Belkun osia Kelet-Agrolta

Belarus traktoreihin liittyviä ja miksei muitakin korjausohjeita

Valvoja: pelarusmaisteri

katoi
Viestit: 622
Liittynyt: 27 Joulu 2010, 09:12
Paikkakunta: Kajaani

Belkun osia Kelet-Agrolta

Viesti Kirjoittaja katoi »

Nyt tuli ensimmäiset osat belkkuun Kele-Agrolta. 10 vrk meni siitä kun oli tilauksen maksanut pankkiin. Kaikki osat tuli ja yllätys ne ei ollut voideltu yltäpäältä rasvaan niinkuin on ollut aikaisemmin. Parempi niin. Ei ollut ruosteessa osat niinkuin kerran kun tuli tilattua Agri-kymiltä.
parkka
Viestit: 66
Liittynyt: 16 Tammi 2011, 15:07

Re: Belkun osia Kelet-Agrolta

Viesti Kirjoittaja parkka »

Hyvä homma että saa osia kohtuu hintaan ja aika nätisti näillä agri-kymin miehillä osien hinnat on kyllä törkeitä.
katoi
Viestit: 622
Liittynyt: 27 Joulu 2010, 09:12
Paikkakunta: Kajaani

Re: Belkun osia Kelet-Agrolta

Viesti Kirjoittaja katoi »

Toi itella kotiovelle. Tuolta sai sellaisia osia joita ei saanut mistään muualta. Jos varaosakirja ja sieltä katselee oikeat varaosanumerot niin tulee varmasti oikeat osat. Jos en saisi verkkokaupoista edullisia osia niin silloin kyllä belkku vaihtuisi toiseen merkkiin ja äkkiä.
kimmoa
Viestit: 731
Liittynyt: 31 Heinä 2007, 21:13
Paikkakunta: Sievi

Re: Belkun osia Kelet-Agrolta

Viesti Kirjoittaja kimmoa »

No mikäs vika Belaruksessa niin että sen vaihtamaan joutuisi? Kalliita ovat kaikkien merkkien varaosat, mitä nyt esim. IKH:n katalogia tulee silloin tällöin silmäiltyä.
katoi
Viestit: 622
Liittynyt: 27 Joulu 2010, 09:12
Paikkakunta: Kajaani

Re: Belkun osia Kelet-Agrolta

Viesti Kirjoittaja katoi »

kimmoa kirjoitti:No mikäs vika Belaruksessa niin että sen vaihtamaan joutuisi? Kalliita ovat kaikkien merkkien varaosat, mitä nyt esim. IKH:n katalogia tulee silloin tällöin silmäiltyä.
Kyllä pikkasen tuli pettymys vuosi sitten kun ostin belkun ja luulin varaosien olevan halpoja. Tilaus Agri-Kymiltä ja hinnat hirvitti. Onneksi löysin netistä tämän maataloustarvikkeen ja jo helpotti :D
Kyllä Fordiin on osat halpoja kun tilaa Englannista suoraan Agriliniltä. On tullut tuota Majoria välillä laitettua. Nyt siinäkin odottaa kytkin remontti ja sama homma tuntuu olevan tulollaan Ford 3600:ssa.
Viimeksi muokannut katoi, 13 Huhti 2012, 12:52. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
katoi
Viestit: 622
Liittynyt: 27 Joulu 2010, 09:12
Paikkakunta: Kajaani

Re: Belkun osia Kelet-Agrolta

Viesti Kirjoittaja katoi »

Kysäisin Agri-kymiltä paljonko belkkuun maksaa kytkin levy+paineasetelma+painelaakeri = 500 e.
Kelet-Agrolta sama paketti 138 e. Oli vaikea päättää kummasta tilaa ja sitä paitsi Agri-Kymillä ei ollut varastossa paineasetelmaa ja ei osannut sanoa milloin tulee, tulee kuitenkin joskus. Eikö ole hyvää palvelua. :lol:
MarkToi
Viestit: 76
Liittynyt: 23 Huhti 2010, 22:42

Re: Belkun osia Kelet-Agrolta

Viesti Kirjoittaja MarkToi »

