T40/405/425 -kytkimen pultit.
Valvoja: pelarusmaisteri
T40/405/425 -kytkimen pultit.
Arvoisa kerhon väki.
Kytkimeen passelit pultit löytyi, ja aihioksi pitää nyt tilata suurilujuusteräksiset 1/2" UNF 5", grade8 + mutterit.
Pistin tilaukseen 12kpl eli neljään traktoriin. Vielä voi ehtiä, mikäli joku noita haluaa, niin samaan kimppaan. Pulteille hintaa tuli 3e/kpl ja mutteri jotain 75c/kpl + lisäksi tulee vielä pulteille tarvittava koneistustyö, jolla kanta saadaan sopimaan.
Jos halukkaita noille pulteille löytyy niin pistäkää yv:tä taikka vastausta tähän yhteystietoineen, niin koetan, jos vielä ehtii porukkaan mukaan.
Kytkimeen passelit pultit löytyi, ja aihioksi pitää nyt tilata suurilujuusteräksiset 1/2" UNF 5", grade8 + mutterit.
Pistin tilaukseen 12kpl eli neljään traktoriin. Vielä voi ehtiä, mikäli joku noita haluaa, niin samaan kimppaan. Pulteille hintaa tuli 3e/kpl ja mutteri jotain 75c/kpl + lisäksi tulee vielä pulteille tarvittava koneistustyö, jolla kanta saadaan sopimaan.
Jos halukkaita noille pulteille löytyy niin pistäkää yv:tä taikka vastausta tähän yhteystietoineen, niin koetan, jos vielä ehtii porukkaan mukaan.
Re: T40/405/425 -kytkimen pultit.
Eiköhän nämä kestä. Katselin niin Grade 8 luokan pultteja käyttää armeija, lentoteollisuus ja laivateollisuus -siellä missä kestävyyttä tarvitaan.
T-40 -68 ml.1500h (käytössä), T-40 -69 ml.4000h (varaosakone, ollut suvussa uudesta asti)
"Belarus peloton, varma ja valoton"
"Belarus peloton, varma ja valoton"
Re: T40/405/425 -kytkimen pultit.
Jos ehtii vielä mukaan niin soita tai lähetä viesti numeroon 040-7468810 Tapani. Ottaisin 1 satsin nuita lujia pultteja kytkimeen.
Re: T40/405/425 -kytkimen pultit.
Tänne kanssa Laitettu YV:tä..
Re: T40/405/425 -kytkimen pultit.
Täytyy teettää kohta toinen kierros tällä menolla...
T-40 -68 ml.1500h (käytössä), T-40 -69 ml.4000h (varaosakone, ollut suvussa uudesta asti)
"Belarus peloton, varma ja valoton"
"Belarus peloton, varma ja valoton"
Re: T40/405/425 -kytkimen pultit.
Tilasin 4 satsia mutta näköjään kannattaa ottaa siihen 3 lisäksi. Pistän nyt kohta lisätilauksen, jos vielä ottavat vastaan.
KOneistuksen hinnasta ei ole tietoa mutta sitä halvempihan sekin tulee kun on enemmän ottajia. Takuuta pultin toimivuudesta en kyllä anna. Sitä on verrattu purettuun traktoriin + uuteen pulttiin kahden miehen voimin ja tulkittu, että tuo sinne sopii. Metrisistä pulteista ei löytynyt hienokierteisenä suurlujuusversiota, siksi tuumakoko. Niistä taas ei saa 12.9-lujuusluokkaa vastaavaa vaa pitää tyytyä tuohon grade 8:aan, joka vastaa meikäläistä 10.9:ä. TOkko se paljoa lujempaa on kuin alkuperäinenkään pultti, mutta onhan tuossa halkaisijaa reilusti enemmän, joten kyllä sen siellä kestää pitäisi.
