Onko tietoa noista kierteistä? Toki voi porata reiän tuohon etunavan täyttöproppuun ja laittaa siihen nipan, mutta jos ohikulkiessaan hydraulikaupassa kävisi mallin kanssa, niin mahtaako löytyä valmista nipppaa?
Sama juttu sen yläkulmavaihteen kanssa eli siihenkin jos tekee huohottimen, niin löytyneekö sillä kierteellä valmista nippaa?
Ongelmana on ollut vasemman eturenkaan jäätyminen jumiin talvella eli sinne on päässyt vettä öljyn joukkoon. Vuosi sitten laskin pois ja tuli desin verran vettä + täytin öljyt takaisin ylärajaan. Nyt sitten ajattelin taas laskea vedet pois, mutta eihän sieltä tullut juuri mitään ulos (ehkä desin verran oli vesi-öljyliejua). Jonnekin ylös on sitten pumpannut vuoden aikana kaikki öljyt sieltä navasta (ja käyttötunteja vuodessa tullut alle 10). Vuotoa näkyi ainoastaan siinä kohdassa, missä jousi joustaa.
OT: Minulla on tässä 521:ssä neliveto kokonaan pois pelistä. Etukseli kardaaneineen renkaineen vanteineen (kaikki on jonkun pellepelottoman virityksiä) on niin loppu joka suhteessa, ettei sitä ole järkeä korjata pihakäyttöä varten. Olen jopa ajatellut korvata koko akselin jonkun takavetoisen etuakselilla, jos sinne kohtuuhelpolla jonkun saisi. Ohjauskin toimii hydraulisylinterillä, niin voisi olla kohtuullisen helppo vaihtaa. Onko täysin kuollut idea?
EDIT:
Kierre etunapaan on 3/4" ja yläkulmavaihteeseen 3/8" eli valmiit nipat löytyy helposti. Nyt on huohottimet paikoillaan.
Etunapojen huohotus
Valvoja: pelarusmaisteri
Re: Etunapojen huohotus
-Belarus MTZ-521-4x4 1975 "Igor"
-Toyota Camry 2.4 2002
-Toyota Landcruiser HJ60 1982 12H-T 4.0TD, lukkoakselit, SOA
-Toyota Camry 2.4 2002
-Toyota Landcruiser HJ60 1982 12H-T 4.0TD, lukkoakselit, SOA
Re: Etunapojen huohotus
Ihan mielenkiinnosta, mikä on tuossa yläkulmavaihteessa tuo toinen roppu jossa keskellä tasapää meisselille ura. Joku säätö? erehdyksessä meinasin aukaista sen kun tarkistustulppaa oli tarkotus.