Uusi startti Greeneltä
Valvoja: pelarusmaisteri
Re: Uusi startti Greeneltä
Uusi startti tuli Greeneltä tänään, asensin sen heti Belarukseen paikalleen, ja jestas miten hyvin starttaa.
Turhaan jaamailin ja mietin asiaa. Säästää varmaan akkuakin kun ei tarvitse pitkään startata.
Starter T25/40 *10 12V 2,7KW 123708001
Yksikköhinta (tk ): 66.86 €
(sis. 20 % alv)
Turhaan jaamailin ja mietin asiaa. Säästää varmaan akkuakin kun ei tarvitse pitkään startata.
Starter T25/40 *10 12V 2,7KW 123708001
Yksikköhinta (tk ): 66.86 €
(sis. 20 % alv)
Re: Uusi startti Greeneltä
On se hyvä kun saa halvalla ja hyvää tavaraakokkose kirjoitti:Uusi startti tuli Greeneltä tänään, asensin sen heti Belarukseen paikalleen, ja jestas miten hyvin starttaa.
Turhaan jaamailin ja mietin asiaa. Säästää varmaan akkuakin kun ei tarvitse pitkään startata.
Starter T25/40 *10 12V 2,7KW 123708001
Yksikköhinta (tk ): 66.86 €
(sis. 20 % alv)
Kuluttajien ostoskäyttäymisellä on merkittävä vaikutus tavaran hintaan ja laatuun.
Nyt kun ollaan vapaassa EU:n markkinataloudessa niin pitäähän siitä ottaa köyhän kaikki hyöty, vai mitä olette mieltä.
Re: Uusi startti Greeneltä
No joo, näinhän sitä tulee itekkin ainakin osin toimittua. Joskus kyllä tulee miettineeksi että pitäis yrittää suosia kotimaista aina kun mahollista...katoi kirjoitti:On se hyvä kun saa halvalla ja hyvää tavaraa
Kuluttajien ostoskäyttäymisellä on merkittävä vaikutus tavaran hintaan ja laatuun.
Nyt kun ollaan vapaassa EU:n markkinataloudessa niin pitäähän siitä ottaa köyhän kaikki hyöty, vai mitä olette mieltä.
Minski traktor paras traktor!
Re: Uusi startti Greeneltä
Terve belkkukansa!
Pitkästä aikaa joutu remppalinjalle lipetskiläisen kanssa
Startti rupesi pitkästä aikaa krenaamaan; *naks*, *naks*, *naks* - yleensä on solenoidin lämmettyä lähtenyt, mutta jo nollakelillä on saanut jo viime talvesta ½-puristimella avittaa ensikierroksia.. Muovipullo suoja oli enshätään tehty "vedeneristykseksi"
Lopulta solenoidin korkkas ittensä - haarukka tais olla liika liikkuvainen. Amuliinin kappaleita läks...
Otimpa startin pois; olipas pitkittäis välystä ankkurissa, ja bendixissä jotain jumia. Hiilen aika hyvät ja kuparipinnatkin, mutta poikittaisheittoakin toista milliä Ajattelin korjata, vaan sitpä tulin lukeneeksi tätä ketjua - kiitokset tiedoista kirjoittajille ja Greenelle; 2.7kW Magneton, 66€ lähi tilaukseen..
Soitimpa ennen tilausta Käyttökoneeseen; alkup. startti 350€ - juu, ei kiitos
Mutta kait se on uskottava, että 2.7kW Magneton toimii siinä missä alkup. 3.36kw
Se on sääli vain suom. varaosakaupalle; hinnanero on liian iso kuluttajan kannalta. Ihan vastaavasti tilasin jenkkilästä yhteen käyttöautoon samat osat mitä US Parts olisi myynyt; "marmoritiskillä" 369€. Jenkeistä suoraan kotiovelle lähetin tuomana (nettitullaus+alvit) 161€ . Moog'in osanrot ihan samat..
