Uusien Belarusten myynti
Valvoja: pelarusmaisteri
Re: Uusien Belarusten myynti
Kostamuksen kombinaatin belaruksen huolto päällikkö? oli sanonut, että belkku on aina kostea. metalli on sen verran huokoista, että kostuu ajan myötä mutta kestää pahemmat kelit.
952Gl isme 140L kuormain
Re: Uusien Belarusten myynti
Eipähän niitä juuri ollu näytillä Kouvolassakaan viime aikoina.Eikä mainostettukaan ja se sentään olis tärkeää että lehdissä olis silloin tällöin mainos joka muistuttaa että myynnissä on edelleen näitäkin.Mutta jos ei ole kiinnostusta myydä niin sitä ei ole. Viime vuonna näytti Norjassa myydyn 13 MTZ/Belarusta, vieläköhän tehdas omistaa sikäläisen maahantuojan? Ainakin hinnoittelussa ovat reilusti sen alle mitä viimeiset Suomeen tuodut Belarukset olivat.50696 kirjoitti:Paljonko uusia Belaruksia sitten on viime aikoina edes myyty?
Oliko niitä näytillä muualla, kuin kouvolassa vai oliko myös näillä muilla edustajilla?
Hinta pitäisi ainakin saada kilpailukykyiseksi jos meinaa, että niitä myydään. Toiset, kun karsastaa näitä ent. ns.itäkoneita vieläkin. Entä laatu vieläkö vuotavat jos jossain on nestettä sisällä niin sauma on kostea jne.?
Zetori taitaa olla vielä edullisin raktori tällä hetkellä, vaan ainakaan paikallinen myynti ei näy mainostavan lainkaan. Onko mainostus jätetty sitten muuallakin ihan maahantuojan vastuulle niin, että se mainos on aina koneviestissä ja maaseuden tulevaisuudessa?? Saisivat mainostaa enemmän jos meinaavat, että kauppaa syntyy. Sama tilanne muuten kohta, kun Ladalla että ne ostaa jos ostaa kellä niitä on ollut...
Ja tuohon Zetoriin vielä, nelisenkymmentäkö niitä myytiin viime vuonna? Mutta niillä oli säännöllisesti ainakin mainoksia lehdissä.
Belarus 952.3 Isme 140L etukuormain
DT-14 vm.-57
DT-14 vm.-57
Re: Uusien Belarusten myynti
Tuota olen ihmetellyt miksi toisilla vuotaa Belarus ja kun minä uusin esim. hydrauliikkaan vuotavat tiivisteet (maksoi 60 e) eka kerran 35 vuoteen ja ei vuoda nyt mistään. Pari tippaa tulee lumeen kampiakselin etustefasta ja siinä on vuodot.=MTZ= kirjoitti:Ainahan nuo kuseksii, oma 920 ainakin vuotaa ohjauksen sylinteristä, tosin vain banjon tiivisteistä ja hydrauliikkahan näissä fuskaa aina. Lienee tiivistemateriaali jotenkin huonohkoa.
Kun katsoo muita traktorimerkkejä niin näkyyhän nekin vuotavan kun ei huolleta. Minusta tämä taitaa olla legendaa jota ei kannata uskoa. Kun olen katsellut lähipiirissä olevia Valmetteja ja Fordeja niin kyllä ne vuotavat kun niitä ei kehdata huoltaa ajetaan vain ja kun ei pelaa niin sitten vasta pakon edessä korjataan. Muuten saman ilmiön ole nähnyt auton omistajissa ne jotka huoltaa ovat tyytyväisiä merkkkiin ja ne jotka huoltaa vasta kun auto sippaa eivät ole tyytyväisiä. Ihan kuin niitten pitäisi kestää loputtomiin ilman huoltoa ja korjausta.
