Kerhon 5-vuotisjuhlamatka Pietariin 30.8-2.9
Valvoja: pelarusmaisteri
Re: Kerhon 5-vuotisjuhlamatka Pietariin 30.8-2.9
Eipä näy täälläkään
Belarus 952.3 Isme 140L etukuormain
DT-14 vm.-57
DT-14 vm.-57
Re: Kerhon 5-vuotisjuhlamatka Pietariin 30.8-2.9
No johan on, mites tuolla linkillä.
http://belkku.galleria.fi/kuvat/ ja ensimmäinen kansio.
http://belkku.galleria.fi/kuvat/ ja ensimmäinen kansio.
Jokapäivä työkaluna Belarus
505 1983
920S 2002
952GL 2003
"Belaruksen hallinta on helpointa siihen suuntaan mihin se on jo menossa"
Kerho facebookissa
505 1983
920S 2002
952GL 2003
"Belaruksen hallinta on helpointa siihen suuntaan mihin se on jo menossa"
Kerho facebookissa
Re: Kerhon 5-vuotisjuhlamatka Pietariin 30.8-2.9
Ee pelitä vieläkään
Päivitystä: No nytten toimii
Päivitystä: No nytten toimii
Ikinä ei tiedä kumpaan suuntaan keulan viskaa kun jarrua painaa!
Re: Kerhon 5-vuotisjuhlamatka Pietariin 30.8-2.9
Eli kansio oli korruptoitunut, siirsin kuvat uuteen kansioon
http://belkku.galleria.fi/kuvat/Kerhon+ ... Pietariin/
Eli meni vähän Venäjän tyyliin että mikään ei pelaa mutta kaikki järjestyy
http://belkku.galleria.fi/kuvat/Kerhon+ ... Pietariin/
Eli meni vähän Venäjän tyyliin että mikään ei pelaa mutta kaikki järjestyy
Jokapäivä työkaluna Belarus
505 1983
920S 2002
952GL 2003
"Belaruksen hallinta on helpointa siihen suuntaan mihin se on jo menossa"
Kerho facebookissa
505 1983
920S 2002
952GL 2003
"Belaruksen hallinta on helpointa siihen suuntaan mihin se on jo menossa"
Kerho facebookissa
-
- Viestit: 907
- Liittynyt: 15 Syys 2007, 14:42
- Paikkakunta: Suomussalmi
Re: Kerhon 5-vuotisjuhlamatka Pietariin 30.8-2.9
Matkan paras osuus oli vissi jokaisen mielestä Kirovin tehtaan vastaanotto. Kerrassaan hieno homma kun konsernin varajohtaja uhrasi koko aamunsa meille!
Komea peli tuo K-9000, joka maksaa noin 200 000 euroa (moottorivaihtoehdot: Jaroslavin JaMZ, Cummings tai MB).
Muutamia seikkoja, jotka jäivät mieleen:
Kirovski Zavod on suuri konserni, josta traktoritehdas on vain yksi osio. Työntekijöitä on yhteensä 8500. Traktoritehdas työllistää 1500 henkeä (myynti, tuotekehittely, kokoonpano jne). Elokuu on lomakuu ja itse tuotantolinja oltiin modernisoimassa. Kävimme tuotekehitysosastolla, jossa seisoi useita valmiita traktoreita. Konsernin muut yksiköt tuottavat mm. terästä, sukellusveneturbiineja, öljy-yhtiöiden tarvikkeita, panssarivaunun osia, laukaisualustoja jne, jne. Neuvostoaikoina tehdas työllisti peräti 22 000 henkeä. Leningradin piirityksen aikana tehtaan rooli oli tärkeä. Sakujen rintama oli hyvin lähellä tehdasta ja moni työntekijä kuoli matkalla töihin. Tehdas toimi piirityksestä huolimatta.
Tehdasalue on huimat 200 ha ja pelkästään rautateitä siinä on lähes 50 km. Kirovskin tehtaalla on oma rautatieyhtiö. Perestroikan jälkeen tilanne oli vaikea, mutta edellinen pääjohtaja, joka kuoli traagisesti, piti homman kasassa. Nyt hänen poikansa Georgi Semenenko jatkaa pääjohtajana. Osittain varmaan myös siksi, että suku omistaa paljon osakkeita. Kyse on kuitenkin OOO:sta eli avoimesta osakeyhtiöstä.