Pitkästä aikaa joutu remppalinjalle lipetskiläisen kanssa
Startti rupesi pitkästä aikaa krenaamaan; *naks*, *naks*, *naks* - yleensä on solenoidin lämmettyä lähtenyt, mutta jo nollakelillä on saanut jo viime talvesta ½-puristimella avittaa ensikierroksia.. Muovipullo suoja oli enshätään tehty "vedeneristykseksi"
Lopulta solenoidin korkkas ittensä - haarukka tais olla liika liikkuvainen. Amuliinin kappaleita läks...
Otimpa startin pois; olipas pitkittäis välystä ankkurissa, ja bendixissä jotain jumia. Hiilen aika hyvät ja kuparipinnatkin, mutta poikittaisheittoakin toista milliä Ajattelin korjata, vaan sitpä tulin lukeneeksi tätä ketjua - kiitokset tiedoista kirjoittajille ja Greenelle; 2.7kW Magneton, 66€ lähi tilaukseen..
Soitimpa ennen tilausta Käyttökoneeseen; alkup. startti 350€ - juu, ei kiitos
Mutta kait se on uskottava, että 2.7kW Magneton toimii siinä missä alkup. 3.36kw
Se on sääli vain suom. varaosakaupalle; hinnanero on liian iso kuluttajan kannalta. Ihan vastaavasti tilasin jenkkilästä yhteen käyttöautoon samat osat mitä US Parts olisi myynyt; "marmoritiskillä" 369€. Jenkeistä suoraan kotiovelle lähetin tuomana (nettitullaus+alvit) 161€ . Moog'in osanrot ihan samat..
Re: Uusi startti Greeneltä
Oli aluksi epäuskoa - mahtaakohan pienestä startista olla 425:n (T40) orkkiksen korvaajaksi
Asennus oli helppoa kun tilaa "jäi yli" ja tuo uusi startti on rungoltaa alumiinia, ettei se painakaan mitään
Vaan yyllätys oli suuri kun terhakasti alennusvaihteellinen pyörii. Vaikka jouduin sahaamaan 15s ei tuo lämmennyt lainkaan. Tuntuu nyt, että 200Ah akkukapasiteetti on ylimitoitusta..
Tenkka-poon aiheutti koneen totaalijumi (vanhan startin poisoton aikana). Voi olla, että se osasyynä soleneidin tuhoon.. Epäilin aluksi jonkun männän tai kampuran laakerin leikanneen kiinni - ei liikkunut kampuran siivapyörän pultista 60cm jatkovarrella kone yhtään kumpaankaan suuntaan, eikä enempää vauhtipyöränhammaskehältä (startin aukosta). Laitoin 2h:ksi ö-pohjan rasvakeittimen päälle ja 300W halogeenivalolla sulattelin sylinteritä ja kampuran kauloja.. Samalla suli kytkinkopan jäähileet.. Sitten äkkäsin, että mahtaakohan vauhtipyörä olla jäätyynyt kytkinkoppaan kiinni. Avasin kytkinkopan pohjaropun - umpijäässä, ei mennyt ruuvari sisään Kaivamalla tuli jäätynyttä töhkää.. Kone vieläkin jumissa (ei arvaa uutta starttia särkeä). Halogeenivalolla sulattelua.. Nooh, sitten voa:aan lingon nivelakseli kiinni ja rautakanki ristikkoon - 1/540rpm saa sellaisen väännön, että pakko oli jumin laueta.. sitten pyöri jo avaimella siivapyörältä.
Nyt koneen lämmettyä linkohommissa lorautin vedet pois kytkinkopasta - ikinä en ole ko. proppua availlut
Asennus oli helppoa kun tilaa "jäi yli" ja tuo uusi startti on rungoltaa alumiinia, ettei se painakaan mitään
Vaan yyllätys oli suuri kun terhakasti alennusvaihteellinen pyörii. Vaikka jouduin sahaamaan 15s ei tuo lämmennyt lainkaan. Tuntuu nyt, että 200Ah akkukapasiteetti on ylimitoitusta..