On tullut tilailtua ulkomailta paljonkin autonosia ym. tavaraa ja aina on hinnat ollu edullisempia, palvelu parempaa ja nopeammat toimitukset kuin Suomessa. Koskahan Suomen myyjät tajuaa, että kaupankäynti siirtyy kokoajan nettiin. Monesti toimituskulut ovat huomattavasti pienemmät kuin jos lähetät Suomessa tavaraa johonkin. Ja tavarat tulee postilaatikkoon tai kotiovelle, ei tartte hakee postitoimipaikasta. Esim. mersun ilmajousi Suomessa 1750€/kpl, ulkomailta 600€.
Sivupeili mersuun Veholla 460€, Saksasta 110€. Chevyn takaiskarit Suomessa 500€/pari, jenkeistä 80€/pari.
Ei paljon tartte miettiä mistä ostaa. Ja jos jostain on kysyttävää niin ulkomailta saa vastauksen todella nopeasti, Suomen myyjät yleensä unohtavat kysyä tai eivät edes halua selvittää. Myydään vaan sitä mitä on hyllyssä. Palvelulla on suurempi merkitys kaupankäynnissä nykyään kuin ennen kun kilpailua on enemmän niin pitäisi panostaa palveluun.
kimmoa
Viestit: 731
Liittynyt: 31 Heinä 2007, 21:13
Paikkakunta: Sievi

Re: Belkun osia Kelet-Agrolta

Viesti Kirjoittaja kimmoa »

"Kyllä pikkasen tuli pettymys vuosi sitten kun ostin belkun ja luulin varaosien olevan halpoja. Tilaus Agri-Kymiltä ja hinnat hirvitti. Onneksi löysin netistä tämän maataloustarvikkeen ja jo helpotti :D
Kyllä Fordiin on osat halpoja kun tilaa Englannista suoraan Agriliniltä. On tullut tuota Majoria välillä laitettua. Nyt siinäkin odottaa kytkin remontti ja sama homma tuntuu olevan tulollaan Ford 3600:ssa."


No itse kyllä valitsisin koneet sillä perusteella, että mikä soveltuu tarkoitukseen, remontteeraaminenhan harvoin on se pääsyy minkä takia joku laite itselle hommataan. Minulle Belarukset tuli kyllä perintönä, mutta kyllä ne tarkoituksiinikin soveltuisivat, ja vastoin yleistä käsitystä ovat mielestäni melko käteenkäypiä ja ketteriä traktorina. Ja kyllä, olen kokeillut muitakin, tosin en mitään nykypäivän vehkeitä vaan 80-luvun koneita, kuten itselläki tuo uudempi on.

Ite oon huomannu nettikaupasta sen, että jos ostaa vähänkään monimutkaisempaa, ei yleensä kannata netistä tilata vaan suosista maksaa hieman kovempi hinta että saa sen jostain läheltä kivijalkakaupasta. Ainakin minulle on käynyt niin (tietokoneroinaa tms. ostettaessa) ettei tavara ikinä oo sitä mitä sen olisi pitänyt olla. Kivijalkakaupasta on paljon helpompi löytää taho, jonka voi syyllistää, kun ruveta etsimään vastuullista jostain nettikaupan palvelunumerosta joka useimmiten menee johonkin eestiin tai englantiin... Varaosat voi tietysti olla toinen juttu,ne on monesti niin paljon yksinkertaisempia juttuja.
katoi
Viestit: 622
Liittynyt: 27 Joulu 2010, 09:12
Paikkakunta: Kajaani

Re: Belkun osia Kelet-Agrolta

Viesti Kirjoittaja katoi »

