Belkun osia Kelet-Agrolta
Valvoja: pelarusmaisteri
Belkun osia Kelet-Agrolta
Nyt tuli ensimmäiset osat belkkuun Kele-Agrolta. 10 vrk meni siitä kun oli tilauksen maksanut pankkiin. Kaikki osat tuli ja yllätys ne ei ollut voideltu yltäpäältä rasvaan niinkuin on ollut aikaisemmin. Parempi niin. Ei ollut ruosteessa osat niinkuin kerran kun tuli tilattua Agri-kymiltä.
Re: Belkun osia Kelet-Agrolta
Hyvä homma että saa osia kohtuu hintaan ja aika nätisti näillä agri-kymin miehillä osien hinnat on kyllä törkeitä.
Re: Belkun osia Kelet-Agrolta
Toi itella kotiovelle. Tuolta sai sellaisia osia joita ei saanut mistään muualta. Jos varaosakirja ja sieltä katselee oikeat varaosanumerot niin tulee varmasti oikeat osat. Jos en saisi verkkokaupoista edullisia osia niin silloin kyllä belkku vaihtuisi toiseen merkkiin ja äkkiä.
Re: Belkun osia Kelet-Agrolta
No mikäs vika Belaruksessa niin että sen vaihtamaan joutuisi? Kalliita ovat kaikkien merkkien varaosat, mitä nyt esim. IKH:n katalogia tulee silloin tällöin silmäiltyä.
Re: Belkun osia Kelet-Agrolta
Kyllä pikkasen tuli pettymys vuosi sitten kun ostin belkun ja luulin varaosien olevan halpoja. Tilaus Agri-Kymiltä ja hinnat hirvitti. Onneksi löysin netistä tämän maataloustarvikkeen ja jo helpottikimmoa kirjoitti:No mikäs vika Belaruksessa niin että sen vaihtamaan joutuisi? Kalliita ovat kaikkien merkkien varaosat, mitä nyt esim. IKH:n katalogia tulee silloin tällöin silmäiltyä.
Kyllä Fordiin on osat halpoja kun tilaa Englannista suoraan Agriliniltä. On tullut tuota Majoria välillä laitettua. Nyt siinäkin odottaa kytkin remontti ja sama homma tuntuu olevan tulollaan Ford 3600:ssa.
Viimeksi muokannut katoi, 13 Huhti 2012, 12:52. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Belkun osia Kelet-Agrolta
Kysäisin Agri-kymiltä paljonko belkkuun maksaa kytkin levy+paineasetelma+painelaakeri = 500 e.
Kelet-Agrolta sama paketti 138 e. Oli vaikea päättää kummasta tilaa ja sitä paitsi Agri-Kymillä ei ollut varastossa paineasetelmaa ja ei osannut sanoa milloin tulee, tulee kuitenkin joskus. Eikö ole hyvää palvelua.
Kelet-Agrolta sama paketti 138 e. Oli vaikea päättää kummasta tilaa ja sitä paitsi Agri-Kymillä ei ollut varastossa paineasetelmaa ja ei osannut sanoa milloin tulee, tulee kuitenkin joskus. Eikö ole hyvää palvelua.
Re: Belkun osia Kelet-Agrolta
On tullut tilailtua ulkomailta paljonkin autonosia ym. tavaraa ja aina on hinnat ollu edullisempia, palvelu parempaa ja nopeammat toimitukset kuin Suomessa. Koskahan Suomen myyjät tajuaa, että kaupankäynti siirtyy kokoajan nettiin. Monesti toimituskulut ovat huomattavasti pienemmät kuin jos lähetät Suomessa tavaraa johonkin. Ja tavarat tulee postilaatikkoon tai kotiovelle, ei tartte hakee postitoimipaikasta. Esim. mersun ilmajousi Suomessa 1750€/kpl, ulkomailta 600€.
Sivupeili mersuun Veholla 460€, Saksasta 110€. Chevyn takaiskarit Suomessa 500€/pari, jenkeistä 80€/pari.
Ei paljon tartte miettiä mistä ostaa. Ja jos jostain on kysyttävää niin ulkomailta saa vastauksen todella nopeasti, Suomen myyjät yleensä unohtavat kysyä tai eivät edes halua selvittää. Myydään vaan sitä mitä on hyllyssä. Palvelulla on suurempi merkitys kaupankäynnissä nykyään kuin ennen kun kilpailua on enemmän niin pitäisi panostaa palveluun.
Sivupeili mersuun Veholla 460€, Saksasta 110€. Chevyn takaiskarit Suomessa 500€/pari, jenkeistä 80€/pari.