Vilskeen kuvissa esillä olevat K-9000 traktorit olivat menossa Siperiaan, Krasnodariin ja Etelä-Venäjän laajoille aroille. Tehdas on laskenut, että K-9000 on kannattava hankinta kun tilalla on vähintään 2000 ha peltoa. Venäjän suurilla agrofirmoilla on peltoa 10 000 ha:sta aina 40 000 hehtaariin.
Tässä suomeksi hieman lisätietoa:
http://fi.wikipedia.org/wiki/Kirovin_tehdas
Komea peli tuo K-9000, joka maksaa noin 200 000 euroa (moottorivaihtoehdot: Jaroslavin JaMZ, Cummings tai MB).
Muutamia seikkoja, jotka jäivät mieleen:
Kirovski Zavod on suuri konserni, josta traktoritehdas on vain yksi osio. Työntekijöitä on yhteensä 8500. Traktoritehdas työllistää 1500 henkeä (myynti, tuotekehittely, kokoonpano jne). Elokuu on lomakuu ja itse tuotantolinja oltiin modernisoimassa. Kävimme tuotekehitysosastolla, jossa seisoi useita valmiita traktoreita. Konsernin muut yksiköt tuottavat mm. terästä, sukellusveneturbiineja, öljy-yhtiöiden tarvikkeita, panssarivaunun osia, laukaisualustoja jne, jne. Neuvostoaikoina tehdas työllisti peräti 22 000 henkeä. Leningradin piirityksen aikana tehtaan rooli oli tärkeä. Sakujen rintama oli hyvin lähellä tehdasta ja moni työntekijä kuoli matkalla töihin. Tehdas toimi piirityksestä huolimatta.
Tehdasalue on huimat 200 ha ja pelkästään rautateitä siinä on lähes 50 km. Kirovskin tehtaalla on oma rautatieyhtiö. Perestroikan jälkeen tilanne oli vaikea, mutta edellinen pääjohtaja, joka kuoli traagisesti, piti homman kasassa. Nyt hänen poikansa Georgi Semenenko jatkaa pääjohtajana. Osittain varmaan myös siksi, että suku omistaa paljon osakkeita. Kyse on kuitenkin OOO:sta eli avoimesta osakeyhtiöstä.
Vilskeen kuvissa esillä olevat K-9000 traktorit olivat menossa Siperiaan, Krasnodariin ja Etelä-Venäjän laajoille aroille. Tehdas on laskenut, että K-9000 on kannattava hankinta kun tilalla on vähintään 2000 ha peltoa. Venäjän suurilla agrofirmoilla on peltoa 10 000 ha:sta aina 40 000 hehtaariin.
Tässä suomeksi hieman lisätietoa:
http://fi.wikipedia.org/wiki/Kirovin_tehdas
Viimeksi muokannut Pienviljelijä, 05 Syys 2012, 06:02. Yhteensä muokattu 5 kertaa.
___________________________
Lupinki-korpitila/Хутор "Лупинки"
МТЗ-50
ДТ-75
ПТУ-5
КРН-2.1
Урал 6х6
ГАЗ-21 Волга
Lupinki-korpitila/Хутор "Лупинки"
МТЗ-50
ДТ-75
ПТУ-5
КРН-2.1
Урал 6х6
ГАЗ-21 Волга
Re: Kerhon 5-vuotisjuhlamatka Pietariin 30.8-2.9
Sitten oli vielä yks laatumoottori mitä käyttävät: TMZ / ТМЗ-8481.10-sarja: 17,24-litraiset veekasit http://www.oaotmz.ru/product.php?id_catalog=52Pienviljelijä kirjoitti: Komea peli tuo K-9000, joka maksaa noin 200 000 euroa (moottorivaihtoehdot: Jaroslavin JaMZ, Cummings tai MB).
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... SGXgrS03vk
terveisin Ярослав Хасселмaн
Беларусь
МТЗ-50 1977, eli 505 -77
МТЗ-50 1977, eli 505 -77
-
- Viestit: 907
- Liittynyt: 15 Syys 2007, 14:42
- Paikkakunta: Suomussalmi
Re: Kerhon 5-vuotisjuhlamatka Pietariin 30.8-2.9
Gospodin Jaroslav Hasselman muistaa hieman paremmin kuin pv ja hyvä niin! Kiitos lisätiedosta. Olisi muuten hyvä kun jokainen hieman täydentäisi tätä kertomusta, kun ei kaikkea muista.
