Uusi startti Greeneltä

Belarus traktoreihin liittyviä ja miksei muitakin korjausohjeita

Valvoja: pelarusmaisteri

kokkose
Viestit: 40
Liittynyt: 26 Heinä 2007, 12:27
Paikkakunta: Muhos

Re: Uusi startti Greeneltä

Viesti Kirjoittaja kokkose »

Uusi startti tuli Greeneltä tänään, asensin sen heti Belarukseen paikalleen, ja jestas miten hyvin starttaa.
Turhaan jaamailin ja mietin asiaa. Säästää varmaan akkuakin kun ei tarvitse pitkään startata.

Starter T25/40 *10 12V 2,7KW 123708001
Yksikköhinta (tk ): 66.86 €
(sis. 20 % alv)
katoi
Viestit: 622
Liittynyt: 27 Joulu 2010, 09:12
Paikkakunta: Kajaani

Re: Uusi startti Greeneltä

Viesti Kirjoittaja katoi »

kokkose kirjoitti:Uusi startti tuli Greeneltä tänään, asensin sen heti Belarukseen paikalleen, ja jestas miten hyvin starttaa.
Turhaan jaamailin ja mietin asiaa. Säästää varmaan akkuakin kun ei tarvitse pitkään startata.

Starter T25/40 *10 12V 2,7KW 123708001
Yksikköhinta (tk ): 66.86 €
(sis. 20 % alv)
On se hyvä kun saa halvalla ja hyvää tavaraa :D
Kuluttajien ostoskäyttäymisellä on merkittävä vaikutus tavaran hintaan ja laatuun.
Nyt kun ollaan vapaassa EU:n markkinataloudessa niin pitäähän siitä ottaa köyhän kaikki hyöty, vai mitä olette mieltä.
Torsti
Viestit: 959
Liittynyt: 24 Heinä 2007, 19:45
Paikkakunta: Jämsä
Viesti:

Re: Uusi startti Greeneltä

Viesti Kirjoittaja Torsti »

katoi kirjoitti:On se hyvä kun saa halvalla ja hyvää tavaraa :D
Kuluttajien ostoskäyttäymisellä on merkittävä vaikutus tavaran hintaan ja laatuun.
Nyt kun ollaan vapaassa EU:n markkinataloudessa niin pitäähän siitä ottaa köyhän kaikki hyöty, vai mitä olette mieltä.
No joo, näinhän sitä tulee itekkin ainakin osin toimittua. Joskus kyllä tulee miettineeksi että pitäis yrittää suosia kotimaista aina kun mahollista...
Minski traktor paras traktor!
DslCat
Viestit: 132
Liittynyt: 24 Heinä 2007, 21:59
Paikkakunta: N-järvi

Re: Uusi startti Greeneltä

Viesti Kirjoittaja DslCat »

Terve belkkukansa!

Pitkästä aikaa joutu remppalinjalle lipetskiläisen kanssa :shock:

Startti rupesi pitkästä aikaa krenaamaan; *naks*, *naks*, *naks* - yleensä on solenoidin lämmettyä lähtenyt, mutta jo nollakelillä on saanut jo viime talvesta ½-puristimella avittaa ensikierroksia.. Muovipullo suoja oli enshätään tehty "vedeneristykseksi" :lol:
Lopulta solenoidin korkkas ittensä - haarukka tais olla liika liikkuvainen. Amuliinin kappaleita läks... :oops:

Otimpa startin pois; olipas pitkittäis välystä ankkurissa, ja bendixissä jotain jumia. Hiilen aika hyvät ja kuparipinnatkin, mutta poikittaisheittoakin toista milliä :cry: Ajattelin korjata, vaan sitpä tulin lukeneeksi tätä ketjua - kiitokset tiedoista kirjoittajille ja Greenelle; 2.7kW Magneton, 66€ lähi tilaukseen..

Soitimpa ennen tilausta Käyttökoneeseen; alkup. startti 350€ - juu, ei kiitos :evil:

Mutta kait se on uskottava, että 2.7kW Magneton toimii siinä missä alkup. 3.36kw :D

Se on sääli vain suom. varaosakaupalle; hinnanero on liian iso kuluttajan kannalta. Ihan vastaavasti tilasin jenkkilästä yhteen käyttöautoon samat osat mitä US Parts olisi myynyt; "marmoritiskillä" 369€. Jenkeistä suoraan kotiovelle lähetin tuomana (nettitullaus+alvit) 161€ . Moog'in osanrot ihan samat..
DslCat
Viestit: 132
Liittynyt: 24 Heinä 2007, 21:59
Paikkakunta: N-järvi

