lämpömittari

Belarus traktoreihin liittyviä ja miksei muitakin korjausohjeita

Valvoja: pelarusmaisteri

=MTZ=
Viestit: 621
Liittynyt: 24 Heinä 2007, 23:12
Paikkakunta: Kuopio

Re: lämpömittari

Viesti Kirjoittaja =MTZ= »

Onko originaali mittari mallia UK 133? Itse kokeilin 521:een PM- Kaubamajalta tilattua uutta mittaria, malli oli UK 133 AB. Vaan eipä toiminut. Ilmeisesti mittarin sisäisessä kytkennässä on jotain eroa, tai vaatii toisenmallisen anturin. Tuossa kun on anturi mallia TM-100.
Belarus MTZ-2, 1954
Belarus MTZ-50, 1966
Belarus MTZ-521, 1976
Belarus MTZ-05 Motoblok , 1985
Belarus Progress 825, 1990
Belarus MTZ-920 Turbo, 2007
Motovelo Minsk MMVZ-3.112, 1993
=MTZ=
Viestit: 621
Liittynyt: 24 Heinä 2007, 23:12
Paikkakunta: Kuopio

Re: lämpömittari

Viesti Kirjoittaja =MTZ= »

Nyt pitää kyllä kysyä yhtä juttua. Minun jakeluun ei mene se asia, että miksi pitää etukammiokoneeseen, joka on muutenkin herkka polttamaan kansipahvin, vaihtaa termostaatti, joka aukeaa vasta 87 asteessa? TS-109 (vanhemmissa TS-6) termari aukeaa 70- asteessa, joka on etukammiokoneen normaalin käyntilämpötilan raja.
Belarus MTZ-2, 1954
Belarus MTZ-50, 1966
Belarus MTZ-521, 1976
Belarus MTZ-05 Motoblok , 1985
Belarus Progress 825, 1990
Belarus MTZ-920 Turbo, 2007
Motovelo Minsk MMVZ-3.112, 1993
diesel
Viestit: 159
Liittynyt: 28 Heinä 2007, 17:21

Re: lämpömittari

Viesti Kirjoittaja diesel »

Etukammio ja suoraruiskukoneen lämpötilan pitää olla yläpuolella palokaasujen happokastepistettä(syövyttää kannentiivistettä) ja vaikuttaa se myöskin polttoaineen kulutukseen (ominaiskulutukseen), joten 80astetta varmaan minimi lisäksi lämpötila muuttuu(proportionaali eli suhteellinen termostaatti) jatkuvasti kuormitusta vastaavaksi lämpömittarit vain viitteellisiä. Hyvää matkaa Minskiin käykää katsomassa pääkatua on mailmanperintölistalla UN: suojelema.
=MTZ=
Viestit: 621
Liittynyt: 24 Heinä 2007, 23:12
Paikkakunta: Kuopio

Re: lämpömittari

Viesti Kirjoittaja =MTZ= »

Tässäpä tämä UK-133. Vanhempi malli, joka oli ainakin 521:ssä alkuperäisenä, on hieman erinäköinen takaapäin.

Kuva

Kuva

ZI8008

Kuva

Kuva
Belarus MTZ-2, 1954
Belarus MTZ-50, 1966
Belarus MTZ-521, 1976
Belarus MTZ-05 Motoblok , 1985
Belarus Progress 825, 1990
Belarus MTZ-920 Turbo, 2007
Motovelo Minsk MMVZ-3.112, 1993
Pienviljelijä
Viestit: 907
Liittynyt: 15 Syys 2007, 14:42
Paikkakunta: Suomussalmi

Re: lämpömittari

Viesti Kirjoittaja Pienviljelijä »

Muuten, minulla olisi hyllyllä useita alkuperäismittareita (käytämättömiä): öljypaine/polttoaine/lämpötila. Tulivat kauppaan mukaan kun ostimme 1990-luvulla (Polvijärven Sepon kanssa, DT-kerholaisina) Vapon pillarivarastot tyhjäksi.

terveisin,
pv

MTZ-50
DT-75
(Volga-21)
(UAZ-452)
(Ural-4320 6x6)
http://ilmari.puheenvuoro.uusisuomi.fi/ ... alan-halki
___________________________
Lupinki-korpitila/Хутор "Лупинки"
МТЗ-50
ДТ-75
ПТУ-5
КРН-2.1
Урал 6х6
ГАЗ-21 Волга
=MTZ=
Viestit: 621
Liittynyt: 24 Heinä 2007, 23:12
Paikkakunta: Kuopio

Re: lämpömittari

Viesti Kirjoittaja =MTZ= »

Sattuiko kauppaan kuulumaan DT-54:n syöttöpumpun elementtejä? MTZ-2:n pumpussa on samanlaiset ja se tarvitsisi kipeästi uusia.
Belarus MTZ-2, 1954
Belarus MTZ-50, 1966
Belarus MTZ-521, 1976
Belarus MTZ-05 Motoblok , 1985
Belarus Progress 825, 1990
Belarus MTZ-920 Turbo, 2007
Motovelo Minsk MMVZ-3.112, 1993
Pienviljelijä
Viestit: 907
Liittynyt: 15 Syys 2007, 14:42
Paikkakunta: Suomussalmi

Re: lämpömittari

Viesti Kirjoittaja Pienviljelijä »

Kaksi järeätä syöttöpumppua siihen kuuluivat, mutta ne ovatkin DT-75:n SMD-moottoreihin sopivia.
___________________________
Lupinki-korpitila/Хутор "Лупинки"
МТЗ-50
ДТ-75
ПТУ-5
КРН-2.1
Урал 6х6
ГАЗ-21 Волга
=MTZ=
Viestit: 621
Liittynyt: 24 Heinä 2007, 23:12
Paikkakunta: Kuopio

