Kerhon 5-vuotisjuhlamatka Pietariin 30.8-2.9

ilmoitukset kaikista kerhon luonteeseen liittyvistä tapahtumista

Valvoja: pelarusmaisteri

Re: Kerhon 5-vuotisjuhlamatka Pietariin 30.8-2.9

ViestiKirjoittaja 920GL » 04 Syys 2012, 12:30

Eipä näy täälläkään :(
Belarus 952.3 Isme 140L etukuormain
DT-14 vm.-57
920GL
 
Viestit: 692
Liittynyt: 24 Heinä 2007, 21:43
Paikkakunta: Kurikka

Re: Kerhon 5-vuotisjuhlamatka Pietariin 30.8-2.9

ViestiKirjoittaja Vilske » 04 Syys 2012, 15:27

No johan on, mites tuolla linkillä.
http://belkku.galleria.fi/kuvat/ ja ensimmäinen kansio.
Jokapäivä työkaluna Belarus
505 1983
920S 2002
952GL 2003
"Belaruksen hallinta on helpointa siihen suuntaan mihin se on jo menossa"
Kerho facebookissa
Avatar
Vilske
 
Viestit: 2752
Liittynyt: 24 Heinä 2007, 19:16
Paikkakunta: Iitti

Re: Kerhon 5-vuotisjuhlamatka Pietariin 30.8-2.9

ViestiKirjoittaja Rokressi » 04 Syys 2012, 15:30

Ee pelitä vieläkään :(

Päivitystä: No nytten toimii :D
Ikinä ei tiedä kumpaan suuntaan keulan viskaa kun jarrua painaa!
Rokressi
 
Viestit: 453
Liittynyt: 28 Marras 2007, 11:23
Paikkakunta: Juuka

Re: Kerhon 5-vuotisjuhlamatka Pietariin 30.8-2.9

ViestiKirjoittaja Vilske » 04 Syys 2012, 16:04

Eli kansio oli korruptoitunut, siirsin kuvat uuteen kansioon :roll:
http://belkku.galleria.fi/kuvat/Kerhon+ ... Pietariin/

Eli meni vähän Venäjän tyyliin että mikään ei pelaa mutta kaikki järjestyy :)
Jokapäivä työkaluna Belarus
505 1983
920S 2002
952GL 2003
"Belaruksen hallinta on helpointa siihen suuntaan mihin se on jo menossa"
Kerho facebookissa
Avatar
Vilske
 
Viestit: 2752
Liittynyt: 24 Heinä 2007, 19:16
Paikkakunta: Iitti

Re: Kerhon 5-vuotisjuhlamatka Pietariin 30.8-2.9

ViestiKirjoittaja Pienviljelijä » 04 Syys 2012, 19:20

Matkan paras osuus oli vissi jokaisen mielestä Kirovin tehtaan vastaanotto. Kerrassaan hieno homma kun konsernin varajohtaja uhrasi koko aamunsa meille!

Komea peli tuo K-9000, joka maksaa noin 200 000 euroa (moottorivaihtoehdot: Jaroslavin JaMZ, Cummings tai MB).

Muutamia seikkoja, jotka jäivät mieleen:

Kirovski Zavod on suuri konserni, josta traktoritehdas on vain yksi osio. Työntekijöitä on yhteensä 8500. Traktoritehdas työllistää 1500 henkeä (myynti, tuotekehittely, kokoonpano jne). Elokuu on lomakuu ja itse tuotantolinja oltiin modernisoimassa. Kävimme tuotekehitysosastolla, jossa seisoi useita valmiita traktoreita. Konsernin muut yksiköt tuottavat mm. terästä, sukellusveneturbiineja, öljy-yhtiöiden tarvikkeita, panssarivaunun osia, laukaisualustoja jne, jne. Neuvostoaikoina tehdas työllisti peräti 22 000 henkeä. Leningradin piirityksen aikana tehtaan rooli oli tärkeä. Sakujen rintama oli hyvin lähellä tehdasta ja moni työntekijä kuoli matkalla töihin. Tehdas toimi piirityksestä huolimatta.