KOneistuksen hinnasta ei ole tietoa mutta sitä halvempihan sekin tulee kun on enemmän ottajia. Takuuta pultin toimivuudesta en kyllä anna. Sitä on verrattu purettuun traktoriin + uuteen pulttiin kahden miehen voimin ja tulkittu, että tuo sinne sopii. Metrisistä pulteista ei löytynyt hienokierteisenä suurlujuusversiota, siksi tuumakoko. Niistä taas ei saa 12.9-lujuusluokkaa vastaavaa vaa pitää tyytyä tuohon grade 8:aan, joka vastaa meikäläistä 10.9:ä. TOkko se paljoa lujempaa on kuin alkuperäinenkään pultti, mutta onhan tuossa halkaisijaa reilusti enemmän, joten kyllä sen siellä kestää pitäisi.
Re: T40/405/425 -kytkimen pultit.
Noniin, tilasin 4 satsia lisää, eli tulossa yht. 8. Kaikki tämän viestiketjun kirjoittajat + YV:tä laittaneet ovat nyt huomioitu. Lukkomutterit piti tilata lisäksi, ne unohtui tuosta alkuperäisestä. Hintaa niistä siis tulee pari euroa lisää per pulttisatsi, mutta tämä ei varmaan ketään haitanne. Ilmoittelen, kun noita alkaa saapua ja keksin jokun koneistamon, joka ne koneistukset vielä tekisi.
Re: T40/405/425 -kytkimen pultit.
Väliaikatiedote: pultit tulivat. Alustava hinta koneistukselle 150e, ja tuosta ei jää pulttia kohden kuin joku viitonen tms. joten tuskin kaatuu tähänkään kenelläkään. Pultteja yhteensä nyt 24kpl eli 8:aan koneeseen.
Noista 5 satsia on tätä kautta "tilattu" oma kone mukaan lukien ja 3 näin ollen vielä vapaana. Nyt kaikki halukkaat viestiä tännepäin.
Niille, jotka eivät tiedä vielä, mistä tässä on kyse, niin tarkoitus on korvata T40-traktorin (405, 425, 406, 426 tms) kytkimen irroituspultit, jotka alkuperäisenä venyy ja paukkuu (kokemusta on!) lujemmilla, jotta kytkin toimisi kunnolla.
Noista 5 satsia on tätä kautta "tilattu" oma kone mukaan lukien ja 3 näin ollen vielä vapaana. Nyt kaikki halukkaat viestiä tännepäin.
Niille, jotka eivät tiedä vielä, mistä tässä on kyse, niin tarkoitus on korvata T40-traktorin (405, 425, 406, 426 tms) kytkimen irroituspultit, jotka alkuperäisenä venyy ja paukkuu (kokemusta on!) lujemmilla, jotta kytkin toimisi kunnolla.
Re: T40/405/425 -kytkimen pultit.
Mulle sitten toinenkin satsi!
T-40 -68 ml.1500h (käytössä), T-40 -69 ml.4000h (varaosakone, ollut suvussa uudesta asti)
"Belarus peloton, varma ja valoton"
"Belarus peloton, varma ja valoton"
Re: T40/405/425 -kytkimen pultit.
Noniin, pultit on valmiit ja voidaan toimitella. Laittakaa yv:nä osoitetietoja mihin voi lähettää.
Koneistuksineen pulttisarjan hinnaksi tuli 35:- ja jos lähetetään postissa niin kulut sitten päälle mitä tulee. Koneistuksen hinta oli 150:-. Hinta nousi sarjaa kohden muutaman euron mh:n rahtikulujen tms. takia. Jos joku päättää tämän takia olla pultit ottamatta, se käy, saan ne kyllä myytyä muualle.
Koneistuksineen pulttisarjan hinnaksi tuli 35:- ja jos lähetetään postissa niin kulut sitten päälle mitä tulee. Koneistuksen hinta oli 150:-. Hinta nousi sarjaa kohden muutaman euron mh:n rahtikulujen tms. takia. Jos joku päättää tämän takia olla pultit ottamatta, se käy, saan ne kyllä myytyä muualle.