Re: Uusi startti Greeneltä

Viesti Kirjoittaja DslCat »

Oli aluksi epäuskoa - mahtaakohan pienestä startista olla 425:n (T40) orkkiksen korvaajaksi 8)
Kuva
Asennus oli helppoa kun tilaa "jäi yli" ja tuo uusi startti on rungoltaa alumiinia, ettei se painakaan mitään :mrgreen:

Vaan yyllätys oli suuri kun terhakasti alennusvaihteellinen pyörii. Vaikka jouduin sahaamaan 15s ei tuo lämmennyt lainkaan. Tuntuu nyt, että 200Ah akkukapasiteetti on ylimitoitusta..

Tenkka-poon aiheutti koneen totaalijumi (vanhan startin poisoton aikana). Voi olla, että se osasyynä soleneidin tuhoon.. Epäilin aluksi jonkun männän tai kampuran laakerin leikanneen kiinni - ei liikkunut kampuran siivapyörän pultista 60cm jatkovarrella kone yhtään kumpaankaan suuntaan, eikä enempää vauhtipyöränhammaskehältä (startin aukosta). Laitoin 2h:ksi ö-pohjan rasvakeittimen päälle ja 300W halogeenivalolla sulattelin sylinteritä ja kampuran kauloja.. Samalla suli kytkinkopan jäähileet.. Sitten äkkäsin, että mahtaakohan vauhtipyörä olla jäätyynyt kytkinkoppaan kiinni. :shock: Avasin kytkinkopan pohjaropun - umpijäässä, ei mennyt ruuvari sisään :oops: Kaivamalla tuli jäätynyttä töhkää.. Kone vieläkin jumissa (ei arvaa uutta starttia särkeä). Halogeenivalolla sulattelua.. Nooh, sitten voa:aan lingon nivelakseli kiinni ja rautakanki ristikkoon - 1/540rpm saa sellaisen väännön, että pakko oli jumin laueta.. sitten pyöri jo avaimella siivapyörältä.

Nyt koneen lämmettyä linkohommissa lorautin vedet pois kytkinkopasta - ikinä en ole ko. proppua availlut :lol:
Komppa
Viestit: 18
Liittynyt: 17 Tammi 2010, 12:08
Paikkakunta: Parainen

Re: Uusi startti Greeneltä

Viesti Kirjoittaja Komppa »

Onko kellään suomen puolella myynnissä moista starttia tai saako venäjän kautta mahdollisesti vielä edullisemmin, itsellä alkaa kanssa hermo mennä kun 501 syö 200ah akku patteriston heti tyhjiin.. Aloin jo miettimään tota 2T starttia, mutta taitaa olla kovempi homma asentaa..
katoi
Viestit: 622
Liittynyt: 27 Joulu 2010, 09:12
Paikkakunta: Kajaani

Re: Uusi startti Greeneltä

Viesti Kirjoittaja katoi »

Tuosta uusi halvalla ja ei tarvitse temppuilla vie vähän virtaa ja pyörittää nopeammin kuin alkuperäinen http://pmkaubamaja.ee/index.php?option= ... 20&lang=fi
Vanhasta voisi tulla soiva peli kun aukaisesi puhdistaisi ja tarkistaisi hiilet ja kenttäkäämien eristyksen.
tapsa 86
Viestit: 368
Liittynyt: 06 Syys 2008, 18:07
Paikkakunta: Kristiinankaupunki, Tervakoski

Re: Uusi startti Greeneltä

Viesti Kirjoittaja tapsa 86 »

katoi kirjoitti:Tuosta uusi halvalla ja ei tarvitse temppuilla vie vähän virtaa ja pyörittää nopeammin kuin alkuperäinen http://pmkaubamaja.ee/index.php?option= ... 20&lang=fi
Vanhasta voisi tulla soiva peli kun aukaisesi puhdistaisi ja tarkistaisi hiilet ja kenttäkäämien eristyksen.
Laitoin tilaukseen tuon startin, missähän tuo nyt sitten on tehty? Alkuperäinen oireilee sen verran paljon että ei nyt jaksa sitä korjailla, täytyy joskus ottaa työn alle ja perehtyä siihen oikein ajan kanssa.
Belarus MTZ 52 -69
JariS
Viestit: 29
Liittynyt: 25 Heinä 2007, 17:09
Paikkakunta: Humppila