Tenkka-poon aiheutti koneen totaalijumi (vanhan startin poisoton aikana). Voi olla, että se osasyynä soleneidin tuhoon.. Epäilin aluksi jonkun männän tai kampuran laakerin leikanneen kiinni - ei liikkunut kampuran siivapyörän pultista 60cm jatkovarrella kone yhtään kumpaankaan suuntaan, eikä enempää vauhtipyöränhammaskehältä (startin aukosta). Laitoin 2h:ksi ö-pohjan rasvakeittimen päälle ja 300W halogeenivalolla sulattelin sylinteritä ja kampuran kauloja.. Samalla suli kytkinkopan jäähileet.. Sitten äkkäsin, että mahtaakohan vauhtipyörä olla jäätyynyt kytkinkoppaan kiinni. Avasin kytkinkopan pohjaropun - umpijäässä, ei mennyt ruuvari sisään Kaivamalla tuli jäätynyttä töhkää.. Kone vieläkin jumissa (ei arvaa uutta starttia särkeä). Halogeenivalolla sulattelua.. Nooh, sitten voa:aan lingon nivelakseli kiinni ja rautakanki ristikkoon - 1/540rpm saa sellaisen väännön, että pakko oli jumin laueta.. sitten pyöri jo avaimella siivapyörältä.
Nyt koneen lämmettyä linkohommissa lorautin vedet pois kytkinkopasta - ikinä en ole ko. proppua availlut
Re: Uusi startti Greeneltä
Onko kellään suomen puolella myynnissä moista starttia tai saako venäjän kautta mahdollisesti vielä edullisemmin, itsellä alkaa kanssa hermo mennä kun 501 syö 200ah akku patteriston heti tyhjiin.. Aloin jo miettimään tota 2T starttia, mutta taitaa olla kovempi homma asentaa..
Re: Uusi startti Greeneltä
Tuosta uusi halvalla ja ei tarvitse temppuilla vie vähän virtaa ja pyörittää nopeammin kuin alkuperäinen http://pmkaubamaja.ee/index.php?option= ... 20&lang=fi
Vanhasta voisi tulla soiva peli kun aukaisesi puhdistaisi ja tarkistaisi hiilet ja kenttäkäämien eristyksen.
Vanhasta voisi tulla soiva peli kun aukaisesi puhdistaisi ja tarkistaisi hiilet ja kenttäkäämien eristyksen.
Re: Uusi startti Greeneltä
Laitoin tilaukseen tuon startin, missähän tuo nyt sitten on tehty? Alkuperäinen oireilee sen verran paljon että ei nyt jaksa sitä korjailla, täytyy joskus ottaa työn alle ja perehtyä siihen oikein ajan kanssa.katoi kirjoitti:Tuosta uusi halvalla ja ei tarvitse temppuilla vie vähän virtaa ja pyörittää nopeammin kuin alkuperäinen http://pmkaubamaja.ee/index.php?option= ... 20&lang=fi
Vanhasta voisi tulla soiva peli kun aukaisesi puhdistaisi ja tarkistaisi hiilet ja kenttäkäämien eristyksen.
Belarus MTZ 52 -69
Re: Uusi startti Greeneltä
Valmistus paikasta en tiedä, mutta siistiä työtä on, englanninkieliset paperit ja 6kk takuu, tilaukseen kuului kotiin kuljetus, Urkkiin tilasin tuollaisen vastaavanlaisen , alennusvaihteellisen UAB Jubanan, http://www.jubana.eu/new/en/pirmas.php?do=starteriai ... pariviikkoa pöydällä odottanut asennusta, jos viikonloppuna tarkenis asentaa....pitäis ottaa videoo vanhalla ja uudella startilla....tapsa 86 kirjoitti:Laitoin tilaukseen tuon startin, missähän tuo nyt sitten on tehty? Alkuperäinen oireilee sen verran paljon että ei nyt jaksa sitä korjailla, täytyy joskus ottaa työn alle ja perehtyä siihen oikein ajan kanssa.katoi kirjoitti:Tuosta uusi halvalla ja ei tarvitse temppuilla vie vähän virtaa ja pyörittää nopeammin kuin alkuperäinen http://pmkaubamaja.ee/index.php?option= ... 20&lang=fi
Vanhasta voisi tulla soiva peli kun aukaisesi puhdistaisi ja tarkistaisi hiilet ja kenttäkäämien eristyksen.
