425 huolia ja murheita
Lähetetty: 30 Kesä 2019, 21:09
Tervehdys foorumille, piti kirjautua tänne, kun tuli perjantaina kotiutettua tämmöinen kampe.
Minusta tuli Belaruksen omistaja vähän sattumalta, "kun sai niin halvalla". 120km päästä kävin ajamalla hakemassa, melko rajusti alkoi belarus ura, kun ikinä ennen tämmöisellä ole ajanut saati edes kopissa istunut. Myyjä näytti miten menee pykälä silmään ja loput opeteltu lennossa. Paljoa enempää ei myyjäkään koneesta tiennyt.
Elikkä LTZ-425, Vuosimallia 81.
Muutamia pieniä puutteita ja vikoja löytyy, mm ylimääräiset sähköt on karsittu pois, suunnanvaihtaja ei pelanut ja muuta pientä.
Tuossa vioista pahin, eli etuakselin vasen nivel on särkynyt, ja purettu pois. Renkaan puoli on ollut tuommoisella lätkällä tulpattuna ja joku mutteri sötöstetty hitsata, ilmeisesti että ei laakeri karkaa. Vetoakseli liikkuu taas vapaasti päittäin, liekkö se normaalia?
Mitäs tuohon ruvetaan nyt hommaaman että saadaan taas voima menemään pyörälle asti? Selviääkö pelkällä nivelellä vai näkyykö muuta outoa?
Ja sitten lisää kysymyksiä,
Mistä tässä kytketään neliveto päälle? Kaikille muille vivuille on toiminto löytynyt, mutta nelivedon kytkentä vipua en ole löytänyt.
Renkaat tässä lie myös eriparia, takana 15,5-38 ja edessä 10-20. Kun eikös tässä kuulu edessä olla 8,3-20?
Raidetangonpäät on erikoisesti kirittäviä, yhdestä sisemmästä päästä puuttuu se kuppi jolla kiritään, saane niitä jostain vai suosiolla uusi pää kun kolissut väljänä ties kuin kauan?
Ja mistä osia ja huolto tarvikkeita, Suonsyrjältä tietty, mutta muita hyviä kauppoja, tai jopa kivijalka liikeitä Savo-Kainuu akselilla?
Minusta tuli Belaruksen omistaja vähän sattumalta, "kun sai niin halvalla". 120km päästä kävin ajamalla hakemassa, melko rajusti alkoi belarus ura, kun ikinä ennen tämmöisellä ole ajanut saati edes kopissa istunut. Myyjä näytti miten menee pykälä silmään ja loput opeteltu lennossa. Paljoa enempää ei myyjäkään koneesta tiennyt.
Elikkä LTZ-425, Vuosimallia 81.
Muutamia pieniä puutteita ja vikoja löytyy, mm ylimääräiset sähköt on karsittu pois, suunnanvaihtaja ei pelanut ja muuta pientä.
Tuossa vioista pahin, eli etuakselin vasen nivel on särkynyt, ja purettu pois. Renkaan puoli on ollut tuommoisella lätkällä tulpattuna ja joku mutteri sötöstetty hitsata, ilmeisesti että ei laakeri karkaa. Vetoakseli liikkuu taas vapaasti päittäin, liekkö se normaalia?
Mitäs tuohon ruvetaan nyt hommaaman että saadaan taas voima menemään pyörälle asti? Selviääkö pelkällä nivelellä vai näkyykö muuta outoa?
Ja sitten lisää kysymyksiä,
Mistä tässä kytketään neliveto päälle? Kaikille muille vivuille on toiminto löytynyt, mutta nelivedon kytkentä vipua en ole löytänyt.
Renkaat tässä lie myös eriparia, takana 15,5-38 ja edessä 10-20. Kun eikös tässä kuulu edessä olla 8,3-20?
Raidetangonpäät on erikoisesti kirittäviä, yhdestä sisemmästä päästä puuttuu se kuppi jolla kiritään, saane niitä jostain vai suosiolla uusi pää kun kolissut väljänä ties kuin kauan?
Ja mistä osia ja huolto tarvikkeita, Suonsyrjältä tietty, mutta muita hyviä kauppoja, tai jopa kivijalka liikeitä Savo-Kainuu akselilla?