Vinkkejä kaivataan, että mikä on vialla?
825 sammui kesäkelissä maantieajossa, eikä lähtenyt enää startilla käyntiin. Lähti hinaamalla käyntiin, mutta ei käynyt tyhjäkäyntiä. Käynnistyttyään kävi vain isommilla kierroksilla ja ei tasaisesti. Moottorin lämmöt ei nousseet, kun kone otti ja sammui.
Aiemmin samana päivänä alkoi käydä tyhjäkäyntiä huonosti ja isommilla kierroksilla kävi vähän tasaisemmin. Tyhjäkäynti on ollut jonkinverran epätasainen jo pitemmän aikaa. Aiemmin on lähtenyt myös hyvin käyntiin, vaikka tyhjäkäynti oli jonkinverran epätasainen.
Polttoainetta on tankki puolillaan, moottorissa on öljyt normaalikorkeudella.
Vuosia sitten katkesi kampiakseli ajossa ja se tietysti pysäytti koneen ja piti kovan kolauksen. Vastaavaa kolausta ei nyt kuulunut, joten sama vika ei varmaankaan toistunut.
Liittyykö oireeet polttoaineongelmiin vai mikä mahtaa olla syynä, että ei lähde enää käyntiin?
825 sammui ajosta
Valvoja: pelarusmaisteri
-
- Viestit: 804
- Liittynyt: 01 Elo 2015, 18:33
- Paikkakunta: Asikkala
Re: 825 sammui ajosta
No onko poltoainesuotimia millon vaihettu ja sakkakuppeja putsattu näin ekana?
Belarus sen olla pitää.
https://www.youtube.com/channel/UCVL4Mk ... e0TIy1TuGA" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.youtube.com/channel/UCVL4Mk ... e0TIy1TuGA" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: 825 sammui ajosta
Polttoaine ongelmaa veikkaisin, karkeasuodattimen putsaus, samoin tankista tulevan polttoaineletkun banjoliitos karkeasuodattimen kannessa kannattaa avata.
Karkea suodin on pakosarjan puolella ja hienosuotimen joka taas on ruiskutuspumpun puolella, sen suodatin kannattaa vaihtaa.
Karkea suodin on pakosarjan puolella ja hienosuotimen joka taas on ruiskutuspumpun puolella, sen suodatin kannattaa vaihtaa.
Jokapäivä työkaluna Belarus
505 1983
920S 2002
952GL 2003
"Belaruksen hallinta on helpointa siihen suuntaan mihin se on jo menossa"
Kerho facebookissa
505 1983
920S 2002
952GL 2003
"Belaruksen hallinta on helpointa siihen suuntaan mihin se on jo menossa"
Kerho facebookissa
Re: 825 sammui ajosta
Tutkitaan suodattimet ja muu polttoainelinja. Palaan asiaan, että auttoiko.
Re: 825 sammui ajosta
Minulla veti ilmaa 825:ssa karkeasuodattimeen tankilta tulevan kovettuneen muoviletkun ja banjoliittimen välistä. Letku oli kovettuessaan kutistunut ja luistanut osittain irti liittimestä
Ikinä ei tiedä kumpaan suuntaan keulan viskaa kun jarrua painaa!
Re: 825 sammui ajosta
Huollon puutteesta johtui tämä ongelma, hyvä ettei ollut isompi murhe. Kiitos vinkeistä.
Hienosuodatin on nyt vaihdettu ja sakkakuppi puhditettu. Likaa oli kertynyt suodattimiin. Sakkakupin pohjassa oli limamöykky ja sakkakupin sihti tukossa. Samalla ilmansuodattimen öljyt vaihdettiin. Ilmansuodattimen öljy oli myös hyvin likaista.
Paineilmalla puhaltamalla sakkakuppi, sihti ja myös putkien banjoliittimet puhtaaksi. Myös putkilinja sakkakupilta tankkiin paineilmalla töhäyttämällä varmistettiin, että on auki. Sitten vain palikat takaisin paikoilleen. Sakkakuppi ja hienosuodatin täytettiin valmiiksi polttoaineella yläkautta täyteen. Ilmaus käsipumpulla ja vielä suuttimien putket löysälle ja startilla ilmaus ja putket kiinni. Kone lähti heti käyntiin ja alkoi käydä tasaisesti ilman tyhjäkäynnin hörhötystä.
Hienosuodatin on nyt vaihdettu ja sakkakuppi puhditettu. Likaa oli kertynyt suodattimiin. Sakkakupin pohjassa oli limamöykky ja sakkakupin sihti tukossa. Samalla ilmansuodattimen öljyt vaihdettiin. Ilmansuodattimen öljy oli myös hyvin likaista.
Paineilmalla puhaltamalla sakkakuppi, sihti ja myös putkien banjoliittimet puhtaaksi. Myös putkilinja sakkakupilta tankkiin paineilmalla töhäyttämällä varmistettiin, että on auki. Sitten vain palikat takaisin paikoilleen. Sakkakuppi ja hienosuodatin täytettiin valmiiksi polttoaineella yläkautta täyteen. Ilmaus käsipumpulla ja vielä suuttimien putket löysälle ja startilla ilmaus ja putket kiinni. Kone lähti heti käyntiin ja alkoi käydä tasaisesti ilman tyhjäkäynnin hörhötystä.