Tehdasalue on huimat 200 ha ja pelkästään rautateitä siinä on lähes 50 km. Kirovskin tehtaalla on oma rautatieyhtiö. Perestroikan jälkeen tilanne oli vaikea, mutta edellinen pääjohtaja, joka kuoli traagisesti, piti homman kasassa. Nyt hänen poikansa Georgi Semenenko jatkaa pääjohtajana. Osittain varmaan myös siksi, että suku omistaa paljon osakkeita. Kyse on kuitenkin OOO:sta eli avoimesta osakeyhtiöstä.

Vilskeen kuvissa esillä olevat K-9000 traktorit olivat menossa Siperiaan, Krasnodariin ja Etelä-Venäjän laajoille aroille. Tehdas on laskenut, että K-9000 on kannattava hankinta kun tilalla on vähintään 2000 ha peltoa. Venäjän suurilla agrofirmoilla on peltoa 10 000 ha:sta aina 40 000 hehtaariin.

Tässä suomeksi hieman lisätietoa:
http://fi.wikipedia.org/wiki/Kirovin_tehdas
Viimeksi muokannut Pienviljelijä päivämäärä 05 Syys 2012, 06:02, muokattu yhteensä 5 kertaa
___________________________
Lupinki-korpitila/Хутор "Лупинки"
МТЗ-50
ДТ-75
ПТУ-5
КРН-2.1
Урал 6х6
ГАЗ-21 Волга
Avatar
Pienviljelijä
 
Viestit: 900
Liittynyt: 15 Syys 2007, 14:42
Paikkakunta: Suomussalmi

Re: Kerhon 5-vuotisjuhlamatka Pietariin 30.8-2.9

ViestiKirjoittaja EJH10 » 04 Syys 2012, 19:49

Pienviljelijä kirjoitti: Komea peli tuo K-9000, joka maksaa noin 200 000 euroa (moottorivaihtoehdot: Jaroslavin JaMZ, Cummings tai MB).

Sitten oli vielä yks laatumoottori mitä käyttävät: TMZ / ТМЗ-8481.10-sarja: 17,24-litraiset veekasit http://www.oaotmz.ru/product.php?id_catalog=52
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... SGXgrS03vk
terveisin Ярослав Хасселмaн :)
Kuva
МТЗ-50 1977, eli 505 -77
Avatar
EJH10
 
Viestit: 765
Liittynyt: 24 Heinä 2007, 21:28
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Kerhon 5-vuotisjuhlamatka Pietariin 30.8-2.9

ViestiKirjoittaja Pienviljelijä » 04 Syys 2012, 20:05

Gospodin Jaroslav Hasselman muistaa hieman paremmin kuin pv ja hyvä niin! Kiitos lisätiedosta. Olisi muuten hyvä kun jokainen hieman täydentäisi tätä kertomusta, kun ei kaikkea muista.

Matkan aikana kuultiin moneen otteeseen, että JaMZ (Jaroslavin moottoritehdas: http://yamz.ru/) tekee Venäjän parhaat dieselit. Allekirjoitan tuon sen perusteella minkä koin minun URAL-kuorma-autoni kanssa. Siinä oli JaMZ:n 6-pyttynen dieseli ( ЯМЗ-236). Hienot sävelet ja pieni kulutus (lähes Scanian luokkaa).

Itse ostaisin K-9000:n ЯМЗ-koneella, jo pelkästään siksi että se on wisun ja viisaan valinta. Ostakoot muut nuo mersu- ja cummings-versiot. Toisaalta, eihän mulla ole 2000 ha ja onhan nimimerkkini pv...? Tuo DT saapi riittää mansikkamaan muokkaukseen.