Re: lämpömittari

Viesti Kirjoittaja =MTZ= »

Pienviljelijä kirjoitti:Kaksi järeätä syöttöpumppua siihen kuuluivat, mutta ne ovatkin DT-75:n SMD-moottoreihin sopivia.
Näissä on sama runko kuin 54:n pumpussa, mutta elementti oli muistaakseni puolta milliä isompi. 75:n pumppu on mallia 4TN- 9x10-T. Näitä on molemmankätisinä variaatioina.
Belarus MTZ-2, 1954
Belarus MTZ-50, 1966
Belarus MTZ-521, 1976
Belarus MTZ-05 Motoblok , 1985
Belarus Progress 825, 1990
Belarus MTZ-920 Turbo, 2007
Motovelo Minsk MMVZ-3.112, 1993
Pienviljelijä
Viestit: 907
Liittynyt: 15 Syys 2007, 14:42
Paikkakunta: Suomussalmi

Re: lämpömittari

Viesti Kirjoittaja Pienviljelijä »

Siinä tapauksessa ostat joko Pärnun maanviljelijän kaupasta uuden DT-pumpun tai minulta käytetyn. Pitää illalla kotona katsoa mitkä mallit minulla on hyllyllä.
___________________________
Lupinki-korpitila/Хутор "Лупинки"
МТЗ-50
ДТ-75
ПТУ-5
КРН-2.1
Урал 6х6
ГАЗ-21 Волга
=MTZ=
Viestit: 621
Liittynyt: 24 Heinä 2007, 23:12
Paikkakunta: Kuopio

Re: lämpömittari

Viesti Kirjoittaja =MTZ= »

Pienviljelijä kirjoitti:Siinä tapauksessa ostat joko Pärnun maanviljelijän kaupasta uuden DT-pumpun tai minulta käytetyn. Pitää illalla kotona katsoa mitkä mallit minulla on hyllyllä.
Mielellään otan ihan oikeanlaiset elementit, en mene ihan varmuudella sanomaan käykö nuo isommat elementit. Ainakin T-16 työkoneenkantajassa, DT-54:ssä ja DT-20:ssä on samanlaiset elementit kuin MTZ-2:ssa.
Belarus MTZ-2, 1954
Belarus MTZ-50, 1966
Belarus MTZ-521, 1976
Belarus MTZ-05 Motoblok , 1985
Belarus Progress 825, 1990
Belarus MTZ-920 Turbo, 2007
Motovelo Minsk MMVZ-3.112, 1993
Pienviljelijä
Viestit: 907
Liittynyt: 15 Syys 2007, 14:42
Paikkakunta: Suomussalmi

Re: lämpömittari

Viesti Kirjoittaja Pienviljelijä »

En aiemmin katsonut tarkemmin: näkyvät olevan harkovilaisia syöttöpumppuja. Toinen vuodelta 1972 ja toinen 1970. Kuten todettu, järeät ja tyyppimerkintä:

хтз лстнч 8510 Б

Tuskinpa siitä on hyötyä. Pidän ne varana.
___________________________
Lupinki-korpitila/Хутор "Лупинки"
МТЗ-50
ДТ-75
ПТУ-5
КРН-2.1
Урал 6х6
ГАЗ-21 Волга
=MTZ=
Viestit: 621
Liittynyt: 24 Heinä 2007, 23:12
Paikkakunta: Kuopio

Re: lämpömittari

Viesti Kirjoittaja =MTZ= »

Pienviljelijä kirjoitti:En aiemmin katsonut tarkemmin: näkyvät olevan harkovilaisia syöttöpumppuja. Toinen vuodelta 1972 ja toinen 1970. Kuten todettu, järeät ja tyyppimerkintä:

хтз лстнч 8510 Б

Tuskinpa siitä on hyötyä. Pidän ne varana.
Veikkaanpa vahvasti, että on kyse kutakuinkin tuommoisesta morkulasta:

http://ustroistvo-avtomobilya.ru/dizel- ... -8-5-h-10/" onclick="window.open(this.href);return false;

Eli käsittääkseni tämän ja sitten KD- mallin pumpun eroina on elementtien "leikkauksen" jyrkkyys. Kutsukoot asiantuntijat miksi hyväänsä, minulle tämä termi on helpompi mieltää.

Kuva

KD-4TN-8,5 x 10 pumpussa tuo leikkaus näyttäisi olevan 33 astetta, kun taas tämän Serp i Molot mallin pumpussa 48 astetta. Siitä sitten, että toimiiko tämä vanhemman mallinen pumppu tämmöisillä uudemmilla elementeillä, en osaa sanoa.
Belarus MTZ-2, 1954
Belarus MTZ-50, 1966
Belarus MTZ-521, 1976
Belarus MTZ-05 Motoblok , 1985
Belarus Progress 825, 1990
Belarus MTZ-920 Turbo, 2007
Motovelo Minsk MMVZ-3.112, 1993
Pienviljelijä
Viestit: 907
Liittynyt: 15 Syys 2007, 14:42
Paikkakunta: Suomussalmi

Re: lämpömittari

Viesti Kirjoittaja Pienviljelijä »

Tuo pumppu minulla on siis kiinni omassa DT:ssa, mutta nämä poikkeavat siitä, että niissä on selvä хтз-merkintä eli harkovilaista tuotantoa. Varmaan joku rinnakkaismalli.

Joko kävit traktorimuseossa, virtuaalisesti?
___________________________
Lupinki-korpitila/Хутор "Лупинки"
МТЗ-50
ДТ-75
ПТУ-5
КРН-2.1
Урал 6х6
ГАЗ-21 Волга
Vastaa Viestiin