Tottakai se on helpompi ostaa kivijalasta, mutta kun se Suomen kivijalka (Agri-Kymi) on 500 km päässä niin se on ihan sama soittaako Agri-Kymille vai Maataloustarvikkeelle kun molemmat puhuu samaa suomea ja samaan luuriin.
Hinta on vain neljänneksen Virossa. Niillä, jotka saavat verotuksessa vähentää huoltokustannuksia ei tietenkään varaosien hinnalla ole niin väliä kuin meillä harrastajilla jotka ei voi verotuksessa vähentää. Tälläiset harrastajathan ne ostaa näitä reuhkaksi ajettuja traktoreita ja alkavat pikkuhiljaa kunnostaa. Silloin herkästi kunnostamiseen menee vähintään yhtä paljon rahaa kuin se traktori maksoi. Silloin on kyllä varaosien hinnoilla suuri merkitys, muuten ne jäisi ostamatta ja kunnostamatta.
500 sarjan belaruksiin ei taida enää saada uutta paineasetelmaa kytkimeen. Viroon eivät saa hankittua mistään, Agri-Kymi ei pysty toimittamaan ja Kelet-Agrolla loppunut. Alkavat kohta 500 sarjalaiset joutaa romutettavaksi jos kytkimeen ei saa osia. Nyt etsitään useammin firman voimin löytyisikö vielä yksi kappale paineasetelmaa :(

Täältä Kajaanista pääsee käymään lentokoneella Virossa edestakaisin 34 e noin suunnilleen ja jos lähtee käymään Agri-Kymillä Kouvolassa joutuu ajamaan autolla 1000 km ja polttoainetta menee 60 l ja rahaa 100 e pelkkiin polttoaineisiin puhumattakaan ajamiseen menevästä ajasta ja rasituksesta. Kyllä en siihen ainakaan aio mennä, että kivijalasta lähden ostaan osia. :D
920GL
Viestit: 707
Liittynyt: 24 Heinä 2007, 21:43
Paikkakunta: Kurikka

Re: Belkun osia Kelet-Agrolta

Viesti Kirjoittaja 920GL »

katoi kirjoitti:Tottakai se on helpompi ostaa kivijalasta, mutta kun se Suomen kivijalka (Agri-Kymi) on 500 km päässä niin se on ihan sama soittaako Agri-Kymille vai Maataloustarvikkeelle kun molemmat puhuu samaa suomea ja samaan luuriin.
Hinta on vain neljänneksen Virossa. Niillä, jotka saavat verotuksessa vähentää huoltokustannuksia ei tietenkään varaosien hinnalla ole niin väliä kuin meillä harrastajilla jotka ei voi verotuksessa vähentää. Tälläiset harrastajathan ne ostaa näitä reuhkaksi ajettuja traktoreita ja alkavat pikkuhiljaa kunnostaa. Silloin herkästi kunnostamiseen menee vähintään yhtä paljon rahaa kuin se traktori maksoi. Silloin on kyllä varaosien hinnoilla suuri merkitys, muuten ne jäisi ostamatta ja kunnostamatta.
500 sarjan belaruksiin ei taida enää saada uutta paineasetelmaa kytkimeen. Viroon eivät saa hankittua mistään, Agri-Kymi ei pysty toimittamaan ja Kelet-Agrolla loppunut. Alkavat kohta 500 sarjalaiset joutaa romutettavaksi jos kytkimeen ei saa osia. Nyt etsitään useammin firman voimin löytyisikö vielä yksi kappale paineasetelmaa :(

Täältä Kajaanista pääsee käymään lentokoneella Virossa edestakaisin 34 e noin suunnilleen ja jos lähtee käymään Agri-Kymillä Kouvolassa joutuu ajamaan autolla 1000 km ja polttoainetta menee 60 l ja rahaa 100 e pelkkiin polttoaineisiin puhumattakaan ajamiseen menevästä ajasta ja rasituksesta. Kyllä en siihen ainakaan aio mennä, että kivijalasta lähden ostaan osia. :D
Tuohon pitää kommentoida senverran ettei kukaan huvin vuoksi maksa varaosista ja huolloista älyttömiä hintoja vain sen takia että ne saa vähentää verotuksessa, enpä usko että kovin monella meistä tällä foorumilla kirjoittelevista maataloudesta leipänsä hankkivalla on rahaa kylvettäväksi turhuuteen. :x Ennemminkin uskon että harrastelijoilla ei ole niin väliä mitä osat maksaa.
Belarus 952.3 Isme 140L etukuormain
DT-14 vm.-57
katoi
Viestit: 622
Liittynyt: 27 Joulu 2010, 09:12
Paikkakunta: Kajaani