Re: Uusi startti Greeneltä

Viesti Kirjoittaja JariS »

tapsa 86 kirjoitti:
katoi kirjoitti:Tuosta uusi halvalla ja ei tarvitse temppuilla vie vähän virtaa ja pyörittää nopeammin kuin alkuperäinen http://pmkaubamaja.ee/index.php?option= ... 20&lang=fi
Vanhasta voisi tulla soiva peli kun aukaisesi puhdistaisi ja tarkistaisi hiilet ja kenttäkäämien eristyksen.
Laitoin tilaukseen tuon startin, missähän tuo nyt sitten on tehty? Alkuperäinen oireilee sen verran paljon että ei nyt jaksa sitä korjailla, täytyy joskus ottaa työn alle ja perehtyä siihen oikein ajan kanssa.
Valmistus paikasta en tiedä, mutta siistiä työtä on, englanninkieliset paperit ja 6kk takuu, tilaukseen kuului kotiin kuljetus, Urkkiin tilasin tuollaisen vastaavanlaisen , alennusvaihteellisen UAB Jubanan, http://www.jubana.eu/new/en/pirmas.php?do=starteriai ... pariviikkoa pöydällä odottanut asennusta, jos viikonloppuna tarkenis asentaa....pitäis ottaa videoo vanhalla ja uudella startilla....
katoi
Viestit: 622
Liittynyt: 27 Joulu 2010, 09:12
Paikkakunta: Kajaani

Re: Uusi startti Greeneltä

Viesti Kirjoittaja katoi »

JariS kirjoitti:
tapsa 86 kirjoitti:
katoi kirjoitti:Tuosta uusi halvalla ja ei tarvitse temppuilla vie vähän virtaa ja pyörittää nopeammin kuin alkuperäinen http://pmkaubamaja.ee/index.php?option= ... 20&lang=fi
Vanhasta voisi tulla soiva peli kun aukaisesi puhdistaisi ja tarkistaisi hiilet ja kenttäkäämien eristyksen.
Laitoin tilaukseen tuon startin, missähän tuo nyt sitten on tehty? Alkuperäinen oireilee sen verran paljon että ei nyt jaksa sitä korjailla, täytyy joskus ottaa työn alle ja perehtyä siihen oikein ajan kanssa.
Valmistus paikasta en tiedä, mutta siistiä työtä on, englanninkieliset paperit ja 6kk takuu, tilaukseen kuului kotiin kuljetus, Urkkiin tilasin tuollaisen vastaavanlaisen , alennusvaihteellisen UAB Jubanan, http://www.jubana.eu/new/en/pirmas.php?do=starteriai ... pariviikkoa pöydällä odottanut asennusta, jos viikonloppuna tarkenis asentaa....pitäis ottaa videoo vanhalla ja uudella startilla....
Liettuassa tekevät. Viron pojat sanoivat, että on vahvistettu malli kuin mitä oli ne ensimmäiset startit. Hintakin silloin nousi vajaa 20 e. Saahan noita 4 kpl vaihtaa ennenkuin menee alkuperäisen hinta.
tapsa 86
Viestit: 368
Liittynyt: 06 Syys 2008, 18:07
Paikkakunta: Kristiinankaupunki, Tervakoski

Re: Uusi startti Greeneltä

Viesti Kirjoittaja tapsa 86 »

Juu, eiköhän se nyt sen 80€ edestä kestä.
Eipä ole kyllä yhtään kokemusta Liettualaisten tuotteiden laadusta muuten kuin yhdeltä Kaunasiin tehdyltä pikkujoulu reissulta :D
Belarus MTZ 52 -69
JariS
Viestit: 29
Liittynyt: 25 Heinä 2007, 17:09
Paikkakunta: Humppila

Re: Uusi startti Greeneltä

Viesti Kirjoittaja JariS »