Ei paljon tartte miettiä mistä ostaa. Ja jos jostain on kysyttävää niin ulkomailta saa vastauksen todella nopeasti, Suomen myyjät yleensä unohtavat kysyä tai eivät edes halua selvittää. Myydään vaan sitä mitä on hyllyssä. Palvelulla on suurempi merkitys kaupankäynnissä nykyään kuin ennen kun kilpailua on enemmän niin pitäisi panostaa palveluun.
Re: Belkun osia Kelet-Agrolta
"Kyllä pikkasen tuli pettymys vuosi sitten kun ostin belkun ja luulin varaosien olevan halpoja. Tilaus Agri-Kymiltä ja hinnat hirvitti. Onneksi löysin netistä tämän maataloustarvikkeen ja jo helpotti
Kyllä Fordiin on osat halpoja kun tilaa Englannista suoraan Agriliniltä. On tullut tuota Majoria välillä laitettua. Nyt siinäkin odottaa kytkin remontti ja sama homma tuntuu olevan tulollaan Ford 3600:ssa."
No itse kyllä valitsisin koneet sillä perusteella, että mikä soveltuu tarkoitukseen, remontteeraaminenhan harvoin on se pääsyy minkä takia joku laite itselle hommataan. Minulle Belarukset tuli kyllä perintönä, mutta kyllä ne tarkoituksiinikin soveltuisivat, ja vastoin yleistä käsitystä ovat mielestäni melko käteenkäypiä ja ketteriä traktorina. Ja kyllä, olen kokeillut muitakin, tosin en mitään nykypäivän vehkeitä vaan 80-luvun koneita, kuten itselläki tuo uudempi on.
Ite oon huomannu nettikaupasta sen, että jos ostaa vähänkään monimutkaisempaa, ei yleensä kannata netistä tilata vaan suosista maksaa hieman kovempi hinta että saa sen jostain läheltä kivijalkakaupasta. Ainakin minulle on käynyt niin (tietokoneroinaa tms. ostettaessa) ettei tavara ikinä oo sitä mitä sen olisi pitänyt olla. Kivijalkakaupasta on paljon helpompi löytää taho, jonka voi syyllistää, kun ruveta etsimään vastuullista jostain nettikaupan palvelunumerosta joka useimmiten menee johonkin eestiin tai englantiin... Varaosat voi tietysti olla toinen juttu,ne on monesti niin paljon yksinkertaisempia juttuja.
Kyllä Fordiin on osat halpoja kun tilaa Englannista suoraan Agriliniltä. On tullut tuota Majoria välillä laitettua. Nyt siinäkin odottaa kytkin remontti ja sama homma tuntuu olevan tulollaan Ford 3600:ssa."
No itse kyllä valitsisin koneet sillä perusteella, että mikä soveltuu tarkoitukseen, remontteeraaminenhan harvoin on se pääsyy minkä takia joku laite itselle hommataan. Minulle Belarukset tuli kyllä perintönä, mutta kyllä ne tarkoituksiinikin soveltuisivat, ja vastoin yleistä käsitystä ovat mielestäni melko käteenkäypiä ja ketteriä traktorina. Ja kyllä, olen kokeillut muitakin, tosin en mitään nykypäivän vehkeitä vaan 80-luvun koneita, kuten itselläki tuo uudempi on.
Ite oon huomannu nettikaupasta sen, että jos ostaa vähänkään monimutkaisempaa, ei yleensä kannata netistä tilata vaan suosista maksaa hieman kovempi hinta että saa sen jostain läheltä kivijalkakaupasta. Ainakin minulle on käynyt niin (tietokoneroinaa tms. ostettaessa) ettei tavara ikinä oo sitä mitä sen olisi pitänyt olla. Kivijalkakaupasta on paljon helpompi löytää taho, jonka voi syyllistää, kun ruveta etsimään vastuullista jostain nettikaupan palvelunumerosta joka useimmiten menee johonkin eestiin tai englantiin... Varaosat voi tietysti olla toinen juttu,ne on monesti niin paljon yksinkertaisempia juttuja.
Re: Belkun osia Kelet-Agrolta
Tottakai se on helpompi ostaa kivijalasta, mutta kun se Suomen kivijalka (Agri-Kymi) on 500 km päässä niin se on ihan sama soittaako Agri-Kymille vai Maataloustarvikkeelle kun molemmat puhuu samaa suomea ja samaan luuriin.
