Onkohan niitä limppuja jostain tosiaan saatavissa? ja olisko niin että tarkoituksella jätetty pois (tasapainottamatta) tehtaalla??? Taannoin oli Kaiman (Harkov150) kanssa puhetta tästä ja hän meinasi ettei niitä tasapainoja löydy oikein mistään Muistanko väärin?Vilske kirjoitti:Muista sitten että D-242 mallisessa moottorissa joka on tuossa 526:ssa, ei ole niitä pultattavia tasapainoituslimppuja kampiakselissa tehtaalta tullessa mistä syystä kierrokset on rajattu 1900r/min.
Varmaan täältä foorumilta löytyy joiltain ylimääräisiä limppuja jos haluat nostaa kierroksia samaan kuin D-240 moottorimallissa on eli 2200r/min.
Limput on helppo lisätä öljypohjan irroituksen jälkeen kampiakselille kierteillä oleviin kohtiin pulttiliitoksella.
korjaamokäsikirja 525
Valvoja: pelarusmaisteri
Re: korjaamokäsikirja 525
mtz-50 501 & 526 HX
Re: korjaamokäsikirja 525
Ainahan kannattaa kysellä, kampiakseleita vaihdetaan uusiin aina joskus ja uudet kampiakselit on pääsääntöisesti varustettu noilla tasapainolimpuilla, siis D-240 sarjan moottoriin varaosana myytävissä kampiakseleissa.
Jokapäivä työkaluna Belarus
505 1983
920S 2002
952GL 2003
"Belaruksen hallinta on helpointa siihen suuntaan mihin se on jo menossa"
Kerho facebookissa
505 1983
920S 2002
952GL 2003
"Belaruksen hallinta on helpointa siihen suuntaan mihin se on jo menossa"
Kerho facebookissa
Re: korjaamokäsikirja 525
Tuossa ajeltuani ensimmäistä kertaa tiellä ilman peltoreita huomasin, että vaihdekepin tienoilta kuuluu isoimmalla vaihteella ajettaissa melkoinen rohina.
Rohina ei häviä kytkintä painamalla mutta kun pitää vaihdekeppiä kädellä, se häviää.
Vaihteensiirtoko se siellä resonoi Kyseessä on pyöritettävä keppi(joka on muuten yllättävän näppärä, kun logiikan omaksuu!)
Rohina ei häviä kytkintä painamalla mutta kun pitää vaihdekeppiä kädellä, se häviää.
Vaihteensiirtoko se siellä resonoi Kyseessä on pyöritettävä keppi(joka on muuten yllättävän näppärä, kun logiikan omaksuu!)
Belarus 526 Agross Turbo -89 + Inter Tech IT 1600- etukuormain, ZTS 14245 -97.
Re: korjaamokäsikirja 525
Varmaan resonoi ja suorat hampaat vaihteistossa vollottaa, pelttorit päähän ja suosikkiasema kohillee niin matka taas jatkuu
Noi radiopelttorit on kyllä kuin taivaan lahja belkkumiehille
Uudemmissa pelttoreissa on mp3 liitintä johon voi liittää uudempia bluetooth handsfree-laitteita johdolla ja kännykkä voi olla taskussa, kuulee kun puhelu tulee ja voi ajon aikana hoitaa puhelunkin.
Noi radiopelttorit on kyllä kuin taivaan lahja belkkumiehille
Uudemmissa pelttoreissa on mp3 liitintä johon voi liittää uudempia bluetooth handsfree-laitteita johdolla ja kännykkä voi olla taskussa, kuulee kun puhelu tulee ja voi ajon aikana hoitaa puhelunkin.
