525: etupään kestäminen kuormainkäytössä
Valvoja: pelarusmaisteri
525: etupään kestäminen kuormainkäytössä
Moro. Piti tossa viikonloppuna säätää aurauskulmat kohdalleen kuin jo vaimokin ihmettelee renkaiden asentoa.
Muttamutta, siellä on tangot vääntyneet jos nyt ei S-muotoon niin mutkalle kuitenkin. Eli varaosatiskille matka, taas.
Kysäisenpä samalla pari juttua teiltä viisaammilta:
- saapiko niitä kaikkia raidetankopaketin osia erikseen vai myydäänkö niitä pakettina (esim. molemmat päät aina mukana?
- onkos niiden päiden kiristäminen erityisen tarkkaa (ohjeessa lukee "ei klappia muttei liian tiukkaan")? Nyt on ainakin säätöruuvi niin tiukassa etten saa sitä auki...
- en ole käyttänyt kuormaajakäytössä mitään takapainoa, mutta pitäsikös sellainen laittaa, enempien vaurioiden välttämiseksi? Kuinka painava sen pitäisi olla? Jos valaisi vaikka vanhaan tynnyriin sopivan kokoisen betonimöykyn?
Muttamutta, siellä on tangot vääntyneet jos nyt ei S-muotoon niin mutkalle kuitenkin. Eli varaosatiskille matka, taas.
Kysäisenpä samalla pari juttua teiltä viisaammilta:
- saapiko niitä kaikkia raidetankopaketin osia erikseen vai myydäänkö niitä pakettina (esim. molemmat päät aina mukana?
- onkos niiden päiden kiristäminen erityisen tarkkaa (ohjeessa lukee "ei klappia muttei liian tiukkaan")? Nyt on ainakin säätöruuvi niin tiukassa etten saa sitä auki...
- en ole käyttänyt kuormaajakäytössä mitään takapainoa, mutta pitäsikös sellainen laittaa, enempien vaurioiden välttämiseksi? Kuinka painava sen pitäisi olla? Jos valaisi vaikka vanhaan tynnyriin sopivan kokoisen betonimöykyn?
-------
Mitenkäs tässä taas näin pääsi käymään...
Mitenkäs tässä taas näin pääsi käymään...
Kyllähän se takapaino olis tietysti kova sana. Monet tekee niitä niitä takapainoja 200 litran tynnyreistä. Tynnyrin läpi vaan aksila vetovarsille ja ylemmäksi työntövarrelle korvakko, jonka soisi olevan sidoksissa vetovarsien akseleihin. Sitten vielä jotain harjateräksiä hitsaamalla kiinni tynnyrin sisään ristiin rastiin. Ja ei muuta kun betonia täyteen.
Näin valisti eräs tuttu minua joku viikko sitten...
Näin valisti eräs tuttu minua joku viikko sitten...
Joo kaikkia raidetankoon liittyviä osia saa erikseen kuten raidetangonpään pallopään vastinpinnat
Jokapäivä työkaluna Belarus
505 1983
920S 2002
952GL 2003
"Belaruksen hallinta on helpointa siihen suuntaan mihin se on jo menossa"
Kerho facebookissa
505 1983
920S 2002
952GL 2003
"Belaruksen hallinta on helpointa siihen suuntaan mihin se on jo menossa"
Kerho facebookissa
Meillä on Pelastajassa ainakin semmoinen tehtaalla (suomessa) tehty kestävämpi etuakseli. Ainoa vaan että sinne on jätetty vakiojouset ja ne on aina pohjassa, vaikka takana on vastapaino. Ja se vastapaino on tehty 200 litran tynnyristä johon on tehty kiinnikkeet ja sisälle kunnon tartunnat ettei betoni lohkeile
-
- Site Admin
- Viestit: 134
- Liittynyt: 19 Heinä 2007, 20:31
Jos ne kuvat saa julkaista, niin lähetä osoitteeseen belkku@belkku.fi, niin laitetaan kerhon palvelimelle.TB825 kirjoitti:juu, täytyy tossa joku päivä ottaa kuvia siitä tosin, joudun lähettää ne sun sähköpostiin..
terveisin ylläpitäjä
-
- Site Admin
- Viestit: 134
- Liittynyt: 19 Heinä 2007, 20:31
Laippojen tarkoituksena on estää olka akselin liikkuminen edestakaisin raideleveyden säätö kohdalta. Laipat lukitaan toisiinsa yleensä 4 pultilla.
Kiinnitys hitsaamalla (laipat), joten raidevälin säätä asennuksen jälkeen hieman hankalaa. Mutta itse en ole kyllä tehnyt kertaakaan raidevälin säätöä neliveto akselille ko. kohdasta.
t. ukki
Kiinnitys hitsaamalla (laipat), joten raidevälin säätä asennuksen jälkeen hieman hankalaa. Mutta itse en ole kyllä tehnyt kertaakaan raidevälin säätöä neliveto akselille ko. kohdasta.
t. ukki
Belaruksen ratissa vuodesta 1966
Joo,olenhan joskus nähnyt moisen laippa-akselin,se että on kouvolassa ideoitu,sitä en tiennyt.Luulin aikasemmin että joku oli ite tehnyt vahvennuksen.En ole minäkään raideleveyttä koskaan säätänyt.
Siinä myymässäni 820;sessa oli tavallinen akseli,mutta vahvistettu hitsaamalla säädöt kiinni,oli ollut iso kuormaaja nokalla ja tunteja ostaessa 15000h,akseli oli pysynyt kunnossa vissiin hitsauksen ansiosta.
Siinä myymässäni 820;sessa oli tavallinen akseli,mutta vahvistettu hitsaamalla säädöt kiinni,oli ollut iso kuormaaja nokalla ja tunteja ostaessa 15000h,akseli oli pysynyt kunnossa vissiin hitsauksen ansiosta.
505-80
820-82
805.1 turbo-87
1025t Carraro italia-99
t-150-86
DT-75 turbo-88
Belkulla vuodesta-80
820-82
805.1 turbo-87
1025t Carraro italia-99
t-150-86
DT-75 turbo-88
Belkulla vuodesta-80