Re: Belkun osia Kelet-Agrolta

Viesti Kirjoittaja katoi »

920GL kirjoitti:
katoi kirjoitti:Tottakai se on helpompi ostaa kivijalasta, mutta kun se Suomen kivijalka (Agri-Kymi) on 500 km päässä niin se on ihan sama soittaako Agri-Kymille vai Maataloustarvikkeelle kun molemmat puhuu samaa suomea ja samaan luuriin.
Hinta on vain neljänneksen Virossa. Niillä, jotka saavat verotuksessa vähentää huoltokustannuksia ei tietenkään varaosien hinnalla ole niin väliä kuin meillä harrastajilla jotka ei voi verotuksessa vähentää. Tälläiset harrastajathan ne ostaa näitä reuhkaksi ajettuja traktoreita ja alkavat pikkuhiljaa kunnostaa. Silloin herkästi kunnostamiseen menee vähintään yhtä paljon rahaa kuin se traktori maksoi. Silloin on kyllä varaosien hinnoilla suuri merkitys, muuten ne jäisi ostamatta ja kunnostamatta.
500 sarjan belaruksiin ei taida enää saada uutta paineasetelmaa kytkimeen. Viroon eivät saa hankittua mistään, Agri-Kymi ei pysty toimittamaan ja Kelet-Agrolla loppunut. Alkavat kohta 500 sarjalaiset joutaa romutettavaksi jos kytkimeen ei saa osia. Nyt etsitään useammin firman voimin löytyisikö vielä yksi kappale paineasetelmaa :(

Täältä Kajaanista pääsee käymään lentokoneella Virossa edestakaisin 34 e noin suunnilleen ja jos lähtee käymään Agri-Kymillä Kouvolassa joutuu ajamaan autolla 1000 km ja polttoainetta menee 60 l ja rahaa 100 e pelkkiin polttoaineisiin puhumattakaan ajamiseen menevästä ajasta ja rasituksesta. Kyllä en siihen ainakaan aio mennä, että kivijalasta lähden ostaan osia. :D
Tuohon pitää kommentoida senverran ettei kukaan huvin vuoksi maksa varaosista ja huolloista älyttömiä hintoja vain sen takia että ne saa vähentää verotuksessa, enpä usko että kovin monella meistä tällä foorumilla kirjoittelevista maataloudesta leipänsä hankkivalla on rahaa kylvettäväksi turhuuteen. :x Ennemminkin uskon että harrastelijoilla ei ole niin väliä mitä osat maksaa.
En usko minäkään, että kukaan haluaa maksaa enempää kuin on pakko oli harrastelija tai maanviljelijä tai muu koneyrittäjä. Tiedän varsin hyvin miten tiukilla maanviljelijät on EU:n puristuksissa. Olen itsekin maatalon poikia ja 9 lapsisen perheen keskimmäinen ja 2 lehmän kantturaa oli ja isä ja vanhemmat veljet joutuivat jo 13 vuotiaina pöllimetsään isän mukaan. Tiedän ja opin taloudellisen rahan käytön kotona liiankin hyvin. Sanonta laiskan leipää oli hyvin tuttu jo pienestä pitäen ja jos työ ei maistanut oli kyllä kuppi nurin. Kainuulaiset ainakin tietävät mitä se tarkoittaa käytännössä. Olen pahoillani jos loukkasin teitä maanviljeliöitä yllä olevalla kirjoituksella. Taidan pitää nyt rokulia näistä kirjoitteluista jonkin aikaa.
Rokressi
Viestit: 459
Liittynyt: 28 Marras 2007, 11:23
Paikkakunta: Juuka

Re: Belkun osia Kelet-Agrolta

Viesti Kirjoittaja Rokressi »

katoi kirjoitti:Olen pahoillani jos loukkasin teitä maanviljeliöitä yllä olevalla kirjoituksella. Taidan pitää nyt rokulia näistä kirjoitteluista jonkin aikaa.
Elä katoi katoa minnekkään näiltä foorumeilta. Ei varmaan kukaan pahastunut, ihan normaalia ajatustenvaihtoa! Maanviljelijä olen itsekin ja varmaan samalla tavalla me kaikki kiristelemme hampaita kalliiden varaosien kanssa. Tuosta "harrastaja" porukasta sen verran sanoisin, että siellä on iso joukko ihmisiä joille traktori on tarpeellinen jollei ihan välttämätön kone. Syrjemmällä asuvat tarviivat traktoria talvella tienaukaisuun, polttopuuntekoon jne...

