Maalin poistaminen (entisöinti)

Belarus traktoreihin liittyviä ja miksei muitakin korjausohjeita

Valvoja: pelarusmaisteri

kimmoa
Viestit: 722
Liittynyt: 31 Heinä 2007, 21:13
Paikkakunta: Sievi

Maalin poistaminen (entisöinti)

Viesti Kirjoittaja kimmoa »

Vanhan maalin poistamiseksi löytyi puolivahingossa ympäristöystävällinen vaihtoehto. Sudin ylijäänyttä, ylivuotista biodieseliä T40:n maalipintaan ja sehän lähtee kuplimaan kuin maalinpoistoaineesta. Kädet sen sijaan eivät oo aineesta moinaankaan.
=MTZ=
Viestit: 621
Liittynyt: 24 Heinä 2007, 23:12
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja =MTZ= »

En kyllä pidä lipeää saati sitten metanolia kovinkaan ympäristöystävällisinä aineina, ne nimittäin aiheuttavat tuon ilmiön. Siksi biodiesel koneissa ei kestäkään luonnonkumi tiivisteet polttoainelinjassa.
Belarus MTZ-2, 1954
Belarus MTZ-50, 1966
Belarus MTZ-521, 1976
Belarus MTZ-05 Motoblok , 1985
Belarus Progress 825, 1990
Belarus MTZ-920 Turbo, 2007
Motovelo Minsk MMVZ-3.112, 1993
kimmoa
Viestit: 722
Liittynyt: 31 Heinä 2007, 21:13
Paikkakunta: Sievi

Viesti Kirjoittaja kimmoa »

Ei siihen biodieseliin jää esteröintiprosessista vapaata metanolia tai lipeää.

Ei tuosta soosista toki drinksuja kannata mennä tekemään, vaikka Alko olisi kiinnikin, mutta on tuo nyt noihin kaupallisiin maalinpoistoaineisiin verrattuna melkosen vihertävää. :wink: Tosin kyllä tehottomampaakin...
=MTZ=
Viestit: 621
Liittynyt: 24 Heinä 2007, 23:12
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja =MTZ= »

Siellä seassa sitä on silti. Biodieselin esteröintihän ei ole oikeaoppista esteröintiä, vaan vaihtoesteröintiä missä glyseroli korvataan jollakin toisella aineella. Ihan parashan se olisi silloin, jos se olisi oikeasti esteröityä, ei olisi glyserolia, kävisi kaikkiin dieseleihin ihan siltään.
Belarus MTZ-2, 1954
Belarus MTZ-50, 1966
Belarus MTZ-521, 1976
Belarus MTZ-05 Motoblok , 1985
Belarus Progress 825, 1990
Belarus MTZ-920 Turbo, 2007
Motovelo Minsk MMVZ-3.112, 1993
Vastaa Viestiin