T40 "projekti"
Valvoja: pelarusmaisteri
T40 "projekti"
Avaan oman keskustelun harrastekoneellemme. Päivittelen tilannetta jatkossa tänne aina välillä.
Tuo T40 jonka ostimme vuosi sitten rakentuu pikkuhiljaa paremmaksi. Nyt viikonloppuna katkaisimme traktorin kytkimen luiston takia ja kytkinkotelosta tuli toista litraa öljyä. Melko paksua ja seassa oli vettä. Lisäksi perä oli lähes täynnä öljyä. Mitä mieltä olette millaisia tiivistystoimenpiteitä kannattaa tehdä, vai kannattaako ottaa riski ja kokeilla pysyisikö kytkinkotelo kuivana jos peräöljyt ovat oikealla tasolla?
Sitten toinen asia: Muistaakseni tuohon vanhaan T40:iin on saatavilla tehokkaampi hydraulipumppu?
Tuo T40 jonka ostimme vuosi sitten rakentuu pikkuhiljaa paremmaksi. Nyt viikonloppuna katkaisimme traktorin kytkimen luiston takia ja kytkinkotelosta tuli toista litraa öljyä. Melko paksua ja seassa oli vettä. Lisäksi perä oli lähes täynnä öljyä. Mitä mieltä olette millaisia tiivistystoimenpiteitä kannattaa tehdä, vai kannattaako ottaa riski ja kokeilla pysyisikö kytkinkotelo kuivana jos peräöljyt ovat oikealla tasolla?
Sitten toinen asia: Muistaakseni tuohon vanhaan T40:iin on saatavilla tehokkaampi hydraulipumppu?
T-40 -68 ml.1500h (käytössä), T-40 -69 ml.4000h (varaosakone, ollut suvussa uudesta asti)
"Belarus peloton, varma ja valoton"
"Belarus peloton, varma ja valoton"
Re: T40 "projekti"
Jommasta kummasta moottori-tai vaihteisto se öljy on sinne tullut. Voi korjaantua ihan silläkin että laittaa oikean määrän öljyä vaihteistoon. Siinä täyttökorkissa on huohotin joka kantsii putsata että ei tule lootaan painetta , sekin voi aiheuttaa sen liian öljyn kanssa vuotamista. Siihen kytkinkopan alla olevaan roppuun kantsii porata reikä. Jos ei jo ole ? Tulee pois kytkinkotelosta jos sinne jotakin vähän vuotaa. Se 426:sen hyd.pumppu käy siihenkin ja on paljon tuottoisampi. Hintaluokka Virossa jotain 6-70€.Markus kirjoitti:Avaan oman keskustelun harrastekoneellemme. Päivittelen tilannetta jatkossa tänne aina välillä.
Tuo T40 jonka ostimme vuosi sitten rakentuu pikkuhiljaa paremmaksi. Nyt viikonloppuna katkaisimme traktorin kytkimen luiston takia ja kytkinkotelosta tuli toista litraa öljyä. Melko paksua ja seassa oli vettä. Lisäksi perä oli lähes täynnä öljyä. Mitä mieltä olette millaisia tiivistystoimenpiteitä kannattaa tehdä, vai kannattaako ottaa riski ja kokeilla pysyisikö kytkinkotelo kuivana jos peräöljyt ovat oikealla tasolla?
Sitten toinen asia: Muistaakseni tuohon vanhaan T40:iin on saatavilla tehokkaampi hydraulipumppu?
Harasoo
Re: T40 "projekti"
Totta sinne kannattaa kaikki stefat nyt laittaa uutta, mitkä vaan saa vaihettua. Ne ei kumminkaan paljoa maksa ja pieni työ tässä vaiheessa siihen verrattuna, että joutuu sen takia katkasemaan uudestaan.
Mielenkiinnonkin vuoksi sitä vuotokohtaa kannattaa etsiä?
Mielenkiinnonkin vuoksi sitä vuotokohtaa kannattaa etsiä?
Minski traktor paras traktor!
Re: T40 "projekti"
Nyt olis työvaloja, kytkimiä, releitä ja öljyjä osteltu riittävästi. Vauhtipyörän vein koneistamolle tasoitettavaksi & tasapainotettavaksi. Viikonloppuna huoltohommat jatkuu
T-40 -68 ml.1500h (käytössä), T-40 -69 ml.4000h (varaosakone, ollut suvussa uudesta asti)
"Belarus peloton, varma ja valoton"
"Belarus peloton, varma ja valoton"
Re: T40 "projekti"
Nyt on kone ollut pari päivää kunnossa, kaikki valot toimii, joka paikassa on uudet öljyt jne. Vauhtipyörän tasapainotus muutti koko koneen, enää ei pellit pärise eikä oikeastaan edes tärise. Käy todella nätisti! En muista kuka suositteli tasapainotusta, mutta jokatapauksessa kiitokset hänelle! Nyt takaisin metsään -->
T-40 -68 ml.1500h (käytössä), T-40 -69 ml.4000h (varaosakone, ollut suvussa uudesta asti)
"Belarus peloton, varma ja valoton"
"Belarus peloton, varma ja valoton"
Re: T40 "projekti"
Sorvauksen kanssa 129€, onhan tuo melkoinen summa, muttei onneksi joudu tekemään kuin kerran 40 vuodessa Tasapainoitus pelkästään 50€. Virtasen Moottorissa Salossa.
Saatiin juuri sähköt mökille, 180 tuntia
Saatiin juuri sähköt mökille, 180 tuntia
T-40 -68 ml.1500h (käytössä), T-40 -69 ml.4000h (varaosakone, ollut suvussa uudesta asti)
"Belarus peloton, varma ja valoton"
"Belarus peloton, varma ja valoton"
Re: T40 "projekti"
Kun hydraulilohkossa on pito toiminto paineelle (jatkuva virtaus), niin voiko venttiilin laukeamispainetta (vivun palautumista paineasennosta keskiasentoon) säätää?
T-40 -68 ml.1500h (käytössä), T-40 -69 ml.4000h (varaosakone, ollut suvussa uudesta asti)
"Belarus peloton, varma ja valoton"
"Belarus peloton, varma ja valoton"
Re: T40 "projekti"
Siellä karan sisällä on jousi joka sen laukeamispaineen määrää, kyllä sitä painetta pitäisi suuremmaksi saada laitammalla sopivan kokoisia rikkoja jousen alle.
Minski traktor paras traktor!