Re: T40/405/425 -kytkimen pultit.
Tiedote kaikille, jotka ostitte nämä pultit: ensimmäiset on asennettu ja asiakas sanoo että kytkin toimii hyvin. Muita toimenpiteitä, mitä piti tehdä pulttien paikallesaamiseksi on kytkinkäpälän ja mutterin väliin tulevan nivelaluslevyn reiän suurentaminen ja sen pulttien mukana tulleen keltaisen mutterin kaventaminen n. puoleen, että molemmat mutterit mahtuvat vapaaseen kierteen osuuteen.
Toki sen keltaisen mutterin voi lukita paikalleen muutenkin, esim. lukitteella taikka lyömällä kierteisiin säädön jälkeen jonkin orkosen taltalla tms., mutta näistä ei kyllä oikein voi takuuta antaa.... Varsinkin jälkimmäinen vaihtoehto tekee pulteista kertakäyttöiset. Kevyellä käytöllä olevaan koneeseen varmaan kyllä menee noinkin melko pitkään.
Toki sen keltaisen mutterin voi lukita paikalleen muutenkin, esim. lukitteella taikka lyömällä kierteisiin säädön jälkeen jonkin orkosen taltalla tms., mutta näistä ei kyllä oikein voi takuuta antaa.... Varsinkin jälkimmäinen vaihtoehto tekee pulteista kertakäyttöiset. Kevyellä käytöllä olevaan koneeseen varmaan kyllä menee noinkin melko pitkään.
Re: T40/405/425 -kytkimen pultit.
Nonniin katkaisin 426:n tänään (ei mennyt pyhätöistä puolia pirulle tällä kertaa) ja nyt pitäis vaan saada uus painelaakeri ja sit kone kasaan ja saastasenmoista rallia
Käpälien ja nivelaluslevyn läpeä täytyy tosiaan vähäsen suurentaa, n. 2mm. Oli muuten noita nivelaluslevyjä siellä kytkinkopan pohjalla pari ja yksi mutterikin. Joskus joltakulta jäänyt sinne...
Katkaisu sujui aika vauhdikkaasti ja aikaa meni tunneissa noin kymmenen. Hommaa nopeutti se, ettei hyttiä tarvinnut irroittaa, toisin kuin aluksi ajattelin
Käpälien ja nivelaluslevyn läpeä täytyy tosiaan vähäsen suurentaa, n. 2mm. Oli muuten noita nivelaluslevyjä siellä kytkinkopan pohjalla pari ja yksi mutterikin. Joskus joltakulta jäänyt sinne...
Katkaisu sujui aika vauhdikkaasti ja aikaa meni tunneissa noin kymmenen. Hommaa nopeutti se, ettei hyttiä tarvinnut irroittaa, toisin kuin aluksi ajattelin
T-40 -68 ml.1500h (käytössä), T-40 -69 ml.4000h (varaosakone, ollut suvussa uudesta asti)
"Belarus peloton, varma ja valoton"
"Belarus peloton, varma ja valoton"
Re: T40/405/425 -kytkimen pultit.
Kytkin kasassa ja konekkin, melkein. Kävi meinaan niin, että moottoria perään kiristäessäni kuului hartiasta rusaus ja iski torticollis eli ns. noidannuoli olkapäästä kallon pohjaan. Niskatuella ja lääkkeillä pysyy pystyssä, vaikkakin on tässä jo lähes 2 vuorokautta maattu sängyssä.