Hinta on vain neljänneksen Virossa. Niillä, jotka saavat verotuksessa vähentää huoltokustannuksia ei tietenkään varaosien hinnalla ole niin väliä kuin meillä harrastajilla jotka ei voi verotuksessa vähentää. Tälläiset harrastajathan ne ostaa näitä reuhkaksi ajettuja traktoreita ja alkavat pikkuhiljaa kunnostaa. Silloin herkästi kunnostamiseen menee vähintään yhtä paljon rahaa kuin se traktori maksoi. Silloin on kyllä varaosien hinnoilla suuri merkitys, muuten ne jäisi ostamatta ja kunnostamatta.
500 sarjan belaruksiin ei taida enää saada uutta paineasetelmaa kytkimeen. Viroon eivät saa hankittua mistään, Agri-Kymi ei pysty toimittamaan ja Kelet-Agrolla loppunut. Alkavat kohta 500 sarjalaiset joutaa romutettavaksi jos kytkimeen ei saa osia. Nyt etsitään useammin firman voimin löytyisikö vielä yksi kappale paineasetelmaa
Täältä Kajaanista pääsee käymään lentokoneella Virossa edestakaisin 34 e noin suunnilleen ja jos lähtee käymään Agri-Kymillä Kouvolassa joutuu ajamaan autolla 1000 km ja polttoainetta menee 60 l ja rahaa 100 e pelkkiin polttoaineisiin puhumattakaan ajamiseen menevästä ajasta ja rasituksesta. Kyllä en siihen ainakaan aio mennä, että kivijalasta lähden ostaan osia.
Hinta on vain neljänneksen Virossa. Niillä, jotka saavat verotuksessa vähentää huoltokustannuksia ei tietenkään varaosien hinnalla ole niin väliä kuin meillä harrastajilla jotka ei voi verotuksessa vähentää. Tälläiset harrastajathan ne ostaa näitä reuhkaksi ajettuja traktoreita ja alkavat pikkuhiljaa kunnostaa. Silloin herkästi kunnostamiseen menee vähintään yhtä paljon rahaa kuin se traktori maksoi. Silloin on kyllä varaosien hinnoilla suuri merkitys, muuten ne jäisi ostamatta ja kunnostamatta.
500 sarjan belaruksiin ei taida enää saada uutta paineasetelmaa kytkimeen. Viroon eivät saa hankittua mistään, Agri-Kymi ei pysty toimittamaan ja Kelet-Agrolla loppunut. Alkavat kohta 500 sarjalaiset joutaa romutettavaksi jos kytkimeen ei saa osia. Nyt etsitään useammin firman voimin löytyisikö vielä yksi kappale paineasetelmaa
Täältä Kajaanista pääsee käymään lentokoneella Virossa edestakaisin 34 e noin suunnilleen ja jos lähtee käymään Agri-Kymillä Kouvolassa joutuu ajamaan autolla 1000 km ja polttoainetta menee 60 l ja rahaa 100 e pelkkiin polttoaineisiin puhumattakaan ajamiseen menevästä ajasta ja rasituksesta. Kyllä en siihen ainakaan aio mennä, että kivijalasta lähden ostaan osia.
Re: Belkun osia Kelet-Agrolta
Tuohon pitää kommentoida senverran ettei kukaan huvin vuoksi maksa varaosista ja huolloista älyttömiä hintoja vain sen takia että ne saa vähentää verotuksessa, enpä usko että kovin monella meistä tällä foorumilla kirjoittelevista maataloudesta leipänsä hankkivalla on rahaa kylvettäväksi turhuuteen. Ennemminkin uskon että harrastelijoilla ei ole niin väliä mitä osat maksaa.katoi kirjoitti:Tottakai se on helpompi ostaa kivijalasta, mutta kun se Suomen kivijalka (Agri-Kymi) on 500 km päässä niin se on ihan sama soittaako Agri-Kymille vai Maataloustarvikkeelle kun molemmat puhuu samaa suomea ja samaan luuriin.
Hinta on vain neljänneksen Virossa. Niillä, jotka saavat verotuksessa vähentää huoltokustannuksia ei tietenkään varaosien hinnalla ole niin väliä kuin meillä harrastajilla jotka ei voi verotuksessa vähentää. Tälläiset harrastajathan ne ostaa näitä reuhkaksi ajettuja traktoreita ja alkavat pikkuhiljaa kunnostaa. Silloin herkästi kunnostamiseen menee vähintään yhtä paljon rahaa kuin se traktori maksoi. Silloin on kyllä varaosien hinnoilla suuri merkitys, muuten ne jäisi ostamatta ja kunnostamatta.