Matkan aikana kuultiin moneen otteeseen, että JaMZ (Jaroslavin moottoritehdas: http://yamz.ru/) tekee Venäjän parhaat dieselit. Allekirjoitan tuon sen perusteella minkä koin minun URAL-kuorma-autoni kanssa. Siinä oli JaMZ:n 6-pyttynen dieseli ( ЯМЗ-236). Hienot sävelet ja pieni kulutus (lähes Scanian luokkaa).
Itse ostaisin K-9000:n ЯМЗ-koneella, jo pelkästään siksi että se on wisun ja viisaan valinta. Ostakoot muut nuo mersu- ja cummings-versiot. Toisaalta, eihän mulla ole 2000 ha ja onhan nimimerkkini pv...? Tuo DT saapi riittää mansikkamaan muokkaukseen.
Tehtaan miehet kertoivat, että K-9000 menee myös paljon vientiin (Australia, USA, Kanada jne).
Matkan aikana kuultiin moneen otteeseen, että JaMZ (Jaroslavin moottoritehdas: http://yamz.ru/) tekee Venäjän parhaat dieselit. Allekirjoitan tuon sen perusteella minkä koin minun URAL-kuorma-autoni kanssa. Siinä oli JaMZ:n 6-pyttynen dieseli ( ЯМЗ-236). Hienot sävelet ja pieni kulutus (lähes Scanian luokkaa).
Itse ostaisin K-9000:n ЯМЗ-koneella, jo pelkästään siksi että se on wisun ja viisaan valinta. Ostakoot muut nuo mersu- ja cummings-versiot. Toisaalta, eihän mulla ole 2000 ha ja onhan nimimerkkini pv...? Tuo DT saapi riittää mansikkamaan muokkaukseen.
Tehtaan miehet kertoivat, että K-9000 menee myös paljon vientiin (Australia, USA, Kanada jne).
Viimeksi muokannut Pienviljelijä, 04 Syys 2012, 20:27. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
___________________________
Lupinki-korpitila/Хутор "Лупинки"
МТЗ-50
ДТ-75
ПТУ-5
КРН-2.1
Урал 6х6
ГАЗ-21 Волга
Lupinki-korpitila/Хутор "Лупинки"
МТЗ-50
ДТ-75
ПТУ-5
КРН-2.1
Урал 6х6
ГАЗ-21 Волга
Re: Kerhon 5-vuotisjuhlamatka Pietariin 30.8-2.9
Latailen just Kirovets-tehtaan viimeistelylinjalla kuvattua videota jonka lataus toivottavasti nyt onnistuu paremmin kuin aikaisemmin juuri tuon kansion korruption takia jota kauheesti ihmettelin että mihkä ne videot oikein häviskään mitä tunteja palvelimeen latailin.
Video tehtaalta
Video tehtaalta
Jokapäivä työkaluna Belarus
505 1983
920S 2002
952GL 2003
"Belaruksen hallinta on helpointa siihen suuntaan mihin se on jo menossa"
Kerho facebookissa
505 1983
920S 2002
952GL 2003
"Belaruksen hallinta on helpointa siihen suuntaan mihin se on jo menossa"
Kerho facebookissa
Re: Kerhon 5-vuotisjuhlamatka Pietariin 30.8-2.9
Nyt näkyy täälläkin Hienoja kuvia.
Belarus 952.3 Isme 140L etukuormain
DT-14 vm.-57
DT-14 vm.-57
Re: Kerhon 5-vuotisjuhlamatka Pietariin 30.8-2.9
Hassu yksityiskohta
http://belkku.galleria.fi/kuvat/Kerhon% ... /_full.jpg
Lucky Lukeakin nopeampi cezeta man ottaa kuvan itsestään kuvan laidoilla
http://belkku.galleria.fi/kuvat/Kerhon% ... /_full.jpg
Lucky Lukeakin nopeampi cezeta man ottaa kuvan itsestään kuvan laidoilla
Jokapäivä työkaluna Belarus
505 1983
920S 2002
952GL 2003
"Belaruksen hallinta on helpointa siihen suuntaan mihin se on jo menossa"
Kerho facebookissa
505 1983
920S 2002
952GL 2003
"Belaruksen hallinta on helpointa siihen suuntaan mihin se on jo menossa"
Kerho facebookissa
Re: Kerhon 5-vuotisjuhlamatka Pietariin 30.8-2.9
Päästiin muuten, tytöt ja pojat, Pietarin Traktori Tehtaan lehteen. Sen saa ladattua tuolta http://files.mail.ru/8ICSP9 . Sivu 5 alalaijassa. Tulkkaisko joku ystävällisesti pääkohat, ei ainakaan mulla onnistunu kuukkelilla kääntää, menee siansaksaksi
Беларусь
МТЗ-50 1977, eli 505 -77
МТЗ-50 1977, eli 505 -77
Re: Kerhon 5-vuotisjuhlamatka Pietariin 30.8-2.9
Hienoa
Suomennosta vaan kehiin, kääntäjä ihan pihalla tossa kopsatussa tekstissä kyllä.