Re: Uusi startti Greeneltä
Liettuassa tekevät. Viron pojat sanoivat, että on vahvistettu malli kuin mitä oli ne ensimmäiset startit. Hintakin silloin nousi vajaa 20 e. Saahan noita 4 kpl vaihtaa ennenkuin menee alkuperäisen hinta.JariS kirjoitti:Valmistus paikasta en tiedä, mutta siistiä työtä on, englanninkieliset paperit ja 6kk takuu, tilaukseen kuului kotiin kuljetus, Urkkiin tilasin tuollaisen vastaavanlaisen , alennusvaihteellisen UAB Jubanan, http://www.jubana.eu/new/en/pirmas.php?do=starteriai ... pariviikkoa pöydällä odottanut asennusta, jos viikonloppuna tarkenis asentaa....pitäis ottaa videoo vanhalla ja uudella startilla....tapsa 86 kirjoitti:Laitoin tilaukseen tuon startin, missähän tuo nyt sitten on tehty? Alkuperäinen oireilee sen verran paljon että ei nyt jaksa sitä korjailla, täytyy joskus ottaa työn alle ja perehtyä siihen oikein ajan kanssa.katoi kirjoitti:Tuosta uusi halvalla ja ei tarvitse temppuilla vie vähän virtaa ja pyörittää nopeammin kuin alkuperäinen http://pmkaubamaja.ee/index.php?option= ... 20&lang=fi
Vanhasta voisi tulla soiva peli kun aukaisesi puhdistaisi ja tarkistaisi hiilet ja kenttäkäämien eristyksen.
Re: Uusi startti Greeneltä
Juu, eiköhän se nyt sen 80€ edestä kestä.
Eipä ole kyllä yhtään kokemusta Liettualaisten tuotteiden laadusta muuten kuin yhdeltä Kaunasiin tehdyltä pikkujoulu reissulta
Eipä ole kyllä yhtään kokemusta Liettualaisten tuotteiden laadusta muuten kuin yhdeltä Kaunasiin tehdyltä pikkujoulu reissulta
Belarus MTZ 52 -69
Re: Uusi startti Greeneltä
...Ei oo totta...miks mulla on niin huono tuuriJariS kirjoitti:Valmistus paikasta en tiedä, mutta siistiä työtä on, englanninkieliset paperit ja 6kk takuu, tilaukseen kuului kotiin kuljetus, Urkkiin tilasin tuollaisen vastaavanlaisen , alennusvaihteellisen UAB Jubanan, http://www.jubana.eu/new/en/pirmas.php?do=starteriai ... pariviikkoa pöydällä odottanut asennusta, jos viikonloppuna tarkenis asentaa....pitäis ottaa videoo vanhalla ja uudella startilla....tapsa 86 kirjoitti:Laitoin tilaukseen tuon startin, missähän tuo nyt sitten on tehty? Alkuperäinen oireilee sen verran paljon että ei nyt jaksa sitä korjailla, täytyy joskus ottaa työn alle ja perehtyä siihen oikein ajan kanssa.katoi kirjoitti:Tuosta uusi halvalla ja ei tarvitse temppuilla vie vähän virtaa ja pyörittää nopeammin kuin alkuperäinen http://pmkaubamaja.ee/index.php?option= ... 20&lang=fi
Vanhasta voisi tulla soiva peli kun aukaisesi puhdistaisi ja tarkistaisi hiilet ja kenttäkäämien eristyksen.
Tänään asensin startin, mutta eihän se toimi
Solenoidi naksahtaa ja virta menee maihin, mutta ei pyöri muutakuin käsinpyörittämällä....en jaksanu edes vanhaa laittaa takas kun hatutti niin s**tanasti....
no tuleepahan Greenen takuu/palautus/vaihto testattua....toivottavasti ei mene kauaa tuohon operaatioon...onko muilla jo kokemusta takuuvaihdosta ?
