426 Laturi-ongelma

Belarus traktoreihin liittyviä ja miksei muitakin korjausohjeita

Valvoja: pelarusmaisteri

harasoo
Viestit: 126
Liittynyt: 28 Joulu 2008, 18:40
Paikkakunta: Iittala

Re: 426 Laturi-ongelma

Viesti Kirjoittaja harasoo »

Se laturista tuleva virtajohto kantsii kytkeä suoraan virtalukon pohjaan jos laturissa on oma säädin.Silloin ei amppeerimittari kylläkään näytä muuta kuin purkautuvaa purkautuvaa virtaa.Siitä ei kannata huolestua jos koneen käydessä ilman valojen ollessa päällä akun navoista tulee n. 14,5v.Se amppeerimittari tarvii kytkeä tällä asennuksella erilailla että alkaa kertoa latauksesta.Se nostolaitteen säätökaaren vipu tarvii olla 0-asennossa että etukuormaaja toimii jos on letkutukset alkuperäiset.Se käynnin aaltoilu on vähän mysteeri? Suuttimien vaikutuksen siihen vois tarkirtaa niin että avaa koneen käydessä suihkuputken suuttimen juuresta yksi kerrallaan.Jos käynti ei muutu niin siinä suuttimessa on häikkää.
Harasoo
Torsti
Viestit: 959
Liittynyt: 24 Heinä 2007, 19:45
Paikkakunta: Jämsä
Viesti:

Re: 426 Laturi-ongelma

Viesti Kirjoittaja Torsti »

Volttimittari on muutenkin turvallisempi vaihtovirtalaturin kanssa, ja yhtälaillahan siitä näkee lataustilanteen.
Minski traktor paras traktor!
Harre
Viestit: 20
Liittynyt: 12 Marras 2007, 00:07
Paikkakunta: Alavus

Re: 426 Laturi-ongelma

Viesti Kirjoittaja Harre »

harasoo kirjoitti:Se laturista tuleva virtajohto kantsii kytkeä suoraan virtalukon pohjaan jos laturissa on oma säädin.Silloin ei amppeerimittari kylläkään näytä muuta kuin purkautuvaa purkautuvaa virtaa.
monesti on tullut vuosien mittaan ihmeteltyä kun omassa 525:ssa amppeerimittari menee vain miinuksen puolelle. hyvä tietää kuitenkin et se on ominaisuus näitten parempien laturien kanssa :)
vaihdoin just omaan lucaksen 65ah laturiin uudet hiilet ja laakerit, mut vieläkin latauksen merkkivalo alkaa hehkumaan sähkölaitteita lisäillessä. tarttee kesällä uusia laturin johdotukset ja vaihtaa myös muitakin johtoja. mittasin latausjännitteen akulta käynnistyksen jälkeen ja oli 14.39V, sähkölaitteita lisätessä jännite painui lähelle 14 volttia. eli hyvin lataa vaikka valo hehkuukin :D
525 progress, 6-major
DslCat
Viestit: 132
Liittynyt: 24 Heinä 2007, 21:59
Paikkakunta: N-järvi

Re: 426 Laturi-ongelma

Viesti Kirjoittaja DslCat »

harasoo kirjoitti:Eipä oikeastaan mitään.Jos sopii kiinnikkeisiin ja hihna kulkee linjassa.Se nykyisen laturin kunto selviää sillä että laittaa koneen käymään ja mittaa laturin siitä isommasta (10mm) mutterista pitäs näyttää vähän yli 14v. Jos on näin ja amppeerimittari näyttää +-0 niin vika on laturin ja kajuutan välillä. Itellä oli eka laturi se mihin tuli joka puolelle johtoja ja kesti 2100h. Sai purkaa ison kasan johtoja kun uudessa ei ollut kuin virta ja merkkivalojohdon paikka.Uudessa on itessään säätäjä joten virtajohdon voi vetää suoraan virtalukkoon.Lataa paremmin akkua kun ohittaa sen raktorin releen. Itellä laturista tuli 14,2v. ja akkuun tuli 13,6v.Kantsii mitata akun navoistakin laskeeko jännite matkalla.Muistaakseni Dsl Gat:illa ainakin oli tarvikeiaturi laitettu.Näkyi olevan rakennettu ainakin hihnankiristin uusiksi.Kantsii ottaa laturi malliksi mukaan vertailun vuoksi.
Juu, Iskran vaihdoin kun sähköpulaa pukkas. Muistaakseni viimeinen niitti oli CCCP-laturi/suuntaaja/säädin -konseptille kun yön yli pidin akkulaturia kiinni - jotain meni :oops:
Kuva
Puntta piuhoja jäi ylimääräiseksi - en raaskinut raksia pois, kun ei tiedä vaikka käyttäis johonkin :lol:
Kuva
Kiinnikkeet tein omat kun valurautajalka oli liian epäsopiva..
Markus
Viestit: 544
Liittynyt: 24 Helmi 2008, 01:26
Paikkakunta: Salo, Eura

Re: 426 Laturi-ongelma

Viesti Kirjoittaja Markus »

Paljonkohan on hihnan pituus? Tietääkö kukaan
T-40 -68 ml.1500h (käytössä), T-40 -69 ml.4000h (varaosakone, ollut suvussa uudesta asti)
"Belarus peloton, varma ja valoton"
Vastaa Viestiin