Mites kun en oikein saanut kytkintä säätöihin, polkimen vapaaliikkeeksi sain 15mm ja jos vivustoa sääti lisää alkoi poljin "laskeutumaan" mistä tämä mahtaa johtua vai onko polkimen "nostojousi" vain liian löysällä? Onko haittaa jos vapaaliike on vain 15mm? Sitten vielä, että alkaako ohjaus toimimaan normaalisti itsellään vai joutuuko tekemään jotain ilmausoperaatioita? Ensi viikonloppuna pitäis vielä loput pultit ja letkut kiinnitellä
Mites kun en oikein saanut kytkintä säätöihin, polkimen vapaaliikkeeksi sain 15mm ja jos vivustoa sääti lisää alkoi poljin "laskeutumaan" mistä tämä mahtaa johtua vai onko polkimen "nostojousi" vain liian löysällä? Onko haittaa jos vapaaliike on vain 15mm? Sitten vielä, että alkaako ohjaus toimimaan normaalisti itsellään vai joutuuko tekemään jotain ilmausoperaatioita? Ensi viikonloppuna pitäis vielä loput pultit ja letkut kiinnitellä
T-40 -68 ml.1500h (käytössä), T-40 -69 ml.4000h (varaosakone, ollut suvussa uudesta asti)
"Belarus peloton, varma ja valoton"
"Belarus peloton, varma ja valoton"
Re: T40/405/425 -kytkimen pultit.
Ohjausta ei yleensä tarvitse ilmailla sen kummemmin, kääntelee vain muutaman kerran ääriasennosta toiseen niin pitäisi ilmat lähteä.
Tuo kytkimen säätö taas on sellainen mihin onkin vaikeampi antaa vastauksia, on sen verran monimutkanen systeemi tuossa 400:ssa. Vaan jospa tähän joku pikkupelarustietäjä laittais vielä hyvät neuvot.
Sen verran kuitenkin siitä vapaaliikkeestä, että jos se kytkin käyttäytyy samalla tavoin kuin 500/800-sarjassa niin kytkimen kuluessa polkimen vapaaliike pienenee. Näin ollen uudella levyllä ei vapaaliikkeen pitäisi loppua kesken. Jos sitä vapaaliikettä ei saa säädettyä uusilla hiluilla tuon isommaksi niin sittenhän kun kytkin vähän kuluu niin vapaaliike loppuu kesken.
Säädithän käpälät ohjeen mukaan kytkinasetelman asennuksen jälkeen?
Ja pikaista paranemista.
Tuo kytkimen säätö taas on sellainen mihin onkin vaikeampi antaa vastauksia, on sen verran monimutkanen systeemi tuossa 400:ssa. Vaan jospa tähän joku pikkupelarustietäjä laittais vielä hyvät neuvot.
Sen verran kuitenkin siitä vapaaliikkeestä, että jos se kytkin käyttäytyy samalla tavoin kuin 500/800-sarjassa niin kytkimen kuluessa polkimen vapaaliike pienenee. Näin ollen uudella levyllä ei vapaaliikkeen pitäisi loppua kesken. Jos sitä vapaaliikettä ei saa säädettyä uusilla hiluilla tuon isommaksi niin sittenhän kun kytkin vähän kuluu niin vapaaliike loppuu kesken.
Säädithän käpälät ohjeen mukaan kytkinasetelman asennuksen jälkeen?
Ja pikaista paranemista.
Minski traktor paras traktor!
Re: T40/405/425 -kytkimen pultit.
Käpälät on säädetty kuten pitääkin. Täytyypi tutkia viikonloppuna lisää kun jäi tosiaan tuon hartian krampin takia hommat vähän vaiheeseen. Toivottavasti paranis pian, nyttenkin makaan sängyssä ja kirjoitan tätä kännykällä, wlan yhteys kun ei maksa mitään... On ollut kyllä koko talven jo häikkää tossa oikean olkapään seudulla, 25.5 magneettikuvaus...
-Markus
-Markus
T-40 -68 ml.1500h (käytössä), T-40 -69 ml.4000h (varaosakone, ollut suvussa uudesta asti)
"Belarus peloton, varma ja valoton"
"Belarus peloton, varma ja valoton"