Jokapäivä työkaluna Belarus
505 1983
920S 2002
952GL 2003
"Belaruksen hallinta on helpointa siihen suuntaan mihin se on jo menossa"
Kerho facebookissa
505 1983
920S 2002
952GL 2003
"Belaruksen hallinta on helpointa siihen suuntaan mihin se on jo menossa"
Kerho facebookissa
Re: korjaamokäsikirja 525
Tiedän, valitettavasti Pari kesää sitten ajoin omieni päältä traktorilla Oli muuten tosi hyvät, voi vaikka rälläköidä ja puhua puhelimessa yhtä aikaa, eikä puhekumppani tiennyt melusta mitään
Niin ja suosikkiasema oli radiomafia,senkin lopettivat
Asiasta kolmanteenkymmenenteenkuudenteen, kun tuossa ketjuja(miel.käytettyjä,ks.ostopalsta) tuohon olen etsimässä niin käypikös 16,9-34 ketjut tuohon 15,5-38 renkaalle vai mikä olisi lähinnä oikeaa?
Niin ja suosikkiasema oli radiomafia,senkin lopettivat
Asiasta kolmanteenkymmenenteenkuudenteen, kun tuossa ketjuja(miel.käytettyjä,ks.ostopalsta) tuohon olen etsimässä niin käypikös 16,9-34 ketjut tuohon 15,5-38 renkaalle vai mikä olisi lähinnä oikeaa?
Belarus 526 Agross Turbo -89 + Inter Tech IT 1600- etukuormain, ZTS 14245 -97.
Re: korjaamokäsikirja 525
14,9-38 olis ketjujen koko tuolle 15.5-38 renkaalle.pihlavan kirjoitti: Asiasta kolmanteenkymmenenteenkuudenteen, kun tuossa ketjuja(miel.käytettyjä,ks.ostopalsta) tuohon olen etsimässä niin käypikös 16,9-34 ketjut tuohon 15,5-38 renkaalle vai mikä olisi lähinnä oikeaa?
Jokapäivä työkaluna Belarus
505 1983
920S 2002
952GL 2003
"Belaruksen hallinta on helpointa siihen suuntaan mihin se on jo menossa"
Kerho facebookissa
505 1983
920S 2002
952GL 2003
"Belaruksen hallinta on helpointa siihen suuntaan mihin se on jo menossa"
Kerho facebookissa
Re: korjaamokäsikirja 525
16,9-38 ketjuista saa pienellä lyhentämisellä sopivat.
Minski traktor paras traktor!
Re: korjaamokäsikirja 525
Palatakseni alkuperäiseen aiheeseen,eli korjaamokäsikirjaan, onkohan tuon miun traktorin mukana tullut opus käyttöohje-vai korjauskirja? Kannessa lukee TI-KOULUTUS.
Tuo on malleille 405 progress 425 progress, 505,525,800 ja 820.
Jos, niinkuin epäilen, kyseessä ei ole varsinainen käyttöohjekirja, mistähän 526:een saisi moisen?
Tuo on malleille 405 progress 425 progress, 505,525,800 ja 820.
Jos, niinkuin epäilen, kyseessä ei ole varsinainen käyttöohjekirja, mistähän 526:een saisi moisen?
Belarus 526 Agross Turbo -89 + Inter Tech IT 1600- etukuormain, ZTS 14245 -97.
Re: korjaamokäsikirja 525
Pitkälle pääset sen tee-se-itse kirjankin kanssa, tekniikka ja moottorihan on periaatteessa sama kuin 820:ssä on.
Kerholla on tarjota alkuperäistä käyttöohjekirjaa 12€ hintaan.
526 omistajan käsikirja
Myyntitorilta löydät yhteystiedot (Juha Pennanen).
Kerholla on tarjota alkuperäistä käyttöohjekirjaa 12€ hintaan.
526 omistajan käsikirja
Myyntitorilta löydät yhteystiedot (Juha Pennanen).