Tehtaan miehet kertoivat, että K-9000 menee myös paljon vientiin (Australia, USA, Kanada jne).
Viimeksi muokannut Pienviljelijä päivämäärä 04 Syys 2012, 20:27, muokattu yhteensä 1 kerran
___________________________
Lupinki-korpitila/Хутор "Лупинки"
МТЗ-50
ДТ-75
ПТУ-5
КРН-2.1
Урал 6х6
ГАЗ-21 Волга
Avatar
Pienviljelijä
 
Viestit: 900
Liittynyt: 15 Syys 2007, 14:42
Paikkakunta: Suomussalmi

Re: Kerhon 5-vuotisjuhlamatka Pietariin 30.8-2.9

ViestiKirjoittaja Vilske » 04 Syys 2012, 20:25

Latailen just Kirovets-tehtaan viimeistelylinjalla kuvattua videota jonka lataus toivottavasti nyt onnistuu paremmin kuin aikaisemmin juuri tuon kansion korruption takia jota kauheesti ihmettelin että mihkä ne videot oikein häviskään mitä tunteja palvelimeen latailin.
Video tehtaalta
Jokapäivä työkaluna Belarus
505 1983
920S 2002
952GL 2003
"Belaruksen hallinta on helpointa siihen suuntaan mihin se on jo menossa"
Kerho facebookissa
Avatar
Vilske
 
Viestit: 2752
Liittynyt: 24 Heinä 2007, 19:16
Paikkakunta: Iitti

Re: Kerhon 5-vuotisjuhlamatka Pietariin 30.8-2.9

ViestiKirjoittaja 920GL » 05 Syys 2012, 13:09

Nyt näkyy täälläkin :) Hienoja kuvia.
Belarus 952.3 Isme 140L etukuormain
DT-14 vm.-57
920GL
 
Viestit: 692
Liittynyt: 24 Heinä 2007, 21:43
Paikkakunta: Kurikka

Re: Kerhon 5-vuotisjuhlamatka Pietariin 30.8-2.9

ViestiKirjoittaja Vilske » 05 Syys 2012, 17:23

Hassu yksityiskohta :wink:
http://belkku.galleria.fi/kuvat/Kerhon% ... /_full.jpg
Lucky Lukeakin nopeampi cezeta man ottaa kuvan itsestään kuvan laidoilla :D :mrgreen:
Jokapäivä työkaluna Belarus
505 1983
920S 2002
952GL 2003
"Belaruksen hallinta on helpointa siihen suuntaan mihin se on jo menossa"
Kerho facebookissa
Avatar
Vilske
 
Viestit: 2752
Liittynyt: 24 Heinä 2007, 19:16
Paikkakunta: Iitti

Re: Kerhon 5-vuotisjuhlamatka Pietariin 30.8-2.9

ViestiKirjoittaja EJH10 » 12 Syys 2012, 07:51

Päästiin muuten, tytöt ja pojat, Pietarin Traktori Tehtaan lehteen. Sen saa ladattua tuolta http://files.mail.ru/8ICSP9 . Sivu 5 alalaijassa. Tulkkaisko joku ystävällisesti pääkohat, ei ainakaan mulla onnistunu kuukkelilla kääntää, menee siansaksaksi :shock:
Kuva
МТЗ-50 1977, eli 505 -77
Avatar
EJH10
 
Viestit: 765
Liittynyt: 24 Heinä 2007, 21:28
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Kerhon 5-vuotisjuhlamatka Pietariin 30.8-2.9

ViestiKirjoittaja Vilske » 12 Syys 2012, 08:54

Hienoa :D
Suomennosta vaan kehiin, kääntäjä ihan pihalla tossa kopsatussa tekstissä kyllä.
Sen verran työntää tavaraa koneelle kuten esim. uuden venäläisen hakukoneen sivun että kopsasin artikkelin kuvapalvelimelle.
Poistan kuvan jos tulleepi jotain sanomista mutta näin jokainen näkee kyseisen jutun.

Kuva
Viimeksi muokannut Vilske päivämäärä 02 Loka 2012, 09:51, muokattu yhteensä 2 kertaa
Jokapäivä työkaluna Belarus
505 1983
920S 2002
952GL 2003
"Belaruksen hallinta on helpointa siihen suuntaan mihin se on jo menossa"
Kerho facebookissa
Avatar
Vilske
 