Re: Uusien Belarusten myynti
Koneistusvirhe, kovettuva tiivistemateriaali yms. voivat olla syinä vuotoon, vaikka kaikki onkin päällisin puolin kunnossa. Enkä nyt tarkoittanut tuolla edellisellä sitä, että ajetaan niin kauan kuin leipoo koko paska kiinni, niihin vuotoihin on vaan tottunut. Sitten kun koneet eivät ole niin ylösotettuja, on aikaa huoltaa. Talvella sitä aikaa kyllä olisi, mutta eipä innosta lämpimien tilojen puuttuessa ruveta näpräämään valurautaa. Senverta hyvin tuntuu vielä luissa tuo pakkanen kun sai muutaman kymmenen kertaa pakkasella purkaa aseita reilu vuosi takaperin. Itsellä on käyttö tätänykyä senverta kevyttä, sesonkiaikaa lukuunottamatta, että esim. pieni vuoto hydrauliikassa ei paljoa paina. Kunhan vaan kone toimii muuten ja ennenkaikkea valot on kunnossa jos maantielle lähdetään, monella tuntuu olevan toisarvoinen seikka. Ei ole ison vaivan takana kun vaan jaksaa läväytää kytkentkaavion pöydälle ja katsoa miten se homma menikään. Aika hirveitä sötöksiä on kyllä tullut nähtyä vuosien varrella, etenkin sähköpuolilla. Ihme, että ei ole koko vekotin palanut. Luojan kiitos Belaruksissa on päävirtakytkin.
Belarus MTZ-2, 1954
Belarus MTZ-50, 1966
Belarus MTZ-521, 1976
Belarus MTZ-05 Motoblok , 1985
Belarus Progress 825, 1990
Belarus MTZ-920 Turbo, 2007
Motovelo Minsk MMVZ-3.112, 1993
Belarus MTZ-50, 1966
Belarus MTZ-521, 1976
Belarus MTZ-05 Motoblok , 1985
Belarus Progress 825, 1990
Belarus MTZ-920 Turbo, 2007
Motovelo Minsk MMVZ-3.112, 1993
Re: Uusien Belarusten myynti
Vielä sen verran, että monella traktorin omistajalla on sellainen asenne että ei se ole niin nuukaa jos kaikki ei pelaa kunhan sillä voi ajaa tähän olen törmännyt monesti. Sähkökötöstykset on kyllä aivan hirveitä mitä minäkin olen vanhoissa traktoreissa nähnyt. Näkee ettei tekijä ole älynnyt yhtään mitään sähköistä ja ne järjestään epäkunnossa. Ei ne osaa lukea sähkökaavioita ja ei ne ymmärrä mitä kestää sulake sekä liitokset roikkuu aivan suojaamattomana ilman kutistesukkia tai edes teippiä. Jostain johdosta ryöstetään virtaa ihan summassa välittämättä kestääkö sulake tai johdon pinta-ala jne.
Sähköasennukset kannattaisi aina antaa ammattilaiselle jos ei itse tajua sitä logiikkaa miten ne tulisi olla.
Sähköasennukset kannattaisi aina antaa ammattilaiselle jos ei itse tajua sitä logiikkaa miten ne tulisi olla.
Re: Uusien Belarusten myynti
Se on tosi etten minäkään jaksa ymmärtää miten vanhoissa koneissa näkee sähköjä kytketyn, miksi esim. valojen johdot pitää viedä valolle ja takaisin katkaisijalle? ite laitan katkaisijan maahan releen maapuolelle ja lampulle menee maa ja virta ei katkaisjan johdot samassa solmussa valonjohdon kanssa
Intikassa mikä on työn alla oli mekaaninen lataus säädin kytketty ihan vituiksi ja johtojen varassa roikkumaan ja sit ihmetellään miksei lataa
Sekä sulakkeen ohi oli kytketty valot ja jotain muuta mille en löytänyt edes virran kuluttajaa. Oikea taka valo on napamaadotteinen ja vasen kantamaadotteinen ei ihme kun ei ole sulakkeet kestäneet
Ei ole mitään niin yksinkertaista kuin vanhan traktorin sähköt ja silti ne saadaan tehtyä päin helvettiä ja monimutkaisesti. Tuttu purki zetorista 6 metriä turhaa johtoa pois (mitattiin) ja kasasi sähköt uudestaan kolmella uudella releellä ja vanhoilla johdoilla.
