245 syöttöpumppu on outo vekotin

Belarus traktoreihin liittyviä ja miksei muitakin korjausohjeita

Valvoja: pelarusmaisteri

rytö
Viestit: 16
Liittynyt: 10 Helmi 2008, 13:35
Paikkakunta: Lieksa

Re: 245 syöttöpumppu on outo vekotin

Viesti Kirjoittaja rytö »

Kylläpä joo taisipa se ryvittäjä lopulta löytyy. Tuossa aamulla tutkin tuota pyyvystä lisää. Sahasin sen tuolta tallista käymään ja siirrin pihamaalle. Otin aluksi ilman putsarin väliputken irti, laitoin kalvosäätäjän letkun kinni. Tämän jälkeen käynnistys, ja ei muutosta. Sitten kalvorasian letku banjoliittimineen irti ja tollötystä. Pällistin sisään kalvorasian liitännästä ja sisällä näkyi kalvon metallinen keskus. Siispä koetin painaa kalvoa sisäänpäin kuusiokolo avaimen tylpällä päällä ja ei sitä tahtonut saada käsivoimin liikkeelle jousi siellä sisällä on tosi jäykkä. Kalvorasian liitireiässä on millinen kierre ja laitoin siishen pultin ja kierrin sen kiinni siten että kalvo pohjasi. Tämän jälkeen kone käynnistyi hipaisemalla ja toimi kuten aina ennenkin , moottorin tuttu luonne palasi. Eli tuo kalvon jousi on liian jäykkä että tuo vois toimia. Mursketta ajettiin tänäänkin ja nyt se toimii kuten pitääkin. Eihän se tuo meittin tuhti siellä perässä ihan lentämällä tule mutta ei oo ikinä tullukkaan. Pienennin pumpun perus syöttöä säädölle jolla se pajallemme saapui. Kuorman kanssa oli siinä ja siinä jaksaako kulkea suurimmalla vaihteella, tasasella joo mutta pienikin nousu niin ei. Voi tosin olla että tuhtin pyöriin ois voinu laittaa enemmänkin ilmaa kun 3 kiloa. renkaan koko kuvio piirtyi tiehen, Myös sillä oli vaikutusta että olivat juuri sorastaneet valtion tietä. Tuntuu että tuo pumppu on aika niuhalle säädetty alun perin ja vetoa ja savua saa kyllä halutessaan helposti lisää mut olkoon nyt toistaseks tuoltaan. Ja niin minä kun oon aina ollu sitä mieltä että, tuo iso vitonen on välitykseltään liian pitkä. Sikäli tieajo täällä syrjässä kuoppasilla teillä on vähä semmosta ja tämmöstä mut eipä siinä tuon vaihteiston kanssa on vaan elettävä. En vielä tiiä mitä tekis tuon kalvosäätäjän kanssa mut, tärkeintä on että tuolla kamppeella voi taas normaalisti ajaa. Niin ja kiitos teille arvon foorumilaiset neuvoista ja vinkeistä!
Paljon voimaa ja vielä enemmän ominaisuuksia!
Vastaa Viestiin