500 sarjan belaruksiin ei taida enää saada uutta paineasetelmaa kytkimeen. Viroon eivät saa hankittua mistään, Agri-Kymi ei pysty toimittamaan ja Kelet-Agrolla loppunut. Alkavat kohta 500 sarjalaiset joutaa romutettavaksi jos kytkimeen ei saa osia. Nyt etsitään useammin firman voimin löytyisikö vielä yksi kappale paineasetelmaa
Täältä Kajaanista pääsee käymään lentokoneella Virossa edestakaisin 34 e noin suunnilleen ja jos lähtee käymään Agri-Kymillä Kouvolassa joutuu ajamaan autolla 1000 km ja polttoainetta menee 60 l ja rahaa 100 e pelkkiin polttoaineisiin puhumattakaan ajamiseen menevästä ajasta ja rasituksesta. Kyllä en siihen ainakaan aio mennä, että kivijalasta lähden ostaan osia.
Belarus 952.3 Isme 140L etukuormain
DT-14 vm.-57
DT-14 vm.-57
Re: Belkun osia Kelet-Agrolta
En usko minäkään, että kukaan haluaa maksaa enempää kuin on pakko oli harrastelija tai maanviljelijä tai muu koneyrittäjä. Tiedän varsin hyvin miten tiukilla maanviljelijät on EU:n puristuksissa. Olen itsekin maatalon poikia ja 9 lapsisen perheen keskimmäinen ja 2 lehmän kantturaa oli ja isä ja vanhemmat veljet joutuivat jo 13 vuotiaina pöllimetsään isän mukaan. Tiedän ja opin taloudellisen rahan käytön kotona liiankin hyvin. Sanonta laiskan leipää oli hyvin tuttu jo pienestä pitäen ja jos työ ei maistanut oli kyllä kuppi nurin. Kainuulaiset ainakin tietävät mitä se tarkoittaa käytännössä. Olen pahoillani jos loukkasin teitä maanviljeliöitä yllä olevalla kirjoituksella. Taidan pitää nyt rokulia näistä kirjoitteluista jonkin aikaa.920GL kirjoitti:Tuohon pitää kommentoida senverran ettei kukaan huvin vuoksi maksa varaosista ja huolloista älyttömiä hintoja vain sen takia että ne saa vähentää verotuksessa, enpä usko että kovin monella meistä tällä foorumilla kirjoittelevista maataloudesta leipänsä hankkivalla on rahaa kylvettäväksi turhuuteen. Ennemminkin uskon että harrastelijoilla ei ole niin väliä mitä osat maksaa.katoi kirjoitti:Tottakai se on helpompi ostaa kivijalasta, mutta kun se Suomen kivijalka (Agri-Kymi) on 500 km päässä niin se on ihan sama soittaako Agri-Kymille vai Maataloustarvikkeelle kun molemmat puhuu samaa suomea ja samaan luuriin.
Hinta on vain neljänneksen Virossa. Niillä, jotka saavat verotuksessa vähentää huoltokustannuksia ei tietenkään varaosien hinnalla ole niin väliä kuin meillä harrastajilla jotka ei voi verotuksessa vähentää. Tälläiset harrastajathan ne ostaa näitä reuhkaksi ajettuja traktoreita ja alkavat pikkuhiljaa kunnostaa. Silloin herkästi kunnostamiseen menee vähintään yhtä paljon rahaa kuin se traktori maksoi. Silloin on kyllä varaosien hinnoilla suuri merkitys, muuten ne jäisi ostamatta ja kunnostamatta.
500 sarjan belaruksiin ei taida enää saada uutta paineasetelmaa kytkimeen. Viroon eivät saa hankittua mistään, Agri-Kymi ei pysty toimittamaan ja Kelet-Agrolla loppunut. Alkavat kohta 500 sarjalaiset joutaa romutettavaksi jos kytkimeen ei saa osia. Nyt etsitään useammin firman voimin löytyisikö vielä yksi kappale paineasetelmaa
Täältä Kajaanista pääsee käymään lentokoneella Virossa edestakaisin 34 e noin suunnilleen ja jos lähtee käymään Agri-Kymillä Kouvolassa joutuu ajamaan autolla 1000 km ja polttoainetta menee 60 l ja rahaa 100 e pelkkiin polttoaineisiin puhumattakaan ajamiseen menevästä ajasta ja rasituksesta. Kyllä en siihen ainakaan aio mennä, että kivijalasta lähden ostaan osia.