JariS kirjoitti:
tapsa 86 kirjoitti:
katoi kirjoitti:Tuosta uusi halvalla ja ei tarvitse temppuilla vie vähän virtaa ja pyörittää nopeammin kuin alkuperäinen http://pmkaubamaja.ee/index.php?option= ... 20&lang=fi
Vanhasta voisi tulla soiva peli kun aukaisesi puhdistaisi ja tarkistaisi hiilet ja kenttäkäämien eristyksen.
Laitoin tilaukseen tuon startin, missähän tuo nyt sitten on tehty? Alkuperäinen oireilee sen verran paljon että ei nyt jaksa sitä korjailla, täytyy joskus ottaa työn alle ja perehtyä siihen oikein ajan kanssa.
Valmistus paikasta en tiedä, mutta siistiä työtä on, englanninkieliset paperit ja 6kk takuu, tilaukseen kuului kotiin kuljetus, Urkkiin tilasin tuollaisen vastaavanlaisen , alennusvaihteellisen UAB Jubanan, http://www.jubana.eu/new/en/pirmas.php?do=starteriai ... pariviikkoa pöydällä odottanut asennusta, jos viikonloppuna tarkenis asentaa....pitäis ottaa videoo vanhalla ja uudella startilla....
...Ei oo totta...miks mulla on niin huono tuuri :?
Tänään asensin startin, mutta eihän se toimi :x
Solenoidi naksahtaa ja virta menee maihin, mutta ei pyöri muutakuin käsinpyörittämällä....en jaksanu edes vanhaa laittaa takas kun hatutti niin s**tanasti....
no tuleepahan Greenen takuu/palautus/vaihto testattua....toivottavasti ei mene kauaa tuohon operaatioon...onko muilla jo kokemusta takuuvaihdosta ?
ukki
Viestit: 865
Liittynyt: 25 Heinä 2007, 07:17
Paikkakunta: Eedenistä itään

Re: Uusi startti Greeneltä

Viesti Kirjoittaja ukki »

JariS. pitiskö sinun vetästä mietintä myssy päähän?

Oletko kokeillut startia irtaallaan toimiiko? Akusta kaapeleilla virtaa suoraa.
Jos toimii, silloin sinulla on josssain muualla vikaa.
Miten virtalukko?
Entä sieltä tulevat johdot (heräte) startille?
Entä akun kegät ja + ja - kaapelien kunto, onko hankaumia?
Pyöriikö sinulla se rattorin moottori, ettei siellä ole vikaa (jumissa/jäässä/nestettä männän päällä)

Tässä muutama vinkki, omakohtainen kokemus, kun yksin tekee, niin kiertää ajatukset aina samaa rataa, eikä huomaa toisinaan hyvin yksinkertaista vikaa!
Koitappa vaikka pelata pasianssia yksin, kun ole eksyksissä, niin alle puolen tunnin on joku selkäsi takana ja sanoo "tuo menee tuohon"

t. ukki
Belaruksen ratissa vuodesta 1966
JariS
Viestit: 29
Liittynyt: 25 Heinä 2007, 17:09
Paikkakunta: Humppila

Re: Uusi startti Greeneltä

Viesti Kirjoittaja JariS »

ukki kirjoitti:JariS. pitiskö sinun vetästä mietintä myssy päähän?

Oletko kokeillut startia irtaallaan toimiiko? Akusta kaapeleilla virtaa suoraa.
Jos toimii, silloin sinulla on josssain muualla vikaa.
Miten virtalukko?
Entä sieltä tulevat johdot (heräte) startille?
Entä akun kegät ja + ja - kaapelien kunto, onko hankaumia?
Pyöriikö sinulla se rattorin moottori, ettei siellä ole vikaa (jumissa/jäässä/nestettä männän päällä)

Tässä muutama vinkki, omakohtainen kokemus, kun yksin tekee, niin kiertää ajatukset aina samaa rataa, eikä huomaa toisinaan hyvin yksinkertaista vikaa!
Koitappa vaikka pelata pasianssia yksin, kun ole eksyksissä, niin alle puolen tunnin on joku selkäsi takana ja sanoo "tuo menee tuohon"

t. ukki
Hyvä ukki,
Toki olen koittanut starttia myös irrallaan, sekä syöttämällä virtaa suoraan ohi solenoidin, eikä se pyöri sähköllä edes pöydällä, kiitos huolenpidosta :wink:

Harmittaa vaan, etten koittanut ennen vanhan irroittamista, kun vanhan irroitus vaati orbitrolin ja vesiraanan irroittamista paikoiltaan ja harmikseni ehdin kaikki koota ennen uutta käynnistys(yritystä), käynnistin moottorin ennen vanhan startin poisottoa kun kuvasin käynnistyksen vanhalla startilla ja kuvasin myös uudella, mutta tapahtuma jäi suutariks, johdotukset uusittu toissa kesänä, joten kaikki muut on kyllä kunnossa.

PS. pipon heitin jo nurkkaan parituntia sitten :wink:
katoi
Viestit: 622
Liittynyt: 27 Joulu 2010, 09:12
Paikkakunta: Kajaani

Re: Uusi startti Greeneltä

Viesti Kirjoittaja katoi »

Kun koitit uutta starttia pöydällä suoraan akusta ja ei pyörinyt niin miten laitoit apukaapelit akusta starttiin :?: Oliko varmasti oikein.
Vastaa Viestiin