Sen verran työntää tavaraa koneelle kuten esim. uuden venäläisen hakukoneen sivun että kopsasin artikkelin kuvapalvelimelle.
Poistan kuvan jos tulleepi jotain sanomista mutta näin jokainen näkee kyseisen jutun.
Suomennosta vaan kehiin, kääntäjä ihan pihalla tossa kopsatussa tekstissä kyllä.
Sen verran työntää tavaraa koneelle kuten esim. uuden venäläisen hakukoneen sivun että kopsasin artikkelin kuvapalvelimelle.
Poistan kuvan jos tulleepi jotain sanomista mutta näin jokainen näkee kyseisen jutun.
Viimeksi muokannut Vilske, 02 Loka 2012, 09:51. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Jokapäivä työkaluna Belarus
505 1983
920S 2002
952GL 2003
"Belaruksen hallinta on helpointa siihen suuntaan mihin se on jo menossa"
Kerho facebookissa
505 1983
920S 2002
952GL 2003
"Belaruksen hallinta on helpointa siihen suuntaan mihin se on jo menossa"
Kerho facebookissa
-
- Viestit: 907
- Liittynyt: 15 Syys 2007, 14:42
- Paikkakunta: Suomussalmi
Re: Kerhon 5-vuotisjuhlamatka Pietariin 30.8-2.9
Suomentaja on parhaillaan Alankomaissa.
___________________________
Lupinki-korpitila/Хутор "Лупинки"
МТЗ-50
ДТ-75
ПТУ-5
КРН-2.1
Урал 6х6
ГАЗ-21 Волга
Lupinki-korpitila/Хутор "Лупинки"
МТЗ-50
ДТ-75
ПТУ-5
КРН-2.1
Урал 6х6
ГАЗ-21 Волга
Re: Kerhon 5-vuotisjuhlamatka Pietariin 30.8-2.9
Pienviljelijä kirjoitti:Suomentaja on parhaillaan Alankomaissa.
Jokapäivä työkaluna Belarus
505 1983
920S 2002
952GL 2003
"Belaruksen hallinta on helpointa siihen suuntaan mihin se on jo menossa"
Kerho facebookissa
505 1983
920S 2002
952GL 2003
"Belaruksen hallinta on helpointa siihen suuntaan mihin se on jo menossa"
Kerho facebookissa
-
- Viestit: 74
- Liittynyt: 01 Syys 2007, 18:43
- Paikkakunta: Tampere
Re: Kerhon 5-vuotisjuhlamatka Pietariin 30.8-2.9
Tässä käännös Kirovin tehtaan lehdestä:
Suomalaiset kerholaiset vierailivat tehtaallamme
Kirovin tehtaalla vierailee mitä eritasoisempia ryhmiä. Äskettäin vierailulla kävi suomalaisia farmareita – venäläisen, valkovenäläisen ja ukrainalaisen maataloustekniikan harrastelijakerhon jäseniä. Omissa talouksissaan he käyttävät Kirovets-, MTZ-, DT-traktoreita ja muuta IVY-maiden teniikkaa. Matkalle he lähtivät pietarilaisen ”Inkeriläinen maanviljelyskoulun” kutsusta, jonka tehtäviin kuuluu kokemusten vaihto Suomen ja luoteis-Venäjän maataloustuottajien välillä.