Re: Belkun osia Kelet-Agrolta
Elä katoi katoa minnekkään näiltä foorumeilta. Ei varmaan kukaan pahastunut, ihan normaalia ajatustenvaihtoa! Maanviljelijä olen itsekin ja varmaan samalla tavalla me kaikki kiristelemme hampaita kalliiden varaosien kanssa. Tuosta "harrastaja" porukasta sen verran sanoisin, että siellä on iso joukko ihmisiä joille traktori on tarpeellinen jollei ihan välttämätön kone. Syrjemmällä asuvat tarviivat traktoria talvella tienaukaisuun, polttopuuntekoon jne...katoi kirjoitti:Olen pahoillani jos loukkasin teitä maanviljeliöitä yllä olevalla kirjoituksella. Taidan pitää nyt rokulia näistä kirjoitteluista jonkin aikaa.
Aktiivisia kirjoittajia tarvitaan, muuten mitenkäs se Belaruksen tankin oikaisu, joko olet päättänyt mitä konstia koitat?
Ikinä ei tiedä kumpaan suuntaan keulan viskaa kun jarrua painaa!
Re: Belkun osia Kelet-Agrolta
Samaa mieltä Rokressin kans, elä vaan katoi kirjottamattomaksi herkeä. Itellä tässä kans jääny kirjottelut vähiin, kun on muka kiireitä piisannu. Tunnen kyllä piston sydämessäni sen takia, kun nuo sähköongelmathan on vähä niinkun minun vastuulla. Mutta onneksi näyttää apuja löytyneen ja eihän sitä meikäläinenkään kaikkea pelkun sähköistä tiijä, varsinkin uuvempien kans kun ei oo tarvinnu vielä juurikaan pulata.
Беларусь
МТЗ-50 1977, eli 505 -77
МТЗ-50 1977, eli 505 -77
Re: Belkun osia Kelet-Agrolta
-tota noin, minä olen sivutoiminen harrastelijaviljelijä Y-tunnuksella, ja ainakin viime verotuspäätökseen asti kaikki metsä- ja maanviljelyyn kohdistuneet konehankinta-, ja huoltokustannukset ja ALVIT on saanut vähentää. EU-tukea en saa enää, kiitos Suomen tekemien tukialuerajapäätöstesten, tosin en ole valittanut kielteisestä Natura-alueen maisemoisispäätöksesta mutta...tosin minulla ei valitettavasti ole tällä hetkellä Belkkua kun tuo Zetori vielä on soiva peli mutta jos on tarjolla hyvä nelikko niin mikä ettei.
Re: Belkun osia Kelet-Agrolta
myös oma kertomus,ostin belkun "harrastusmielessä",halusin suht edullisen 4w,30 km säteellä on venäjäläinen koti varaosakauppa ,mukava huoltomies,jolta apuja tarvittaessa??? ,sitten on vironkaveri,jolta koneen ostin ,tuo kotiinasti,tai tapaamme vantaa/hki alueella..hintataso on kyllä helevetinmoinen,esim fiattiin maksoin sg:lle ohjaustehostimen täyttömutteri oli 40 e,belkkuun oli pakosarja,putki ,ja tiivisteet jotain 100e ,kotiin tuotuna ,on siinä hiukan koko ja paino eroa,ja hinta???
itsellä on belkku senverran kevyessä käytössä että luulis kestävän lopun täälläoloajan (siis kirjoittajan)
tämä nyt varmaan sivuaa vähän tota aloitusta ,mutta pisti silmään toi katoin vastaus,ei kait kukaan hernettä nenään ota näistä jutuista,mukavahan näitä on lukaista.
itse olin 13 yrittäjänä elintarvike alalla,ei penniäkään tukiaisia,tiukkaa oli ja kaikkea älytöntä piti rakentaa,ja ymmm.KIITOS EU:N,kaikki koneet ja kalusteet ostin käytettyinä,kaveripiirissä on kaiken alan ammatti-ihmisiä. ,jos hajos jotain ,maksoin ainoastaan osista... nyt meni jo aika etäälle puheenaiheesta..hahahah
loppu tähän
itsellä on belkku senverran kevyessä käytössä että luulis kestävän lopun täälläoloajan (siis kirjoittajan)
tämä nyt varmaan sivuaa vähän tota aloitusta ,mutta pisti silmään toi katoin vastaus,ei kait kukaan hernettä nenään ota näistä jutuista,mukavahan näitä on lukaista.
itse olin 13 yrittäjänä elintarvike alalla,ei penniäkään tukiaisia,tiukkaa oli ja kaikkea älytöntä piti rakentaa,ja ymmm.KIITOS EU:N,kaikki koneet ja kalusteet ostin käytettyinä,kaveripiirissä on kaiken alan ammatti-ihmisiä. ,jos hajos jotain ,maksoin ainoastaan osista... nyt meni jo aika etäälle puheenaiheesta..hahahah
loppu tähän