Aktiivisia kirjoittajia tarvitaan, muuten mitenkäs se Belaruksen tankin oikaisu, joko olet päättänyt mitä konstia koitat?
Ikinä ei tiedä kumpaan suuntaan keulan viskaa kun jarrua painaa!
EJH10
Viestit: 781
Liittynyt: 24 Heinä 2007, 21:28
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Belkun osia Kelet-Agrolta

Viesti Kirjoittaja EJH10 »

Samaa mieltä Rokressin kans, elä vaan katoi kirjottamattomaksi herkeä. Itellä tässä kans jääny kirjottelut vähiin, kun on muka kiireitä piisannu. Tunnen kyllä piston sydämessäni sen takia, kun nuo sähköongelmathan on vähä niinkun minun vastuulla. Mutta onneksi näyttää apuja löytyneen ja eihän sitä meikäläinenkään kaikkea pelkun sähköistä tiijä, varsinkin uuvempien kans kun ei oo tarvinnu vielä juurikaan pulata.
Беларусь
МТЗ-50 1977, eli 505 -77
Zetoristi
Viestit: 105
Liittynyt: 16 Heinä 2009, 20:32

Re: Belkun osia Kelet-Agrolta

Viesti Kirjoittaja Zetoristi »

-tota noin, minä olen sivutoiminen harrastelijaviljelijä Y-tunnuksella, ja ainakin viime verotuspäätökseen asti kaikki metsä- ja maanviljelyyn kohdistuneet konehankinta-, ja huoltokustannukset ja ALVIT on saanut vähentää. EU-tukea en saa enää, kiitos Suomen tekemien tukialuerajapäätöstesten, tosin en ole valittanut kielteisestä Natura-alueen maisemoisispäätöksesta mutta...tosin minulla ei valitettavasti ole tällä hetkellä Belkkua kun tuo Zetori vielä on soiva peli mutta jos on tarjolla hyvä nelikko niin mikä ettei.
silakka10
Viestit: 56
Liittynyt: 22 Loka 2011, 06:10
Paikkakunta: hki-porvoo

Re: Belkun osia Kelet-Agrolta

Viesti Kirjoittaja silakka10 »

myös oma kertomus,ostin belkun "harrastusmielessä",halusin suht edullisen 4w,30 km säteellä on venäjäläinen koti varaosakauppa :roll: ,mukava huoltomies,jolta apuja tarvittaessa??? :shock: ,sitten on vironkaveri,jolta koneen ostin ,tuo kotiinasti,tai tapaamme vantaa/hki alueella..hintataso on kyllä helevetinmoinen,esim fiattiin maksoin sg:lle ohjaustehostimen täyttömutteri oli 40 e,belkkuun oli pakosarja,putki ,ja tiivisteet jotain 100e ,kotiin tuotuna :roll: ,on siinä hiukan koko ja paino eroa,ja hinta???

itsellä on belkku senverran kevyessä käytössä että luulis kestävän lopun täälläoloajan :wink: (siis kirjoittajan) :?: :?:
tämä nyt varmaan sivuaa vähän tota aloitusta ,mutta pisti silmään toi katoin vastaus,ei kait kukaan hernettä nenään ota näistä jutuista,mukavahan näitä on lukaista.
itse olin 13 yrittäjänä elintarvike alalla,ei penniäkään tukiaisia,tiukkaa oli ja kaikkea älytöntä piti rakentaa,ja ymmm.KIITOS EU:N,kaikki koneet ja kalusteet ostin käytettyinä,kaveripiirissä on kaiken alan ammatti-ihmisiä. :roll: ,jos hajos jotain ,maksoin ainoastaan osista... :? nyt meni jo aika etäälle puheenaiheesta..hahahah :D
loppu tähän :shock:
Vastaa Viestiin