Pohjoismaiset naapurimme vierailivat yrityksemme Historia- ja tekniikkamuseossa. Siellä heidät tapasi Pietarin traktoritehtaan varajohtaja Andrei Vladimirovich Efimov, joka toimii valtiovallan elinten kanssa ja hoitaa ulkoisia suhteita. Hän kertoi, kuinka tehdas on kehittynyt ja mitä se on tehnyt koko olemassaolonsa ajan, sekä kehitysnäkymistä tulevina vuosina. Vieraita ehdottomasti kiinnosti tekniikka, joka voisi löytää käyttöä heidänkin talouksissaan. Suomessa tarkalleenottaen työskentelee lähes 30 Kirovets-traktoria. Monet niistä on ostettu Eestistä. Suomalaiset esittelivät ylpeänä heidän kerhossaan säilytettävää arvokasta reliikkiä – traktoreiden K-700 ja K-701 kulunut käyttöohjekirja, joka on julkaistu 1970-luvulla eestin kielellä.
Aviopari Jouni ja Tarja Saukonoja , jotka ovat maidontuottajia pohjois-Suomessa, oli oikein tyytyväinen K-701 -traktoriin, jonka hankkivat äskettäin. Se on luotettava talven ankarissa oloissa ja yksinkertainen käyttää. Kirovin tehtaalla käyntinsä aikana vieraat osoittivat hyvää asiantuntemusta pyytämällä näyttämään heille uusia K-9000 -sarjan traktoreita, kallista rakennus- ja erikoistekniikkaa. Heidän kiinnostuksensa haki käytännön suuntaa: maanviljelijät haluavat hankkia venäläisvalmisteista tekniikkaa, joka sopii meidän ilmasto-olojen kaltaisiin oloihin.
Kerhon varapuheenjohtaja Ilmari Schepel kertoi, että monet maanviljelivät aikovat luoda suorat suhteet Kirovin tehtaan kanssa.
Suomalaiset kerholaiset vierailivat tehtaallamme
Kirovin tehtaalla vierailee mitä eritasoisempia ryhmiä. Äskettäin vierailulla kävi suomalaisia farmareita – venäläisen, valkovenäläisen ja ukrainalaisen maataloustekniikan harrastelijakerhon jäseniä. Omissa talouksissaan he käyttävät Kirovets-, MTZ-, DT-traktoreita ja muuta IVY-maiden teniikkaa. Matkalle he lähtivät pietarilaisen ”Inkeriläinen maanviljelyskoulun” kutsusta, jonka tehtäviin kuuluu kokemusten vaihto Suomen ja luoteis-Venäjän maataloustuottajien välillä.
Pohjoismaiset naapurimme vierailivat yrityksemme Historia- ja tekniikkamuseossa. Siellä heidät tapasi Pietarin traktoritehtaan varajohtaja Andrei Vladimirovich Efimov, joka toimii valtiovallan elinten kanssa ja hoitaa ulkoisia suhteita. Hän kertoi, kuinka tehdas on kehittynyt ja mitä se on tehnyt koko olemassaolonsa ajan, sekä kehitysnäkymistä tulevina vuosina. Vieraita ehdottomasti kiinnosti tekniikka, joka voisi löytää käyttöä heidänkin talouksissaan. Suomessa tarkalleenottaen työskentelee lähes 30 Kirovets-traktoria. Monet niistä on ostettu Eestistä. Suomalaiset esittelivät ylpeänä heidän kerhossaan säilytettävää arvokasta reliikkiä – traktoreiden K-700 ja K-701 kulunut käyttöohjekirja, joka on julkaistu 1970-luvulla eestin kielellä.
Aviopari Jouni ja Tarja Saukonoja , jotka ovat maidontuottajia pohjois-Suomessa, oli oikein tyytyväinen K-701 -traktoriin, jonka hankkivat äskettäin. Se on luotettava talven ankarissa oloissa ja yksinkertainen käyttää. Kirovin tehtaalla käyntinsä aikana vieraat osoittivat hyvää asiantuntemusta pyytämällä näyttämään heille uusia K-9000 -sarjan traktoreita, kallista rakennus- ja erikoistekniikkaa. Heidän kiinnostuksensa haki käytännön suuntaa: maanviljelijät haluavat hankkia venäläisvalmisteista tekniikkaa, joka sopii meidän ilmasto-olojen kaltaisiin oloihin.
Kerhon varapuheenjohtaja Ilmari Schepel kertoi, että monet maanviljelivät aikovat luoda suorat suhteet Kirovin tehtaan kanssa.