Lämppäri ei pyörinyt kuin 2;sella mutta johtoja riitti vanhat hittoon ja uusi virtajohto vastukselle ja uudelle katkaisijalle nopeuden maajohdot niin johan rupesi kaikki nopeudet toimimaan, oli johdoilla ohitettu nopeuksia vastukselta suoraan katkaisijalle ja polttanut katkaisijan kun katkaisija oli toiminut vastuksena.
On autoissakin tullut vastaan hurjia asennuksia, Itelle muutin edellisen jäljiltä lisävalojen katkaisijan maata katkomaan eikä suoraa akun virtaa releelle ja lisäsin pari sulaketta matkalle akulta releelle ja pitkistä releen herätteeseen, ettei vahingon tullessa auton pitkien hilppeitä polta.
Intikassa mikä on työn alla oli mekaaninen lataus säädin kytketty ihan vituiksi ja johtojen varassa roikkumaan ja sit ihmetellään miksei lataa
Sekä sulakkeen ohi oli kytketty valot ja jotain muuta mille en löytänyt edes virran kuluttajaa. Oikea taka valo on napamaadotteinen ja vasen kantamaadotteinen ei ihme kun ei ole sulakkeet kestäneet
Ei ole mitään niin yksinkertaista kuin vanhan traktorin sähköt ja silti ne saadaan tehtyä päin helvettiä ja monimutkaisesti. Tuttu purki zetorista 6 metriä turhaa johtoa pois (mitattiin) ja kasasi sähköt uudestaan kolmella uudella releellä ja vanhoilla johdoilla.
Lämppäri ei pyörinyt kuin 2;sella mutta johtoja riitti vanhat hittoon ja uusi virtajohto vastukselle ja uudelle katkaisijalle nopeuden maajohdot niin johan rupesi kaikki nopeudet toimimaan, oli johdoilla ohitettu nopeuksia vastukselta suoraan katkaisijalle ja polttanut katkaisijan kun katkaisija oli toiminut vastuksena.
On autoissakin tullut vastaan hurjia asennuksia, Itelle muutin edellisen jäljiltä lisävalojen katkaisijan maata katkomaan eikä suoraa akun virtaa releelle ja lisäsin pari sulaketta matkalle akulta releelle ja pitkistä releen herätteeseen, ettei vahingon tullessa auton pitkien hilppeitä polta.
952Gl isme 140L kuormain
Re: Uusien Belarusten myynti
Äkkiä kyllä tuntuis ,että myynti vois olla huomattavasti kovempaa kuin Farmerilla. Olisi jo laaja asiakaskunta valmiina ja tunnettu merkki myytävänä. Mitenkähän nuita Farmereita lienee myyty? Ei oo aikaakaan mitään sellaisia tullu kylillä vastaan. Olis kyllä varmaan Belkku paljon helpompi myydäRokressi kirjoitti:Tai jos tuo vaihtaisi kokonaan pois Farmerin ja ottaisi Belaruksen tilalle. Uudella tuntemattomalla merkillä on varmaan vaikeaa päästä markkinoille, mutta Belaruksille olisi jo vanha ostaja/käyttäjäkunta valmiina. Tuskin tuo mikään kultakaivos on mutta voisi oheistoimintana jollekkin firmalle kannattaa. Päätoimista Belarusten maahantuojaa tuskin löytyy nykyaikana, tai voishan aktiiviset Belkkumiehet pistää homman pyörimään ihan itse
Se on hirviä määrä halakoja, minkä mies päiväsä hakkaa.