Re: Uusi startti Greeneltä
JariS. pitiskö sinun vetästä mietintä myssy päähän?
Oletko kokeillut startia irtaallaan toimiiko? Akusta kaapeleilla virtaa suoraa.
Jos toimii, silloin sinulla on josssain muualla vikaa.
Miten virtalukko?
Entä sieltä tulevat johdot (heräte) startille?
Entä akun kegät ja + ja - kaapelien kunto, onko hankaumia?
Pyöriikö sinulla se rattorin moottori, ettei siellä ole vikaa (jumissa/jäässä/nestettä männän päällä)
Tässä muutama vinkki, omakohtainen kokemus, kun yksin tekee, niin kiertää ajatukset aina samaa rataa, eikä huomaa toisinaan hyvin yksinkertaista vikaa!
Koitappa vaikka pelata pasianssia yksin, kun ole eksyksissä, niin alle puolen tunnin on joku selkäsi takana ja sanoo "tuo menee tuohon"
t. ukki
Oletko kokeillut startia irtaallaan toimiiko? Akusta kaapeleilla virtaa suoraa.
Jos toimii, silloin sinulla on josssain muualla vikaa.
Miten virtalukko?
Entä sieltä tulevat johdot (heräte) startille?
Entä akun kegät ja + ja - kaapelien kunto, onko hankaumia?
Pyöriikö sinulla se rattorin moottori, ettei siellä ole vikaa (jumissa/jäässä/nestettä männän päällä)
Tässä muutama vinkki, omakohtainen kokemus, kun yksin tekee, niin kiertää ajatukset aina samaa rataa, eikä huomaa toisinaan hyvin yksinkertaista vikaa!
Koitappa vaikka pelata pasianssia yksin, kun ole eksyksissä, niin alle puolen tunnin on joku selkäsi takana ja sanoo "tuo menee tuohon"
t. ukki
Belaruksen ratissa vuodesta 1966
Re: Uusi startti Greeneltä
Hyvä ukki,ukki kirjoitti:JariS. pitiskö sinun vetästä mietintä myssy päähän?
Oletko kokeillut startia irtaallaan toimiiko? Akusta kaapeleilla virtaa suoraa.
Jos toimii, silloin sinulla on josssain muualla vikaa.
Miten virtalukko?
Entä sieltä tulevat johdot (heräte) startille?
Entä akun kegät ja + ja - kaapelien kunto, onko hankaumia?
Pyöriikö sinulla se rattorin moottori, ettei siellä ole vikaa (jumissa/jäässä/nestettä männän päällä)
Tässä muutama vinkki, omakohtainen kokemus, kun yksin tekee, niin kiertää ajatukset aina samaa rataa, eikä huomaa toisinaan hyvin yksinkertaista vikaa!
Koitappa vaikka pelata pasianssia yksin, kun ole eksyksissä, niin alle puolen tunnin on joku selkäsi takana ja sanoo "tuo menee tuohon"
t. ukki
Toki olen koittanut starttia myös irrallaan, sekä syöttämällä virtaa suoraan ohi solenoidin, eikä se pyöri sähköllä edes pöydällä, kiitos huolenpidosta
Harmittaa vaan, etten koittanut ennen vanhan irroittamista, kun vanhan irroitus vaati orbitrolin ja vesiraanan irroittamista paikoiltaan ja harmikseni ehdin kaikki koota ennen uutta käynnistys(yritystä), käynnistin moottorin ennen vanhan startin poisottoa kun kuvasin käynnistyksen vanhalla startilla ja kuvasin myös uudella, mutta tapahtuma jäi suutariks, johdotukset uusittu toissa kesänä, joten kaikki muut on kyllä kunnossa.
PS. pipon heitin jo nurkkaan parituntia sitten
Re: Uusi startti Greeneltä
Kun koitit uutta starttia pöydällä suoraan akusta ja ei pyörinyt niin miten laitoit apukaapelit akusta starttiin Oliko varmasti oikein.