Viestit: 2752
Liittynyt: 24 Heinä 2007, 19:16
Paikkakunta: Iitti

Re: Kerhon 5-vuotisjuhlamatka Pietariin 30.8-2.9

ViestiKirjoittaja Pienviljelijä » 13 Syys 2012, 08:09

Suomentaja on parhaillaan Alankomaissa.
___________________________
Lupinki-korpitila/Хутор "Лупинки"
МТЗ-50
ДТ-75
ПТУ-5
КРН-2.1
Урал 6х6
ГАЗ-21 Волга
Avatar
Pienviljelijä
 
Viestit: 900
Liittynyt: 15 Syys 2007, 14:42
Paikkakunta: Suomussalmi

Re: Kerhon 5-vuotisjuhlamatka Pietariin 30.8-2.9

ViestiKirjoittaja Vilske » 13 Syys 2012, 08:29

Pienviljelijä kirjoitti:Suomentaja on parhaillaan Alankomaissa.

:D
Jokapäivä työkaluna Belarus
505 1983
920S 2002
952GL 2003
"Belaruksen hallinta on helpointa siihen suuntaan mihin se on jo menossa"
Kerho facebookissa
Avatar
Vilske
 
Viestit: 2752
Liittynyt: 24 Heinä 2007, 19:16
Paikkakunta: Iitti

Re: Kerhon 5-vuotisjuhlamatka Pietariin 30.8-2.9

ViestiKirjoittaja cezeta man » 20 Syys 2012, 11:20

Tässä käännös Kirovin tehtaan lehdestä:

Suomalaiset kerholaiset vierailivat tehtaallamme

Kirovin tehtaalla vierailee mitä eritasoisempia ryhmiä. Äskettäin vierailulla kävi suomalaisia farmareita – venäläisen, valkovenäläisen ja ukrainalaisen maataloustekniikan harrastelijakerhon jäseniä. Omissa talouksissaan he käyttävät Kirovets-, MTZ-, DT-traktoreita ja muuta IVY-maiden teniikkaa. Matkalle he lähtivät pietarilaisen ”Inkeriläinen maanviljelyskoulun” kutsusta, jonka tehtäviin kuuluu kokemusten vaihto Suomen ja luoteis-Venäjän maataloustuottajien välillä.

Pohjoismaiset naapurimme vierailivat yrityksemme Historia- ja tekniikkamuseossa. Siellä heidät tapasi Pietarin traktoritehtaan varajohtaja Andrei Vladimirovich Efimov, joka toimii valtiovallan elinten kanssa ja hoitaa ulkoisia suhteita. Hän kertoi, kuinka tehdas on kehittynyt ja mitä se on tehnyt koko olemassaolonsa ajan, sekä kehitysnäkymistä tulevina vuosina. Vieraita ehdottomasti kiinnosti tekniikka, joka voisi löytää käyttöä heidänkin talouksissaan. Suomessa tarkalleenottaen työskentelee lähes 30 Kirovets-traktoria. Monet niistä on ostettu Eestistä. Suomalaiset esittelivät ylpeänä heidän kerhossaan säilytettävää arvokasta reliikkiä – traktoreiden K-700 ja K-701 kulunut käyttöohjekirja, joka on julkaistu 1970-luvulla eestin kielellä.
Aviopari Jouni ja Tarja Saukonoja , jotka ovat maidontuottajia pohjois-Suomessa, oli oikein tyytyväinen K-701 -traktoriin, jonka hankkivat äskettäin. Se on luotettava talven ankarissa oloissa ja yksinkertainen käyttää. Kirovin tehtaalla käyntinsä aikana vieraat osoittivat hyvää asiantuntemusta pyytämällä näyttämään heille uusia K-9000 -sarjan traktoreita, kallista rakennus- ja erikoistekniikkaa. Heidän kiinnostuksensa haki käytännön suuntaa: maanviljelijät haluavat hankkia venäläisvalmisteista tekniikkaa, joka sopii meidän ilmasto-olojen kaltaisiin oloihin.
Kerhon varapuheenjohtaja Ilmari Schepel kertoi, että monet maanviljelivät aikovat luoda suorat suhteet Kirovin tehtaan kanssa.
cezeta man
 
Viestit: 74
Liittynyt: 01 Syys 2007, 18:43
Paikkakunta: Tampere

EdellinenSeuraava

Paluu Tapahtuu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 3 vierailijaa