Re: Uusien Belarusten myynti
Ja olis valmiina tälläinen sosiaallisessa mediassa ja fyysisestikin toimiva merkkikerhokpp-6 kirjoitti:Äkkiä kyllä tuntuis ,että myynti vois olla huomattavasti kovempaa kuin Farmerilla. Olisi jo laaja asiakaskunta valmiina ja tunnettu merkki myytävänä. Mitenkähän nuita Farmereita lienee myyty? Ei oo aikaakaan mitään sellaisia tullu kylillä vastaan. Olis kyllä varmaan Belkku paljon helpompi myydäRokressi kirjoitti:Tai jos tuo vaihtaisi kokonaan pois Farmerin ja ottaisi Belaruksen tilalle. Uudella tuntemattomalla merkillä on varmaan vaikeaa päästä markkinoille, mutta Belaruksille olisi jo vanha ostaja/käyttäjäkunta valmiina. Tuskin tuo mikään kultakaivos on mutta voisi oheistoimintana jollekkin firmalle kannattaa. Päätoimista Belarusten maahantuojaa tuskin löytyy nykyaikana, tai voishan aktiiviset Belkkumiehet pistää homman pyörimään ihan itse
Jokapäivä työkaluna Belarus
505 1983
920S 2002
952GL 2003
"Belaruksen hallinta on helpointa siihen suuntaan mihin se on jo menossa"
Kerho facebookissa
505 1983
920S 2002
952GL 2003
"Belaruksen hallinta on helpointa siihen suuntaan mihin se on jo menossa"
Kerho facebookissa
Re: Uusien Belarusten myynti
Niinpä sitä ei enää ollu tänään tulleessa Koneviestin traktorinumerossa Belarusten tietoja, että siinä se maahantuonti tais toistaiseksi olla. Kaikki muut merkit oli Fotonia ja Farmeria myöten mukana..
Belarus 952.3 Isme 140L etukuormain
DT-14 vm.-57
DT-14 vm.-57
Re: Uusien Belarusten myynti
Nyt olis hyvä mahdollisuus ostaa uusi Belarus virosta. Todennäkösesti on tulossa kaksi uutta tänne pohjamaalle. Kuljetuksessa tilaa vielä ydelle koneelle niin saadaan toi rahti kulu minimoitua. Nyt olis hyvä aika toimia eikä vaan marista kun ei uusia myydä. Ei niitä uuden pelkun ostajia muiden merkkien riveistä löydy. Kyllä minusta ostajat on meissä pelkkukerholaisissa. Vai onko?? Hinta taso on varmasti virossa euroalueen halvimpia ellei halvin. Rahtikulut kans on minimaaliset verrattuna et lähtis tehtaalle asti ostoksille. Muutenkin kaupankäynti on virossa helppoa ja turvallista.
Toimikaa Toimikaa.
Toimikaa Toimikaa.
Re: Uusien Belarusten myynti
Samoin näytti tuosta tehtaan tuotekatalogista puuttuvan suomi kokonaan ja sitä kautta tietenkin myös agrikymi. Olis siistiä jos suomen maaedustajana oliskin siinä BGF.
Luulen kyllä että esim. Zetorin ostajista olisi virtausta Belaruksen leiriin, mikäli hinta pysyy kohtuullisena. Valmet- ja JD-kuskeilla on jo useimmiten niin iso pää, ettei se mahdu Belaruksen hyttiin vaikka ottaisi katon pois. Ainakin täälläpäin.
Harmi, ettei ole käyttöä uudelle Belarukselle. Muuten voisin tilatakin. Aika tyhjän panttinahan tuo seisois.
Luulen kyllä että esim. Zetorin ostajista olisi virtausta Belaruksen leiriin, mikäli hinta pysyy kohtuullisena. Valmet- ja JD-kuskeilla on jo useimmiten niin iso pää, ettei se mahdu Belaruksen hyttiin vaikka ottaisi katon pois. Ainakin täälläpäin.
Harmi, ettei ole käyttöä uudelle Belarukselle. Muuten voisin tilatakin. Aika tyhjän panttinahan tuo seisois.
