneet melkein jo poikki.
Re: greene.ee osia
Tilasin tuolta uuden koukun ja tänään asentelin paikoilleen. Homma jäi hieman kesken ja jatketaan huomenna. Syy uuden koukun asentamiseen on vanhan kuluneisuus ja turvallisuuskin siemenkärryn kanssa.
Kuva uudesta ja vanhasta koukusta
Kuva uudesta ja vanhasta koukusta
Belarus 525 -86
Re: greene.ee osia
Kuva lähes valmiista asennuksestaDarksmoke kirjoitti:Tilasin tuolta uuden koukun ja tänään asentelin paikoilleen. Homma jäi hieman kesken ja jatketaan huomenna. Syy uuden koukun asentamiseen on vanhan kuluneisuus ja turvallisuuskin siemenkärryn kanssa.
Kuva uudesta ja vanhasta koukusta
Koukku paikoillaan, koukun tiputukseen pitää laittaa jatkomutteri ja kierretankoa. Mutta mihin tuossa edessä olevat reiät pitäisi laittaa kiinni. Luulisi vaativan tukea johonkin? Koukku on siis jonkinverran pidempi kuin alkuperäinen koukku. Taitaa olla jostain uudemmasta koneesta?
Belarus 525 -86
Re: greene.ee osia
Ei ehkä ihan samanlainen, mutta tällä tavalla on ainakin -07 920:ssä toteutettu tuo.Darksmoke kirjoitti:Kuva lähes valmiista asennuksestaDarksmoke kirjoitti:Tilasin tuolta uuden koukun ja tänään asentelin paikoilleen. Homma jäi hieman kesken ja jatketaan huomenna. Syy uuden koukun asentamiseen on vanhan kuluneisuus ja turvallisuuskin siemenkärryn kanssa.
Kuva uudesta ja vanhasta koukusta
Koukku paikoillaan, koukun tiputukseen pitää laittaa jatkomutteri ja kierretankoa. Mutta mihin tuossa edessä olevat reiät pitäisi laittaa kiinni. Luulisi vaativan tukea johonkin? Koukku on siis jonkinverran pidempi kuin alkuperäinen koukku. Taitaa olla jostain uudemmasta koneesta?
Belarus MTZ-2, 1954
Belarus MTZ-50, 1966
Belarus MTZ-521, 1976
Belarus MTZ-05 Motoblok , 1985
Belarus Progress 825, 1990
Belarus MTZ-920 Turbo, 2007
Motovelo Minsk MMVZ-3.112, 1993
Belarus MTZ-50, 1966
Belarus MTZ-521, 1976
Belarus MTZ-05 Motoblok , 1985
Belarus Progress 825, 1990
Belarus MTZ-920 Turbo, 2007
Motovelo Minsk MMVZ-3.112, 1993
Re: greene.ee osia
Tässä on lähempänä
Tuo taitaa olla alkuperäisesti jonkin 920 mallin koukku ja vaatii varmaankin tuen tekemisen vetovarsien akselilta.
Tuo taitaa olla alkuperäisesti jonkin 920 mallin koukku ja vaatii varmaankin tuen tekemisen vetovarsien akselilta.
Belarus 525 -86