Jokapäivä työkaluna Belarus
505 1983
920S 2002
952GL 2003
"Belaruksen hallinta on helpointa siihen suuntaan mihin se on jo menossa"
Kerho facebookissa
505 1983
920S 2002
952GL 2003
"Belaruksen hallinta on helpointa siihen suuntaan mihin se on jo menossa"
Kerho facebookissa
Re: korjaamokäsikirja 525
Hankin Vilskeen tässä keskustelussa aiemmin kuvan kanssa esitelleen termostaattipaketin Virosta.( Varaosanumero 245-1306040)
Mukana eivät tulleet ruuvit, lemmarit eikä tiiviste kannenja term. paketin väliin.
Ite paketti oli valmiksi koottu, termostaatti näkyy ja se on auki 7mm.
Eikö se kylmänä pitäisi olla kiinni, vasta lämmetessä aueta, vai onko se tavallista että on noin paljon auki?
En ole vielä pakettia asentanut. Belkku on Progress 525, D-242 moottorilla.
Päällisin puolin näyttäisi sopivan. Paikoillaan olevakin näyttäisi olevan alumiinia ja eikä paljon ulkomuodolta poikkea tästä uudesta.
Mikähän tästä ns. uudesta mallista tekee paremman?
Lämpö moottorissa ei kyllä ole talvisaikaan noussut kuin vaivaiseen 60:een vaikka kaihdin on kiinni. Kerran olen helteellä joutunut kaihdinta laskeen kun lämpö nousi yli 80.
Mukana eivät tulleet ruuvit, lemmarit eikä tiiviste kannenja term. paketin väliin.
Ite paketti oli valmiksi koottu, termostaatti näkyy ja se on auki 7mm.
Eikö se kylmänä pitäisi olla kiinni, vasta lämmetessä aueta, vai onko se tavallista että on noin paljon auki?
En ole vielä pakettia asentanut. Belkku on Progress 525, D-242 moottorilla.
Päällisin puolin näyttäisi sopivan. Paikoillaan olevakin näyttäisi olevan alumiinia ja eikä paljon ulkomuodolta poikkea tästä uudesta.
Mikähän tästä ns. uudesta mallista tekee paremman?
Lämpö moottorissa ei kyllä ole talvisaikaan noussut kuin vaivaiseen 60:een vaikka kaihdin on kiinni. Kerran olen helteellä joutunut kaihdinta laskeen kun lämpö nousi yli 80.
Re: korjaamokäsikirja 525
Tuota onko se pers läppä auki siitä hullun kierto reiästä vai termarin reikä raollaan
Kannen suunnasta katottuna termari kotelon sisään termarin ollessa paikallaan pitääkin olla auki perä läppä,termarin auetessa sulkee sen jotta kiertää pelkästään syylärin läpi nesteet.
Mulla pelaa todella hyvin uuden mallin termari systeemillä,lämmöt nousee nopeasti normiin eikä taas lämpiä liikaa kovassakaan vedossa.
Kannen suunnasta katottuna termari kotelon sisään termarin ollessa paikallaan pitääkin olla auki perä läppä,termarin auetessa sulkee sen jotta kiertää pelkästään syylärin läpi nesteet.
Mulla pelaa todella hyvin uuden mallin termari systeemillä,lämmöt nousee nopeasti normiin eikä taas lämpiä liikaa kovassakaan vedossa.
501 -76 turbo
MF 135
Zetor 25A
Harkov T150
MF 135
Zetor 25A
Harkov T150
Re: korjaamokäsikirja 525
Ei muuta kuin paikoilleen. Minä vaihdoin viime talvena ja kannatti. Ennen lämmöt 60 astetta ja vaihdon jälkeen 80 astetta. Koppi mukavan lämmin nopeasti. Se vanha oli jumissa auki ja se uusi on samanmallinen kuin autoissa ja ei jää niin herkästi jumiin. Se tiiviste piti tilata erikseen ja ylävesiletkua piti lyhentää pikkasen. Sen jälkeen ei ole tarvinnut pelata kaihtimen kanssa.