Re: Uusien Belarusten myynti
Nyt olis hyvätilaisuus hankkia mieleinen kone. muitakin variaatioita on saatavilla kuin tehtaan tuoreimman katalookin koneet.
Etukuormaajakaan ei ole ongelma esim Metal Fact in kuormaaja täyellinen 3 karasella lohkolla noin 3600e + alv + asennus
Krabillakin tuntuu tarjoukset jatkuvan.
mielestäni tuoreimman minskin luettelon lopussa on jälleen myyjät jossa agri kymi vielä esiintyy.
mutta totuus toiminnasta lienee toinen.
Etukuormaajakaan ei ole ongelma esim Metal Fact in kuormaaja täyellinen 3 karasella lohkolla noin 3600e + alv + asennus
Krabillakin tuntuu tarjoukset jatkuvan.
mielestäni tuoreimman minskin luettelon lopussa on jälleen myyjät jossa agri kymi vielä esiintyy.
mutta totuus toiminnasta lienee toinen.
Belarus 952(.2) vm 2006
Belarus progress 825 vm 1985
Belarus 820 vm 1983
Belarus 521 vm 1978 projekti
Belarus 806 HX turbo
DT 75 vm 1987
Belarus progress 825 vm 1985
Belarus 820 vm 1983
Belarus 521 vm 1978 projekti
Belarus 806 HX turbo
DT 75 vm 1987
-
- Viestit: 94
- Liittynyt: 16 Marras 2011, 19:44
- Paikkakunta: Rovaniemi
Re: Uusien Belarusten myynti
Täältä päin taitaa olla pienempipäistä sakkia, sillä tunnen hyvin kaverin, joka ajelee belkulla, JD:llä ja IH:lla ja toisen, jolla on kaksi belkkua,kimmoa kirjoitti: Valmet- ja JD-kuskeilla on jo useimmiten niin iso pää, ettei se mahdu Belaruksen hyttiin vaikka ottaisi katon pois. Ainakin täälläpäin.
MF ja Takra, sekä vielä kolmannen, jolla on belkku ja Valmetti .
Mutta minkä mallisia belkkuja on hankinnassa ja onko hinta jo suunnilleen selvillä? Tämä tieto itseäni kiusatakseni .
Pena
Re: Uusien Belarusten myynti
Itelle on tarkoitus laittaa 892 suora etuakseli, kovalaatikko, nopeuttava pikavaihde, 245 turbokone 1800 rpm. Siihen ku nostaa kierrokset normi 2200 kulkee n50 km/h. Renkaat on varmaan 34 sais olla 38. hintaa tulee noin 20 t€ alv 0 kone kotona. halvin olis varmaan 820 noin 17t€
Re: Uusien Belarusten myynti
Mieli tekis kovasti mutta on kuin entisellä miehellä että halut on suuremmat kuin kyvyt Muttei enää mitään karvalakkimallia..tallissa kun yks jo seisoo (952.3) Joku 923.4 ois semmonen mikä ois jo hieno peli...tai kakkoskoneeksi 910.2/912.2 avomalliharkov150 kirjoitti:Nyt olis hyvä mahdollisuus ostaa uusi Belarus virosta. Todennäkösesti on tulossa kaksi uutta tänne pohjamaalle. Kuljetuksessa tilaa vielä ydelle koneelle niin saadaan toi rahti kulu minimoitua. Nyt olis hyvä aika toimia eikä vaan marista kun ei uusia myydä. Ei niitä uuden pelkun ostajia muiden merkkien riveistä löydy. Kyllä minusta ostajat on meissä pelkkukerholaisissa. Vai onko?? Hinta taso on varmasti virossa euroalueen halvimpia ellei halvin. Rahtikulut kans on minimaaliset verrattuna et lähtis tehtaalle asti ostoksille. Muutenkin kaupankäynti on virossa helppoa ja turvallista.
Toimikaa Toimikaa.
Belarus 952.3 Isme 140L etukuormain
DT-14 vm.-57
DT-14 vm.-57